Facebook dołącza do grona aplikacji livestreamingowych

Facebook dołącza do grona aplikacji livestreamingowych

Brief.pl / Aktualności

Rok 2015 minął m.in. pod znakiem mobilnych aplikacji livestreamingowych. Najlepszym na to dowodem są najnowsze wieści od Facebooka – testowana od grudnia funkcja transmisji wideo na Facebooku została udostępniona wszystkim użytkownikom aplikacji mobilnej używającym Facebooka na urządzeniach z systemem iOS w Stanach.

-

Co więcej, Facebook zapowiada, że w ciągu najbliższych tygodni opcja nadawania na żywo trafi do użytkowników korzystających z Facebooka na iOS na całym świecie. Trwają też prace nad wprowadzeniem transmisji wideo na telefony z systemem Android.

Aby rozpocząć transmisję należy dotknąć ikony oznaczającej wideo na żywo w polu aktualizacji statusu. Wcześniej natomiast możliwe jest jeszcze dodanie krótkiego opisu oraz wybranie grona odbiorców. W trakcie transmisji zostanie wyświetlona liczba widzów, informacja o oglądających wideo, a także pojawiające się w czasie rzeczywistym komentarze. Po zakończeniu transmisji zostanie ona zachowana na osi czasu tak jak normalny plik wideo – użytkownik będzie ją mógł skasować lub zachować, po to by więcej znajomych mogło ją obejrzeć w przyszłości.

Transmisje na żywo znajomych oraz obserwowanych osób publicznych będą się pojawiać bezpośrednio w strumieniu aktualności. Możliwe będzie także zasubskrybowanie nadawcy, tak by w przyszłości otrzymywać informacje o jego kolejnych transmisjach.

Rozwiązanie wprowadzone przez Facebooka bez wątpienia jest częścią większego trendu tzw. mediów natychmiastowych czy znikających. Rosnąca popularność Periscope'a czy Meerkata sprawiła, że inne media społecznościowe, nie chcąc zostać w tyle, również zaczęły zgłębiać możliwości nadawania na żywo.

Pytanie brzmi, czy opcja transmisji wideo przypadnie do gustu użytkownikom tego medium społecznościowego. Wystarczy wspomnieć niezbyt udane próby "zastąpienia" Snapchata stworzoną przez firmę Marka Zuckerberga aplikacją Slingshot. Wydaje się jednak, że w przypadku tego rozwiązania, przewaga Facebooka to fakt, że nie wymaga ono ściągnięcia kolejnego oprogramowania. Zatem najpewniej możemy uznać, że na rynku aplikacji livestreamingowych pojawił się poważny konkurent choćby dla Periscope'a.

Zobacz inne polecane artykuły

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

Wychowaj sobie konsumenta

Magazyn / Aktualności

Wychowaj sobie konsumenta
Wychowaj sobie konsumenta

Jak zbudować pozycję eksperta w umysłach konsumentów? Jak uskutecznić proces generowania leadów i wzbudzić zainteresowanie marką? W strategii content marketingowej warto znaleźć miejsce na white paper, czyli...? Mowa o użytecznej treści z górnej półki.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.