Najpopularniejsze dzielnice świata wg Airbnb

Najpopularniejsze dzielnice świata wg Airbnb

Brief for Poland / Inspiracje

Portal Airbnb, analizując zachowanie podróżników, przygotował zestawienie najpopularniejszych dzielnic na świecie w 2015 roku. Ranking może być interesujący nie tylko dla miłośników wycieczek zagranicznych, ale także dla przedsiębiorców myślących o rozwoju swojej działalności.

-

Big Data to termin odmieniany w ostatnim czasie przez wszystkie przypadki. I chociaż można usłyszeć sceptyczne głosy, mówiące o tym, że analiza wielkich zbiorów danych ma niewielkie znaczenie dla takich firm, jak kwiaciarnia czy piekarnia, wydaje się jednak, że również te mniej technologiczne, a bardziej tradycyjne przedsiębiorstwa, mogą wykorzystać Big Data w swojej działalności. Jak? Przykładowo czerpiąc wiedzę z takich zestawień, jak to zaprezentowane przez portal Airbnb.

Gdzie?

 

Firma przeanalizowała dane pochodzące od ponad 40 mln użytkowników, którzy wynajęli lokale oferowane na portalu i na ich podstawie stworzyła zestawienie tych dzielnic, w których zauważono największy wzrost w liczbie rezerwacji. Lista zdominowana jest przez rejony w Azji, z japońską Chūō-ku na czele.

Dlaczego?

 

Co ważne jednak, Airbnb przyjrzało się również powodom, dla których właśnie te, a nie inne dzielnice, cieszyły się takim powodzeniem wśród turystów. Nie powinno zaskakiwać, że są to rejony, w których wiele jest galerii i przestrzeni sztuki. Można tam również dobrze zjeść oraz odwiedzić małe, niezależne sklepy.

To może sugerować, że podróżnicy korzystający z Airbnb cenią sobie lokalne inicjatywy oraz chętnie wspierają lokalne biznesy, na co dowodem jest również fakt, że 42 proc. turystów wydawało pieniądze w dzielnicach, w których mieszkali. Powinien być to też sygnał dla przedsiębiorców, którzy działają w danych krajach – ale również tych, którzy rozważają ekspansję – że są to obszary, w których warto rozwijać swoją działalność gospodarczą, szczególnie, gdy ta pochodzi z sektora usług.


Pełna lista najpopularniejszych dzielnic wg Airbnb:


Chūō-ku, Osaka, Japonia – 7,000 proc. wzrost liczby turystów
Banglamphu, Bangkok, Tajlandia – 1,230 proc.
Brickfields, Kuala Lumpur, Malezja – 1,200 proc.
Capucins, Bordeaux, Francja – 960 proc.
Koukaki, Ateny, Grecja – 800 proc.
Triana, Sewilla, Hiszpania – 770 proc.
Hammerbrook, Hamburg, Germany – 415 proc.
Kaneohe on Oahu, Hawaje, USA – 320 proc.
Meireles, Fortaleza, Brazylia – 285 proc.
Roma Sur, Meksyk, Meksyk – 275 proc.
Oak Lawn, Dallas, USA – 260 proc.
Poncey-Highland, Atlanta, USA – 240 proc.
District VII, Budapeszt, Węgry – 145 proc.
Bukit peninsula, Bali – 130 proc.
Richmond, Melbourne, Australia – 126 proc.
Constitución, Buenos Aires, Argentyna – 125 proc.

Tagi:

Airbnb

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Brief.pl / Aktualności

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster
YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Z każdym rokiem rośnie rola treści wideo, co przekłada się na wzrost popularności YouTuberów. Potencjał ten dostrzegają firmy, stawiając na współpracę z Vlogerami. Których z nich ma największy potencjał reklamowy? W analizie przygotowanej przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” podsumowano obecność medialną 100 najpopularniejszych pod względem liczby subskrybentów polskich YouTuberów. Raport dotyczy 2016 roku.