Oto najbardziej medialni blogerzy

Oto najbardziej medialni blogerzy

Brief.pl / Ludzie

Maffashion czyli Julia Kuczyńska i Jessika Mercedes Kirschner są niekwestionowanymi liderkami wśród blogerów pod względem obecności w mediach. Na podium znalazła się także Marta Dymek – autorka bloga Jadłonomia. Kolejne miejsca zajęły blogi debiutującego Kamila Pawelskiego oraz Michała Szafrańskiego. Kto jeszcze znalazł się w zestawieniu przygotowanym przez Press-Service Monitoring Mediów?

-

Press-Service Monitoring Mediów sprawdził, w jakim stopniu laureaci 8. edycji rankingu najbardziej wpływowych polskich blogerów wg JasonHunta są popularni w internecie, prasie i RTV. Badanie dotyczyło publikacji, które się ukazały w 2015 r.

W zestawieniu pod względem liczby informacji liderki są dwie – MaffashionJemerced. To one brylowały najczęściej na medialnych salonach. I choć blog Julii Kuczyńskiej pojawił się w 4,9 tys. publikacji, a internetowy serwis Jessiki Mercedes Kirschner w 4 tys., to zyskały one znaczną przewagę nad pozostałymi blogerami.

Na trzecim miejscu uplasowała się Marta Dymek – autorka bloga Jadłonomia z wynikiem 2 tys. materiałów. W TOP 5 znalazły się także blogi debiutującego Kamila Pawelskiego (1,4 tys. doniesień) oraz Michała Szafrańskiego (1 tys.). Próg tysiąca materiałów przekroczył także Spiders Web. Kolejne miejsca zajęli: Antyweb, Jest Kultura, Rodzina bez granic. Pierwszą dziesiątkę zamyka What Anna Wears.

Za ile?

 

141 mln złotych to wynik ekwiwalentu reklamowego dla 30 najbardziej wpływowych gwiazd polskiej blogosfery, wytypowanych przez JasonHunta. Tyle musieliby wydać blogerzy albo marki z nimi współpracujące, gdyby chcieli uzyskać taki sam poziom ekspozycji bloga, jak w przypadku opublikowanych materiałów. Największy wpływ na tak wysoki wynik miały trzy pierwsze pozycje, których suma stanowiła 65 proc. całkowitej wielkości AVE.

Rekordzistką pod względem promocji została ponownie Julia Kuczyńska – analitycy Press-Service Monitoring wycenili ekwiwalent reklamowy materiałów na jej temat na 39 mln złotych. Tuż za nią w zestawieniu uplasowała się Jessica Mercedes Kirschner z wynikiem 37 mln złotych. AVE publikacji nawiązujących do bloga Ekskluzywny Menel wyniosło 17 mln złotych. W pierwszej dziesiątce znalazła się też strona Anny Skury, która zyskała promocję wartą 4,7 mln złotych oraz Mr Vintage – 2,6 mln złotych.

Medialność blogerów w górę

 

Autorzy blogów mają coraz większą siłę przebicia w mediach. Z roku na rok dziennikarze poświęcają im coraz więcej uwagi. Jeszcze w 2014 r. na temat bloga Julii Kuczyńskiej opublikowano 3,2 tys. materiałów. Rok później blogerka osiągnęła wynik 4,9 tys. publikacji. To wzrost o 53 proc. Podobna tendencja dotyczy także Jemerced. W 2014 r. codziennie czytelnicy mogli się spotkać z około 7 nowymi publikacjami, w których pojawiła się Kirschner. W 2015 r. każdego dnia ukazywało się 11 takich materiałów.

Zobacz inne polecane artykuły

Rekordowe wyjście inwestycyjne Venture Capital. Synerise zainwestuje 20 mln zł w rozwój sztucznej inteligencji i autonomicznego marketing

Brief.pl / Aktualności

Rekordowe wyjście inwestycyjne Venture Capital. Synerise zainwestuje 20 mln zł w rozwój sztucznej inteligencji i autonomicznego marketing
Rekordowe wyjście inwestycyjne Venture Capital. Synerise zainwestuje 20 mln zł w rozwój sztucznej inteligencji i autonomicznego marketing

Krakowska spółka po raz drugi w ciągu ostatniego roku z sukcesem zakończyła prywatną emisję akcji. W drodze transakcji o wartości 45 mln zł Synerise uzyskał dostęp do kapitału, którego sporą część przeznaczy na badania i rozwój. 29-krotną stopę zwrotu uzyskał Satus Venture, który za kwotę 25 mln zł sprzedał część swoich akcji w spółce.

Perfekcyjna egzekucja podstawą innowacji. Rozmowa z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce

Brief.pl / Ludzie

Perfekcyjna egzekucja podstawą innowacji. Rozmowa z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce
Perfekcyjna egzekucja podstawą innowacji. Rozmowa z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce

Po 3 latach od momentu wejścia na polski rynek Uberowi udało się zgromadzić ponad milion zadowolonych użytkowników. Jak się okazuje, z aplikacji w Polsce najchętniej korzysta pokolenie millenialsów. Teraz firma zdecydowała się umocnić swój marketing - tak, by z aplikacją dotrzeć do szerszego grona odbiorców, w różnym wieku. O nowej strategii marketingowej, zjawisku uberyzacji i premierach kolejnych usług Ubera rozmawiamy z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce.