wp - grudzien 2016

Specjalna strefa inwestycji

Specjalna strefa inwestycji

Magazyn / Aktualności

O korzyściach płynących z prowadzenia działalności na obszarze Specjalnej Strefy Ekonomicznej mówi Grzegorz Górski, corporate affairs manager, Toyota Motor Manufacturing Poland

-

Dlaczego zdecydowali się Państwo na funkcjonowanie w ramach Wałbrzyskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej „Invest-Park”?

Na decyzję inwestycyjną złożyło się kilka czynników. Po pierwsze, dobra lokalizacja względem naszych głównych klientów w Czechach, Turcji, Francji i Wielkiej Brytanii. Po drugie, możliwość pozyskania odpowiednich pracowników - zarówno operatorów maszyn, gdyż strefa stworzona była na w obszarze o dużych tradycjach przemysłowych i wysokim bezrobociu, jak i kadry dzięki bliskości dużych ośrodków uniwersyteckich. Po trzecie, lokalizacja inwestycji w Polsce z perspektywą wstąpienia kraju do Unii Europejskiej upraszczała przyszłą współpracę z odbiorcami i dostawcami przy zachowaniu konkurencyjnych kosztów pracy.

Natomiast inwestycja bezpośrednio w SSE przede wszystkim ułatwiała i upraszczała działania w procesie przygotowania inwestycji oraz zapewniała uzbrojoną działkę pod inwestycje. Ważnym czynnikiem było także to, że procesie rozmów spotkaliśmy się z dobrym klimatem dla rozwoju naszej inwestycji ze strony władz lokalnych i krajowych.

Od kiedy działają Państwo w WSSE i jaki zysk społeczny wypracowują Państwo dla strefy i regionu?

Pierwsze pozwolenie Toyota uzyskała w 1999 roku, natomiast masowa produkcja w kwietniu 2002 roku. Oprócz oczywistych elementów takich, jak stworzenie miejsc pracy czy lokalne podatki, obecność fabryki ma pewien wpływ na rozwój gospodarczy i społeczny regionu. Staramy się też wspierać rozwój gospodarczy regionu. Według opinii lokalnych władz już samo pojawienie się Toyoty na początku funkcjonowania strefy pomogło jej w pozyskiwaniu kolejnych inwestorów i rozwoju WSSE. I dalej oferujemy strefie wizyty i dzielenie się doświadczeniami z wszystkimi potencjalnymi inwestorami. Poza tym staramy się wspierać lokalne władze w inicjatywach czy rozmowach z instytucjami decyzyjnymi czy władzami regionalnymi na rzecz poprawy infrastruktury w regionie.

Jako Toyota staramy się być aktywnym obywatelem społeczności, wspierając ją w priorytetowych dla firmy i środowiska lokalnego obszarach takich, jak ekologia, bezpieczeństwo na drogach czy edukacja. Nasza pomoc nie ogranicza się do wsparcia finansowego. Ogromna uwagę przykładamy do dzielenia się naszą wiedzą i doświadczeniami z instytucjami, szkołami i lokalnymi firmami. Wspólnie z lokalnymi organizacjami staramy się też promować nasze wartości wśród innych przedsiębiorstw. Jesteśmy np. inicjatorem i patronem kategorii Firma Odpowiedzialnego Biznesu w regionalnym plebiscycie gospodarczym.

:: ::

Zachęcamy do lektury wywiadu z Barbarą Kaśnikowską, prezes zarządu WSSE „Invest-Park”, opublokowanej w czerwcowym wydaniu miesięcznika "Brief".

Rozmawiamy m.in. na temat głównych kierunków, z których spółka chce pozyskać inwestorów zagranicznych, oraz roli specjalnych stref ekonomicznych w projekcie Marka Polskiej Gospodarki.

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Wielcy nieznani: Martin Cooper, twórca telefonu komórkowego

Magazyn / Ludzie

Wielcy nieznani: Martin Cooper, twórca telefonu komórkowego
Wielcy nieznani: Martin Cooper, twórca telefonu komórkowego

Zgodnie z najnowszym raportem „Mobile Economy 2015”, stworzonym przez organizację GSMA, pod koniec 2014 r. ponad 3,6 mld ludzi na świecie miało wykupioną minimum jedną subskrypcję mobilną. To oznacza, że więcej niż połowa populacji ziemskiej właściwie w każdej chwili, niezależnie od miejsca, w którym się znajduje, i bez żadnego wysiłku może skontaktować się z drugą osobą. Wykonując telefon czy wysyłając wiadomość tekstową za pomocą urządzenia mobilnego, rzadko kiedy zastanawiamy się jednak nad tym, kto sprawił, że czynności te są dziś nie tylko możliwe, ale również tak powszechne, że tracą na swojej wyjątkowości. Martin Cooper, wynalazca telefonu komórkowego, jest dla wielu kolejnym „wielkim nieznanym”.