Wojciech "Sokół" Sosnowski: W biznesie kieruj się intuicją

Brief TV / Ludzie

Stworzył najprężniej działające dziś na polskim rynku muzycznym wydawnictwo hiphopowe, posiadające własną markę odzieżową oraz największy kanał muzyczny na YouTubie w Polsce. Przedstawiamy Wojciecha „Sokoła” Sosnowskiego, twórcę marki Prosto, jednego z 50 najbardziej kreatywnych w biznesie „Briefu” 2015.

-

Wojciech „Sokół” Sosnowski podjął ryzyko, aby podążać za swoimi marzeniami. Podczas swojej drogi, jak sam podkreśla, kieruje się przede wszystkim intuicją. Dziś jest jednym z najbardziej znanych polskich raperów oraz biznesmenów związanych z muzyką. 

Muzyka to hiphop

 

Swoją muzyczną przygodę Sosnowski rozpoczął w 1996 r. razem z ZIP Składem, następnie został członkiem grupy WWO, która wówczas była najbardziej znaną grupą hiphopową w Polsce. W latach 2002 – 2005 WWO grali do 150. koncertów rocznie w Europie i USA. Obecnie „Sokół” jest najbardziej znany ze swojej współpracy z Marysią Starostą. Ich album pt. „Czysta brudna prawda” po dwóch latach od wydania otrzymała status platynowej. Kolejne dzieło duetu – „Czarna biała magia” – sprzedała się w nakładzie ponad 30 tys. egzemplarzy. Mimo tego nie znajdziemy ich utworów w mainstreamowym radiu czy w telewizji. Jednak dziś to nie ma znaczenia – kanał ProstoTV jest największym w „polskim YouTube'ie” i to pokazuje, czego tak naprawdę słuchają ludzie w naszym kraju. Jak czytamy na stronie wydawnictwa – „Wielką siłą wytwórni są kontakty zagraniczne. Artyści związani z Prosto koncertują w całej Europie oraz w USA. Wytwórnia współpracuje z producentami i raperami z Kanady, Niemiec, Ukrainy, Francji, USA, Grecji, Czech, Australii, Rosji i wielu innych krajów. Wytwórnia wydaje też płyty artystów z zagranicy, jak duet reggaetonowy Soundkail z Francji czy producent Shuko z Niemiec”.

Miejski styl


Początki marki Prosto to 1990 r., kiedy „Sokół” wymyśla jej nazwę. Rok później powstaje logo zaprojektowane przez Jana Bersza. Na początku działalności Prosto stanowiło podwydawnictwo BMG Poland. Jako samodzielny wydawca działa już zaś od 15. lat. Od początku marka cechowała się dbałością o detal, nie tylko w przypadku działalności wydawniczej, ale także w produkcji odzieży. Walka o szczegół i najlepszy produkt trwa do tej pory, co w Polsce, jak twierdzi „Sokół”, wcale nie jest takie proste i oczywiste. Dziś Prosto Wear można znaleźć w około 200. sklepach multibrandowych oraz siedmiu firmowych. Ponadto ubrania marki można także nabyć na Słowacji i w Czechach, gdzie Prosto prowadzi swoją dystrybucję.

Niepokorni


Styl Prosto jest niepokorny, można powiedzieć, że charakter który prezentuje wywodzi się wprost „z ulicy”. Miejski styl jest wyznacznikiem marki, zarówno jeżeli chodzi o produkcje muzyczną, jak i odzieżową. Sokół podkreśla jednak, że marka nie stoi w miejscu i w przyszłości możemy spodziewać się nowości, zarówno związanych z rozszerzeniem działalności, jak i wyjściem do większego grona odbiorców.

Zobacz inne polecane artykuły

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Brief.pl / Aktualności

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!
GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Już w ten czwartek o godzinie 14.30 na Facebooku Business in Brief rusza transmisja live z wyjątkowego wydarzenia, jakie przygotowaliśmy dla Was wspólnie z partnerami. Jeśli spodziewacie się nudnych prezentacji, przydługich paneli, straconego czasu... pozwólcie, że Was zaskoczymy.

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Brief.pl / Aktualności

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster
YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Z każdym rokiem rośnie rola treści wideo, co przekłada się na wzrost popularności YouTuberów. Potencjał ten dostrzegają firmy, stawiając na współpracę z Vlogerami. Których z nich ma największy potencjał reklamowy? W analizie przygotowanej przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” podsumowano obecność medialną 100 najpopularniejszych pod względem liczby subskrybentów polskich YouTuberów. Raport dotyczy 2016 roku.

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Brief.pl / Aktualności

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości
5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Długie, mroźne miesiące zimy dają się nam we znaki, rozbudzając tym samym pragnienie zmiany, zieleni i kolorów. Tak też powinny wyglądać newslettery – świeżo i słonecznie. Marketerzy, jako ci, którzy zawsze podążają nie tylko za panującymi w branży trendami, ale także za potrzebami odbiorców, powinni włączyć do komunikacji te elementy, których odbiorcy w tym okresie szczególnie łakną.