Czy Polska jest innowacyjna? [Ranking]

Czy Polska jest innowacyjna? [Ranking]

Brief.pl / Wiedza

Agencja badawcza Bloomberg opublikowała coroczny ranking 50. najbardziej innowacyjnych państw świata. Gdzie w tym zestawieniu znajduje się Polska? Jakie są nasze mocne strony, a co moglibyśmy poprawić? Warto przyjrzeć się temu nieco bliżej…

-

Bloomberg co roku publikuje zestawienie 50. najbardziej innowacyjnych państw świata, przyglądając się ich funkcjonowaniu na sześciu niezależnych wymiarach – działalności badawczo–rozwojowej, produkcji, obecności firm hi-tech, poziomu edukacji, personelu badawczego oraz liczby zgłaszanych patentów. W tym roku na pierwszym miejscu rankingu znalazła się Korea Południowa, „wygrywając” w trzech z sześciu ocenianych kategorii. Zaraz za nią uplasowała się Japonia, zaś ostatnie miejsce na podium zajęły Niemcy. Zestawienie zamykają Argentyna, RPA i Maroko – co może być zaskakujące, zważywszy na fakt, że i w Argentynie, i w RPA mówi się o dynamicznie rozwijającym się ekosystemie startupów.

Jak w rankingu Bloomberga prezentuje się Polska?

 

Nasz kraj zajął 23. miejsce w zestawieniu, co, zważywszy na fakt, że brano w nim pod uwagę 50. najbardziej innowacyjnych państw świata, nie jest złym wynikiem. Zamiast jednak cieszyć się z obecnej sytuacji, dobrze jest przyjrzeć się naszym mocnym i słabym stronom, by zorientować się, co należałoby poprawić, a co może być naszym atutem w dalszych działaniach.

Obszary do poprawy

 

Wśród słabości niewątpliwie należałoby wymienić intensywność działań B+R – w tej kategorii zajęliśmy bowiem 36. miejsce. Równie kiepsko wypadamy, kiedy mowa o zespołach badawczych – czy mówiąc prościej, gdy patrzymy na liczbę specjalistów pracujących w sektorze B+R w Polsce. Wydaje się, że ten brak popularności działań badawczo-rozwojowych jest naszą pięta achillesową, co z resztą nie jest zaskakujące, jeśli weźmiemy pod uwagę stan współpracy nauki i biznesu w naszym kraju.

Z czego możemy być dumni?

 

Wśród naszych zalet wymienić można m.in. obecność firm hi-tech – pod tym względem uplasowaliśmy się na 13. miejscu w rankingu. Dosyć wysokie miejsce zajmujemy również w kategorii „liczba zgłaszanych patentów” – co, przy mało zadawalającej dynamice działań B+R, może być zaskoczeniem. Nie jest też źle, gdy spojrzymy na poziom edukacji – Polska uplasowała się na tym wymiarze na 23. miejscu – jednak na pewno i w tym zakresie jest jeszcze wiele do zrobienia.

Wydaje się jednak, że jeśli chcemy zwiększyć poziom innowacyjności w Polsce, powinniśmy przyglądać się działaniom lepszych od nas, duży nacisk kładąc na obserwowanie Korei Południowej. Warto też zapoznać się z pełnym rankingiem.

Zobacz inne polecane artykuły

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

Brief.pl / Aktualności

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie
Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

7 lat, blisko 300 firm i ponad 400 laureatów. Ranking 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie to najstarsza, bo trwająca już 7. rok inicjatywa, która pomaga budować i promować segment innowacyjnego oraz kreatywnego biznesu w Polsce. Jej celem jest porządkowanie rynku oraz otwieranie przed przedsiębiorcami możliwości networkingowych i biznesowych. W tym roku, przy okazji 7. urodzin, ranking doczekał się kilku zmian...

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Brief.pl / Aktualności

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia
Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Na czym polega aplikacja Quertes? To zupełnie nowe spojrzenie na dzielenie się. Przypadki AirBnB czy Ubera pokazują, że ekonomia współdzielenia staje się coraz bardziej popularna. Odchodzimy od sztywnych reguł, a ludzie chcą wykorzystywać i monetyzować swoje umiejętności. Na tej zasadzie powstała aplikacja Quertes, miejsce które łączy ludzi gotujących prywatnie tymi, którzy chcą przełamać rutynę i zjeść coś nowego, pysznego i domowego. Pobierając darmową aplikację ludzie gotujący prywatnie w domach mogą sprzedać to, co przygotują, a Foodies mają możliwość kupienia domowego jedzenia.

Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?

Magazyn / Aktualności

Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?
Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?

Marketing afiliacyjny, jako rodzaj działań marketingowych online, powinna znać każda duża i średnia firma, prowadząca aktywną sprzedaż w sieci. Stwarza on optymalne warunki do promocji produktów i usług, zapewniając jednocześnie dodatkowe korzyści, wynikające ze współpracy z siecią afiliacyjną. Choć zainteresowanie nim stale wzrasta, wciąż nie wszyscy mają świadomość istnienia tego rozwiązania i nie dla wszystkich jest ono zrozumiałe. Czym zatem jest afiliacja i kto powinien z niej skorzystać?