Trendy na rynku mobile w 2016

Trendy na rynku mobile w 2016

Brief.pl / Technologie

Analizując wydarzenia na rynku mobilnym w 2015 roku można powiedzieć jedno: ten rok zdecydowanie należał do branży mobile. Byliśmy świadkami powstania BLIKa – nowoczesnego systemu płatności mobilnych, byliśmy świadkami „Mobilegeddonu”, dzięki któremu Google uporządkował internet mobilny, wreszcie mogliśmy zobaczyć premierę pierwszego zegarka od Appla – Apple Watcha. Jak będzie wyglądał rok 2016? Tematów do obserwowania na pewno nie zabraknie. Spośród trendy mobilnych na nadchodzące 12 miesięcy, prezentujemy trzy, na które warto zwrócić uwagę.

-

M-commerce


To silnie zauważalny trend, który – wydaje się, jest na początku drogi rozwoju. Konsumenci uzbrojeni w swoje smartfony oczekują informacji, porównań i szybkiej ścieżki do zamówień bezpośrednio z urządzenia mobilnego. Tendencja ta, wraz z rozwojem płatności mobilnych i nowoczesnych terminali płatniczych, będzie torować drogę do rozwoju tego kanału sprzedaży.

Aplikacje przechodzą do mainstreamu

 

Posiadanie przez markę aplikacji mobilnej nie jest niczym niezwykłym, jednak w najbliższym roku wejdziemy w drugą fazę obecności marek w aplikacjach. Ważnym elementem stanie się użyteczność aplikacji oraz niesiona przez nią wartość dla użytkownika. Dla wielu marek, aplikacja stanie się również kanałem do budowania lojalności z marką, a także personalizacją języka komunikacji z odbiorcą.

Video w smartfonach

 

Naturalny proces ewolucji sieci komórkowych i większa ilość przesyłanych danych spowodowały systematyczny wzrost znaczenia treści video zarówno w aplikacjach, jak i w reklamie mobilnej. Obecne wzrosty są skutkiem niwelowania dwóch elementów, które dotychczas hamowały rozwój tego formatu.

To w głównej mierze ograniczenia techniczne, których przyczyną był brak telefonów wykorzystujących szybką transmisję danych LTE , a także braki w infrastrukturze teleinformatycznej operatorów. Na dzień dzisiejszy radzimy sobie z tymi ograniczeniami, a operatorzy dodatkowo umożliwiają zakup konkretnych pakietów transmisji, przy których użytkownik konsumujący treści video nie musi być przywiązany do sieci WiFi.

Dla marketera mobilne video to idealna okazja aby w kilkusekundowym spocie przekazać wiadomość na tyle interesującą, aby utrzymać atencje użytkownika i możliwość interakcji z użytkownikiem w odniesieniu do jego lokalizacji.

::

M-commerce to temat numeru styczniowego wydania magazynu Brief.  Magazyn już wkrótce na rynku! 

::

Fot. Fotolia/ ra2 studio

 

Zobacz inne polecane artykuły

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Brief.pl / Aktualności

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!
GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Już w ten czwartek o godzinie 14.30 na Facebooku Business in Brief rusza transmisja live z wyjątkowego wydarzenia, jakie przygotowaliśmy dla Was wspólnie z partnerami. Jeśli spodziewacie się nudnych prezentacji, przydługich paneli, straconego czasu... pozwólcie, że Was zaskoczymy.

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Brief.pl / Aktualności

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster
YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Z każdym rokiem rośnie rola treści wideo, co przekłada się na wzrost popularności YouTuberów. Potencjał ten dostrzegają firmy, stawiając na współpracę z Vlogerami. Których z nich ma największy potencjał reklamowy? W analizie przygotowanej przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” podsumowano obecność medialną 100 najpopularniejszych pod względem liczby subskrybentów polskich YouTuberów. Raport dotyczy 2016 roku.

Rola prezentów w budowaniu relacji biznesowych

Brief.pl / Aktualności

Rola prezentów w budowaniu relacji biznesowych
Rola prezentów w budowaniu relacji biznesowych

Zbudowanie długotrwałych relacji z pracownikami, klientami czy partnerami biznesowymi, przekłada się na realizację celów założonych przez przedsiębiorstwa. Z kolei drobne upominki wręczane podczas spotkań biznesowych i prezenty dla pracowników, mają bezpośredni wpływ na stosunki międzyludzkie. Podpowiadamy, kiedy i jakie upominki wręczać, by odnieść sukces w biznesie.