Nietypowa promocja Białegostoku

Brief for Poland / Aktualności

Jak promuje się Białystok? Piękna starówka, wielokulturowość, niezwykłe krajobrazy, zielone płuca Polski… Nic z tych rzeczy. Tym razem miasto postawiło na drużynę futbolu amerykańskiego. Połączenie Białegostoku z tą mało popularną w Polsce dyscypliną sportu wydaje się zaskakujące, jednak po obejrzeniu filmu „Primacol Lowlanders. The Urban Tribe”, wszystko staje się jasne.

-

W połowie stycznia 2016 roku w sieci pojawił się czterominutowy film „Primacol Lowlanders. The Urban Tribe”, opowiadający o drużynie, która uprawia futbol amerykański w Białymstoku. Urząd Miejski wsparł finansowo produkcję tego filmu. – W zamian drużyna zobowiązała się do promocji miasta poprzez ekspozycję logo „Wschodzący Białystok” podczas rozgrywek sportowych, imprez, widowisk oraz spotkań promujących sport. To dla nas szczególny rodzaj promocji, trafiający z pozytywnym przekazem do szerokiego środowiska ludzi w różnym wieku, w całym kraju – mówi Rafał Rudnicki, zastępca prezydenta.

Logo miasta pojawia się na końcu filmu, jednak dużo ważniejsze jest to, w jaki sposób Białystok został przedstawiony przez Jabariego Harrisa, rozgrywającego w drużynie Primacol Lowlanders, który opowiada całą historię. Ten czarnoskóry zawodnik pochodzący z Jackson w stanie Mississippi, porównuje Białystok do swojego rodzinnego miasta i nazywa go swoim drugim domem. Jest to bardzo emocjonalny przekaz, który ma szansę dużo mocniej wpłynąć na odbiorców niż jakikolwiek spot skupiający się na pokazaniu wszystkich walorów miasta.

Drugim mocnym akcentem jest prezentacja zawodników Primacol Lowlanders, wśród których jest biznesmen, inżynier, lekarz, a także studenci i szefowie kuchni z Miłego Burgera. Drużynę tworzy blisko 50 osób. „To ludzie, którzy uczciwie pracują, którzy chcą coś zmienić w tym niedużym mieście” - mówi Jabari Harris, nazywany przez kolegów z drużyny Januszem. Udało się pokazać tu autentycznych ludzi, którzy są bardziej przekonujący niż aktorzy występujący w tzw. „tradycyjnych” spotach. W tle całej opowieści pojawiają się Białystok, jednak to emocjonalna opowieść "Janusza" wysuwa się na pierwszy plan. 

Oczywiście nie brakuje minusów w całej produkcji. Przekaz jest dość długi, nie zawsze spójny, czasem niezrozumiały. Jednak sposób prezentacji historii z pewnością zasługuje na uznanie.

 

::

Historia klubu Lowlanders sięga początku 2006 roku, kiedy na forum kibiców Jagiellonii Białystok pojawił się temat z propozycją utworzenia w Białymstoku drużyny futbolu amerykańskiego. Na pierwszy trening przybyło dziesięć osób chętnych do gry. Jednak po kilku miesiącach zabrakło trenera, który przeszedł do drużyny Devils Wrocław. Działalność Lowlandersów została zawieszona na jakiś czas. Po reaktywacji – zalegalizowano Stowarzyszenie Kultury Fizycznej Drużyna Futbolu Amerykańskiego Lowlanders Białystok. Pojawiły się sukcesy w rozgrywkach, a w 2008 roku drużyna dołączyła do rozgrywek Polskiej Ligi Futbolu Amerykańskiego. Dziś drużynę tworzy blisko 50 osób.


::

Za realizację filmu odpowiada Krzysztof Kiziewicz i Radovan Lee. Produkcja jest przykładem kooperacji i wspólnej promocji pasjonatów sportu, czyli drużyny footballu amerykańskiego LowLanders, miasta Białystok i marki Primacol, sprzedającej farby, która wspiera drużynę.

Zobacz inne polecane artykuły

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Brief.pl / Aktualności

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!
GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Już w ten czwartek o godzinie 14.30 na Facebooku Business in Brief rusza transmisja live z wyjątkowego wydarzenia, jakie przygotowaliśmy dla Was wspólnie z partnerami. Jeśli spodziewacie się nudnych prezentacji, przydługich paneli, straconego czasu... pozwólcie, że Was zaskoczymy.

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Brief.pl / Aktualności

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster
YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Z każdym rokiem rośnie rola treści wideo, co przekłada się na wzrost popularności YouTuberów. Potencjał ten dostrzegają firmy, stawiając na współpracę z Vlogerami. Których z nich ma największy potencjał reklamowy? W analizie przygotowanej przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” podsumowano obecność medialną 100 najpopularniejszych pod względem liczby subskrybentów polskich YouTuberów. Raport dotyczy 2016 roku.

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Brief.pl / Aktualności

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości
5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Długie, mroźne miesiące zimy dają się nam we znaki, rozbudzając tym samym pragnienie zmiany, zieleni i kolorów. Tak też powinny wyglądać newslettery – świeżo i słonecznie. Marketerzy, jako ci, którzy zawsze podążają nie tylko za panującymi w branży trendami, ale także za potrzebami odbiorców, powinni włączyć do komunikacji te elementy, których odbiorcy w tym okresie szczególnie łakną.