Projekt ekspansja: najpopularniejsze strony WWW w Rumunii

Projekt ekspansja: najpopularniejsze strony WWW w Rumunii

Brief.pl / Wiedza

Kontynuujemy wspólny cykl Brief.pl i Gemiusa, w którym prezentujemy przydatne dane dla polskich przedsiębiorców myślących o ekspansji na rynki zagraniczne. Dziś pokazujemy jakie strony internetowe zyskiwały w ostatnim czasie na znaczeniu wśród rumuńskich internautów mieszkających na wsi.

-

Około dwudziestomilionowa Rumunia od 1 stycznia 2007 jest członkiem Unii Europejskiej. Jest obecnie siódmym krajem pod względem liczby ludności w UE, drugim w Europie Środkowo-Wschodniej.

Jest to jeden z najuboższych krajów UE, jednak polskie firmy powinny interesować się tym kierunkiem, gdyż rumuńska gospodarka jest bardzo chłonna - więcej kupuje niż sprzedaje na zewnątrz, co daje polskim eksporterom duże możliwości.

O tym, że jest to rynek rozwijający się świadczy obecność Rumunii w zeszłorocznym rankingu "Technology Fast 50” przygotowywanym przez Deloitte, który wyróżnia najszybciej rozwijające się firmy technologiczne w Europie Środkowej. W 2015 roku Rumunia znalazła się na drugim miejscu pod względem liczby firm w rankingu. W tym zestawieniu znalazło się 10 rumuńskich firm. Pierwsze miejsce pod względem liczby firm w rankingu zajęła Polska z 19. firmami. (Przeczytaj więcej na ten temat).

Dla osób, które planują rozwój swojego biznesu w Rumunii przydatne może okazać się zestawienie, prezentujące 10 najpopularniejszych stron internetowych wśród rumuńskich internautów mieszkających na wsi według dynamiki wzrostu udziału użytkowników..

Największy skok popularności wśród rumuńskich internautów odnotowała platforma Aliexpress.com - chiński serwis sprzedażowy, należący do Alibaba Group Holding, skierowany do klientów międzynarodowych, który również w Polsce cieszy się rosnącym zainteresowaniem.

Na drugim miejscu znalazł się ilovemobi.com, natomiast trzecią pozycję zajmuje platforma zakupowa emag.ro.

Co ważne w zestawieniu TOP 10 pojawiają głównie rodzime platformy.

TOP10 stron internetowych w Rumunii według dynamiki wzrostu udziału internautów mieszkających na wsi

 

 Źródło: gemiusAudience, wrzesień w latach 2014 i 2015

Mamy nadzieję, że to zestawienie pomoże zobaczyć jakiego typu strony i usługi cieszą się rosnącą popularnością na tak chłonnym rynku jakim jest Rumunia. 

::

Fot. Fotolia/ Zerophoto

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków

Brief.pl / Aktualności

Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków
Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków

Rozwój technologiczny, który z roku na rok nabiera tempa, coraz bardziej wpływa na życie każdego z nas. Zgodnie z tegorocznym raportem firmy doradczej Deloitte „TMT Predictions” na progu kolejnej rewolucji stoi telekomunikacja, której napędem będą m.in. sieć piątej generacji (5G), beacony oraz technologie biometryczne. Polska w tych aspektach już dziś nie ustępuje rynkom światowym. Jak wynika z badania Deloitte aż 57 proc. dorosłych użytkowników telefonów komórkowych w Polsce korzysta już z 4G/LTE, a 31 proc. nieposiadających takiej usługi w ciągu najbliższych dwunastu miesięcy chce z niej skorzystać. Beneficjentem kolejnej fali zmian w telekomunikacji będą też polskie firmy technologiczne, specjalizujące się w świadczeniu obsługi IT-as-a-service i działające na rynku beaconów.

Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?

Brief.pl / Aktualności

Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?
Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?

W dzisiejszych czasach bardzo popularna jest strategia promocji, wchodząc do sklepu jesteśmy z każdej półki atakowani promocjami cenowymi. Okazuje się jednak, że promocje w dłuższej perspektywie przynoszą pyrrusowe zwycięstwa. W co zatem warto zainwestować, co jest driverem zakupowym, którym kieruje się coraz więcej klientów?