5 rzeczy, które pomogą Ci znaleźć idealnego pracownika? Jak przeprowadzić skuteczną rekrutację?

5 rzeczy, które pomogą Ci znaleźć idealnego pracownika? Jak przeprowadzić skuteczną rekrutację?

Brief.pl / Wiedza

Teza o tym, że rynek pracy przekształca się obecnie w rynek pracownika nabiera coraz większego znaczenia. W branży HR coraz trudniej o odpowiednich kandydatów. Ponad 30 proc. średnich i dużych polskich firm twierdzi, że nie jest w stanie znaleźć wykwalifikowanych pracowników. W jaki sposób eksperci od HR i przedsiębiorcy rekrutują najlepszych specjalistów?

-

„Wysoki popyt na profesjonalistów sprawia, że coraz więcej zależy od umiejętności rekrutera. W walce o talenty branża musi powrócić do korzeni, czyli do nauki negocjacji z kandydatami. Od tego wywodził się amerykański headhunting, którego przedstawiciele byli początkowo dyskutantami, negocjatorami. Obecnie od specjalistów wymaga się jednak dostosowania ich wiedzy i umiejętności do nowoczesnych metod rekrutacji.

Dziś niemal każdy „haerowiec” świetnie sobie radzi w social media, a ogłoszenia na portalach to tylko element bazowy rekrutacji. Proces wstępnej selekcji kandydatów jest już na tyle zautomatyzowany, że w wielu przypadkach zachodzi bez udziału konsultanta. W związku z tym kluczowe staje się negocjowanie z kandydatem począwszy od rozmowy kwalifikacyjnej aż po finalne ustalenia warunków zatrudnienia” – komentuje Hanna Listek, dyrektor zarządzająca spółki Polski HR.


Eksperci z Loyd S.A. przedstawiają 5 rzeczy, o których rekruterzy i przedsiębiorcy powinni pamiętać, jeżeli chcą znaleźć najlepszych kandydatów do pracy. 

1. Przeprowadź dokładną analizę branży, w której działasz. Bez gruntownej wiedzy o tym czego potrzebuje Twoja firma, nie będziesz w stanie znaleźć odpowiedniego pracownika.


2. Proces rekrutacji zacznij od wyboru odpowiedniego kanału komunikacji. Przestrzeń poszukiwań należy dostosować do specjalizacji czy wieku potencjalnych pracowników. W przypadku programistów czy grafików należy skupić się na mediach społecznościowych, natomiast w przypadku hydraulików i rzemieślników – mediach tradycyjnych.


3. Jeżeli wiesz już jakiego pracownika potrzebujesz i gdzie go szukać, to pozostaje napisać odpowiednie ogłoszenie. Pamiętaj, że aby twoja oferta pracy była atrakcyjna i skuteczna, musisz wykorzystywać styl i język uzależniony od profilu poszukiwanego przez Ciebie pracownika.


4. Jeżeli już zaprosisz wyselekcjonowanych przez siebie kandydatów to pamiętaj o kliku ważnych elementach procesu rekrutacji:


- Przygotuj się do spotkania – dokładnie zapoznaj się z CV kandydata oraz jego umiejętnościami i doświadczeniem, aby móc je zweryfikować podczas rozmowy

- Opracuj zadanie rekrutacyjne, które pozwoli Ci rzetelnie ocenić predyspozycje pracownika do określonego stanowiska

- Postaraj się odróżnić praktyczne umiejętności od talentów

- Spróbuj zbadać dopasowanie pracownika do Twojej firmy


5. Jeżeli proces rekrutacji zakończy się sukcesem i znajdziesz odpowiedniego kandydata do pracy, pamiętaj aby efektywnie zarządzać jego pracą i sprawnie wdrożyć go w życie firmy.

Powodzenia!

Tagi:

HR

Zobacz inne polecane artykuły

Oddaj pracownikom władzę

Magazyn / Inspiracje

Oddaj pracownikom władzę
Oddaj pracownikom władzę

Czy można prowadzić firmę, nie podejmując żadnej decyzji? Czy dobrym pomysłem jest ujawnienie wysokości pensji wszystkich pracowników, a co więcej, danie im możliwości samodzielnego przyznawania sobie wynagrodzenia? Czy firma bez siedziby głównej i biura ma szansę przetrwać na rynku? Chociaż może się wydawać, że każdy prezes na powyższe pytania bez zastanowienia odpowiedziałby przecząco, przykłady takich firm, jak Semco czy Xtech.pl, pokazują, że byłyby to odpowiedzi nieuzasadnione.

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

Wychowaj sobie konsumenta

Magazyn / Aktualności

Wychowaj sobie konsumenta
Wychowaj sobie konsumenta

Jak zbudować pozycję eksperta w umysłach konsumentów? Jak uskutecznić proces generowania leadów i wzbudzić zainteresowanie marką? W strategii content marketingowej warto znaleźć miejsce na white paper, czyli...? Mowa o użytecznej treści z górnej półki.