Specjalna strefa inwestycji

Specjalna strefa inwestycji

Magazyn / Aktualności

O korzyściach płynących z prowadzenia działalności na obszarze Specjalnej Strefy Ekonomicznej mówi Grzegorz Górski, corporate affairs manager, Toyota Motor Manufacturing Poland

-

Dlaczego zdecydowali się Państwo na funkcjonowanie w ramach Wałbrzyskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej „Invest-Park”?

Na decyzję inwestycyjną złożyło się kilka czynników. Po pierwsze, dobra lokalizacja względem naszych głównych klientów w Czechach, Turcji, Francji i Wielkiej Brytanii. Po drugie, możliwość pozyskania odpowiednich pracowników - zarówno operatorów maszyn, gdyż strefa stworzona była na w obszarze o dużych tradycjach przemysłowych i wysokim bezrobociu, jak i kadry dzięki bliskości dużych ośrodków uniwersyteckich. Po trzecie, lokalizacja inwestycji w Polsce z perspektywą wstąpienia kraju do Unii Europejskiej upraszczała przyszłą współpracę z odbiorcami i dostawcami przy zachowaniu konkurencyjnych kosztów pracy.

Natomiast inwestycja bezpośrednio w SSE przede wszystkim ułatwiała i upraszczała działania w procesie przygotowania inwestycji oraz zapewniała uzbrojoną działkę pod inwestycje. Ważnym czynnikiem było także to, że procesie rozmów spotkaliśmy się z dobrym klimatem dla rozwoju naszej inwestycji ze strony władz lokalnych i krajowych.

Od kiedy działają Państwo w WSSE i jaki zysk społeczny wypracowują Państwo dla strefy i regionu?

Pierwsze pozwolenie Toyota uzyskała w 1999 roku, natomiast masowa produkcja w kwietniu 2002 roku. Oprócz oczywistych elementów takich, jak stworzenie miejsc pracy czy lokalne podatki, obecność fabryki ma pewien wpływ na rozwój gospodarczy i społeczny regionu. Staramy się też wspierać rozwój gospodarczy regionu. Według opinii lokalnych władz już samo pojawienie się Toyoty na początku funkcjonowania strefy pomogło jej w pozyskiwaniu kolejnych inwestorów i rozwoju WSSE. I dalej oferujemy strefie wizyty i dzielenie się doświadczeniami z wszystkimi potencjalnymi inwestorami. Poza tym staramy się wspierać lokalne władze w inicjatywach czy rozmowach z instytucjami decyzyjnymi czy władzami regionalnymi na rzecz poprawy infrastruktury w regionie.

Jako Toyota staramy się być aktywnym obywatelem społeczności, wspierając ją w priorytetowych dla firmy i środowiska lokalnego obszarach takich, jak ekologia, bezpieczeństwo na drogach czy edukacja. Nasza pomoc nie ogranicza się do wsparcia finansowego. Ogromna uwagę przykładamy do dzielenia się naszą wiedzą i doświadczeniami z instytucjami, szkołami i lokalnymi firmami. Wspólnie z lokalnymi organizacjami staramy się też promować nasze wartości wśród innych przedsiębiorstw. Jesteśmy np. inicjatorem i patronem kategorii Firma Odpowiedzialnego Biznesu w regionalnym plebiscycie gospodarczym.

:: ::

Zachęcamy do lektury wywiadu z Barbarą Kaśnikowską, prezes zarządu WSSE „Invest-Park”, opublokowanej w czerwcowym wydaniu miesięcznika "Brief".

Rozmawiamy m.in. na temat głównych kierunków, z których spółka chce pozyskać inwestorów zagranicznych, oraz roli specjalnych stref ekonomicznych w projekcie Marka Polskiej Gospodarki.

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?

Brief.pl / Aktualności

Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?
Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?

W dzisiejszych czasach bardzo popularna jest strategia promocji, wchodząc do sklepu jesteśmy z każdej półki atakowani promocjami cenowymi. Okazuje się jednak, że promocje w dłuższej perspektywie przynoszą pyrrusowe zwycięstwa. W co zatem warto zainwestować, co jest driverem zakupowym, którym kieruje się coraz więcej klientów?

Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków

Brief.pl / Aktualności

Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków
Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków

Rozwój technologiczny, który z roku na rok nabiera tempa, coraz bardziej wpływa na życie każdego z nas. Zgodnie z tegorocznym raportem firmy doradczej Deloitte „TMT Predictions” na progu kolejnej rewolucji stoi telekomunikacja, której napędem będą m.in. sieć piątej generacji (5G), beacony oraz technologie biometryczne. Polska w tych aspektach już dziś nie ustępuje rynkom światowym. Jak wynika z badania Deloitte aż 57 proc. dorosłych użytkowników telefonów komórkowych w Polsce korzysta już z 4G/LTE, a 31 proc. nieposiadających takiej usługi w ciągu najbliższych dwunastu miesięcy chce z niej skorzystać. Beneficjentem kolejnej fali zmian w telekomunikacji będą też polskie firmy technologiczne, specjalizujące się w świadczeniu obsługi IT-as-a-service i działające na rynku beaconów.