Konsumenci znudzeni nowymi technologiami [Raport]

Konsumenci znudzeni nowymi technologiami [Raport]

Brief.pl / Wiedza

Jak konsumenci postrzegają dostępne na rynku urządzenia mobilne? Co sądzą o tzw. wearable devices? Czy internet rzeczy przekonuje tłumy czy jest interesujący głównie dla tych, o których mówi się „early adapters”? Odpowiedzi na te pytania dostarcza badanie przeprowadzone przez firmę Accenture na grupie ponad 28 tys. konsumentów z całego świata.

-

W Las Vegas rozpoczynają się właśnie targi CES – największe i najważniejsze na świecie targi poświęcone elektronice użytkowej oraz, bardziej ogólnie, technologii. Podczas kilku dni największe, ale też i mniejsze, firmy technologiczne będą prezentowały swoje najnowsze produkty, mówiąc o stosowanych, nowatorskich rozwiązaniach oraz związanych z nimi możliwościach.

Zanim jednak zachwycimy się przedstawianymi tam nowościami dobrze jest zapoznać się z wynikami ankiety konsumenckiej przeprowadzonej przez firmę konsultingową Accenture. W badaniu wzięło udział ponad 28 tys. konsumentów z 28 krajów, w tym z Polski, którzy pytani byli m.in. o chęć zakupu nowych urządzeń mobilnych, zaufanie w świecie cyfrowym oraz postawy wobec internetu rzeczy (IoT).

Smartfony już nie zachwycają?

 

Jak wynika z zaprezentowanych przez firmę informacji, konsumenci powoli stają się znudzeni nowymi smartfonami. Ze wszystkich badanych tylko 48 proc. planuje zakup nowego smartfona w ciągu nadchodzących 12 miesięcy – wynik ten jest o 6 punktów procentowych niższy niż w ubiegłym roku. Co więcej, głównym powodem takiego stanu rzeczy jest fakt, że obecnie posiadane urządzenia mobilne są w pełni satysfakcjonujące – tak zadeklarowała prawie połowa badanych.

Podobnie rzecz się ma kiedy mowa o tabletach i laptopach. W ankiecie zauważono spadek o 8 punktów procentowych w porównaniu do zeszłego roku jeśli chodzi o chęć zakupu nowego tabletu oraz o 6 punktów procentowych kiedy mowa o nabyciu laptopa.

Zagrożenie?

 

Co najbardziej niepokojące, badanie wykazało, że gros konsumentów nie wyraża zainteresowania urządzeniami z dziedziny internetu rzeczy, czyli np. smartwatchami oraz innymi urządzeniami ubieralnymi, inteligentnymi termostatami czy nawet dronami. Chęć zakupu każdego z produktów wahała się w okolicach 10 proc., przy czym w porównaniu do zeszłego roku właściwie nie zauważono wzrostu zainteresowania. Nie jest zaskakujące, że jednym z najważniejszych powodów takiego stanu rzeczy była zbyt wysoka cena tego typu urządzeń. Co ważne jednak, prawie połowa konsumentów była również zaniepokojona kwestiami prywatności oraz bezpieczeństwa danych.

Wyniki ankiety Accenture powinny skłonić do refleksji. Jaki jest bowiem pożytek z coraz to nowych smartfonów, tabletów, urządzeń ubieralnych, skoro konsumenci w przeważającej mierze nie wyrażają chęci zakupu owych? I jak firmy technologiczne powinny odnaleźć się w takim środowisku? To pytania, na które warto sobie odpowiedzieć, zanim zdecydujemy się stworzyć nowy produkt.

::

Źrodło: Business Insider

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Brief.pl / Aktualności

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości
5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Długie, mroźne miesiące zimy dają się nam we znaki, rozbudzając tym samym pragnienie zmiany, zieleni i kolorów. Tak też powinny wyglądać newslettery – świeżo i słonecznie. Marketerzy, jako ci, którzy zawsze podążają nie tylko za panującymi w branży trendami, ale także za potrzebami odbiorców, powinni włączyć do komunikacji te elementy, których odbiorcy w tym okresie szczególnie łakną.