CES 2016 – czy można mówić o przełomie?

CES 2016 – czy można mówić o przełomie?

Brief.pl / Technologie

Największe targi elektroniki użytkowej – CES 2016 – dobiegły końca. Jakie wnioski dotyczące najważniejszych trendów w 2016 roku można wyciągnąć na podstawie tych kilku intensywnych dni? Co będzie miało największe znaczenie w nadchodzących dwunastu miesiącach, kiedy mowa o świecie technologicznym?

-

Tegoroczne targi Consumer Electronic Show przyciągnęły do Las Vegas ponad 150 tys. miłośników technologii, wśród których znaleźli się przedstawiciele mediów oraz zarówno tych dużych, jak i tych mniejszych firm technologicznych. I chociaż podczas wydarzenia zaprezentowano wiele interesujących, nowatorskich produktów, warto przyjrzeć się krytycznie kilku dziedzinom, które niewątpliwie podbiły tegoroczne targi CES 2016, zastanawiając się jednak nad tym, czy trendy te faktycznie będą miały duże znaczenie w nadchodzącym roku?

1. Wirtualna rzeczywistość (VR)

 

Dyskusja o roli i wadze urządzeń VR trwa. Zdaniem jednych, chociaż wirtualna rzeczywistość, rozwija się, co widać na przykładzie działań będącego w posiadaniu Facebooka Oculusa Rift, Sony PlayStation czy HTC z nowym wynalazkiem Vive, to mimo wszystko wciąż jest to pieśń przyszłości. Oczywiście nieco mniej odległej, niż jeszcze rok temu. Inni zaś podkreślają, że 2016 rok zostanie zapamiętany jako czas, w którym urządzenia VR przekonają do siebie większą publiczność niż tylko garstkę entuzjastów technologicznych. Dowodem na to może być choćby ogłoszona w trakcie CES marcowa premiera zestawu Oculus Rift czy wieść o tym, że w wirtualną rzeczywistość inwestują producenci… filmów pornograficznych. Wydaje się jednak, że rok 2016 może jeszcze nie być przełomowym gdy mowa o VR – w końcu 600 dolarów, które trzeba będzie zapłacić za Oculusa, to niemały wydatek, a pozostali wielcy gracze na tym rynku wciąż jeszcze nie mają zbyt wiele do zaoferowania zwykłemu konsumentowi.

2. Drony

 

Można by pomyśleć, że drony były gorącym tematem dwa lata temu. Okazuje się, że ów nie zdążył jeszcze ostygnąć – w końcu jest to jeden z ulubionych gadżetów osób zajmujących się szeroko pojętą technologią. Co ważne jednak, dziedzina ta nie tylko ewoluuje – prezentowane są choćby alternatywne do klasycznych quadcopterów rozwiązania czy nawet autonomiczne drony, które miałyby pełnić rolę taksówek – ale również prowokuje do pogłębionej dyskusji nad kwestiami bezpieczeństwa związanymi z tego typu urządzeniami. Warto również podkreślić, że drony coraz częściej znajdują zastosowanie w świecie biznesu, co może świadczyć o tym, że w tym roku przekonamy się o tym, jaka jest faktyczna wartość tego typu urządzeń – nawet jeśli sami nie staniemy się posiadaczami podobnego gadżetu.

3. Internet rzeczy

 

Internet rzeczy to jedna z tych dziedzin, które poruszają serca i wyobraźnię producentów sprzętów technologicznych na całym świecie – na co dowodem są choćby inteligentne lodówki, inteligentne prysznice, inteligentne rowery czy ubrania. Jednocześnie nie do końca przemawiają do konsumentów – co pokazują wskaźniki sprzedaży każdego z połączonych z internetem (i smartfonem) produktów. Niemniej jednak na targach CES 2016 roiło się wręcz od wynalazków, którym nadać można etykietę „internet rzeczy” i nic nie wskazuje na to, by niskie wyniki sprzedaży miały zniechęcić firmy technologiczne do podejmowania prób stworzenia czegoś, co podbije również serca klientów.

Tagi:

CES 2016

Zobacz inne polecane artykuły

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

Wychowaj sobie konsumenta

Magazyn / Aktualności

Wychowaj sobie konsumenta
Wychowaj sobie konsumenta

Jak zbudować pozycję eksperta w umysłach konsumentów? Jak uskutecznić proces generowania leadów i wzbudzić zainteresowanie marką? W strategii content marketingowej warto znaleźć miejsce na white paper, czyli...? Mowa o użytecznej treści z górnej półki.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.