Deklaracja Poznańska zaprezentowana na konferencji w Rio de Janeiro

Deklaracja Poznańska zaprezentowana na konferencji w Rio de Janeiro

Brief for Poland / Aktualności

Deklaracja Poznańska "Fair Trade Beyond 2015", podpisana po raz pierwszy w listopadzie 2012 roku w stolicy Wielkopolski, została zaprezentowana podczas Światowego Tygodnia Sprawiedliwego Handlu, który od niedzieli trwa w brazylijskim Rio de Janeiro.

-

Deklaracja jest apelem do światowych liderów, by w planach ONZ na rzecz rozwoju po 2015 roku, które mają zastąpić Milenijne Cele Rozwoju, uwzględnili wspieranie i promowanie Sprawiedliwego Handlu.

- Wzywamy światowych liderów, by przyłączyli się do tych, którzy myślą globalnie, a działają lokalnie - powiedział podczas brazylijskiej konferencji Sergi Corbalan, dyrektor wykonawczy Biura Rzecznictwa Sprawiedliwego Handlu w Brukseli.

Jak poinformował PAP, w środę uczestniczący w konferencji delegat Polskiego Stowarzyszenia Sprawiedliwego Handlu Tadeusz Makulski, dokument, który od czasu zaprezentowania w Poznaniu podpisali przedstawiciele 27 krajów, gospodarz brazylijskiej konferencji przekaże uczestnikom Zgromadzenia Ogólnego Narodów Zjednoczonych 23 września 2013 roku.

Kampania "Fair Trade Beyond 2015" została zainaugurowana podczas VI Międzynarodowej konferencji Fair Trade Towns w Poznaniu. 10 listopada 2012 roku prezydent Poznania Ryszard Grobelny podpisał jako pierwszy Deklarację Poznańską "Fair Trade Beyond 2015".

Poznań jest jedynym polskim miastem, które ma tytuł miasta przyjaznego dla sprawiedliwego handlu. W 2013 roku mają zostać opracowane nowe cele ONZ, które mają doprowadzić do zrównoważonego rozwoju świata po roku 2015. Milenijne Cele Rozwoju (Millennium Development Goals) to osiem celów, które 189 krajów członkowskich ONZ zobowiązało się osiągnąć do 2015 r. Do tego czasu ma się m.in. zmniejszyć liczba ludzi najuboższych, wszystkie dzieci mają mieć zapewnioną edukację na poziomie podstawowym, ma się zwiększyć dostęp do czystej wody pitnej i zmniejszyć wskaźnik umieralności dzieci i kobiet.

:: ::

Więcej o Poznaniu w kontekście tytułu miasta przyjaznego dla sprawiedliwego handlu można przeczytać w majowym wydaniu miesięcznika "Brief". Zachęcamy do lektury!

 

Zobacz inne polecane artykuły

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Magazyn / Aktualności

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup
Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Business Link i Skanska będą współtworzyć innowacyjny ekosystem w regionie Europy Środkowo-Wschodniej (CEE) dla startupów, małych i średnich firm oraz sektora usług biznesowych. Deweloper zainwestował w Business Link, największą sieć coworkingu i prywatnych biur na wynajem w Polsce. Dzięki planowanej ekspansji Business Link stanie się największą tego typu siecią w Europie i drugą na świecie, a Skanska stworzy najbardziej kompleksową ofertę biurową dla różnorodnych podmiotów na rynku CEE.

Poland Business Run – polskie firmy po raz szósty pobiegną dla potrzebujących

Brief.pl / Aktualności

Poland Business Run – polskie firmy po raz szósty pobiegną dla potrzebujących
Poland Business Run – polskie firmy po raz szósty pobiegną dla potrzebujących

Szósta edycja największego charytatywnego biegu w kraju – Poland Business Run – startuje 3 września. Uczestnicy pobiegną w tym roku w 7 miastach: Krakowie, Warszawie, Łodzi, Wrocławiu, Poznaniu, Gdańsku i Katowicach. Rejestracja drużyn rusza już pod koniec kwietnia. Cel? Pomoc osobom z niepełnosprawnością ruchową w powrocie do normalnego życia.

E-zakupy w niedzielę? 81 proc. Polaków jest na tak

Brief.pl / Aktualności

E-zakupy w niedzielę? 81 proc. Polaków jest na tak
E-zakupy w niedzielę? 81 proc. Polaków jest na tak

W ostatnich latach przeciętne tempo życia wielu Polaków diametralnie się zmieniło. Większość rzeczy robimy w pośpiechu i cierpimy na nieustanny brak czasu. Wraz z rozwojem nowych technologii na popularności zyskały e-zakupy, które pozwalają zaoszczędzić czas. Z badań wynika, że 39 proc. Polaków robi zakupy przez internet w niedzielę z powodu braku czasu w tygodniu. Aż 78 proc. respondentów deklaruje, że nie powinno być żadnych ograniczeń w niedzielnym e-handlu. Rozwiązania z rynku e-commerce odzwierciedlają oczekiwania konsumentów, którzy coraz chętniej kupują przez internet. Co ciekawe konsumenci online nie tylko kupują ubrania czy elektronikę, ale również produkty spożywcze. Co na to ustawodawcy? Czy serwery e-sklepów zostaną wyłączone?