Wojciech "Sokół" Sosnowski: W biznesie kieruj się intuicją

Brief TV / Ludzie

Stworzył najprężniej działające dziś na polskim rynku muzycznym wydawnictwo hiphopowe, posiadające własną markę odzieżową oraz największy kanał muzyczny na YouTubie w Polsce. Przedstawiamy Wojciecha „Sokoła” Sosnowskiego, twórcę marki Prosto, jednego z 50 najbardziej kreatywnych w biznesie „Briefu” 2015.

-

Wojciech „Sokół” Sosnowski podjął ryzyko, aby podążać za swoimi marzeniami. Podczas swojej drogi, jak sam podkreśla, kieruje się przede wszystkim intuicją. Dziś jest jednym z najbardziej znanych polskich raperów oraz biznesmenów związanych z muzyką. 

Muzyka to hiphop

 

Swoją muzyczną przygodę Sosnowski rozpoczął w 1996 r. razem z ZIP Składem, następnie został członkiem grupy WWO, która wówczas była najbardziej znaną grupą hiphopową w Polsce. W latach 2002 – 2005 WWO grali do 150. koncertów rocznie w Europie i USA. Obecnie „Sokół” jest najbardziej znany ze swojej współpracy z Marysią Starostą. Ich album pt. „Czysta brudna prawda” po dwóch latach od wydania otrzymała status platynowej. Kolejne dzieło duetu – „Czarna biała magia” – sprzedała się w nakładzie ponad 30 tys. egzemplarzy. Mimo tego nie znajdziemy ich utworów w mainstreamowym radiu czy w telewizji. Jednak dziś to nie ma znaczenia – kanał ProstoTV jest największym w „polskim YouTube'ie” i to pokazuje, czego tak naprawdę słuchają ludzie w naszym kraju. Jak czytamy na stronie wydawnictwa – „Wielką siłą wytwórni są kontakty zagraniczne. Artyści związani z Prosto koncertują w całej Europie oraz w USA. Wytwórnia współpracuje z producentami i raperami z Kanady, Niemiec, Ukrainy, Francji, USA, Grecji, Czech, Australii, Rosji i wielu innych krajów. Wytwórnia wydaje też płyty artystów z zagranicy, jak duet reggaetonowy Soundkail z Francji czy producent Shuko z Niemiec”.

Miejski styl


Początki marki Prosto to 1990 r., kiedy „Sokół” wymyśla jej nazwę. Rok później powstaje logo zaprojektowane przez Jana Bersza. Na początku działalności Prosto stanowiło podwydawnictwo BMG Poland. Jako samodzielny wydawca działa już zaś od 15. lat. Od początku marka cechowała się dbałością o detal, nie tylko w przypadku działalności wydawniczej, ale także w produkcji odzieży. Walka o szczegół i najlepszy produkt trwa do tej pory, co w Polsce, jak twierdzi „Sokół”, wcale nie jest takie proste i oczywiste. Dziś Prosto Wear można znaleźć w około 200. sklepach multibrandowych oraz siedmiu firmowych. Ponadto ubrania marki można także nabyć na Słowacji i w Czechach, gdzie Prosto prowadzi swoją dystrybucję.

Niepokorni


Styl Prosto jest niepokorny, można powiedzieć, że charakter który prezentuje wywodzi się wprost „z ulicy”. Miejski styl jest wyznacznikiem marki, zarówno jeżeli chodzi o produkcje muzyczną, jak i odzieżową. Sokół podkreśla jednak, że marka nie stoi w miejscu i w przyszłości możemy spodziewać się nowości, zarówno związanych z rozszerzeniem działalności, jak i wyjściem do większego grona odbiorców.

Zobacz inne polecane artykuły

Okazje warte milion(y)

Brief.pl / Aktualności

Okazje warte milion(y)
Okazje warte milion(y)

Ile razy zdarzyło Ci się z żalem odrzucić atrakcyjną promocję, bo była to „oferta dla dwojga”, albo należało „podzielić się nią z przyjaciółmi”? Marcinowi i Adrianowi, dwóm studentom z Gniezna także przytrafiło się to nie raz i dlatego założyli serwis NaSpółę.pl. Młody, funkcjonujący od kilku miesięcy startup docenili inwestorzy, zasilając go okrągłym milionem złotych.

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Brief.pl / Wiedza

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku
5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane są nawet kilkaset razy w ciągu roku. Nic więc dziwnego, że nadążenie za zmianami bywa trudne, nawet dla dobrego specjalisty SEO, a to, co sprawdzało się jeszcze pół roku temu, obecnie może być traktowane co najwyżej jako mit. Przekonaj się, jakie działania pozycjonujące mają sens na dziś, a które lepiej odpuścić.

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Brief.pl / Aktualności

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar
Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Zbierają dane o użytkownikach sieci w 187 państwach, a ich autorska platforma DMP – OnAudience.com - przetwarza już ponad 3 mld profili internautów. Pokornie przyznają, że nie monitorują jeszcze aktywności sieciowej mieszkańców San Escobar, ale i tu obiecują rychłą poprawę. Warszawska spółka Cloud Technologies swój biznes zaczynała jako start-up w garażu, dziś po 6 latach działalności ma pozycję polskiego lidera analityki Big Data, posiadającego największą hurtownię danych w Europie. W tym roku spółka planuje opuścić NewConnect na rzecz głównego parkietu GPW.