Michał Sadowski: z archiwum #50kreatywnych

Brief.pl / Ludzie

Według Michała Sadowskiego, współzałożyciela i prezesa Brand24, jednego z najszybciej rozwijających się narzędzi na polskim rynku monitoringu internetu, najważniejszą wartością w firmie jest otwartość. W rozmowie z magazynem „Brief” Sadowski wyjaśnia, jak przejawia się ona w codziennej działalności jego firmy oraz ocenia, czy w Polsce łatwo jest założyć startup oraz czy rodzimi przedsiębiorcy doceniają siłę mediów społecznościowych.

-

 

Swój pierwszy serwis, Patrz.pl, Michał Sadowski założył pod koniec 2005 roku. Był on pierwszym polskim portalem umożliwiającym dzielenie się treściami multimedialnymi. Od początku spotykał się z dużym zainteresowaniem ze strony internautów, generując po pierwszych trzech miesiącach od premiery milion odsłon. Po pół roku od startu wizyty można było zaś liczyć w dziesiątkach milionów. Ponieważ pomysł okazał się sukcesem, bardzo szybko zainteresowały się nim spółki giełdowe, z których jedna kupiła większościowe udziały w projekcie.

Znaleźć niszę

 

Jak to możliwe, że po stworzeniu serwisu propagującego dzielenie się materiałami wideo Sadowski zajął się monitoringiem internetu? – W połowie 2010 roku wystąpiłem na konferencji poświęconej spółkom contact center, w czasie której przekonywałem, że media społecznościowe są wartościowym kanałem komunikacji z klientem. To właśnie wtedy uznałem, że warto byłoby stworzyć narzędzie, z którego spółki tego typu mogłyby korzystać w celu wchodzenia z odbiorcą w interakcję. Tak zrodził się pomysł na Brand24 – opowiada współzałożyciel i prezes firmy, która w niewiele ponad rok zgromadziła ponad 200. stałych klientów abonamentowych, a wśród nich takie marki, jak Panasonic, Leroy Merlin, Intel czy Air France.

Marki mogą wykorzystywać monitoring internetu nie tylko do ochrony swojej reputacji. Brand24 umożliwia wykupienie dostępu do panelu, w ramach którego użytkownicy mogą przeglądać chronoligicznie posegregowane wzmianki na ich temat. W oparciu o nie mogą zapobiegać ewentualnym kryzysom oraz przyglądać się opiniom konsumentów na temach produktów czy usług. Poza tym monitoring internetu można wykorzystywać także w celach sprzedażowych. – Na przykład instytucje finansowe nie monitorują tylko i wyłącznie fraz związanych z ich markami, takich jak „PKO” czy „Bank Śląski”, ale także dyskusje na temat lokat, kredytów i kont niekoniecznie związanych z poszczególną marką. W czasie rzeczywistym wychwytują dyskusję, w której ktoś prosi o polecenie dobrego konta osobistego albo dobrej lokaty nocnej i mają wtedy okazję włączyć się do takiej rozmowy, a następnie przekonać do swojego produktu – wyjaśnia prezes zarządu Brand24.

::

Kwestionariusz

 

Mój przepis na sukces to... chorobliwa ambicja i traktowanie pracy jako hobby

Jeśli nie robiłbym tego, co robię... zmieniłbym pracę tak, aby jednak zajmować się tym, czym aktualnie

Inspirujące są dla mnie… rzeczy, z którymi mam kontakt w każdej sytuacji. Inspirację można znaleźć wszędzie – niekoniecznie w branży internetowej

Najważniejsza książka?Rework”

Czasy, w których żyjemy są... ekscytujące

W przyszłości.... będę lepszym człowiekiem

Moje hobby to... internet, sporty walki, gry komputerowe

 

 

Zobacz inne polecane artykuły

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

Wychowaj sobie konsumenta

Magazyn / Aktualności

Wychowaj sobie konsumenta
Wychowaj sobie konsumenta

Jak zbudować pozycję eksperta w umysłach konsumentów? Jak uskutecznić proces generowania leadów i wzbudzić zainteresowanie marką? W strategii content marketingowej warto znaleźć miejsce na white paper, czyli...? Mowa o użytecznej treści z górnej półki.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.