wp - grudzien 2016

28 światowy dzień ochrony danych - jak Polacy dbają o swoje personalia?

28 światowy dzień ochrony danych - jak Polacy dbają o swoje personalia?

Brief.pl / Wiedza

Brak dbałości o dane to plaga wśród obecnych użytkowników technologii. W niepowołane ręce trafiają dziennie setki informacji. Utrata danych coraz częściej dotyczy urządzeń mobilnych.

-

Zeszłoroczne statystyki wciąż są zbliżone do lat poprzednich. Polacy nie przywiązują wagi do zabezpieczania swoich danych. Dotyczy to zarówno osób prywatnych, jak i instytucji oraz przedsiębiorstw. W 2015 roku odnotowany został niewielki wzrost poziomu świadomości, a co za tym idzie zarejestrowanych incydentów związanych z utratą danych. Większość przypadków skasowania plików wciąż zakończona jest ich odzyskiwaniem na własną rękę w domowym zaciszu. Tylko 39% z nich powierzanych jest specjalistycznym firmom, zaznaczają specjaliści MiP Data Recovery.

Najczęściej awaryjne, bądź też obciążone danymi o wysokiej wartości są komputery stacjonarne i przenośne (netbooki, notebooki), zaraz za nimi znajdują się telefony i tablety. Te drugie odnotowują 34% wzrost względem ich ilości w roku poprzednim. Sytuację generuje zmiana trybu życia użytkowników technologii idąca w kierunku całkowitej mobilności. Urządzenia te zastępują nam dyski twarde i stanowią podręczne narzędzia pracy, a zarazem nośniki danych. Generowane przez smartphony informacje zastępują kolejne. Nie oznacza to jednak, że każda skasowana wiadomość przepada wraz z potwierdzeniem komendy usuń.

Wśród danych, do których chcemy uzyskać dostęp znajdują się w dużej mierze zdjęcia prywatne i narzędzia pracy – wszelkiego rodzaju dokumenty tekstowe, jak i projekty video, czy np. architektoniczne. W odniesieniu do telefonów komórkowych sprawa przedstawia się nieco inaczej. Klienci najczęściej odzyskują wiadomości, następne w kolejności są multimedia. Dane tego typu wykorzystywane są głównie, jako elektroniczne dowody w postępowaniu sądowym, bądź prywatnym. Prace specjalistów odzyskiwania danych, które mają dostarczyć tego typu materiał mieszczą się w ramach informatyki śledczej.

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

Brief.pl / Aktualności

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube
Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

YouTube ogłasza coroczne podsumowanie najchętniej oglądanych filmów i teledysków – Rewind 2016. „Dzieciaki prosto z więzienia! Zobacz kontrowersyjny występ! [Mam Talent]” to najchętniej oglądane wideo w Polsce. Na liście nie zabrakło również polskich gwiazd YouTube: Abstrachuje.tv z filmami „Czego nie mówią: policjanci” oraz „Najlepszy film motywacyjny na świecie”, a także wideo „Wąs! Wąs! Wąs!” Cyber Mariana (feat. Czwarta Fala). W rankingu znalazł się też film Twardowsky 2.0., jeden z materiałów wchodzących w skład niestandardowego projektu Legendy polskie stworzonego przez Allegro. Jeśli chodzi o zestawienie muzyczne, Polacy najchętniej oglądali klip Sylwii Grzeszczak „Tamta dziewczyna”.