Michał Sadowski: z archiwum #50kreatywnych

Brief.pl / Ludzie

Według Michała Sadowskiego, współzałożyciela i prezesa Brand24, jednego z najszybciej rozwijających się narzędzi na polskim rynku monitoringu internetu, najważniejszą wartością w firmie jest otwartość. W rozmowie z magazynem „Brief” Sadowski wyjaśnia, jak przejawia się ona w codziennej działalności jego firmy oraz ocenia, czy w Polsce łatwo jest założyć startup oraz czy rodzimi przedsiębiorcy doceniają siłę mediów społecznościowych.

-

 

Swój pierwszy serwis, Patrz.pl, Michał Sadowski założył pod koniec 2005 roku. Był on pierwszym polskim portalem umożliwiającym dzielenie się treściami multimedialnymi. Od początku spotykał się z dużym zainteresowaniem ze strony internautów, generując po pierwszych trzech miesiącach od premiery milion odsłon. Po pół roku od startu wizyty można było zaś liczyć w dziesiątkach milionów. Ponieważ pomysł okazał się sukcesem, bardzo szybko zainteresowały się nim spółki giełdowe, z których jedna kupiła większościowe udziały w projekcie.

Znaleźć niszę

 

Jak to możliwe, że po stworzeniu serwisu propagującego dzielenie się materiałami wideo Sadowski zajął się monitoringiem internetu? – W połowie 2010 roku wystąpiłem na konferencji poświęconej spółkom contact center, w czasie której przekonywałem, że media społecznościowe są wartościowym kanałem komunikacji z klientem. To właśnie wtedy uznałem, że warto byłoby stworzyć narzędzie, z którego spółki tego typu mogłyby korzystać w celu wchodzenia z odbiorcą w interakcję. Tak zrodził się pomysł na Brand24 – opowiada współzałożyciel i prezes firmy, która w niewiele ponad rok zgromadziła ponad 200. stałych klientów abonamentowych, a wśród nich takie marki, jak Panasonic, Leroy Merlin, Intel czy Air France.

Marki mogą wykorzystywać monitoring internetu nie tylko do ochrony swojej reputacji. Brand24 umożliwia wykupienie dostępu do panelu, w ramach którego użytkownicy mogą przeglądać chronoligicznie posegregowane wzmianki na ich temat. W oparciu o nie mogą zapobiegać ewentualnym kryzysom oraz przyglądać się opiniom konsumentów na temach produktów czy usług. Poza tym monitoring internetu można wykorzystywać także w celach sprzedażowych. – Na przykład instytucje finansowe nie monitorują tylko i wyłącznie fraz związanych z ich markami, takich jak „PKO” czy „Bank Śląski”, ale także dyskusje na temat lokat, kredytów i kont niekoniecznie związanych z poszczególną marką. W czasie rzeczywistym wychwytują dyskusję, w której ktoś prosi o polecenie dobrego konta osobistego albo dobrej lokaty nocnej i mają wtedy okazję włączyć się do takiej rozmowy, a następnie przekonać do swojego produktu – wyjaśnia prezes zarządu Brand24.

::

Kwestionariusz

 

Mój przepis na sukces to... chorobliwa ambicja i traktowanie pracy jako hobby

Jeśli nie robiłbym tego, co robię... zmieniłbym pracę tak, aby jednak zajmować się tym, czym aktualnie

Inspirujące są dla mnie… rzeczy, z którymi mam kontakt w każdej sytuacji. Inspirację można znaleźć wszędzie – niekoniecznie w branży internetowej

Najważniejsza książka?Rework”

Czasy, w których żyjemy są... ekscytujące

W przyszłości.... będę lepszym człowiekiem

Moje hobby to... internet, sporty walki, gry komputerowe

 

 

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Brief.pl / Wiedza

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku
5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane są nawet kilkaset razy w ciągu roku. Nic więc dziwnego, że nadążenie za zmianami bywa trudne, nawet dla dobrego specjalisty SEO, a to, co sprawdzało się jeszcze pół roku temu, obecnie może być traktowane co najwyżej jako mit. Przekonaj się, jakie działania pozycjonujące mają sens na dziś, a które lepiej odpuścić.

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Brief.pl / Aktualności

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar
Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Zbierają dane o użytkownikach sieci w 187 państwach, a ich autorska platforma DMP – OnAudience.com - przetwarza już ponad 3 mld profili internautów. Pokornie przyznają, że nie monitorują jeszcze aktywności sieciowej mieszkańców San Escobar, ale i tu obiecują rychłą poprawę. Warszawska spółka Cloud Technologies swój biznes zaczynała jako start-up w garażu, dziś po 6 latach działalności ma pozycję polskiego lidera analityki Big Data, posiadającego największą hurtownię danych w Europie. W tym roku spółka planuje opuścić NewConnect na rzecz głównego parkietu GPW.