Portret Finansowy Polaków

Portret Finansowy Polaków

Brief.pl / Wiedza

Deutsche Bank opublikował coroczny "Portret Finansowy Polaków". Z raportu wyraźnie wynika, że coraz lepsza sytuacja finansowa Polaków wcale nie oznacza zwiekszenia zaineteresowania inwestowaniem, zaciąganiem kredytów czy nawet oszczędzaniem.

-

Jak oszczędzają Polacy?

 

Niechętnie. Najczęściej odkładają środki na koncie (29 proc.) lub na lokatach (18 proc). O 21 proc. w porównaniu do zeszłorocznego raportu zwiększyła się liczba ludzi odkładających na "czarną godzinę". Takich w Polsce jest az 55 proc. Z drugiej strony Polacy coraz mniej odkładają na edukację dzieci, godną emeryturę czy nowe mieszkanie

Co dziesiąty Polak woli trzymać oszczędności w gotówcę, taki też odsetek oszczędza na zakup nowego samochodu. Na emeryturę w ramach tzw. III filaru oszczędza mniej niż 6 proc. badanych, a 2/3 Polaków na starość planuje żyć z emerytury państwowej.

W co inwestujemy?

 

Na pierwszym miejscu w rankingu najbardziej atrakcyjnych, w opinii Polaków, inwestycji znajduje się samochód. Złoto spadło na drugie miejsce (13,4 proc.). Na trzecim miejscu znalazły się akcje (około 7 proc).

40 proc. Polaków nie planuję żadnych większych wydatków w 2016 roku. Rok temu takiej odpowiedzi udzieliło aż 62 proc. Wygląda na to, że chętniej wydajemy pieniądze. Na co? Wakacje i podróże (22 proc.), remont (19 proc), organizacja wesela, chrzcin lub komunii (9 proc.).

O czym marzymy i czego się spodziewamy?

 

Z badań wynika, że nie jesteśmy przekonani czy to dobry moment, aby inwestować w przyszłość swoja i swoich dzieci. Sześciu na dziesięciu Polaków (59,8 proc.) nie planuje w przyszłym roku żadnych czynności związanych z finansami ( to niemal o 10 proc. więcej niż rok temu). Jeśli jednak taki plan istnieje, to najczęściej wybór padnie na oszczędzanie niż inwestycje.

Ponad 5 proc. ma w planach kredyt mieszkaniowy, a 2,7 proc. gotówkowy. Tylko 1,3 proc. chce otworzyć rachunek bankowy - ponad trzy razy mniej niż w poprzednim roku.

A co jeśli szczęście uśmiechnie się i wygramy na loterii 5 mln zł? Aż 40 proc. zainwestuje w dom, 28 proc. zapłaci za edukację dzieci, 25 proc. uda się w podróż dookoła świata, a 21 proc. otworzy własny biznes.

Dobrą wiadomością jest to, ze Polacy mogą pochwalić się dużą dozą empatii – aż 27,5 proc. badanych deklaruje, że przeznaczy wygraną na cele charytatywne.

Największym zaś marzeniem Polaków jest bezpieczeństwo i możliwość zgromadzenia majątku.

::

źródło: materiały prasowe 

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków

Brief.pl / Aktualności

Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków
Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków

Rozwój technologiczny, który z roku na rok nabiera tempa, coraz bardziej wpływa na życie każdego z nas. Zgodnie z tegorocznym raportem firmy doradczej Deloitte „TMT Predictions” na progu kolejnej rewolucji stoi telekomunikacja, której napędem będą m.in. sieć piątej generacji (5G), beacony oraz technologie biometryczne. Polska w tych aspektach już dziś nie ustępuje rynkom światowym. Jak wynika z badania Deloitte aż 57 proc. dorosłych użytkowników telefonów komórkowych w Polsce korzysta już z 4G/LTE, a 31 proc. nieposiadających takiej usługi w ciągu najbliższych dwunastu miesięcy chce z niej skorzystać. Beneficjentem kolejnej fali zmian w telekomunikacji będą też polskie firmy technologiczne, specjalizujące się w świadczeniu obsługi IT-as-a-service i działające na rynku beaconów.

Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?

Brief.pl / Aktualności

Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?
Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?

W dzisiejszych czasach bardzo popularna jest strategia promocji, wchodząc do sklepu jesteśmy z każdej półki atakowani promocjami cenowymi. Okazuje się jednak, że promocje w dłuższej perspektywie przynoszą pyrrusowe zwycięstwa. W co zatem warto zainwestować, co jest driverem zakupowym, którym kieruje się coraz więcej klientów?