Mobilny świat w nowym Briefie

Mobilny świat w nowym Briefie

Magazyn / Aktualności

Gdy na przełomie minionego już 2015 i bieżącego 2016 roku przygotowywaliśmy zestaw tematów, którym zamierzamy przyglądać się w ciągu najbliższych dni, tygodni i miesięcy, okazało się, że mamy nie lada kłopot… Jest przynajmniej kilka wątków, które ze względu na swoją aktualność i wagę powinny zostać szeroko omówione, i to jak najszybciej. Stanęliśmy przed poważnym wyzwaniem selekcji – nie ukrywam, bolesnej…

-

W pierwszym wydaniu 2016 roku omawiamy jeden z najdynamiczniej rozwijających się dziś nurtów. Mowa o m-commerce. Nie jest już istotne, czy ów temat nas interesuje, czy też nie, czy wydaje się atrakcyjny, czy wręcz przeciwnie. To rzecz, która dzieje się mimo naszych zainteresowań i opinii, do tego w niezwykle szybkim tempie i angażuje znaczną część naszego społeczeństwa. Łatwiej jest bowiem wskazać dzisiaj tych, którzy nie używają smartfonów i innych urządzeń mobilnych, niż amatorów tego typu rozwiązań. Skoro tak wielu jest korzystających, równie wiele jest przeróżnych operacji wykonywanych z użyciem telefonów czy tabletów…

Ta „niezbyt głęboka” refleksja prowadzi nas jednak dalej, do bardzo konkretnego już tropu, zgodnie z którym przyznamy, że z roku na rok, a nawet z miesiąca na miesiąc przybywa zwolenników zakupów w sieci. A kupujemy wszystko – zestawy audio, zegarki, akcesoria komputerowe, ubrania, kosmetyki, artykuły spożywcze, sztukę, rozrywkę itd. Właściwie kupujemy wszystko – rzeczy potrzebne i całkiem zbędne. Spirala z roku na rok nakręca się bardziej i bardziej. Czy jest od tego odwrót? Raczej nie – chyba, że stracimy dostęp do prądu… Styczniowy temat główny naszego magazynu poświęcamy w całości właśnie fenomenowi m-commerce. Mówimy o możliwościach, jakie niosą ze sobą rozwiązania mające w nazwie przedrostek „m-” jak również o zagrożeniach, które czekają nas od chwili przekroczenia granicy „mobilnego świata”.

Skoro zmiana kalendarzy, symboliczna przemiana „starego” w „nowe”, znalazło się również miejsce na podsumowania. W związku z tym powstał materiał pt. „Litery roku »Briefu«”, czyli alfabetyczne podsumowanie tego wszystkiego, co uznaliśmy za ważne w 2015 roku.

Zanim jednak oddam w Wasze ręce, drodzy Czytelnicy, noworoczny numer naszego magazynu, chciałbym zwrócić uwagę na jeszcze jedną, moim zdaniem, niezwykle istotną kwestię, której postanowiliśmy przyjrzeć się z bliska. W tym miesiącu otwieramy nowy cykl pt. „Wielcy nieznani”.

Wyżej wspomniałem o masowym wykorzystaniu urządzeń mobilnych – jest kilka większych i wiele mniejszych marek, które umożliwiają nam wzmacnianie naszych kciuków każdego dnia. Jest też kilka systemów operacyjnych, w których odbywa się rytualne sprawdzanie wszystkiego, co tylko sprawdzić można, trudną do określenia liczbę razy dziennie. Za tym magicznym zjawiskiem stoi grupa inżynierów i programistów, niezwykle światłych umysłów. Kto jednak stworzył podwaliny dzisiejszych, zaawansowanych struktur informatycznych? Kto stoi za kształtem i charakterem systemów operacyjnych tak komputerów, jak i urządzeń mobilnych? Konia z rzędem temu, kto wskaże bez wahania tego niezwykłego człowieka. A wskazać go można…

Zachęcam do lektury!

Michał Wolski,
Zastępca redaktora naczelnego magazynu „Brief”

::

ZOBACZ CO PRZYGOTOWALIŚMY W NOWYM NUMERZE MAGAZYNU

Tagi:

magazyn Brief

Zobacz inne polecane artykuły

Warszawski car sharing dla osób prywatnych

Brief.pl / Aktualności

Warszawski car sharing dla osób prywatnych
Warszawski car sharing dla osób prywatnych

4Mobility, po uruchomieniu usługi car sharingu, czyli auta na minuty dla klientów biznesowych, rozszerza swoją ofertę na użytkowników prywatnych, a tym samym sprawia, że Warszawa dołącza do grona miast z car sharingiem dostępnym dla każdego. Od teraz osoby zainteresowane skorzystaniem z usługi mogą w prosty sposób zarezerwować wybrany pojazd. Samochód można odebrać w jednej z 20 baz na terenie miasta, otwierając go smartfonem.

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.