Internet Ventures oraz Bluerank inwestują w Prowly

Internet Ventures oraz Bluerank inwestują w Prowly

Brief.pl / Aktualności

Prowly pozyskuje kolejną rundę finansowania. Inwestorami są Internet Ventures FIZ - fundusz zarządzany przez Grupę Private Equity Managers oraz Bluerank - agencja marketingu online. Projekt otrzyma środki na ekspansję zagraniczną w kwocie do 4,5 mln zł.

-

Prowly to platforma pomagająca budować publikę wokół marki czy firmy. Gwarantuje poprawę organizacji pracy osób i całych zespołów zajmujących się PR-em w firmach poprzez możliwość integracji procesu komunikacji z mediami oraz liderami opinii w jednym, intuicyjnym narzędziu. Prowly umożliwia m.in. zarządzanie bazami kontaktów, tworzenie estetycznych materiałów prasowych i ich dystrybucję oraz zarządzanie biurami prasowymi online (tzw. Brand Journals) firm czy klientów agencji PR.

- Nasz model biznesowy jest oparty o miesięczny powtarzalny przychód (MRR – monthly recurring revenue), co wpływa na jego przejrzystość i możliwość relatywnie dokładnego planowania w czasie. Z drugiej strony, jest też atrakcyjny z perspektywy potencjalnego klienta, który przed decyzją o długofalowym korzystaniu z platformy, może ją dokładnie przetestować – powiedziała Joanna Drabent, prezes zarządu i współzałożycielka Prowly.

Prowly istnieje na rynku niespełna dwa lata. Z narzędzia korzysta wiele prestiżowych marek, takich jak IKEA, Spotify, National Geographic czy Allegro. Firma rozpoczęła także ekspansję międzynarodową i może pochwalić się pierwszymi klientami z Wielkiej Brytanii, Belgii oraz Stanów Zjednoczonych. Prowly należy do European Tech Alliance i wraz z największymi gigantami technologicznymi z Europy (Spotify, BlaBlaCar, Deezer) wspiera Komisję Europejską w budowie strategii Jednolitego Rynku Cyfrowego (DSM).

- Uważamy, że obszar PR będzie podlegał w kolejnych latach dynamicznym przeobrażeniom, w ramach których użyteczne rozwiązania SaaS będą niezbędne w efektywnym budowaniu świadomości danej marki oraz kompleksowym zarządzaniu komunikacją z otoczeniem. Intuicyjna aplikacja, jaką jest Prowly, trafnie definiuje potrzeby profesjonalistów ds. Public Relations pozwalając na sprawne zarządzanie codziennymi działaniami media relations z poziomu jednego narzędzia. Już dziś na poziomie produktu Prowly posiada unikalne w skali globalnej rozwiązanie, jakim jest Brand Journal, które stanowi nowe oblicze biur prasowych online, pozwalając zintegrować całą komunikację marki w jednym miejscu – powiedział Tomasz Danis, zarządzający funduszem Internet Ventures FIZ.

W 2013 roku Prowly pozyskało pierwszego inwestora - wówczas w pomysł zainwestował inkubator technologiczny Ventures Hub z portfolio funduszu IQ Partners. Pozyskane środki pozwoliły firmie zbudować wersję beta platformy oraz pozyskać pierwszych płatnych klientów.W obecnej rundzie inwestycyjnej, obok funduszu Internet Ventures FIZ, którego uczestnikiem jest Krajowy Fundusz Kapitałowy, spółkę dofinansuje Bluerank, wywodząca się z Polski agencja SEM oraz Digital Analytics.

- Strategia rozwoju Prowly.com idealnie wpisuje się w najnowsze trendy w e-marketingu, a szczególnie w Content Marketing. Brand Journale są znakomitym uzupełnieniem oferty dla naszych klientów, a nasze międzynarodowe doświadczenie w e-marketingu podniesie kompetencje zespołu Prowly w tym zakresie i pomoże tym samym w rozwoju biznesu - komentuje Maciej Gałecki, CEO Bluerank.

Tagi:

Biznes

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Brief.pl / Wiedza

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku
5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane są nawet kilkaset razy w ciągu roku. Nic więc dziwnego, że nadążenie za zmianami bywa trudne, nawet dla dobrego specjalisty SEO, a to, co sprawdzało się jeszcze pół roku temu, obecnie może być traktowane co najwyżej jako mit. Przekonaj się, jakie działania pozycjonujące mają sens na dziś, a które lepiej odpuścić.

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Brief.pl / Aktualności

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar
Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Zbierają dane o użytkownikach sieci w 187 państwach, a ich autorska platforma DMP – OnAudience.com - przetwarza już ponad 3 mld profili internautów. Pokornie przyznają, że nie monitorują jeszcze aktywności sieciowej mieszkańców San Escobar, ale i tu obiecują rychłą poprawę. Warszawska spółka Cloud Technologies swój biznes zaczynała jako start-up w garażu, dziś po 6 latach działalności ma pozycję polskiego lidera analityki Big Data, posiadającego największą hurtownię danych w Europie. W tym roku spółka planuje opuścić NewConnect na rzecz głównego parkietu GPW.