28 światowy dzień ochrony danych - jak Polacy dbają o swoje personalia?

28 światowy dzień ochrony danych - jak Polacy dbają o swoje personalia?

Brief.pl / Wiedza

Brak dbałości o dane to plaga wśród obecnych użytkowników technologii. W niepowołane ręce trafiają dziennie setki informacji. Utrata danych coraz częściej dotyczy urządzeń mobilnych.

-

Zeszłoroczne statystyki wciąż są zbliżone do lat poprzednich. Polacy nie przywiązują wagi do zabezpieczania swoich danych. Dotyczy to zarówno osób prywatnych, jak i instytucji oraz przedsiębiorstw. W 2015 roku odnotowany został niewielki wzrost poziomu świadomości, a co za tym idzie zarejestrowanych incydentów związanych z utratą danych. Większość przypadków skasowania plików wciąż zakończona jest ich odzyskiwaniem na własną rękę w domowym zaciszu. Tylko 39% z nich powierzanych jest specjalistycznym firmom, zaznaczają specjaliści MiP Data Recovery.

Najczęściej awaryjne, bądź też obciążone danymi o wysokiej wartości są komputery stacjonarne i przenośne (netbooki, notebooki), zaraz za nimi znajdują się telefony i tablety. Te drugie odnotowują 34% wzrost względem ich ilości w roku poprzednim. Sytuację generuje zmiana trybu życia użytkowników technologii idąca w kierunku całkowitej mobilności. Urządzenia te zastępują nam dyski twarde i stanowią podręczne narzędzia pracy, a zarazem nośniki danych. Generowane przez smartphony informacje zastępują kolejne. Nie oznacza to jednak, że każda skasowana wiadomość przepada wraz z potwierdzeniem komendy usuń.

Wśród danych, do których chcemy uzyskać dostęp znajdują się w dużej mierze zdjęcia prywatne i narzędzia pracy – wszelkiego rodzaju dokumenty tekstowe, jak i projekty video, czy np. architektoniczne. W odniesieniu do telefonów komórkowych sprawa przedstawia się nieco inaczej. Klienci najczęściej odzyskują wiadomości, następne w kolejności są multimedia. Dane tego typu wykorzystywane są głównie, jako elektroniczne dowody w postępowaniu sądowym, bądź prywatnym. Prace specjalistów odzyskiwania danych, które mają dostarczyć tego typu materiał mieszczą się w ramach informatyki śledczej.

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Brief.pl / Aktualności

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości
5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Długie, mroźne miesiące zimy dają się nam we znaki, rozbudzając tym samym pragnienie zmiany, zieleni i kolorów. Tak też powinny wyglądać newslettery – świeżo i słonecznie. Marketerzy, jako ci, którzy zawsze podążają nie tylko za panującymi w branży trendami, ale także za potrzebami odbiorców, powinni włączyć do komunikacji te elementy, których odbiorcy w tym okresie szczególnie łakną.