Deklaracja Poznańska zaprezentowana na konferencji w Rio de Janeiro

Deklaracja Poznańska zaprezentowana na konferencji w Rio de Janeiro

Brief for Poland / Aktualności

Deklaracja Poznańska "Fair Trade Beyond 2015", podpisana po raz pierwszy w listopadzie 2012 roku w stolicy Wielkopolski, została zaprezentowana podczas Światowego Tygodnia Sprawiedliwego Handlu, który od niedzieli trwa w brazylijskim Rio de Janeiro.

-

Deklaracja jest apelem do światowych liderów, by w planach ONZ na rzecz rozwoju po 2015 roku, które mają zastąpić Milenijne Cele Rozwoju, uwzględnili wspieranie i promowanie Sprawiedliwego Handlu.

- Wzywamy światowych liderów, by przyłączyli się do tych, którzy myślą globalnie, a działają lokalnie - powiedział podczas brazylijskiej konferencji Sergi Corbalan, dyrektor wykonawczy Biura Rzecznictwa Sprawiedliwego Handlu w Brukseli.

Jak poinformował PAP, w środę uczestniczący w konferencji delegat Polskiego Stowarzyszenia Sprawiedliwego Handlu Tadeusz Makulski, dokument, który od czasu zaprezentowania w Poznaniu podpisali przedstawiciele 27 krajów, gospodarz brazylijskiej konferencji przekaże uczestnikom Zgromadzenia Ogólnego Narodów Zjednoczonych 23 września 2013 roku.

Kampania "Fair Trade Beyond 2015" została zainaugurowana podczas VI Międzynarodowej konferencji Fair Trade Towns w Poznaniu. 10 listopada 2012 roku prezydent Poznania Ryszard Grobelny podpisał jako pierwszy Deklarację Poznańską "Fair Trade Beyond 2015".

Poznań jest jedynym polskim miastem, które ma tytuł miasta przyjaznego dla sprawiedliwego handlu. W 2013 roku mają zostać opracowane nowe cele ONZ, które mają doprowadzić do zrównoważonego rozwoju świata po roku 2015. Milenijne Cele Rozwoju (Millennium Development Goals) to osiem celów, które 189 krajów członkowskich ONZ zobowiązało się osiągnąć do 2015 r. Do tego czasu ma się m.in. zmniejszyć liczba ludzi najuboższych, wszystkie dzieci mają mieć zapewnioną edukację na poziomie podstawowym, ma się zwiększyć dostęp do czystej wody pitnej i zmniejszyć wskaźnik umieralności dzieci i kobiet.

:: ::

Więcej o Poznaniu w kontekście tytułu miasta przyjaznego dla sprawiedliwego handlu można przeczytać w majowym wydaniu miesięcznika "Brief". Zachęcamy do lektury!

 

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Brief.pl / Wiedza

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku
5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane są nawet kilkaset razy w ciągu roku. Nic więc dziwnego, że nadążenie za zmianami bywa trudne, nawet dla dobrego specjalisty SEO, a to, co sprawdzało się jeszcze pół roku temu, obecnie może być traktowane co najwyżej jako mit. Przekonaj się, jakie działania pozycjonujące mają sens na dziś, a które lepiej odpuścić.

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Brief.pl / Aktualności

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar
Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Zbierają dane o użytkownikach sieci w 187 państwach, a ich autorska platforma DMP – OnAudience.com - przetwarza już ponad 3 mld profili internautów. Pokornie przyznają, że nie monitorują jeszcze aktywności sieciowej mieszkańców San Escobar, ale i tu obiecują rychłą poprawę. Warszawska spółka Cloud Technologies swój biznes zaczynała jako start-up w garażu, dziś po 6 latach działalności ma pozycję polskiego lidera analityki Big Data, posiadającego największą hurtownię danych w Europie. W tym roku spółka planuje opuścić NewConnect na rzecz głównego parkietu GPW.