wp - grudzien 2016

5 rzeczy, które pomogą Ci znaleźć idealnego pracownika? Jak przeprowadzić skuteczną rekrutację?

5 rzeczy, które pomogą Ci znaleźć idealnego pracownika? Jak przeprowadzić skuteczną rekrutację?

Brief.pl / Wiedza

Teza o tym, że rynek pracy przekształca się obecnie w rynek pracownika nabiera coraz większego znaczenia. W branży HR coraz trudniej o odpowiednich kandydatów. Ponad 30 proc. średnich i dużych polskich firm twierdzi, że nie jest w stanie znaleźć wykwalifikowanych pracowników. W jaki sposób eksperci od HR i przedsiębiorcy rekrutują najlepszych specjalistów?

-

„Wysoki popyt na profesjonalistów sprawia, że coraz więcej zależy od umiejętności rekrutera. W walce o talenty branża musi powrócić do korzeni, czyli do nauki negocjacji z kandydatami. Od tego wywodził się amerykański headhunting, którego przedstawiciele byli początkowo dyskutantami, negocjatorami. Obecnie od specjalistów wymaga się jednak dostosowania ich wiedzy i umiejętności do nowoczesnych metod rekrutacji.

Dziś niemal każdy „haerowiec” świetnie sobie radzi w social media, a ogłoszenia na portalach to tylko element bazowy rekrutacji. Proces wstępnej selekcji kandydatów jest już na tyle zautomatyzowany, że w wielu przypadkach zachodzi bez udziału konsultanta. W związku z tym kluczowe staje się negocjowanie z kandydatem począwszy od rozmowy kwalifikacyjnej aż po finalne ustalenia warunków zatrudnienia” – komentuje Hanna Listek, dyrektor zarządzająca spółki Polski HR.


Eksperci z Loyd S.A. przedstawiają 5 rzeczy, o których rekruterzy i przedsiębiorcy powinni pamiętać, jeżeli chcą znaleźć najlepszych kandydatów do pracy. 

1. Przeprowadź dokładną analizę branży, w której działasz. Bez gruntownej wiedzy o tym czego potrzebuje Twoja firma, nie będziesz w stanie znaleźć odpowiedniego pracownika.


2. Proces rekrutacji zacznij od wyboru odpowiedniego kanału komunikacji. Przestrzeń poszukiwań należy dostosować do specjalizacji czy wieku potencjalnych pracowników. W przypadku programistów czy grafików należy skupić się na mediach społecznościowych, natomiast w przypadku hydraulików i rzemieślników – mediach tradycyjnych.


3. Jeżeli wiesz już jakiego pracownika potrzebujesz i gdzie go szukać, to pozostaje napisać odpowiednie ogłoszenie. Pamiętaj, że aby twoja oferta pracy była atrakcyjna i skuteczna, musisz wykorzystywać styl i język uzależniony od profilu poszukiwanego przez Ciebie pracownika.


4. Jeżeli już zaprosisz wyselekcjonowanych przez siebie kandydatów to pamiętaj o kliku ważnych elementach procesu rekrutacji:


- Przygotuj się do spotkania – dokładnie zapoznaj się z CV kandydata oraz jego umiejętnościami i doświadczeniem, aby móc je zweryfikować podczas rozmowy

- Opracuj zadanie rekrutacyjne, które pozwoli Ci rzetelnie ocenić predyspozycje pracownika do określonego stanowiska

- Postaraj się odróżnić praktyczne umiejętności od talentów

- Spróbuj zbadać dopasowanie pracownika do Twojej firmy


5. Jeżeli proces rekrutacji zakończy się sukcesem i znajdziesz odpowiedniego kandydata do pracy, pamiętaj aby efektywnie zarządzać jego pracą i sprawnie wdrożyć go w życie firmy.

Powodzenia!

Tagi:

HR

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

Brief.pl / Aktualności

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube
Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

YouTube ogłasza coroczne podsumowanie najchętniej oglądanych filmów i teledysków – Rewind 2016. „Dzieciaki prosto z więzienia! Zobacz kontrowersyjny występ! [Mam Talent]” to najchętniej oglądane wideo w Polsce. Na liście nie zabrakło również polskich gwiazd YouTube: Abstrachuje.tv z filmami „Czego nie mówią: policjanci” oraz „Najlepszy film motywacyjny na świecie”, a także wideo „Wąs! Wąs! Wąs!” Cyber Mariana (feat. Czwarta Fala). W rankingu znalazł się też film Twardowsky 2.0., jeden z materiałów wchodzących w skład niestandardowego projektu Legendy polskie stworzonego przez Allegro. Jeśli chodzi o zestawienie muzyczne, Polacy najchętniej oglądali klip Sylwii Grzeszczak „Tamta dziewczyna”.