Skąd się wzięły "memy"?

Skąd się wzięły "memy"?

Brief.pl / Inspiracje

W 1976 roku Richard Dawkins po raz pierwszy użył słowa "mem", które jest skrótem od greckiego słowa "mimeme" i oznacza "udawanie rzeczy".

-

Pierwszego "LOLcata" datuje się na koniec XIX wieku. Jego autorem jest amerykański fotograf Harry Whittier Frees, który robił zdjęcia ubranych kotów oraz humorystycznie je opisywał.

Jednak za ojca współczesnych memów uważa się twórcę serwisu 4chan.org Christophere'a Poole'a. Od 2001 roku stały się one ważną częścią internetu, wykorzystywaną również przez marketerów.

Poniżej infografika pokazująca wszystko co powinniśmy wiedzieć o memach.

Jakie znacie najpopularniejsze lub najstarsze memy rodem z Polski? Piszcie w komentarzach!

Źródło: Mashable

Tagi:

4chan mem

Zobacz inne polecane artykuły

Oddaj pracownikom władzę

Magazyn / Inspiracje

Oddaj pracownikom władzę
Oddaj pracownikom władzę

Czy można prowadzić firmę, nie podejmując żadnej decyzji? Czy dobrym pomysłem jest ujawnienie wysokości pensji wszystkich pracowników, a co więcej, danie im możliwości samodzielnego przyznawania sobie wynagrodzenia? Czy firma bez siedziby głównej i biura ma szansę przetrwać na rynku? Chociaż może się wydawać, że każdy prezes na powyższe pytania bez zastanowienia odpowiedziałby przecząco, przykłady takich firm, jak Semco czy Xtech.pl, pokazują, że byłyby to odpowiedzi nieuzasadnione.

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

Wychowaj sobie konsumenta

Magazyn / Aktualności

Wychowaj sobie konsumenta
Wychowaj sobie konsumenta

Jak zbudować pozycję eksperta w umysłach konsumentów? Jak uskutecznić proces generowania leadów i wzbudzić zainteresowanie marką? W strategii content marketingowej warto znaleźć miejsce na white paper, czyli...? Mowa o użytecznej treści z górnej półki.