Trendy na rynku mobile w 2016

Trendy na rynku mobile w 2016

Brief.pl / Technologie

Analizując wydarzenia na rynku mobilnym w 2015 roku można powiedzieć jedno: ten rok zdecydowanie należał do branży mobile. Byliśmy świadkami powstania BLIKa – nowoczesnego systemu płatności mobilnych, byliśmy świadkami „Mobilegeddonu”, dzięki któremu Google uporządkował internet mobilny, wreszcie mogliśmy zobaczyć premierę pierwszego zegarka od Appla – Apple Watcha. Jak będzie wyglądał rok 2016? Tematów do obserwowania na pewno nie zabraknie. Spośród trendy mobilnych na nadchodzące 12 miesięcy, prezentujemy trzy, na które warto zwrócić uwagę.

-

M-commerce


To silnie zauważalny trend, który – wydaje się, jest na początku drogi rozwoju. Konsumenci uzbrojeni w swoje smartfony oczekują informacji, porównań i szybkiej ścieżki do zamówień bezpośrednio z urządzenia mobilnego. Tendencja ta, wraz z rozwojem płatności mobilnych i nowoczesnych terminali płatniczych, będzie torować drogę do rozwoju tego kanału sprzedaży.

Aplikacje przechodzą do mainstreamu

 

Posiadanie przez markę aplikacji mobilnej nie jest niczym niezwykłym, jednak w najbliższym roku wejdziemy w drugą fazę obecności marek w aplikacjach. Ważnym elementem stanie się użyteczność aplikacji oraz niesiona przez nią wartość dla użytkownika. Dla wielu marek, aplikacja stanie się również kanałem do budowania lojalności z marką, a także personalizacją języka komunikacji z odbiorcą.

Video w smartfonach

 

Naturalny proces ewolucji sieci komórkowych i większa ilość przesyłanych danych spowodowały systematyczny wzrost znaczenia treści video zarówno w aplikacjach, jak i w reklamie mobilnej. Obecne wzrosty są skutkiem niwelowania dwóch elementów, które dotychczas hamowały rozwój tego formatu.

To w głównej mierze ograniczenia techniczne, których przyczyną był brak telefonów wykorzystujących szybką transmisję danych LTE , a także braki w infrastrukturze teleinformatycznej operatorów. Na dzień dzisiejszy radzimy sobie z tymi ograniczeniami, a operatorzy dodatkowo umożliwiają zakup konkretnych pakietów transmisji, przy których użytkownik konsumujący treści video nie musi być przywiązany do sieci WiFi.

Dla marketera mobilne video to idealna okazja aby w kilkusekundowym spocie przekazać wiadomość na tyle interesującą, aby utrzymać atencje użytkownika i możliwość interakcji z użytkownikiem w odniesieniu do jego lokalizacji.

::

M-commerce to temat numeru styczniowego wydania magazynu Brief.  Magazyn już wkrótce na rynku! 

::

Fot. Fotolia/ ra2 studio

 

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Brief.pl / Wiedza

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku
5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane są nawet kilkaset razy w ciągu roku. Nic więc dziwnego, że nadążenie za zmianami bywa trudne, nawet dla dobrego specjalisty SEO, a to, co sprawdzało się jeszcze pół roku temu, obecnie może być traktowane co najwyżej jako mit. Przekonaj się, jakie działania pozycjonujące mają sens na dziś, a które lepiej odpuścić.

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Brief.pl / Aktualności

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar
Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Zbierają dane o użytkownikach sieci w 187 państwach, a ich autorska platforma DMP – OnAudience.com - przetwarza już ponad 3 mld profili internautów. Pokornie przyznają, że nie monitorują jeszcze aktywności sieciowej mieszkańców San Escobar, ale i tu obiecują rychłą poprawę. Warszawska spółka Cloud Technologies swój biznes zaczynała jako start-up w garażu, dziś po 6 latach działalności ma pozycję polskiego lidera analityki Big Data, posiadającego największą hurtownię danych w Europie. W tym roku spółka planuje opuścić NewConnect na rzecz głównego parkietu GPW.