5 rzeczy, które pomogą Ci znaleźć idealnego pracownika? Jak przeprowadzić skuteczną rekrutację?

5 rzeczy, które pomogą Ci znaleźć idealnego pracownika? Jak przeprowadzić skuteczną rekrutację?

Brief.pl / Wiedza

Teza o tym, że rynek pracy przekształca się obecnie w rynek pracownika nabiera coraz większego znaczenia. W branży HR coraz trudniej o odpowiednich kandydatów. Ponad 30 proc. średnich i dużych polskich firm twierdzi, że nie jest w stanie znaleźć wykwalifikowanych pracowników. W jaki sposób eksperci od HR i przedsiębiorcy rekrutują najlepszych specjalistów?

-

„Wysoki popyt na profesjonalistów sprawia, że coraz więcej zależy od umiejętności rekrutera. W walce o talenty branża musi powrócić do korzeni, czyli do nauki negocjacji z kandydatami. Od tego wywodził się amerykański headhunting, którego przedstawiciele byli początkowo dyskutantami, negocjatorami. Obecnie od specjalistów wymaga się jednak dostosowania ich wiedzy i umiejętności do nowoczesnych metod rekrutacji.

Dziś niemal każdy „haerowiec” świetnie sobie radzi w social media, a ogłoszenia na portalach to tylko element bazowy rekrutacji. Proces wstępnej selekcji kandydatów jest już na tyle zautomatyzowany, że w wielu przypadkach zachodzi bez udziału konsultanta. W związku z tym kluczowe staje się negocjowanie z kandydatem począwszy od rozmowy kwalifikacyjnej aż po finalne ustalenia warunków zatrudnienia” – komentuje Hanna Listek, dyrektor zarządzająca spółki Polski HR.


Eksperci z Loyd S.A. przedstawiają 5 rzeczy, o których rekruterzy i przedsiębiorcy powinni pamiętać, jeżeli chcą znaleźć najlepszych kandydatów do pracy. 

1. Przeprowadź dokładną analizę branży, w której działasz. Bez gruntownej wiedzy o tym czego potrzebuje Twoja firma, nie będziesz w stanie znaleźć odpowiedniego pracownika.


2. Proces rekrutacji zacznij od wyboru odpowiedniego kanału komunikacji. Przestrzeń poszukiwań należy dostosować do specjalizacji czy wieku potencjalnych pracowników. W przypadku programistów czy grafików należy skupić się na mediach społecznościowych, natomiast w przypadku hydraulików i rzemieślników – mediach tradycyjnych.


3. Jeżeli wiesz już jakiego pracownika potrzebujesz i gdzie go szukać, to pozostaje napisać odpowiednie ogłoszenie. Pamiętaj, że aby twoja oferta pracy była atrakcyjna i skuteczna, musisz wykorzystywać styl i język uzależniony od profilu poszukiwanego przez Ciebie pracownika.


4. Jeżeli już zaprosisz wyselekcjonowanych przez siebie kandydatów to pamiętaj o kliku ważnych elementach procesu rekrutacji:


- Przygotuj się do spotkania – dokładnie zapoznaj się z CV kandydata oraz jego umiejętnościami i doświadczeniem, aby móc je zweryfikować podczas rozmowy

- Opracuj zadanie rekrutacyjne, które pozwoli Ci rzetelnie ocenić predyspozycje pracownika do określonego stanowiska

- Postaraj się odróżnić praktyczne umiejętności od talentów

- Spróbuj zbadać dopasowanie pracownika do Twojej firmy


5. Jeżeli proces rekrutacji zakończy się sukcesem i znajdziesz odpowiedniego kandydata do pracy, pamiętaj aby efektywnie zarządzać jego pracą i sprawnie wdrożyć go w życie firmy.

Powodzenia!

Tagi:

HR

Zobacz inne polecane artykuły

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Brief.pl / Aktualności

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!
GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Już w ten czwartek o godzinie 14.30 na Facebooku Business in Brief rusza transmisja live z wyjątkowego wydarzenia, jakie przygotowaliśmy dla Was wspólnie z partnerami. Jeśli spodziewacie się nudnych prezentacji, przydługich paneli, straconego czasu... pozwólcie, że Was zaskoczymy.

Pierwszy rok Netfliksa w Polsce

Brief.pl / Aktualności

Pierwszy rok Netfliksa w Polsce
Pierwszy rok Netfliksa w Polsce

W styczniu 2016 roku stronę internetową Netfliksa odwiedziło 338 tys. polskich użytkowników sieci (PC). Jednak przez kolejnych siedem miesięcy zainteresowanie serwisem było znacznie mniejsze. Z analizy firmy Gemius wynika, że na Netflix.com nieco chętniej zaglądały kobiety (52,9 proc. użytkowników), a najliczniejsza grupa użytkowników pochodziła z miast powyżej 500 tys. mieszkańców.