Facebook dołącza do grona aplikacji livestreamingowych

Facebook dołącza do grona aplikacji livestreamingowych

Brief.pl / Aktualności

Rok 2015 minął m.in. pod znakiem mobilnych aplikacji livestreamingowych. Najlepszym na to dowodem są najnowsze wieści od Facebooka – testowana od grudnia funkcja transmisji wideo na Facebooku została udostępniona wszystkim użytkownikom aplikacji mobilnej używającym Facebooka na urządzeniach z systemem iOS w Stanach.

-

Co więcej, Facebook zapowiada, że w ciągu najbliższych tygodni opcja nadawania na żywo trafi do użytkowników korzystających z Facebooka na iOS na całym świecie. Trwają też prace nad wprowadzeniem transmisji wideo na telefony z systemem Android.

Aby rozpocząć transmisję należy dotknąć ikony oznaczającej wideo na żywo w polu aktualizacji statusu. Wcześniej natomiast możliwe jest jeszcze dodanie krótkiego opisu oraz wybranie grona odbiorców. W trakcie transmisji zostanie wyświetlona liczba widzów, informacja o oglądających wideo, a także pojawiające się w czasie rzeczywistym komentarze. Po zakończeniu transmisji zostanie ona zachowana na osi czasu tak jak normalny plik wideo – użytkownik będzie ją mógł skasować lub zachować, po to by więcej znajomych mogło ją obejrzeć w przyszłości.

Transmisje na żywo znajomych oraz obserwowanych osób publicznych będą się pojawiać bezpośrednio w strumieniu aktualności. Możliwe będzie także zasubskrybowanie nadawcy, tak by w przyszłości otrzymywać informacje o jego kolejnych transmisjach.

Rozwiązanie wprowadzone przez Facebooka bez wątpienia jest częścią większego trendu tzw. mediów natychmiastowych czy znikających. Rosnąca popularność Periscope'a czy Meerkata sprawiła, że inne media społecznościowe, nie chcąc zostać w tyle, również zaczęły zgłębiać możliwości nadawania na żywo.

Pytanie brzmi, czy opcja transmisji wideo przypadnie do gustu użytkownikom tego medium społecznościowego. Wystarczy wspomnieć niezbyt udane próby "zastąpienia" Snapchata stworzoną przez firmę Marka Zuckerberga aplikacją Slingshot. Wydaje się jednak, że w przypadku tego rozwiązania, przewaga Facebooka to fakt, że nie wymaga ono ściągnięcia kolejnego oprogramowania. Zatem najpewniej możemy uznać, że na rynku aplikacji livestreamingowych pojawił się poważny konkurent choćby dla Periscope'a.

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?

Brief.pl / Aktualności

Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?
Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?

W dzisiejszych czasach bardzo popularna jest strategia promocji, wchodząc do sklepu jesteśmy z każdej półki atakowani promocjami cenowymi. Okazuje się jednak, że promocje w dłuższej perspektywie przynoszą pyrrusowe zwycięstwa. W co zatem warto zainwestować, co jest driverem zakupowym, którym kieruje się coraz więcej klientów?

Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków

Brief.pl / Aktualności

Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków
Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków

Rozwój technologiczny, który z roku na rok nabiera tempa, coraz bardziej wpływa na życie każdego z nas. Zgodnie z tegorocznym raportem firmy doradczej Deloitte „TMT Predictions” na progu kolejnej rewolucji stoi telekomunikacja, której napędem będą m.in. sieć piątej generacji (5G), beacony oraz technologie biometryczne. Polska w tych aspektach już dziś nie ustępuje rynkom światowym. Jak wynika z badania Deloitte aż 57 proc. dorosłych użytkowników telefonów komórkowych w Polsce korzysta już z 4G/LTE, a 31 proc. nieposiadających takiej usługi w ciągu najbliższych dwunastu miesięcy chce z niej skorzystać. Beneficjentem kolejnej fali zmian w telekomunikacji będą też polskie firmy technologiczne, specjalizujące się w świadczeniu obsługi IT-as-a-service i działające na rynku beaconów.