Praca nad maską Neuroon zakończona!

Praca nad maską Neuroon zakończona!

Brief.pl / Inspiracje

Polsko - amerykański startup Inteliclinic zakończył właśnie pracę nad długo wyczekiwanym produktem – inteligentną maską do spania Neuroon. To pierwsze dostępne na rynku urządzenie konsumenckie automatycznie analizujące sen poprzez monitoring fal mózgowych i zwiększające jego efektywności, dzięki zastosowaniu pulsacyjnej terapii światłem. Neuroon jest urządzeniem bezprzewodowym i działa wraz z dołączoną do niego aplikacją na urządzenia mobilne z systemem Android oraz iOS.

-

Firma Inteliclinic to polski startup, który znalazł się w rankingu 50 najbardziej kreatywnych w biznesie z 2014 roku. Wówczas, po niezwykle udanej kampanii crowdfundingowej maski Neuroon na platformie Kickstarter, firma zajęła trzecie miejsce w przygotowywanym przez "Brief" zestawieniu. Kilka dni temu startup ogłosił, że prace nad maską zostały ukończone i wkrótce będzie ona dostępna w sprzedaży detalicznej.

 

Jak to działa?

 

Pierwsza faza projektu zakładała, że urządzenie będzie analizować sen i dostarczać porad osobom chcącym spać polifazowo – czyli w systemie snu składającego się z kilku krótszych drzemek zamiast ciągłego nocnego snu. Po trwających ponad rok konsultacjach z autorytetami w dziedzinie medycyny snu, m.in. Dr. Christopherem Drake, pracującym w amerykańskim National Sleep Foundation, projekt Neuroon został jednak rozszerzony dodatkowo o monitoring pulsu w trakcie snu oraz terapię światłem. Główną funkcjonalnością urządzenia stał się więc pomiar snu o jakości zbliżonej do urządzeń medycznych, a także pomoc osobom cierpiącym na tzw. jet lag, pracownikom zmianowym oraz mającym problemy z zasypianiem. W ostateczności urządzenie nie wspiera snu polifazowego. 

Dzięki wbudowanym czujnikom biologicznym, system Neuroona analizuje architekturę snu, wylicza użytkownikowi ocenę efektywności owego, a także oferuje wskazówki dotyczące jego optymalizacji. Poza pomiarem snu maska Neuroon dostarcza korzystającym z niej osobom pulsacyjną terapię światłem w celu minimalizacji efektów ubocznych tzw. jet laga oraz pomaga w szybszym zasypianiu. Skuteczność pulsacyjnej terapii światłem została potwierdzona przez Uniwersytet Stanforda w 2014 roku.

 

Czym jest Neuroon?

 

Neuroon składa się z trzech elementów: wygodnej maski z miękkiego hipoalergicznego materiału, smartpacka (części inteligentnej) zawierającego elementy elektroniczne, czyli urządzenia powleczone atestowanym medycznie silikonem oraz aplikacji mobilnej Neuroon do obsługi maski. Aplikacja mobilna komunikuje się z maską za pomocą łącza Bluetooth. Urządzenie mierzy parametry biologiczne organizmu, włączając w to fale mózgowe (1-kanałowe EEG), puls (pulsoksymetr), temperaturę ciała oraz ruch ciała podczas snu (aktygrafia). Dodatkowo maska, stosując tzw. sztuczny świt, czyli terapię ciągłym światłem o rosnącej intensywności, może pomóc w łagodnym i stopniowym budzeniu się, zmiejszając nieprzyjemny efekt odczuwany podczas wybudzania.

Aplikacja mobilna Neuroon jest dostępna do pobrania w sklepach App Store i Google Play. Cena całego zestawu to 299 USD w przedsprzedaży online przez stronę www.neuroon.com. Neuroon jest już sprzedawany od sierpnia 2014 w kampanii przedsprzedaży, a głównymi rynkami, na których Neuroon cieszy się popularnością, są Japonia oraz Stany Zjednoczone. 

::

Już w lutowym numerze magazynu "Brief" szósta edycja rankingu 50 najbardziej kreatywnych w biznesie. Już dziś zapraszamy do lektury!

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Brief.pl / Aktualności

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster
YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Z każdym rokiem rośnie rola treści wideo, co przekłada się na wzrost popularności YouTuberów. Potencjał ten dostrzegają firmy, stawiając na współpracę z Vlogerami. Których z nich ma największy potencjał reklamowy? W analizie przygotowanej przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” podsumowano obecność medialną 100 najpopularniejszych pod względem liczby subskrybentów polskich YouTuberów. Raport dotyczy 2016 roku.