Mobilny świat w nowym Briefie

Mobilny świat w nowym Briefie

Magazyn / Aktualności

Gdy na przełomie minionego już 2015 i bieżącego 2016 roku przygotowywaliśmy zestaw tematów, którym zamierzamy przyglądać się w ciągu najbliższych dni, tygodni i miesięcy, okazało się, że mamy nie lada kłopot… Jest przynajmniej kilka wątków, które ze względu na swoją aktualność i wagę powinny zostać szeroko omówione, i to jak najszybciej. Stanęliśmy przed poważnym wyzwaniem selekcji – nie ukrywam, bolesnej…

-

W pierwszym wydaniu 2016 roku omawiamy jeden z najdynamiczniej rozwijających się dziś nurtów. Mowa o m-commerce. Nie jest już istotne, czy ów temat nas interesuje, czy też nie, czy wydaje się atrakcyjny, czy wręcz przeciwnie. To rzecz, która dzieje się mimo naszych zainteresowań i opinii, do tego w niezwykle szybkim tempie i angażuje znaczną część naszego społeczeństwa. Łatwiej jest bowiem wskazać dzisiaj tych, którzy nie używają smartfonów i innych urządzeń mobilnych, niż amatorów tego typu rozwiązań. Skoro tak wielu jest korzystających, równie wiele jest przeróżnych operacji wykonywanych z użyciem telefonów czy tabletów…

Ta „niezbyt głęboka” refleksja prowadzi nas jednak dalej, do bardzo konkretnego już tropu, zgodnie z którym przyznamy, że z roku na rok, a nawet z miesiąca na miesiąc przybywa zwolenników zakupów w sieci. A kupujemy wszystko – zestawy audio, zegarki, akcesoria komputerowe, ubrania, kosmetyki, artykuły spożywcze, sztukę, rozrywkę itd. Właściwie kupujemy wszystko – rzeczy potrzebne i całkiem zbędne. Spirala z roku na rok nakręca się bardziej i bardziej. Czy jest od tego odwrót? Raczej nie – chyba, że stracimy dostęp do prądu… Styczniowy temat główny naszego magazynu poświęcamy w całości właśnie fenomenowi m-commerce. Mówimy o możliwościach, jakie niosą ze sobą rozwiązania mające w nazwie przedrostek „m-” jak również o zagrożeniach, które czekają nas od chwili przekroczenia granicy „mobilnego świata”.

Skoro zmiana kalendarzy, symboliczna przemiana „starego” w „nowe”, znalazło się również miejsce na podsumowania. W związku z tym powstał materiał pt. „Litery roku »Briefu«”, czyli alfabetyczne podsumowanie tego wszystkiego, co uznaliśmy za ważne w 2015 roku.

Zanim jednak oddam w Wasze ręce, drodzy Czytelnicy, noworoczny numer naszego magazynu, chciałbym zwrócić uwagę na jeszcze jedną, moim zdaniem, niezwykle istotną kwestię, której postanowiliśmy przyjrzeć się z bliska. W tym miesiącu otwieramy nowy cykl pt. „Wielcy nieznani”.

Wyżej wspomniałem o masowym wykorzystaniu urządzeń mobilnych – jest kilka większych i wiele mniejszych marek, które umożliwiają nam wzmacnianie naszych kciuków każdego dnia. Jest też kilka systemów operacyjnych, w których odbywa się rytualne sprawdzanie wszystkiego, co tylko sprawdzić można, trudną do określenia liczbę razy dziennie. Za tym magicznym zjawiskiem stoi grupa inżynierów i programistów, niezwykle światłych umysłów. Kto jednak stworzył podwaliny dzisiejszych, zaawansowanych struktur informatycznych? Kto stoi za kształtem i charakterem systemów operacyjnych tak komputerów, jak i urządzeń mobilnych? Konia z rzędem temu, kto wskaże bez wahania tego niezwykłego człowieka. A wskazać go można…

Zachęcam do lektury!

Michał Wolski,
Zastępca redaktora naczelnego magazynu „Brief”

::

ZOBACZ CO PRZYGOTOWALIŚMY W NOWYM NUMERZE MAGAZYNU

Tagi:

magazyn Brief

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?

Brief.pl / Aktualności

Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?
Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?

W dzisiejszych czasach bardzo popularna jest strategia promocji, wchodząc do sklepu jesteśmy z każdej półki atakowani promocjami cenowymi. Okazuje się jednak, że promocje w dłuższej perspektywie przynoszą pyrrusowe zwycięstwa. W co zatem warto zainwestować, co jest driverem zakupowym, którym kieruje się coraz więcej klientów?

Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków

Brief.pl / Aktualności

Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków
Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków

Rozwój technologiczny, który z roku na rok nabiera tempa, coraz bardziej wpływa na życie każdego z nas. Zgodnie z tegorocznym raportem firmy doradczej Deloitte „TMT Predictions” na progu kolejnej rewolucji stoi telekomunikacja, której napędem będą m.in. sieć piątej generacji (5G), beacony oraz technologie biometryczne. Polska w tych aspektach już dziś nie ustępuje rynkom światowym. Jak wynika z badania Deloitte aż 57 proc. dorosłych użytkowników telefonów komórkowych w Polsce korzysta już z 4G/LTE, a 31 proc. nieposiadających takiej usługi w ciągu najbliższych dwunastu miesięcy chce z niej skorzystać. Beneficjentem kolejnej fali zmian w telekomunikacji będą też polskie firmy technologiczne, specjalizujące się w świadczeniu obsługi IT-as-a-service i działające na rynku beaconów.