Bydgoszcz doceniona w Europie

Bydgoszcz doceniona w Europie

Brief for Poland / Aktualności

Szlak Wody, Przemysłu i Rzemiosła TeH2O w Bydgoszczy otrzymał główną nagrodę w konkursie na najlepszą destynację zrównoważonej turystyki kulturowej organizowanym przez Europejską Sieć Turystyki Kulturowej. Koncepcję rozwoju i promocji szlaku opracowała agencja marketingowa Locativo.

-

Do szlaku zostało wytypowanych 16 obiektów reprezentujących dziedzictwo przemysłowe Bydgoszczy, które spełniły kryteria dotyczące dostępności dla zwiedzających, unikatowości i atrakcyjności turystycznej, a także czegoś tak ulotnego, jak genius loci miejsca.

Zestaw obiektów jest różnorodny i zawiera m.in. Exploseum, czyli byłą niemiecką fabrykę materiałów wybuchowych, infrastrukturę Kanału Bydgoskiego, Spichrze nad Brdą, Muzeum Fotografii, Gazownię Miejska, Wieżę Ciśnień, Warzelnię Piwa, Introligatornię, Barkę towarową, Fabrykę Obrabiarek oraz Muzeum Mydła i Historii Brudu. Część z tych zakładów wciąż działa.

Szlak ten ma realizować dwa cele: wzmocnienie wizerunku Bydgoszczy jako atrakcyjnego miasta turystyki przemysłowej oraz zwiększenie poczucia dumy wśród mieszkańców z historycznej roli ich miasta w dziejach Polski i całego kontynentu.

- Szlak oraz jego tematyka są silnie związane z historią miasta, jego dziedzictwem kulturowym, które w skali naszego kraju jest naprawdę unikatowe. Na tej podstawie można zbudować bardzo atrakcyjną ofertę turystyczną - mówi Adam Kałucki z agencji Locativo. Tak komplementarna oferta szlaku otworzyła mu drogę do zwycięstwa w konkursie – dodaje Kałucki.

Temat przewodni szlaku, czyli „ludzie i technika przy węźle wodnym”, jest zasadniczą treścią jego opowieści, głównym wątkiem narracji. Dzięki przyjęciu wspólnej tematyki działalność szlaku zyskuje wspólny kierunek, a odbiorca otrzymuje spójny przekaz. Dlatego na przykład na zdjęciach przedstawiających szlakowe obiekty pojawią się ludzie z nimi związani – założyciele, byli bądź obecni pracownicy, pasjonaci, którzy przez lata zbierali pamiątki po przemysłowej Bydgoszczy.

Informacje o szlaku dostępne są na stronie www.ludzieitechnika.pl, a jego powstanie możliwe było dzięki dofinansowaniu z Unii Europejskiej.

::

Turystyka industrialna, która jest szczególnie popularna w Wielkiej Brytanii oraz w Niemczech, od kilku lat zyskuje na znaczeniu także w naszym kraju, a szczególnie w województwie śląskim. Powstają nowe szlaki kulturowe poświęcone tej tematyce, a liczba byłych zakładów przemysłowych, które dziś zmieniły swoje funkcje na muzealne, koncertowe, rekreacyjne bądź mieszkalne wciąż rośnie. Zrewitalizowane obiekty stają się nowymi symbolami polskich miast, jak stało się to z łódzką Manufakturą czy poznańskim Starym Browarem.

Zobacz inne polecane artykuły

Rekordowe wyjście inwestycyjne Venture Capital. Synerise zainwestuje 20 mln zł w rozwój sztucznej inteligencji i autonomicznego marketing

Brief.pl / Aktualności

Rekordowe wyjście inwestycyjne Venture Capital. Synerise zainwestuje 20 mln zł w rozwój sztucznej inteligencji i autonomicznego marketing
Rekordowe wyjście inwestycyjne Venture Capital. Synerise zainwestuje 20 mln zł w rozwój sztucznej inteligencji i autonomicznego marketing

Krakowska spółka po raz drugi w ciągu ostatniego roku z sukcesem zakończyła prywatną emisję akcji. W drodze transakcji o wartości 45 mln zł Synerise uzyskał dostęp do kapitału, którego sporą część przeznaczy na badania i rozwój. 29-krotną stopę zwrotu uzyskał Satus Venture, który za kwotę 25 mln zł sprzedał część swoich akcji w spółce.

Perfekcyjna egzekucja podstawą innowacji. Rozmowa z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce

Brief.pl / Ludzie

Perfekcyjna egzekucja podstawą innowacji. Rozmowa z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce
Perfekcyjna egzekucja podstawą innowacji. Rozmowa z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce

Po 3 latach od momentu wejścia na polski rynek Uberowi udało się zgromadzić ponad milion zadowolonych użytkowników. Jak się okazuje, z aplikacji w Polsce najchętniej korzysta pokolenie millenialsów. Teraz firma zdecydowała się umocnić swój marketing - tak, by z aplikacją dotrzeć do szerszego grona odbiorców, w różnym wieku. O nowej strategii marketingowej, zjawisku uberyzacji i premierach kolejnych usług Ubera rozmawiamy z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce.