Deklaracja Poznańska zaprezentowana na konferencji w Rio de Janeiro

Deklaracja Poznańska zaprezentowana na konferencji w Rio de Janeiro

Brief for Poland / Aktualności

Deklaracja Poznańska "Fair Trade Beyond 2015", podpisana po raz pierwszy w listopadzie 2012 roku w stolicy Wielkopolski, została zaprezentowana podczas Światowego Tygodnia Sprawiedliwego Handlu, który od niedzieli trwa w brazylijskim Rio de Janeiro.

-

Deklaracja jest apelem do światowych liderów, by w planach ONZ na rzecz rozwoju po 2015 roku, które mają zastąpić Milenijne Cele Rozwoju, uwzględnili wspieranie i promowanie Sprawiedliwego Handlu.

- Wzywamy światowych liderów, by przyłączyli się do tych, którzy myślą globalnie, a działają lokalnie - powiedział podczas brazylijskiej konferencji Sergi Corbalan, dyrektor wykonawczy Biura Rzecznictwa Sprawiedliwego Handlu w Brukseli.

Jak poinformował PAP, w środę uczestniczący w konferencji delegat Polskiego Stowarzyszenia Sprawiedliwego Handlu Tadeusz Makulski, dokument, który od czasu zaprezentowania w Poznaniu podpisali przedstawiciele 27 krajów, gospodarz brazylijskiej konferencji przekaże uczestnikom Zgromadzenia Ogólnego Narodów Zjednoczonych 23 września 2013 roku.

Kampania "Fair Trade Beyond 2015" została zainaugurowana podczas VI Międzynarodowej konferencji Fair Trade Towns w Poznaniu. 10 listopada 2012 roku prezydent Poznania Ryszard Grobelny podpisał jako pierwszy Deklarację Poznańską "Fair Trade Beyond 2015".

Poznań jest jedynym polskim miastem, które ma tytuł miasta przyjaznego dla sprawiedliwego handlu. W 2013 roku mają zostać opracowane nowe cele ONZ, które mają doprowadzić do zrównoważonego rozwoju świata po roku 2015. Milenijne Cele Rozwoju (Millennium Development Goals) to osiem celów, które 189 krajów członkowskich ONZ zobowiązało się osiągnąć do 2015 r. Do tego czasu ma się m.in. zmniejszyć liczba ludzi najuboższych, wszystkie dzieci mają mieć zapewnioną edukację na poziomie podstawowym, ma się zwiększyć dostęp do czystej wody pitnej i zmniejszyć wskaźnik umieralności dzieci i kobiet.

:: ::

Więcej o Poznaniu w kontekście tytułu miasta przyjaznego dla sprawiedliwego handlu można przeczytać w majowym wydaniu miesięcznika "Brief". Zachęcamy do lektury!

 

Zobacz inne polecane artykuły

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

Wychowaj sobie konsumenta

Magazyn / Aktualności

Wychowaj sobie konsumenta
Wychowaj sobie konsumenta

Jak zbudować pozycję eksperta w umysłach konsumentów? Jak uskutecznić proces generowania leadów i wzbudzić zainteresowanie marką? W strategii content marketingowej warto znaleźć miejsce na white paper, czyli...? Mowa o użytecznej treści z górnej półki.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.