Bydgoszcz doceniona w Europie

Bydgoszcz doceniona w Europie

Brief for Poland / Aktualności

Szlak Wody, Przemysłu i Rzemiosła TeH2O w Bydgoszczy otrzymał główną nagrodę w konkursie na najlepszą destynację zrównoważonej turystyki kulturowej organizowanym przez Europejską Sieć Turystyki Kulturowej. Koncepcję rozwoju i promocji szlaku opracowała agencja marketingowa Locativo.

-

Do szlaku zostało wytypowanych 16 obiektów reprezentujących dziedzictwo przemysłowe Bydgoszczy, które spełniły kryteria dotyczące dostępności dla zwiedzających, unikatowości i atrakcyjności turystycznej, a także czegoś tak ulotnego, jak genius loci miejsca.

Zestaw obiektów jest różnorodny i zawiera m.in. Exploseum, czyli byłą niemiecką fabrykę materiałów wybuchowych, infrastrukturę Kanału Bydgoskiego, Spichrze nad Brdą, Muzeum Fotografii, Gazownię Miejska, Wieżę Ciśnień, Warzelnię Piwa, Introligatornię, Barkę towarową, Fabrykę Obrabiarek oraz Muzeum Mydła i Historii Brudu. Część z tych zakładów wciąż działa.

Szlak ten ma realizować dwa cele: wzmocnienie wizerunku Bydgoszczy jako atrakcyjnego miasta turystyki przemysłowej oraz zwiększenie poczucia dumy wśród mieszkańców z historycznej roli ich miasta w dziejach Polski i całego kontynentu.

- Szlak oraz jego tematyka są silnie związane z historią miasta, jego dziedzictwem kulturowym, które w skali naszego kraju jest naprawdę unikatowe. Na tej podstawie można zbudować bardzo atrakcyjną ofertę turystyczną - mówi Adam Kałucki z agencji Locativo. Tak komplementarna oferta szlaku otworzyła mu drogę do zwycięstwa w konkursie – dodaje Kałucki.

Temat przewodni szlaku, czyli „ludzie i technika przy węźle wodnym”, jest zasadniczą treścią jego opowieści, głównym wątkiem narracji. Dzięki przyjęciu wspólnej tematyki działalność szlaku zyskuje wspólny kierunek, a odbiorca otrzymuje spójny przekaz. Dlatego na przykład na zdjęciach przedstawiających szlakowe obiekty pojawią się ludzie z nimi związani – założyciele, byli bądź obecni pracownicy, pasjonaci, którzy przez lata zbierali pamiątki po przemysłowej Bydgoszczy.

Informacje o szlaku dostępne są na stronie www.ludzieitechnika.pl, a jego powstanie możliwe było dzięki dofinansowaniu z Unii Europejskiej.

::

Turystyka industrialna, która jest szczególnie popularna w Wielkiej Brytanii oraz w Niemczech, od kilku lat zyskuje na znaczeniu także w naszym kraju, a szczególnie w województwie śląskim. Powstają nowe szlaki kulturowe poświęcone tej tematyce, a liczba byłych zakładów przemysłowych, które dziś zmieniły swoje funkcje na muzealne, koncertowe, rekreacyjne bądź mieszkalne wciąż rośnie. Zrewitalizowane obiekty stają się nowymi symbolami polskich miast, jak stało się to z łódzką Manufakturą czy poznańskim Starym Browarem.

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Brief.pl / Aktualności

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster
YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Z każdym rokiem rośnie rola treści wideo, co przekłada się na wzrost popularności YouTuberów. Potencjał ten dostrzegają firmy, stawiając na współpracę z Vlogerami. Których z nich ma największy potencjał reklamowy? W analizie przygotowanej przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” podsumowano obecność medialną 100 najpopularniejszych pod względem liczby subskrybentów polskich YouTuberów. Raport dotyczy 2016 roku.