wp - grudzien 2016

Bydgoszcz doceniona w Europie

Bydgoszcz doceniona w Europie

Brief for Poland / Aktualności

Szlak Wody, Przemysłu i Rzemiosła TeH2O w Bydgoszczy otrzymał główną nagrodę w konkursie na najlepszą destynację zrównoważonej turystyki kulturowej organizowanym przez Europejską Sieć Turystyki Kulturowej. Koncepcję rozwoju i promocji szlaku opracowała agencja marketingowa Locativo.

-

Do szlaku zostało wytypowanych 16 obiektów reprezentujących dziedzictwo przemysłowe Bydgoszczy, które spełniły kryteria dotyczące dostępności dla zwiedzających, unikatowości i atrakcyjności turystycznej, a także czegoś tak ulotnego, jak genius loci miejsca.

Zestaw obiektów jest różnorodny i zawiera m.in. Exploseum, czyli byłą niemiecką fabrykę materiałów wybuchowych, infrastrukturę Kanału Bydgoskiego, Spichrze nad Brdą, Muzeum Fotografii, Gazownię Miejska, Wieżę Ciśnień, Warzelnię Piwa, Introligatornię, Barkę towarową, Fabrykę Obrabiarek oraz Muzeum Mydła i Historii Brudu. Część z tych zakładów wciąż działa.

Szlak ten ma realizować dwa cele: wzmocnienie wizerunku Bydgoszczy jako atrakcyjnego miasta turystyki przemysłowej oraz zwiększenie poczucia dumy wśród mieszkańców z historycznej roli ich miasta w dziejach Polski i całego kontynentu.

- Szlak oraz jego tematyka są silnie związane z historią miasta, jego dziedzictwem kulturowym, które w skali naszego kraju jest naprawdę unikatowe. Na tej podstawie można zbudować bardzo atrakcyjną ofertę turystyczną - mówi Adam Kałucki z agencji Locativo. Tak komplementarna oferta szlaku otworzyła mu drogę do zwycięstwa w konkursie – dodaje Kałucki.

Temat przewodni szlaku, czyli „ludzie i technika przy węźle wodnym”, jest zasadniczą treścią jego opowieści, głównym wątkiem narracji. Dzięki przyjęciu wspólnej tematyki działalność szlaku zyskuje wspólny kierunek, a odbiorca otrzymuje spójny przekaz. Dlatego na przykład na zdjęciach przedstawiających szlakowe obiekty pojawią się ludzie z nimi związani – założyciele, byli bądź obecni pracownicy, pasjonaci, którzy przez lata zbierali pamiątki po przemysłowej Bydgoszczy.

Informacje o szlaku dostępne są na stronie www.ludzieitechnika.pl, a jego powstanie możliwe było dzięki dofinansowaniu z Unii Europejskiej.

::

Turystyka industrialna, która jest szczególnie popularna w Wielkiej Brytanii oraz w Niemczech, od kilku lat zyskuje na znaczeniu także w naszym kraju, a szczególnie w województwie śląskim. Powstają nowe szlaki kulturowe poświęcone tej tematyce, a liczba byłych zakładów przemysłowych, które dziś zmieniły swoje funkcje na muzealne, koncertowe, rekreacyjne bądź mieszkalne wciąż rośnie. Zrewitalizowane obiekty stają się nowymi symbolami polskich miast, jak stało się to z łódzką Manufakturą czy poznańskim Starym Browarem.

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Warszawski car sharing dla osób prywatnych

Brief.pl / Aktualności

Warszawski car sharing dla osób prywatnych
Warszawski car sharing dla osób prywatnych

4Mobility, po uruchomieniu usługi car sharingu, czyli auta na minuty dla klientów biznesowych, rozszerza swoją ofertę na użytkowników prywatnych, a tym samym sprawia, że Warszawa dołącza do grona miast z car sharingiem dostępnym dla każdego. Od teraz osoby zainteresowane skorzystaniem z usługi mogą w prosty sposób zarezerwować wybrany pojazd. Samochód można odebrać w jednej z 20 baz na terenie miasta, otwierając go smartfonem.