wp - grudzien 2016

12 porad na temat personal brandingu

12 porad na temat personal brandingu

Brief.pl / Wiedza

Niemal każda nasza czynność w internecie zostawia po sobie ślad, który może zostać odnaleziony przez internautów. Dbając o swój wizerunek w sieci, zwiększamy szanse na powodzenie zarówno w życiu prywatnym, jak i zawodowym.

-

Poniżej prezentujemy 12 porad, jak dbać o swój wizerunek w internecie.

Najważniejsze punkty według Artura Smolickiego (Newcreative.pl)

1. Sprawdź swoje nazwisko w wyszukiwarce Google

Google to największa skarbnica informacji o nas samych. Musisz zadbać o to, by informacje tam znalezione zawsze działały na Twoją korzyść, jednocześnie zawierając dane na których naprawdę Ci zależy. Sprawdź jakie serwisy internetowe, w których posiadasz założone konto, pozycjonują Twój profil na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Może bowiem okazać się, że nie wykorzystujesz świetnych okazji do tego, by jak najlepiej zaprezentować swoją osobę.

2. Zdjęcie profilowe to Twoja wizytówka

Większość osób nie zapamięta Cię z imienia i nazwiska. Poznają Cię, bo widzieli Twoje zdjęcie, wiedzą jak wyglądasz. Nie musisz prezentować zdjęcia w garniturze, pod krawatem, jednak fotografia prosto z ostatniej imprezy nie jest dobrym pomysłem. Używaj tego samego zdjęcia profilowego w każdym z serwisów, w których się rejestrujesz. To najlepszy sposób na to, by zostać zapamiętanym.

3. Zadbaj o ustawienia prywatności w mediach społecznościowych

Nikt nie zabrania Ci dodawania w swoich profilach zdjęć z ostatnich urodzin czy wygłupów ze znajomymi. Czy jednak wszyscy muszą te fotografie widzieć? Facebook pozwala nam wybrać odbiorców udostępnianych przez nas treści, warto więc zostawić tylko dla znajomych to czego nie powinien widzieć chociażby nasz szef. To tylko kilka prostych kroków a dzięki nim bardzo łatwo zadbasz o swój pozytywny wizerunek.

4. Kontroluj to, co piszą o Tobie w Internecie

Jeżeli zależy Ci na zbudowaniu pozytywnego wizerunku własnej osoby zainwestuj w narzędzia do monitoringu sieci. Dzięki nim w łatwy sposób znajdziesz wszystkie informacje dotyczące Twojej osoby, do których w inny sposób możesz nie dotrzeć. Jeżeli piszą o Tobie źle możesz w łatwy sposób odpowiedzieć na uwagi i zarzuty. Możesz także podziękować za dobre słowo, co zdecydowanie przyniesie Ci wymierne korzyści w przyszłości.

Najważniejsze punkty według Aleksandra Szulca (head of marketing & PR, Sotrender)

5. Nie myl ekshibicjonizmu z personal brandingiem

Wykorzystując media społecznościowe we własnych działaniach wizerunkowych, trzeba pamiętać, że istnieje cienka granica pomiędzy tym, co prywatne, a co publiczne. Gdzie ją umieszczamy powinno zależeć od celu naszych działań. Czy chcemy pokazać się jako model lub modelka lubiący kontrowersje czy prawnik potrafiący zadbać o poufny interes klienta? A może jako spamer zalewający znajomych niepotrzebną ilością informacji z życia prywatnego?

6. Nieważne, co wiesz, ważne, co robisz

Nikt nie neguje znaczenia wiedzy, jednak jej posiadanie nie gwarantuje sukcesu. Umiejętność przekładania teorii na praktykę jest kluczowym elementem każdego sukcesu, szczególnie w personal brandingu. Dopiero efekty naszych działań dają realną podstawę do tworzenia wizerunku.

7. Nieważne co robisz, ważne, aby inni o tym wiedzieli

Wiele projektów, szczególnie w branży reklamowej, zostaje niezauważonych. Jednak to one, a szczególnie ich efekty oraz zadowolenie klienta i współpracowników, powinny być podstawą naszego wizerunku. W naszych działaniach powinniśmy starać się podkreślać je jak najmocniej, tworząc case study, zbierać rekomendacje od klientów i dbać o dystrybucję informacji o nich, szczególnie w kanałach, z których korzystamy.

8. Nieważne, kogo znasz, ważne, kto zna Ciebie

W wyniku działań wizerunkowych, takich jak konferencje, wywiady, dyskusje, poznasz wiele osób. Zawsze warto pielęgnować te relacje. Jednak budując swoją markę, istotniejsze staje się, kto Ciebie zna, kto Ciebie rozpoznaje jako profesjonalistę na gruncie Twoich zainteresowań. Każdy zna Kominka, ale czy to istotne, kogo zna Kominek? Asymetria relacji jest elementem każdego sukcesu zbudowanego na rozpoznawalności.

Najważniejsze punkty według Jakuba Prószyńskiego (consultanta w agencji Carrot i autor bloga Pijaru Koksu)

9. Staraj się być kuratorem treści

Jeśli stajesz się mocny w pewnej tematyce, znajdujesz kolejne materiały, to dziel się nimi ze społecznością. Wcale nie musisz tworzyć swojej marki tylko poprzez autorskie treści. Równie dobrze możesz być "sitem", które przesiewa to co mało ważne, od contentu naprawdę wartościowego. Twoi obserwujący/czytelnicy/znajomi mogą nie posiadać takiej wiedzy.

10. Bądź transparentny

Nie rób ze swoich profili społecznościowych ambony do dzielenia się tylko profesjonalnymi treściami. Pokaż swoją ludzką stronę, swoje zainteresowania. Buduj pełnowymiarowy wizerunek, a nie tylko fasadę.

11. Nie siedź w domu

Najgorsze co możesz zrobić, to tworzyć wizerunek poprzez internet i tam zostać. Wychodź do ludzi, korzystaj z networkingu, przenoś relacje z socialu do realu. Chodź na spotkania branżowe, konferencje, szkolenia. Kontakt z żywym człowiekiem może przynieść o wiele więcej korzyści.

12. Pokora do czasu

Jeśli tworzysz markę personalną od zera to pamiętaj, żeby nie stawiać się na pozycji zwycięzcy i eksperta. Najlepiej w ogóle nigdy nie nazywaj się ekspertem, jeśli inni nadają Ci to miano, to znaczy, że najwyraźniej zasłużyłeś. Staraj się wykazać trochę pokory, ale nie do przesady, wytwórz w sobie umiejętność doceniania tego co zrobiłeś. Trochę skromności, pokory, ale też lekkiej arogancji, jeśli wiesz że masz w czymś rację. Zachowaj tutaj złoty środek.

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Warszawski car sharing dla osób prywatnych

Brief.pl / Aktualności

Warszawski car sharing dla osób prywatnych
Warszawski car sharing dla osób prywatnych

4Mobility, po uruchomieniu usługi car sharingu, czyli auta na minuty dla klientów biznesowych, rozszerza swoją ofertę na użytkowników prywatnych, a tym samym sprawia, że Warszawa dołącza do grona miast z car sharingiem dostępnym dla każdego. Od teraz osoby zainteresowane skorzystaniem z usługi mogą w prosty sposób zarezerwować wybrany pojazd. Samochód można odebrać w jednej z 20 baz na terenie miasta, otwierając go smartfonem.