Jakość muzyki to nie wszystko?

Jakość muzyki to nie wszystko?

Brief.pl / Wiedza

Rynek streamingu muzyki coraz bardziej nasyca się, w związku z czym najwięksi gracze, tacy jak Spotify, Tidal, Deezer czy Apple Music nieustannie poszukują dodatkowych możliwości monetyzacji oraz pozyskania nowych użytkowników. Jednym z pomysłów na osiągnięcie celu jest poprawa jakości udostępnianej muzyki. Tymczasem, okazuje się, że choć z punktu widzenia serwisów streamingowych idea może być dobra, z perspektywy użytkowników rzecz ma się nieco inaczej.

-

Jak wynika z ankiety przeprowadzonej niedawno przez amerykańską agencję badawczą MusicWatch na grupie 7,7 tys. osób, lepsza jakość udostępnianych nagrań wcale nie jest najważniejszym czynnikiem, dla którego użytkownicy serwisów streamingowych korzystający z darmowej wersji byliby skłonni zapłacić za usługę. Tylko 6 proc. badanych uznało, że przekonałaby ich jakość przynajmniej na poziomie tej prezentowanej na nośnikach CD i winylach, zaś 11 proc. ankietowanych zadeklarowało, że byliby bardziej chętni opłacić wersję premium, jeśli jakość dźwięku udostępnianych materiałów byłaby tak dobra jak w studiu nagrań.

Zdecydowana większość badanych (39 proc.) zadeklarowała przy tym, że kluczowym czynnikiem, który skłoniłby ich do zapłacenia za usługę streamingu muzyki, jest możliwość pełnienia pełnej kontroli nad tym, czego słuchają – czyli możliwość wybrania każdego artysty, albumu lub piosenki wtedy, gdy tego chcą. Warto też dodać, że dla 11 proc. ankietowanych istotną kwestią była opcja bezprzewodowego słuchania muzyki w samochodzie.

Wydaje się, że przywołane wyniki to niekoniecznie dobre wieści dla założonego przez Jaya Z Tidala, który przecież opiera się na założeniu, że fani muzyki będą skłonni zapłacić więcej za materiały z lepszą jakością dźwięku. Dane dotyczące subskrypcji wersji premium Tidala wskazują jednak na to, że na razie nie udało się przekonać do tego rozwiązania dużej liczby użytkowników.

Jednocześnie, może to być również dobry znak dla Apple Music czy Spotify, czyli serwisów, w których publikowane są materiały z jakością charakterystyczną dla nagrań MP3 i które poszukują innych opcji zachęcenia do siebie użytkowników. Dobrym dowodem na to może być chociażby fakt, że Spotify zakupił niedawno dwie firmy: Cord Project oraz Soundwave. Pierwsze przedsiębiorstwo zajmuje się projektowaniem oraz budowaniem produktów audio dla systemów połączonych urządzeń, zaś drugie pomaga użytkownikom odkrywać muzykę, dzielić się piosenkami i łączyć się z fanami o podobnym guście muzycznym.

::

Źródło: Quartz

Fot. Fotolia.com/Monkey Business

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.