Performance marketing, czyli płacimy za efekty

 Performance marketing, czyli płacimy za efekty

Brief.pl / Wiedza

Performance marketing, czyli marketing efektywnościowy, to taki model reklamy stosowanej w internecie, w którym klient zamawia i otrzymuje konkretny efekt działań promocyjnych.

-
SPONSOROWANE

W performance marketingu najważniejszy jest efekt. Zazwyczaj jest on wyrażany w oczekiwanych zachowaniach odbiorców, do których jest kierowana reklama internetowa. Ten rodzaj marketingu buduje również wizerunek marki, ale jest przede wszystkim nastawiony na osiągnięcie dobrych wyników w krótkim czasie.

Nazywa się go także marketingiem statystycznym, bo daje dokładne i mierzalne dane, jak konsumenci zachowali się po zetknięciu z reklamą – ilu z nich kliknęło w link reklamowy, ilu weszło na stronę i obejrzało produkt, a ilu go kupiło. Widzimy też statystykę odrzuceń, co pozwala planować w przyszłości jeszcze lepsze kampanie.

Narzędzia performance marketingu i formy rozliczeń


Do dyspozycji performance marketerów jest wiele narzędzi, które sprawiają, że reklama w sieci jest coraz bardziej skuteczna. Przedstawiamy najważniejsze z nich:

  • display – to głównie bannery internetowe, które pojawiają się w serwisach;
  •  sieci afiliacyjne – inaczej programy partnerskie, czyli promowanie usług różnych firm na przykład na blogach;
  • mailing – to po prostu wysyłanie maili z treściami przygotowanymi dla konkretnej marki. Coraz częściej w mailingu konsumenci dostają wysokiej jakości treść o charakterze content marketingowym, którą mogą czytać nawet jak magazyn;
  • SMM (social media marketing) – czyli obecnie bardzo popularne działania w mediach społecznościowych;
  • kampanie SEM – to przede wszystkim praca z Google AdWords i umieszczanie linków sponsorowanych.

Rozliczając działania związane z marketingiem efektywnościowym, klient ma do dyspozycji różne formy:

  • CPC (Cost Per Click) – płaci za każde kliknięcie w reklamę niezależnie od efektów zakupowych;
  •  CPC (Cost Per Call) – płaci za każde połączenie wykonane przez call center;
  • CPL (Cost Per Lead) – płaci za każdą osobę, którą agencja namówiła na przykład do rejestracji w serwisie lub zapisania się do newslettera;
  • CPA (Cost Per Action) – płaci za konkretną akcję, którą wykonała agencja, jak na przykład zostawienie przez potencjalnego klienta swojego adresu e-mail w bazie lub wysłanie oferty do odbiorcy, wypełnienie formularza;
  • CPO (Cost Per Order) – płaci za złożenie konkretnego zamówienia;
  • CPS (Cost Per Sale) – płaci prowizję za każdą sprzedaż dokonaną pod wpływem reklamy.

Performance marketing to cały świat internetu

 

Warto inwestować w performance marketing, bo daje jasne wyniki i wiemy, za co płacimy, ale złożoność dostępnych narzędzi i form rozliczeniowych oraz dynamika branży sprawiają, że do jego wdrażania najlepiej zatrudnić profesjonalistów. Agencje performance marketingowe, jak np. Accado, skupiają się na narzędziach i działaniach, które w konkretnym momencie przynoszą klientom maksymalny zysk z reklamy w internecie. Klient może na bieżąco kontrolować wyniki kampanii i obserwować rozwój swojej marki.

::

Fot. Shutterstock

Zobacz inne polecane artykuły

Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production

Brief.pl / Ludzie

Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production
Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production

Czym jest branded content? Którym markom czy branżom działania branded contentowe przynieść mogą szczególną korzyść? O stosunkowo młodym trendzie, który w najbliższym czasie może zrewolucjonizować komunikację marketingową marek rozmawiamy z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production.

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Brief.pl / Ludzie

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland
Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Czy istnieje dobry moment na odpalenie własnego biznesu? Jak w kontekście wszechobecnych startupów rysuje się przyszłość korporacji? Jaka jest świadomość siły małych i średnich przedsiębiorców w Polsce? W ramach cyklu wywiadów przedstawiającego Kapitułę 7. edycji 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie rozmawiamy z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland.