Performance marketing, czyli płacimy za efekty

 Performance marketing, czyli płacimy za efekty

Brief.pl / Wiedza

Performance marketing, czyli marketing efektywnościowy, to taki model reklamy stosowanej w internecie, w którym klient zamawia i otrzymuje konkretny efekt działań promocyjnych.

-
SPONSOROWANE

W performance marketingu najważniejszy jest efekt. Zazwyczaj jest on wyrażany w oczekiwanych zachowaniach odbiorców, do których jest kierowana reklama internetowa. Ten rodzaj marketingu buduje również wizerunek marki, ale jest przede wszystkim nastawiony na osiągnięcie dobrych wyników w krótkim czasie.

Nazywa się go także marketingiem statystycznym, bo daje dokładne i mierzalne dane, jak konsumenci zachowali się po zetknięciu z reklamą – ilu z nich kliknęło w link reklamowy, ilu weszło na stronę i obejrzało produkt, a ilu go kupiło. Widzimy też statystykę odrzuceń, co pozwala planować w przyszłości jeszcze lepsze kampanie.

Narzędzia performance marketingu i formy rozliczeń


Do dyspozycji performance marketerów jest wiele narzędzi, które sprawiają, że reklama w sieci jest coraz bardziej skuteczna. Przedstawiamy najważniejsze z nich:

  • display – to głównie bannery internetowe, które pojawiają się w serwisach;
  •  sieci afiliacyjne – inaczej programy partnerskie, czyli promowanie usług różnych firm na przykład na blogach;
  • mailing – to po prostu wysyłanie maili z treściami przygotowanymi dla konkretnej marki. Coraz częściej w mailingu konsumenci dostają wysokiej jakości treść o charakterze content marketingowym, którą mogą czytać nawet jak magazyn;
  • SMM (social media marketing) – czyli obecnie bardzo popularne działania w mediach społecznościowych;
  • kampanie SEM – to przede wszystkim praca z Google AdWords i umieszczanie linków sponsorowanych.

Rozliczając działania związane z marketingiem efektywnościowym, klient ma do dyspozycji różne formy:

  • CPC (Cost Per Click) – płaci za każde kliknięcie w reklamę niezależnie od efektów zakupowych;
  •  CPC (Cost Per Call) – płaci za każde połączenie wykonane przez call center;
  • CPL (Cost Per Lead) – płaci za każdą osobę, którą agencja namówiła na przykład do rejestracji w serwisie lub zapisania się do newslettera;
  • CPA (Cost Per Action) – płaci za konkretną akcję, którą wykonała agencja, jak na przykład zostawienie przez potencjalnego klienta swojego adresu e-mail w bazie lub wysłanie oferty do odbiorcy, wypełnienie formularza;
  • CPO (Cost Per Order) – płaci za złożenie konkretnego zamówienia;
  • CPS (Cost Per Sale) – płaci prowizję za każdą sprzedaż dokonaną pod wpływem reklamy.

Performance marketing to cały świat internetu

 

Warto inwestować w performance marketing, bo daje jasne wyniki i wiemy, za co płacimy, ale złożoność dostępnych narzędzi i form rozliczeniowych oraz dynamika branży sprawiają, że do jego wdrażania najlepiej zatrudnić profesjonalistów. Agencje performance marketingowe, jak np. Accado, skupiają się na narzędziach i działaniach, które w konkretnym momencie przynoszą klientom maksymalny zysk z reklamy w internecie. Klient może na bieżąco kontrolować wyniki kampanii i obserwować rozwój swojej marki.

::

Fot. Shutterstock

Zobacz inne polecane artykuły

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Magazyn / Aktualności

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup
Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Business Link i Skanska będą współtworzyć innowacyjny ekosystem w regionie Europy Środkowo-Wschodniej (CEE) dla startupów, małych i średnich firm oraz sektora usług biznesowych. Deweloper zainwestował w Business Link, największą sieć coworkingu i prywatnych biur na wynajem w Polsce. Dzięki planowanej ekspansji Business Link stanie się największą tego typu siecią w Europie i drugą na świecie, a Skanska stworzy najbardziej kompleksową ofertę biurową dla różnorodnych podmiotów na rynku CEE.

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

Brief.pl / Aktualności

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie
Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

7 lat, blisko 300 firm i ponad 400 laureatów. Ranking 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie to najstarsza, bo trwająca już 7. rok inicjatywa, która pomaga budować i promować segment innowacyjnego oraz kreatywnego biznesu w Polsce. Jej celem jest porządkowanie rynku oraz otwieranie przed przedsiębiorcami możliwości networkingowych i biznesowych. W tym roku, przy okazji 7. urodzin, ranking doczekał się kilku zmian...

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Brief.pl / Aktualności

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia
Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Na czym polega aplikacja Quertes? To zupełnie nowe spojrzenie na dzielenie się. Przypadki AirBnB czy Ubera pokazują, że ekonomia współdzielenia staje się coraz bardziej popularna. Odchodzimy od sztywnych reguł, a ludzie chcą wykorzystywać i monetyzować swoje umiejętności. Na tej zasadzie powstała aplikacja Quertes, miejsce które łączy ludzi gotujących prywatnie tymi, którzy chcą przełamać rutynę i zjeść coś nowego, pysznego i domowego. Pobierając darmową aplikację ludzie gotujący prywatnie w domach mogą sprzedać to, co przygotują, a Foodies mają możliwość kupienia domowego jedzenia.