Łódź chce logo na Expo 2022 za 5 tys. zł

Łódź chce logo na Expo 2022 za 5 tys. zł

Brief for Poland / Aktualności

Miasto Łódź ogłosiło konkurs na logotyp Expo 2022 w Polsce. Projekty można nadsyłać do 19 lutego br. Autor najwyżej ocenionej pracy otrzyma 5 tys. złotych oraz propozycję podpisania kontraktu wartego 40 tys. złotych na przygotowanie rozszerzonej księgi znaku. Czy ta kwota przyciągnie wielu twórców?

-

Polska i Łódź podjęły decyzję o ubieganiu się o organizację wystawy International Expo 2022. W Urzędzie Miasta Łodzi został powołany specjalny zespół ds. Expo. Aktualnie firma Deloitte opracowuje aplikację wraz ze studium wykonalności, które muszą być przekazane do Międzynarodowego Biura Wystaw w Paryżu na sześć lat przed planowanym terminem rozpoczęcia wystawy, czyli do czerwca 2016 roku.

Czas na logo


Pod koniec stycznia 2016 roku został ogłoszony konkurs na logo Expo 2022. Do udziału w nim zachęca także prezydent Łodzi Hanna Zdanowska, która w mediach społecznościowych umieściła prowokujący wpis: "Jeśli ktoś uważa, że potrafi zrobić lepsze logo wystawy EXPO Int. 2022 - to niech się zgłosi na konkurs”. 

 

Jak zapewnia Zdanowska, powyższe logo wykonała sama w Paincie, ale ma nadzieję, że do konkursu zostaną zgłoszone lepsze projekty. – Organizacja wystawy Expo w Polsce ma strategiczne znaczenie dla rozwoju kraju oraz jego promocji na świecie. Dlatego zależy nam, aby największe autorytety oraz opinia publiczna wspólnie wybrały logotyp, który będzie wizytówką naszych starań o prawo do organizacji wystawy – mówi Hanna Zdanowska, prezydent Miasta Łodzi.

Najlepszy logotyp Expo 2022 Łódź Polska zostanie wybrany w dwóch turach. W pierwszej Komisja Konkursowa, pod przewodnictwem prof. Jolanty Rudzkiej-Habisiak, rektor Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi, wyłoni trzy najlepiej ocenione projekty. W drugiej odbędzie się publiczne, internetowe głosowanie na jedną z trzech prac finałowych, które potrwa od 10 do 30 marca br.

– Konkurs na logotyp Expo 2022 jest otwarty, co oznacza, że mogą wziąć w nim udział wszyscy zainteresowani z całego świata. W szczególności zapraszamy absolwentów i pracowników wyższych uczelni artystycznych oraz profesjonalnych grafików i projektantów – mówi profesor Jolanta Rudzka-Habisiak, rektor Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi oraz przewodnicząca Komisji Konkursowej.


Pokazać mocne strony Polski i Łodzi


Zadaniem konkursowym jest stworzenie takiego logo, które będzie eksponować mocne strony Polski i Łodzi, jako potencjalnych organizatorów International Expo w 2022 roku, bazując na skojarzeniach z kreatywnością, nowoczesnością i rozwojem. Logo ma także służyć wzbudzeniu zainteresowania tematem przewodnim Expo w Łodzi, jakim jest rewitalizacja obszarów miejskich. Znak powinien również komunikować, że wystawa będzie mieć charakter festiwalu miejskości, odbywającego się na styku różnych kultur. Po przyznaniu Polsce prawa do organizacji Expo zadaniem logo będzie zachęcenie wystawców i turystów z całego świata do wzięcia udziału w wydarzeniu.

Autor najwyżej ocenionego logo otrzyma 5 tys. złotych oraz propozycję podpisania kontraktu wartego 40 tys. złotych na przygotowanie rozszerzonej księgi znaku. Laureaci drugiego i trzeciego miejsca otrzymają nagrody pieniężne w wysokości 3 i 2 tys. złotych. 

Organizatorem konkursu jest Urząd Miasta Łodzi we współpracy z firmą Deloitte. Szczegółowy Regulamin konkursu dostępny jest na stronie internetowej Urzędu Miasta Łodzi.

Po ogłoszeniu konkursu, tradycyjnie rozgorzała dyskusja o tym, ile powino kosztować przygotowanie profesjonalnej identyfikacji wizualnej i czy na pewno warto oddawać wybór logo w ręcę internautów. Prawdopodobnie idea konkursu ma tyle samo zwolenników co przeciwników, a my z niecierpliowścią czekamy na wyniki tego konkursu, o których będziemy Państwa informować.

::

Expo to największa światowa wystawa organizowana cyklicznie, prezentująca dorobek kulturowy, naukowy i techniczny narodów świata. Mianem Expo określa się dwa rodzaje wystaw: co pięć lat organizowana jest wystawa światowa tzw. World Expo, drugim rodzajem są wystawy tematyczne, czyli tzw. International Expo, organizowane pomiędzy wystawami światowymi.

::

Przeczytaj także:

Polska powalczy o Expo z Turkmenistanem

Logo (od)twórcze

Zobacz inne polecane artykuły

Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production

Brief.pl / Ludzie

Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production
Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production

Czym jest branded content? Którym markom czy branżom działania branded contentowe przynieść mogą szczególną korzyść? O stosunkowo młodym trendzie, który w najbliższym czasie może zrewolucjonizować komunikację marketingową marek rozmawiamy z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production.

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Brief.pl / Ludzie

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland
Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Czy istnieje dobry moment na odpalenie własnego biznesu? Jak w kontekście wszechobecnych startupów rysuje się przyszłość korporacji? Jaka jest świadomość siły małych i średnich przedsiębiorców w Polsce? W ramach cyklu wywiadów przedstawiającego Kapitułę 7. edycji 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie rozmawiamy z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland.