Portret Finansowy Polaków

Portret Finansowy Polaków

Brief.pl / Wiedza

Deutsche Bank opublikował coroczny "Portret Finansowy Polaków". Z raportu wyraźnie wynika, że coraz lepsza sytuacja finansowa Polaków wcale nie oznacza zwiekszenia zaineteresowania inwestowaniem, zaciąganiem kredytów czy nawet oszczędzaniem.

-

Jak oszczędzają Polacy?

 

Niechętnie. Najczęściej odkładają środki na koncie (29 proc.) lub na lokatach (18 proc). O 21 proc. w porównaniu do zeszłorocznego raportu zwiększyła się liczba ludzi odkładających na "czarną godzinę". Takich w Polsce jest az 55 proc. Z drugiej strony Polacy coraz mniej odkładają na edukację dzieci, godną emeryturę czy nowe mieszkanie

Co dziesiąty Polak woli trzymać oszczędności w gotówcę, taki też odsetek oszczędza na zakup nowego samochodu. Na emeryturę w ramach tzw. III filaru oszczędza mniej niż 6 proc. badanych, a 2/3 Polaków na starość planuje żyć z emerytury państwowej.

W co inwestujemy?

 

Na pierwszym miejscu w rankingu najbardziej atrakcyjnych, w opinii Polaków, inwestycji znajduje się samochód. Złoto spadło na drugie miejsce (13,4 proc.). Na trzecim miejscu znalazły się akcje (około 7 proc).

40 proc. Polaków nie planuję żadnych większych wydatków w 2016 roku. Rok temu takiej odpowiedzi udzieliło aż 62 proc. Wygląda na to, że chętniej wydajemy pieniądze. Na co? Wakacje i podróże (22 proc.), remont (19 proc), organizacja wesela, chrzcin lub komunii (9 proc.).

O czym marzymy i czego się spodziewamy?

 

Z badań wynika, że nie jesteśmy przekonani czy to dobry moment, aby inwestować w przyszłość swoja i swoich dzieci. Sześciu na dziesięciu Polaków (59,8 proc.) nie planuje w przyszłym roku żadnych czynności związanych z finansami ( to niemal o 10 proc. więcej niż rok temu). Jeśli jednak taki plan istnieje, to najczęściej wybór padnie na oszczędzanie niż inwestycje.

Ponad 5 proc. ma w planach kredyt mieszkaniowy, a 2,7 proc. gotówkowy. Tylko 1,3 proc. chce otworzyć rachunek bankowy - ponad trzy razy mniej niż w poprzednim roku.

A co jeśli szczęście uśmiechnie się i wygramy na loterii 5 mln zł? Aż 40 proc. zainwestuje w dom, 28 proc. zapłaci za edukację dzieci, 25 proc. uda się w podróż dookoła świata, a 21 proc. otworzy własny biznes.

Dobrą wiadomością jest to, ze Polacy mogą pochwalić się dużą dozą empatii – aż 27,5 proc. badanych deklaruje, że przeznaczy wygraną na cele charytatywne.

Największym zaś marzeniem Polaków jest bezpieczeństwo i możliwość zgromadzenia majątku.

::

źródło: materiały prasowe 

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Brief.pl / Aktualności

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości
5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Długie, mroźne miesiące zimy dają się nam we znaki, rozbudzając tym samym pragnienie zmiany, zieleni i kolorów. Tak też powinny wyglądać newslettery – świeżo i słonecznie. Marketerzy, jako ci, którzy zawsze podążają nie tylko za panującymi w branży trendami, ale także za potrzebami odbiorców, powinni włączyć do komunikacji te elementy, których odbiorcy w tym okresie szczególnie łakną.