Internet Ventures oraz Bluerank inwestują w Prowly

Internet Ventures oraz Bluerank inwestują w Prowly

Brief.pl / Aktualności

Prowly pozyskuje kolejną rundę finansowania. Inwestorami są Internet Ventures FIZ - fundusz zarządzany przez Grupę Private Equity Managers oraz Bluerank - agencja marketingu online. Projekt otrzyma środki na ekspansję zagraniczną w kwocie do 4,5 mln zł.

-

Prowly to platforma pomagająca budować publikę wokół marki czy firmy. Gwarantuje poprawę organizacji pracy osób i całych zespołów zajmujących się PR-em w firmach poprzez możliwość integracji procesu komunikacji z mediami oraz liderami opinii w jednym, intuicyjnym narzędziu. Prowly umożliwia m.in. zarządzanie bazami kontaktów, tworzenie estetycznych materiałów prasowych i ich dystrybucję oraz zarządzanie biurami prasowymi online (tzw. Brand Journals) firm czy klientów agencji PR.

- Nasz model biznesowy jest oparty o miesięczny powtarzalny przychód (MRR – monthly recurring revenue), co wpływa na jego przejrzystość i możliwość relatywnie dokładnego planowania w czasie. Z drugiej strony, jest też atrakcyjny z perspektywy potencjalnego klienta, który przed decyzją o długofalowym korzystaniu z platformy, może ją dokładnie przetestować – powiedziała Joanna Drabent, prezes zarządu i współzałożycielka Prowly.

Prowly istnieje na rynku niespełna dwa lata. Z narzędzia korzysta wiele prestiżowych marek, takich jak IKEA, Spotify, National Geographic czy Allegro. Firma rozpoczęła także ekspansję międzynarodową i może pochwalić się pierwszymi klientami z Wielkiej Brytanii, Belgii oraz Stanów Zjednoczonych. Prowly należy do European Tech Alliance i wraz z największymi gigantami technologicznymi z Europy (Spotify, BlaBlaCar, Deezer) wspiera Komisję Europejską w budowie strategii Jednolitego Rynku Cyfrowego (DSM).

- Uważamy, że obszar PR będzie podlegał w kolejnych latach dynamicznym przeobrażeniom, w ramach których użyteczne rozwiązania SaaS będą niezbędne w efektywnym budowaniu świadomości danej marki oraz kompleksowym zarządzaniu komunikacją z otoczeniem. Intuicyjna aplikacja, jaką jest Prowly, trafnie definiuje potrzeby profesjonalistów ds. Public Relations pozwalając na sprawne zarządzanie codziennymi działaniami media relations z poziomu jednego narzędzia. Już dziś na poziomie produktu Prowly posiada unikalne w skali globalnej rozwiązanie, jakim jest Brand Journal, które stanowi nowe oblicze biur prasowych online, pozwalając zintegrować całą komunikację marki w jednym miejscu – powiedział Tomasz Danis, zarządzający funduszem Internet Ventures FIZ.

W 2013 roku Prowly pozyskało pierwszego inwestora - wówczas w pomysł zainwestował inkubator technologiczny Ventures Hub z portfolio funduszu IQ Partners. Pozyskane środki pozwoliły firmie zbudować wersję beta platformy oraz pozyskać pierwszych płatnych klientów.W obecnej rundzie inwestycyjnej, obok funduszu Internet Ventures FIZ, którego uczestnikiem jest Krajowy Fundusz Kapitałowy, spółkę dofinansuje Bluerank, wywodząca się z Polski agencja SEM oraz Digital Analytics.

- Strategia rozwoju Prowly.com idealnie wpisuje się w najnowsze trendy w e-marketingu, a szczególnie w Content Marketing. Brand Journale są znakomitym uzupełnieniem oferty dla naszych klientów, a nasze międzynarodowe doświadczenie w e-marketingu podniesie kompetencje zespołu Prowly w tym zakresie i pomoże tym samym w rozwoju biznesu - komentuje Maciej Gałecki, CEO Bluerank.

Tagi:

Biznes

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Brief.pl / Aktualności

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster
YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Z każdym rokiem rośnie rola treści wideo, co przekłada się na wzrost popularności YouTuberów. Potencjał ten dostrzegają firmy, stawiając na współpracę z Vlogerami. Których z nich ma największy potencjał reklamowy? W analizie przygotowanej przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” podsumowano obecność medialną 100 najpopularniejszych pod względem liczby subskrybentów polskich YouTuberów. Raport dotyczy 2016 roku.