28 światowy dzień ochrony danych - jak Polacy dbają o swoje personalia?

28 światowy dzień ochrony danych - jak Polacy dbają o swoje personalia?

Brief.pl / Wiedza

Brak dbałości o dane to plaga wśród obecnych użytkowników technologii. W niepowołane ręce trafiają dziennie setki informacji. Utrata danych coraz częściej dotyczy urządzeń mobilnych.

-

Zeszłoroczne statystyki wciąż są zbliżone do lat poprzednich. Polacy nie przywiązują wagi do zabezpieczania swoich danych. Dotyczy to zarówno osób prywatnych, jak i instytucji oraz przedsiębiorstw. W 2015 roku odnotowany został niewielki wzrost poziomu świadomości, a co za tym idzie zarejestrowanych incydentów związanych z utratą danych. Większość przypadków skasowania plików wciąż zakończona jest ich odzyskiwaniem na własną rękę w domowym zaciszu. Tylko 39% z nich powierzanych jest specjalistycznym firmom, zaznaczają specjaliści MiP Data Recovery.

Najczęściej awaryjne, bądź też obciążone danymi o wysokiej wartości są komputery stacjonarne i przenośne (netbooki, notebooki), zaraz za nimi znajdują się telefony i tablety. Te drugie odnotowują 34% wzrost względem ich ilości w roku poprzednim. Sytuację generuje zmiana trybu życia użytkowników technologii idąca w kierunku całkowitej mobilności. Urządzenia te zastępują nam dyski twarde i stanowią podręczne narzędzia pracy, a zarazem nośniki danych. Generowane przez smartphony informacje zastępują kolejne. Nie oznacza to jednak, że każda skasowana wiadomość przepada wraz z potwierdzeniem komendy usuń.

Wśród danych, do których chcemy uzyskać dostęp znajdują się w dużej mierze zdjęcia prywatne i narzędzia pracy – wszelkiego rodzaju dokumenty tekstowe, jak i projekty video, czy np. architektoniczne. W odniesieniu do telefonów komórkowych sprawa przedstawia się nieco inaczej. Klienci najczęściej odzyskują wiadomości, następne w kolejności są multimedia. Dane tego typu wykorzystywane są głównie, jako elektroniczne dowody w postępowaniu sądowym, bądź prywatnym. Prace specjalistów odzyskiwania danych, które mają dostarczyć tego typu materiał mieszczą się w ramach informatyki śledczej.

Zobacz inne polecane artykuły

Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production

Brief.pl / Ludzie

Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production
Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production

Czym jest branded content? Którym markom czy branżom działania branded contentowe przynieść mogą szczególną korzyść? O stosunkowo młodym trendzie, który w najbliższym czasie może zrewolucjonizować komunikację marketingową marek rozmawiamy z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production.

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Brief.pl / Ludzie

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland
Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Czy istnieje dobry moment na odpalenie własnego biznesu? Jak w kontekście wszechobecnych startupów rysuje się przyszłość korporacji? Jaka jest świadomość siły małych i średnich przedsiębiorców w Polsce? W ramach cyklu wywiadów przedstawiającego Kapitułę 7. edycji 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie rozmawiamy z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland.