Specjalna strefa inwestycji

Specjalna strefa inwestycji

Magazyn / Aktualności

O korzyściach płynących z prowadzenia działalności na obszarze Specjalnej Strefy Ekonomicznej mówi Grzegorz Górski, corporate affairs manager, Toyota Motor Manufacturing Poland

-

Dlaczego zdecydowali się Państwo na funkcjonowanie w ramach Wałbrzyskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej „Invest-Park”?

Na decyzję inwestycyjną złożyło się kilka czynników. Po pierwsze, dobra lokalizacja względem naszych głównych klientów w Czechach, Turcji, Francji i Wielkiej Brytanii. Po drugie, możliwość pozyskania odpowiednich pracowników - zarówno operatorów maszyn, gdyż strefa stworzona była na w obszarze o dużych tradycjach przemysłowych i wysokim bezrobociu, jak i kadry dzięki bliskości dużych ośrodków uniwersyteckich. Po trzecie, lokalizacja inwestycji w Polsce z perspektywą wstąpienia kraju do Unii Europejskiej upraszczała przyszłą współpracę z odbiorcami i dostawcami przy zachowaniu konkurencyjnych kosztów pracy.

Natomiast inwestycja bezpośrednio w SSE przede wszystkim ułatwiała i upraszczała działania w procesie przygotowania inwestycji oraz zapewniała uzbrojoną działkę pod inwestycje. Ważnym czynnikiem było także to, że procesie rozmów spotkaliśmy się z dobrym klimatem dla rozwoju naszej inwestycji ze strony władz lokalnych i krajowych.

Od kiedy działają Państwo w WSSE i jaki zysk społeczny wypracowują Państwo dla strefy i regionu?

Pierwsze pozwolenie Toyota uzyskała w 1999 roku, natomiast masowa produkcja w kwietniu 2002 roku. Oprócz oczywistych elementów takich, jak stworzenie miejsc pracy czy lokalne podatki, obecność fabryki ma pewien wpływ na rozwój gospodarczy i społeczny regionu. Staramy się też wspierać rozwój gospodarczy regionu. Według opinii lokalnych władz już samo pojawienie się Toyoty na początku funkcjonowania strefy pomogło jej w pozyskiwaniu kolejnych inwestorów i rozwoju WSSE. I dalej oferujemy strefie wizyty i dzielenie się doświadczeniami z wszystkimi potencjalnymi inwestorami. Poza tym staramy się wspierać lokalne władze w inicjatywach czy rozmowach z instytucjami decyzyjnymi czy władzami regionalnymi na rzecz poprawy infrastruktury w regionie.

Jako Toyota staramy się być aktywnym obywatelem społeczności, wspierając ją w priorytetowych dla firmy i środowiska lokalnego obszarach takich, jak ekologia, bezpieczeństwo na drogach czy edukacja. Nasza pomoc nie ogranicza się do wsparcia finansowego. Ogromna uwagę przykładamy do dzielenia się naszą wiedzą i doświadczeniami z instytucjami, szkołami i lokalnymi firmami. Wspólnie z lokalnymi organizacjami staramy się też promować nasze wartości wśród innych przedsiębiorstw. Jesteśmy np. inicjatorem i patronem kategorii Firma Odpowiedzialnego Biznesu w regionalnym plebiscycie gospodarczym.

:: ::

Zachęcamy do lektury wywiadu z Barbarą Kaśnikowską, prezes zarządu WSSE „Invest-Park”, opublokowanej w czerwcowym wydaniu miesięcznika "Brief".

Rozmawiamy m.in. na temat głównych kierunków, z których spółka chce pozyskać inwestorów zagranicznych, oraz roli specjalnych stref ekonomicznych w projekcie Marka Polskiej Gospodarki.

Zobacz inne polecane artykuły

Oddaj pracownikom władzę

Magazyn / Inspiracje

Oddaj pracownikom władzę
Oddaj pracownikom władzę

Czy można prowadzić firmę, nie podejmując żadnej decyzji? Czy dobrym pomysłem jest ujawnienie wysokości pensji wszystkich pracowników, a co więcej, danie im możliwości samodzielnego przyznawania sobie wynagrodzenia? Czy firma bez siedziby głównej i biura ma szansę przetrwać na rynku? Chociaż może się wydawać, że każdy prezes na powyższe pytania bez zastanowienia odpowiedziałby przecząco, przykłady takich firm, jak Semco czy Xtech.pl, pokazują, że byłyby to odpowiedzi nieuzasadnione.

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.