wp - grudzien 2016

Nietypowa promocja Białegostoku

Brief for Poland / Aktualności

Jak promuje się Białystok? Piękna starówka, wielokulturowość, niezwykłe krajobrazy, zielone płuca Polski… Nic z tych rzeczy. Tym razem miasto postawiło na drużynę futbolu amerykańskiego. Połączenie Białegostoku z tą mało popularną w Polsce dyscypliną sportu wydaje się zaskakujące, jednak po obejrzeniu filmu „Primacol Lowlanders. The Urban Tribe”, wszystko staje się jasne.

-

W połowie stycznia 2016 roku w sieci pojawił się czterominutowy film „Primacol Lowlanders. The Urban Tribe”, opowiadający o drużynie, która uprawia futbol amerykański w Białymstoku. Urząd Miejski wsparł finansowo produkcję tego filmu. – W zamian drużyna zobowiązała się do promocji miasta poprzez ekspozycję logo „Wschodzący Białystok” podczas rozgrywek sportowych, imprez, widowisk oraz spotkań promujących sport. To dla nas szczególny rodzaj promocji, trafiający z pozytywnym przekazem do szerokiego środowiska ludzi w różnym wieku, w całym kraju – mówi Rafał Rudnicki, zastępca prezydenta.

Logo miasta pojawia się na końcu filmu, jednak dużo ważniejsze jest to, w jaki sposób Białystok został przedstawiony przez Jabariego Harrisa, rozgrywającego w drużynie Primacol Lowlanders, który opowiada całą historię. Ten czarnoskóry zawodnik pochodzący z Jackson w stanie Mississippi, porównuje Białystok do swojego rodzinnego miasta i nazywa go swoim drugim domem. Jest to bardzo emocjonalny przekaz, który ma szansę dużo mocniej wpłynąć na odbiorców niż jakikolwiek spot skupiający się na pokazaniu wszystkich walorów miasta.

Drugim mocnym akcentem jest prezentacja zawodników Primacol Lowlanders, wśród których jest biznesmen, inżynier, lekarz, a także studenci i szefowie kuchni z Miłego Burgera. Drużynę tworzy blisko 50 osób. „To ludzie, którzy uczciwie pracują, którzy chcą coś zmienić w tym niedużym mieście” - mówi Jabari Harris, nazywany przez kolegów z drużyny Januszem. Udało się pokazać tu autentycznych ludzi, którzy są bardziej przekonujący niż aktorzy występujący w tzw. „tradycyjnych” spotach. W tle całej opowieści pojawiają się Białystok, jednak to emocjonalna opowieść "Janusza" wysuwa się na pierwszy plan. 

Oczywiście nie brakuje minusów w całej produkcji. Przekaz jest dość długi, nie zawsze spójny, czasem niezrozumiały. Jednak sposób prezentacji historii z pewnością zasługuje na uznanie.

 

::

Historia klubu Lowlanders sięga początku 2006 roku, kiedy na forum kibiców Jagiellonii Białystok pojawił się temat z propozycją utworzenia w Białymstoku drużyny futbolu amerykańskiego. Na pierwszy trening przybyło dziesięć osób chętnych do gry. Jednak po kilku miesiącach zabrakło trenera, który przeszedł do drużyny Devils Wrocław. Działalność Lowlandersów została zawieszona na jakiś czas. Po reaktywacji – zalegalizowano Stowarzyszenie Kultury Fizycznej Drużyna Futbolu Amerykańskiego Lowlanders Białystok. Pojawiły się sukcesy w rozgrywkach, a w 2008 roku drużyna dołączyła do rozgrywek Polskiej Ligi Futbolu Amerykańskiego. Dziś drużynę tworzy blisko 50 osób.


::

Za realizację filmu odpowiada Krzysztof Kiziewicz i Radovan Lee. Produkcja jest przykładem kooperacji i wspólnej promocji pasjonatów sportu, czyli drużyny footballu amerykańskiego LowLanders, miasta Białystok i marki Primacol, sprzedającej farby, która wspiera drużynę.

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Warszawski car sharing dla osób prywatnych

Brief.pl / Aktualności

Warszawski car sharing dla osób prywatnych
Warszawski car sharing dla osób prywatnych

4Mobility, po uruchomieniu usługi car sharingu, czyli auta na minuty dla klientów biznesowych, rozszerza swoją ofertę na użytkowników prywatnych, a tym samym sprawia, że Warszawa dołącza do grona miast z car sharingiem dostępnym dla każdego. Od teraz osoby zainteresowane skorzystaniem z usługi mogą w prosty sposób zarezerwować wybrany pojazd. Samochód można odebrać w jednej z 20 baz na terenie miasta, otwierając go smartfonem.