CES 2016 – czy można mówić o przełomie?

CES 2016 – czy można mówić o przełomie?

Brief.pl / Technologie

Największe targi elektroniki użytkowej – CES 2016 – dobiegły końca. Jakie wnioski dotyczące najważniejszych trendów w 2016 roku można wyciągnąć na podstawie tych kilku intensywnych dni? Co będzie miało największe znaczenie w nadchodzących dwunastu miesiącach, kiedy mowa o świecie technologicznym?

-

Tegoroczne targi Consumer Electronic Show przyciągnęły do Las Vegas ponad 150 tys. miłośników technologii, wśród których znaleźli się przedstawiciele mediów oraz zarówno tych dużych, jak i tych mniejszych firm technologicznych. I chociaż podczas wydarzenia zaprezentowano wiele interesujących, nowatorskich produktów, warto przyjrzeć się krytycznie kilku dziedzinom, które niewątpliwie podbiły tegoroczne targi CES 2016, zastanawiając się jednak nad tym, czy trendy te faktycznie będą miały duże znaczenie w nadchodzącym roku?

1. Wirtualna rzeczywistość (VR)

 

Dyskusja o roli i wadze urządzeń VR trwa. Zdaniem jednych, chociaż wirtualna rzeczywistość, rozwija się, co widać na przykładzie działań będącego w posiadaniu Facebooka Oculusa Rift, Sony PlayStation czy HTC z nowym wynalazkiem Vive, to mimo wszystko wciąż jest to pieśń przyszłości. Oczywiście nieco mniej odległej, niż jeszcze rok temu. Inni zaś podkreślają, że 2016 rok zostanie zapamiętany jako czas, w którym urządzenia VR przekonają do siebie większą publiczność niż tylko garstkę entuzjastów technologicznych. Dowodem na to może być choćby ogłoszona w trakcie CES marcowa premiera zestawu Oculus Rift czy wieść o tym, że w wirtualną rzeczywistość inwestują producenci… filmów pornograficznych. Wydaje się jednak, że rok 2016 może jeszcze nie być przełomowym gdy mowa o VR – w końcu 600 dolarów, które trzeba będzie zapłacić za Oculusa, to niemały wydatek, a pozostali wielcy gracze na tym rynku wciąż jeszcze nie mają zbyt wiele do zaoferowania zwykłemu konsumentowi.

2. Drony

 

Można by pomyśleć, że drony były gorącym tematem dwa lata temu. Okazuje się, że ów nie zdążył jeszcze ostygnąć – w końcu jest to jeden z ulubionych gadżetów osób zajmujących się szeroko pojętą technologią. Co ważne jednak, dziedzina ta nie tylko ewoluuje – prezentowane są choćby alternatywne do klasycznych quadcopterów rozwiązania czy nawet autonomiczne drony, które miałyby pełnić rolę taksówek – ale również prowokuje do pogłębionej dyskusji nad kwestiami bezpieczeństwa związanymi z tego typu urządzeniami. Warto również podkreślić, że drony coraz częściej znajdują zastosowanie w świecie biznesu, co może świadczyć o tym, że w tym roku przekonamy się o tym, jaka jest faktyczna wartość tego typu urządzeń – nawet jeśli sami nie staniemy się posiadaczami podobnego gadżetu.

3. Internet rzeczy

 

Internet rzeczy to jedna z tych dziedzin, które poruszają serca i wyobraźnię producentów sprzętów technologicznych na całym świecie – na co dowodem są choćby inteligentne lodówki, inteligentne prysznice, inteligentne rowery czy ubrania. Jednocześnie nie do końca przemawiają do konsumentów – co pokazują wskaźniki sprzedaży każdego z połączonych z internetem (i smartfonem) produktów. Niemniej jednak na targach CES 2016 roiło się wręcz od wynalazków, którym nadać można etykietę „internet rzeczy” i nic nie wskazuje na to, by niskie wyniki sprzedaży miały zniechęcić firmy technologiczne do podejmowania prób stworzenia czegoś, co podbije również serca klientów.

Tagi:

CES 2016

Zobacz inne polecane artykuły

Okazje warte milion(y)

Brief.pl / Aktualności

Okazje warte milion(y)
Okazje warte milion(y)

Ile razy zdarzyło Ci się z żalem odrzucić atrakcyjną promocję, bo była to „oferta dla dwojga”, albo należało „podzielić się nią z przyjaciółmi”? Marcinowi i Adrianowi, dwóm studentom z Gniezna także przytrafiło się to nie raz i dlatego założyli serwis NaSpółę.pl. Młody, funkcjonujący od kilku miesięcy startup docenili inwestorzy, zasilając go okrągłym milionem złotych.

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Brief.pl / Wiedza

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku
5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane są nawet kilkaset razy w ciągu roku. Nic więc dziwnego, że nadążenie za zmianami bywa trudne, nawet dla dobrego specjalisty SEO, a to, co sprawdzało się jeszcze pół roku temu, obecnie może być traktowane co najwyżej jako mit. Przekonaj się, jakie działania pozycjonujące mają sens na dziś, a które lepiej odpuścić.