5 tekstów, które… zmienią Twoje życie?

5 tekstów, które… zmienią Twoje życie?

Brief.pl / Inspiracje

Eksplorując odmęty sieci, co raz trafiamy na mniej czy bardziej wartościowe treści. Często, co warto podkreślić szczególnie w kontekście tych drugich, jest to wynik przypadku. Aby mieć pewność, że nasi drodzy Czytelnicy dotarli do tego, co warto przeczytać i poddać refleksji, przygotowaliśmy krótkie zestawienie tekstów prasy międzynarodowej – w języku angielskim – wartych uwagi. Będziemy to zestawienie rozwijać i uzupełniać. Oto odcinek nr 1.

-

1. The Fermi Paradox

 

Nasze zestawienie rozpoczynamy od tekstu, który – jak można mniemać – ma niewiele wspólnego z kwestiami biznesowymi. Ale tylko pozornie. Jesteśmy tak bardzo zaaferowani sobą, swoimi problemami i wszystkim tym, co łączy się z określeniami „ja”, „mnie”, „moje”, że spojrzenie na sprawy przez pryzmat słów Tima Urbana może okazać się inspirujące i otwierające. Ów autor podejmuje temat tego, czy pozostajemy sami w tym bezkresnym Wszechświecie, czy jednak mamy bliższych bądź dalszych sąsiadów. Nie jest to jednak tekst z cyklu sci-fi – są tu przedstawione konkretne tezy i ich możliwe uzasadnienia, odnoszące się do obecnego stanu wiedzy w tym zakresie. Nawet gdyby jednak okazało się, że jesteśmy jedynymi mieszkańcami tego niezwykłego Wszechświata (choć aż trudno uwierzyć, by mogło to być możliwe w świetle przywołanych przez Urbana danych), warto jak najczęściej odrywać się od swojego „ja-centrycznego” sposobu postrzegania. To zdrowe – tak dla nas, innych, jak i wszelkich podejmowanych przez nas aktywności. Tego typu materiały mogą być pomocne – a z pewnością są ciekawe…

 

2. 52 behaviors of highly successful people



Materiał, choć ukazał się na stronach magazynu „Business Insider” w ostatnich dniach zeszłego roku, wart jest przypomnienia. Jeśli nie mieliśmy okazji go przeczytać – wtedy tym bardziej powinniśmy poświęcić mu kilka minut, a następnie przemyśleć to, wobec czego stawia nas Dan Waldschmidt, autor artykułu. Znajdziemy w jego tekście 52 opisy zachowań oraz cech ludzi, którzy z powodzeniem realizują swoje cele. Są tu mniej i bardziej oczywiste kierunki, z pewnością jednak konfrontacja z nimi pielęgnowanych przez nas nawyków może okazać się inspirująca i pomocna.

 

3. You probably know to ask yourself, “What do I want?” Here’s a way better question

 

„If you find yourself wanting something month after month, year after year, yet nothing happens and you never come any closer to it, then maybe what you actually want is a fantasy, an idealization, an image and a false promise. Maybe what you want isn’t what you want, you just enjoy wanting. Maybe you don’t actually want it at all”.

Jest duże prawdopodobieństwo, że przyszli historycy i antropolodzy, którzy za jakiś czas będą badać pozostałości po "obecnej teraźniejszości" stwierdzą, że żyliśmy w erze coachingu. Zewsząd docierają do nas bowiem informacje o tym, że „możemy wszystko, jeśli tylko rzeczywiście chcemy”, a nawet nieco bardziej ryzykowne tezy, że „jesteśmy zwycięzcami”. Autor artykułu, podchodzi jednak do sprawy nieco inaczej… Jeśli rzeczywiście czegoś pragniemy, koniec końców przyjdzie odpowiedzieć nam na pytanie o to, na jaki trud jesteśmy w stanie się otworzyć? Jakim problemom jesteśmy w stanie stawić czoła? Jaki ból – związany z podejmowanymi przez nas działaniami – jesteśmy gotowi przetrwać? Hasło „sukces” to wytrych, którym otwierane są kolejne umysły, co czasem rozbudza wielką moc, a czasem pragnienie niemożliwego. Warto przyjrzeć się – krytycznie – słowom Marka Mansona. Być może okażą się cenną wskazówką…

 

4. Brain Rules for Presenters

 

Storytelling – ten termin jest znany zapewne większości osób odwiedzających nasze strony. Autoprezentacja? Tu nawet nie warto pytać o znajomość tegoż określenia i pole znaczeniowe z nim związane. Oba odnoszą się do niezwykle ważnej umiejętności. Jakiej? Rzecz o zdobywaniu i utrzymywaniu uwagi odbiorców. John Medina, biolog molekularny, profesor University of Washington School of Medicine, daje wskazówki dotyczące m.in. wystąpień publicznych, ale refleksje mogą płynąć znacznie dalej (stąd przywołany storytelling, który pozornie ma niewiele wspólnego z tematyką prezentacji… ale tylko pozornie). Ze względu na fakt, że rady zawarte we wskazanym materiale, są wielu świetnym mówcom doskonale znane, nie znajdują powszechnego zastosowania (na co wskazuje praktyka). Dobrze jest zatem odkryć lub utrwalić wiedzę prezentowaną w tym krótkim, zwięzłym artykule. „Nie zaszkodzi”…

 

5. 3 Marketing Lessons I Learned From My Digitally Native Kids

 

Sean Foster, CEO Crowdtap, na łamach magazynu „Entrepreneur” podjął temat tego, czego możemy nauczyć się w kontekście marketingu, obserwując dzieci. Trzy zwięzłe wnioski – niby nic nowego, a jednak… Oto krótka historia zmiany porządków, a nawet więcej – zmiany percepcji.

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Brief.pl / Aktualności

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster
YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Z każdym rokiem rośnie rola treści wideo, co przekłada się na wzrost popularności YouTuberów. Potencjał ten dostrzegają firmy, stawiając na współpracę z Vlogerami. Których z nich ma największy potencjał reklamowy? W analizie przygotowanej przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” podsumowano obecność medialną 100 najpopularniejszych pod względem liczby subskrybentów polskich YouTuberów. Raport dotyczy 2016 roku.