Oto najbardziej medialni blogerzy

Oto najbardziej medialni blogerzy

Brief.pl / Ludzie

Maffashion czyli Julia Kuczyńska i Jessika Mercedes Kirschner są niekwestionowanymi liderkami wśród blogerów pod względem obecności w mediach. Na podium znalazła się także Marta Dymek – autorka bloga Jadłonomia. Kolejne miejsca zajęły blogi debiutującego Kamila Pawelskiego oraz Michała Szafrańskiego. Kto jeszcze znalazł się w zestawieniu przygotowanym przez Press-Service Monitoring Mediów?

-

Press-Service Monitoring Mediów sprawdził, w jakim stopniu laureaci 8. edycji rankingu najbardziej wpływowych polskich blogerów wg JasonHunta są popularni w internecie, prasie i RTV. Badanie dotyczyło publikacji, które się ukazały w 2015 r.

W zestawieniu pod względem liczby informacji liderki są dwie – MaffashionJemerced. To one brylowały najczęściej na medialnych salonach. I choć blog Julii Kuczyńskiej pojawił się w 4,9 tys. publikacji, a internetowy serwis Jessiki Mercedes Kirschner w 4 tys., to zyskały one znaczną przewagę nad pozostałymi blogerami.

Na trzecim miejscu uplasowała się Marta Dymek – autorka bloga Jadłonomia z wynikiem 2 tys. materiałów. W TOP 5 znalazły się także blogi debiutującego Kamila Pawelskiego (1,4 tys. doniesień) oraz Michała Szafrańskiego (1 tys.). Próg tysiąca materiałów przekroczył także Spiders Web. Kolejne miejsca zajęli: Antyweb, Jest Kultura, Rodzina bez granic. Pierwszą dziesiątkę zamyka What Anna Wears.

Za ile?

 

141 mln złotych to wynik ekwiwalentu reklamowego dla 30 najbardziej wpływowych gwiazd polskiej blogosfery, wytypowanych przez JasonHunta. Tyle musieliby wydać blogerzy albo marki z nimi współpracujące, gdyby chcieli uzyskać taki sam poziom ekspozycji bloga, jak w przypadku opublikowanych materiałów. Największy wpływ na tak wysoki wynik miały trzy pierwsze pozycje, których suma stanowiła 65 proc. całkowitej wielkości AVE.

Rekordzistką pod względem promocji została ponownie Julia Kuczyńska – analitycy Press-Service Monitoring wycenili ekwiwalent reklamowy materiałów na jej temat na 39 mln złotych. Tuż za nią w zestawieniu uplasowała się Jessica Mercedes Kirschner z wynikiem 37 mln złotych. AVE publikacji nawiązujących do bloga Ekskluzywny Menel wyniosło 17 mln złotych. W pierwszej dziesiątce znalazła się też strona Anny Skury, która zyskała promocję wartą 4,7 mln złotych oraz Mr Vintage – 2,6 mln złotych.

Medialność blogerów w górę

 

Autorzy blogów mają coraz większą siłę przebicia w mediach. Z roku na rok dziennikarze poświęcają im coraz więcej uwagi. Jeszcze w 2014 r. na temat bloga Julii Kuczyńskiej opublikowano 3,2 tys. materiałów. Rok później blogerka osiągnęła wynik 4,9 tys. publikacji. To wzrost o 53 proc. Podobna tendencja dotyczy także Jemerced. W 2014 r. codziennie czytelnicy mogli się spotkać z około 7 nowymi publikacjami, w których pojawiła się Kirschner. W 2015 r. każdego dnia ukazywało się 11 takich materiałów.

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Brief.pl / Wiedza

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku
5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane są nawet kilkaset razy w ciągu roku. Nic więc dziwnego, że nadążenie za zmianami bywa trudne, nawet dla dobrego specjalisty SEO, a to, co sprawdzało się jeszcze pół roku temu, obecnie może być traktowane co najwyżej jako mit. Przekonaj się, jakie działania pozycjonujące mają sens na dziś, a które lepiej odpuścić.

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Brief.pl / Aktualności

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar
Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Zbierają dane o użytkownikach sieci w 187 państwach, a ich autorska platforma DMP – OnAudience.com - przetwarza już ponad 3 mld profili internautów. Pokornie przyznają, że nie monitorują jeszcze aktywności sieciowej mieszkańców San Escobar, ale i tu obiecują rychłą poprawę. Warszawska spółka Cloud Technologies swój biznes zaczynała jako start-up w garażu, dziś po 6 latach działalności ma pozycję polskiego lidera analityki Big Data, posiadającego największą hurtownię danych w Europie. W tym roku spółka planuje opuścić NewConnect na rzecz głównego parkietu GPW.