Wybór narzędzia do e-mail marketingu w 2016 roku: czym się kierować?

Wybór narzędzia do e-mail marketingu w 2016 roku: czym się kierować?

Brief.pl / Technologie

E-mail marketing jest efektywnym i stosunkowo prostym w obsłudze narzędziem, z którego korzysta dziś zdecydowana większość marketerów. Żeby jednak nasze wiadomości okazały się w 100% skuteczne, oprogramowanie do e-mail marketingu musi spełniać określone wymogi.

-

Do czego tak naprawdę potrzebujesz e-mail marketingu?

 

E-mail marketing wyróżnia się bardzo konkurencyjnym stosunkiem ceny do efektów, więc wykorzystywany jest przez praktycznie wszystkie, nastawione na sukces firmy na świecie. Decyzja o dołączeniu do tego grona nie powinna budzić wątpliwości, jednak przed dokonaniem wyboru konkretnego narzędzia warto się zastanowić, czego konkretnie oczekujemy.

Pierwszym i najważniejszym pytaniem, na które należałoby sobie odpowiedzieć, jest: „do kogo chcę dotrzeć?”. Szczegółowe określenie grupy docelowej jest 
w przypadku e-mail marketingu kluczem do sukcesu. Należy przy tym zdefiniować skalę zakładanych działań, czyli wskazać, do jak szerokiego grona odbiorców miałby dotrzeć komunikat i na ile chcemy go spersonalizować. Przy wyborze platformy e-mail marketingowej, należy wówczas zwrócić uwagę na taką, która gwarantuje intuicyjność i elastyczność w tworzeniu spersonalizowanych e-maili oraz wysoki stopień segmentacji bazy.

Warto zastanowić się także, jakiego rodzaju wiadomości będziemy wysyłać konsumentom w przyszłości - potwierdzenia dokonania transakcji i nadania przesyłki, powiadomienia o wydarzeniach czy też życzenia urodzinowe? W takim wypadku warto rozważyć narzędzia, które umożliwiają wysyłkę tego typu wiadomości.

Do cech, na które warto zwrócić uwagę, zaliczyć warto zakres, w jakim rozwiązania do e-mail marketingu umożliwiają monitorowanie wyników kampanii. Znając takie parametry, jak odsetek otwartych wiadomości, współczynnik kilkalności czy wypisanych z newslettera użytkowników, możemy jeszcze lepiej zarządzać swoimi działaniami w sieci.

Coraz ważniejsza staje się oczywiście optymalizacja aktywności online pod kątem urządzeń mobilnych. Przykładowo, dzięki oferowanej przez nas funkcji Mobile Fusion, odbiorcy wiadomości otrzymują atrakcyjny wizualnie, zoptymalizowany komunikat na smartfonach czy tabletach.

Jest to niezwykle istotne także w kontekście faktu, iż doświadczenie omnichannel obejmuje dziś także przenikanie się kanałów online i offline. W ostatnim czasie dostrzeżono więc ogromne zalety integracji wiadomości SMS czy powiadomień push w ramach komunikacji marketingowej. W ten sposób, za pomocą oprogramowania e-mail marketingowego możliwe jest dotarcie do konsumentów nawet wtedy, gdy nie korzystają oni w danym momencie z Internetu.

Patrząc w przyszłość

 

Kiedy wybierzemy już oprogramowanie, które spełnia nasze podstawowe założenia, warto zastanowić się, czy będzie ono w stanie skutecznie sprostać nadchodzącym trendom. Z jednej strony warto współpracować z firmami, które znane są z nieustannego rozwoju, aktywnego uczestnictwa w życiu branży 
i wprowadzania nowych rozwiązań, z drugiej natomiast warto samemu zastanowić się, co może czekać marketerów w 2016 roku.

Przykładowo, w nadchodzących miesiącach powinniśmy obserwować rozwój hiperpersonalizacji oraz stopniowe odchodzenie od docierania do segmentu na rzecz trafienia do poszczególnych osób, z uwzględnieniem wszelkich możliwych zmiennych. Oczywistym jest bowiem, że preferencje i zachowania zmieniają się nie tylko w ramach grupy czy nawet wąskiego segmentu, ale także pojedynczych użytkowników. Decyzja zakupowa podjęta rano, może się przecież diametralnie różnić od tej podjętej wieczorem.

W skrócie, dla marketerów oznacza to przejście w stronę nowego systemu rekomendacji, opartego na informacjach o klientach zbieranych w czasie rzeczywistym: lokalizacji, czasie, urządzeniu końcowym, na którym subskrybent odbiera wiadomość, a nawet pogodzie. Czy Twoje oprogramowanie do e-mail marketingu to potrafi?

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Warszawski car sharing dla osób prywatnych

Brief.pl / Aktualności

Warszawski car sharing dla osób prywatnych
Warszawski car sharing dla osób prywatnych

4Mobility, po uruchomieniu usługi car sharingu, czyli auta na minuty dla klientów biznesowych, rozszerza swoją ofertę na użytkowników prywatnych, a tym samym sprawia, że Warszawa dołącza do grona miast z car sharingiem dostępnym dla każdego. Od teraz osoby zainteresowane skorzystaniem z usługi mogą w prosty sposób zarezerwować wybrany pojazd. Samochód można odebrać w jednej z 20 baz na terenie miasta, otwierając go smartfonem.