28 światowy dzień ochrony danych - jak Polacy dbają o swoje personalia?

28 światowy dzień ochrony danych - jak Polacy dbają o swoje personalia?

Brief.pl / Wiedza

Brak dbałości o dane to plaga wśród obecnych użytkowników technologii. W niepowołane ręce trafiają dziennie setki informacji. Utrata danych coraz częściej dotyczy urządzeń mobilnych.

-

Zeszłoroczne statystyki wciąż są zbliżone do lat poprzednich. Polacy nie przywiązują wagi do zabezpieczania swoich danych. Dotyczy to zarówno osób prywatnych, jak i instytucji oraz przedsiębiorstw. W 2015 roku odnotowany został niewielki wzrost poziomu świadomości, a co za tym idzie zarejestrowanych incydentów związanych z utratą danych. Większość przypadków skasowania plików wciąż zakończona jest ich odzyskiwaniem na własną rękę w domowym zaciszu. Tylko 39% z nich powierzanych jest specjalistycznym firmom, zaznaczają specjaliści MiP Data Recovery.

Najczęściej awaryjne, bądź też obciążone danymi o wysokiej wartości są komputery stacjonarne i przenośne (netbooki, notebooki), zaraz za nimi znajdują się telefony i tablety. Te drugie odnotowują 34% wzrost względem ich ilości w roku poprzednim. Sytuację generuje zmiana trybu życia użytkowników technologii idąca w kierunku całkowitej mobilności. Urządzenia te zastępują nam dyski twarde i stanowią podręczne narzędzia pracy, a zarazem nośniki danych. Generowane przez smartphony informacje zastępują kolejne. Nie oznacza to jednak, że każda skasowana wiadomość przepada wraz z potwierdzeniem komendy usuń.

Wśród danych, do których chcemy uzyskać dostęp znajdują się w dużej mierze zdjęcia prywatne i narzędzia pracy – wszelkiego rodzaju dokumenty tekstowe, jak i projekty video, czy np. architektoniczne. W odniesieniu do telefonów komórkowych sprawa przedstawia się nieco inaczej. Klienci najczęściej odzyskują wiadomości, następne w kolejności są multimedia. Dane tego typu wykorzystywane są głównie, jako elektroniczne dowody w postępowaniu sądowym, bądź prywatnym. Prace specjalistów odzyskiwania danych, które mają dostarczyć tego typu materiał mieszczą się w ramach informatyki śledczej.

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?

Brief.pl / Aktualności

Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?
Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?

W dzisiejszych czasach bardzo popularna jest strategia promocji, wchodząc do sklepu jesteśmy z każdej półki atakowani promocjami cenowymi. Okazuje się jednak, że promocje w dłuższej perspektywie przynoszą pyrrusowe zwycięstwa. W co zatem warto zainwestować, co jest driverem zakupowym, którym kieruje się coraz więcej klientów?

Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków

Brief.pl / Aktualności

Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków
Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków

Rozwój technologiczny, który z roku na rok nabiera tempa, coraz bardziej wpływa na życie każdego z nas. Zgodnie z tegorocznym raportem firmy doradczej Deloitte „TMT Predictions” na progu kolejnej rewolucji stoi telekomunikacja, której napędem będą m.in. sieć piątej generacji (5G), beacony oraz technologie biometryczne. Polska w tych aspektach już dziś nie ustępuje rynkom światowym. Jak wynika z badania Deloitte aż 57 proc. dorosłych użytkowników telefonów komórkowych w Polsce korzysta już z 4G/LTE, a 31 proc. nieposiadających takiej usługi w ciągu najbliższych dwunastu miesięcy chce z niej skorzystać. Beneficjentem kolejnej fali zmian w telekomunikacji będą też polskie firmy technologiczne, specjalizujące się w świadczeniu obsługi IT-as-a-service i działające na rynku beaconów.