Oto najbardziej medialni blogerzy

Oto najbardziej medialni blogerzy

Brief.pl / Ludzie

Maffashion czyli Julia Kuczyńska i Jessika Mercedes Kirschner są niekwestionowanymi liderkami wśród blogerów pod względem obecności w mediach. Na podium znalazła się także Marta Dymek – autorka bloga Jadłonomia. Kolejne miejsca zajęły blogi debiutującego Kamila Pawelskiego oraz Michała Szafrańskiego. Kto jeszcze znalazł się w zestawieniu przygotowanym przez Press-Service Monitoring Mediów?

-

Press-Service Monitoring Mediów sprawdził, w jakim stopniu laureaci 8. edycji rankingu najbardziej wpływowych polskich blogerów wg JasonHunta są popularni w internecie, prasie i RTV. Badanie dotyczyło publikacji, które się ukazały w 2015 r.

W zestawieniu pod względem liczby informacji liderki są dwie – MaffashionJemerced. To one brylowały najczęściej na medialnych salonach. I choć blog Julii Kuczyńskiej pojawił się w 4,9 tys. publikacji, a internetowy serwis Jessiki Mercedes Kirschner w 4 tys., to zyskały one znaczną przewagę nad pozostałymi blogerami.

Na trzecim miejscu uplasowała się Marta Dymek – autorka bloga Jadłonomia z wynikiem 2 tys. materiałów. W TOP 5 znalazły się także blogi debiutującego Kamila Pawelskiego (1,4 tys. doniesień) oraz Michała Szafrańskiego (1 tys.). Próg tysiąca materiałów przekroczył także Spiders Web. Kolejne miejsca zajęli: Antyweb, Jest Kultura, Rodzina bez granic. Pierwszą dziesiątkę zamyka What Anna Wears.

Za ile?

 

141 mln złotych to wynik ekwiwalentu reklamowego dla 30 najbardziej wpływowych gwiazd polskiej blogosfery, wytypowanych przez JasonHunta. Tyle musieliby wydać blogerzy albo marki z nimi współpracujące, gdyby chcieli uzyskać taki sam poziom ekspozycji bloga, jak w przypadku opublikowanych materiałów. Największy wpływ na tak wysoki wynik miały trzy pierwsze pozycje, których suma stanowiła 65 proc. całkowitej wielkości AVE.

Rekordzistką pod względem promocji została ponownie Julia Kuczyńska – analitycy Press-Service Monitoring wycenili ekwiwalent reklamowy materiałów na jej temat na 39 mln złotych. Tuż za nią w zestawieniu uplasowała się Jessica Mercedes Kirschner z wynikiem 37 mln złotych. AVE publikacji nawiązujących do bloga Ekskluzywny Menel wyniosło 17 mln złotych. W pierwszej dziesiątce znalazła się też strona Anny Skury, która zyskała promocję wartą 4,7 mln złotych oraz Mr Vintage – 2,6 mln złotych.

Medialność blogerów w górę

 

Autorzy blogów mają coraz większą siłę przebicia w mediach. Z roku na rok dziennikarze poświęcają im coraz więcej uwagi. Jeszcze w 2014 r. na temat bloga Julii Kuczyńskiej opublikowano 3,2 tys. materiałów. Rok później blogerka osiągnęła wynik 4,9 tys. publikacji. To wzrost o 53 proc. Podobna tendencja dotyczy także Jemerced. W 2014 r. codziennie czytelnicy mogli się spotkać z około 7 nowymi publikacjami, w których pojawiła się Kirschner. W 2015 r. każdego dnia ukazywało się 11 takich materiałów.

Zobacz inne polecane artykuły

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Magazyn / Aktualności

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup
Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Business Link i Skanska będą współtworzyć innowacyjny ekosystem w regionie Europy Środkowo-Wschodniej (CEE) dla startupów, małych i średnich firm oraz sektora usług biznesowych. Deweloper zainwestował w Business Link, największą sieć coworkingu i prywatnych biur na wynajem w Polsce. Dzięki planowanej ekspansji Business Link stanie się największą tego typu siecią w Europie i drugą na świecie, a Skanska stworzy najbardziej kompleksową ofertę biurową dla różnorodnych podmiotów na rynku CEE.

Przedsiębiorczy Poznań

Brief.pl / Aktualności

Przedsiębiorczy Poznań
Przedsiębiorczy Poznań

Jednym z pięciu priorytetów, zawartych w przyjętej w tym roku przez Radę Miasta Strategii Rozwoju Miasta Poznania 2020+, jest nowoczesna przedsiębiorczość. Oznacza to, że w Poznaniu ma rozwijać się zróżnicowana, nowoczesna i silna gospodarka. Lokalne, niewielkie firmy mają uzyskać wsparcie w działaniach innowacyjnych. Wspierana ma być też współpraca biznesu i nauki, pomoc uzyskać mają lokalne startupy. Miasto ma również działać na rzecz zwiększenia poziomu umiędzynarodowienia poznańskiej przedsiębiorczości. I nie są to puste deklaracje.