Performance marketing, czyli płacimy za efekty

 Performance marketing, czyli płacimy za efekty

Brief.pl / Wiedza

Performance marketing, czyli marketing efektywnościowy, to taki model reklamy stosowanej w internecie, w którym klient zamawia i otrzymuje konkretny efekt działań promocyjnych.

-
SPONSOROWANE

W performance marketingu najważniejszy jest efekt. Zazwyczaj jest on wyrażany w oczekiwanych zachowaniach odbiorców, do których jest kierowana reklama internetowa. Ten rodzaj marketingu buduje również wizerunek marki, ale jest przede wszystkim nastawiony na osiągnięcie dobrych wyników w krótkim czasie.

Nazywa się go także marketingiem statystycznym, bo daje dokładne i mierzalne dane, jak konsumenci zachowali się po zetknięciu z reklamą – ilu z nich kliknęło w link reklamowy, ilu weszło na stronę i obejrzało produkt, a ilu go kupiło. Widzimy też statystykę odrzuceń, co pozwala planować w przyszłości jeszcze lepsze kampanie.

Narzędzia performance marketingu i formy rozliczeń


Do dyspozycji performance marketerów jest wiele narzędzi, które sprawiają, że reklama w sieci jest coraz bardziej skuteczna. Przedstawiamy najważniejsze z nich:

  • display – to głównie bannery internetowe, które pojawiają się w serwisach;
  •  sieci afiliacyjne – inaczej programy partnerskie, czyli promowanie usług różnych firm na przykład na blogach;
  • mailing – to po prostu wysyłanie maili z treściami przygotowanymi dla konkretnej marki. Coraz częściej w mailingu konsumenci dostają wysokiej jakości treść o charakterze content marketingowym, którą mogą czytać nawet jak magazyn;
  • SMM (social media marketing) – czyli obecnie bardzo popularne działania w mediach społecznościowych;
  • kampanie SEM – to przede wszystkim praca z Google AdWords i umieszczanie linków sponsorowanych.

Rozliczając działania związane z marketingiem efektywnościowym, klient ma do dyspozycji różne formy:

  • CPC (Cost Per Click) – płaci za każde kliknięcie w reklamę niezależnie od efektów zakupowych;
  •  CPC (Cost Per Call) – płaci za każde połączenie wykonane przez call center;
  • CPL (Cost Per Lead) – płaci za każdą osobę, którą agencja namówiła na przykład do rejestracji w serwisie lub zapisania się do newslettera;
  • CPA (Cost Per Action) – płaci za konkretną akcję, którą wykonała agencja, jak na przykład zostawienie przez potencjalnego klienta swojego adresu e-mail w bazie lub wysłanie oferty do odbiorcy, wypełnienie formularza;
  • CPO (Cost Per Order) – płaci za złożenie konkretnego zamówienia;
  • CPS (Cost Per Sale) – płaci prowizję za każdą sprzedaż dokonaną pod wpływem reklamy.

Performance marketing to cały świat internetu

 

Warto inwestować w performance marketing, bo daje jasne wyniki i wiemy, za co płacimy, ale złożoność dostępnych narzędzi i form rozliczeniowych oraz dynamika branży sprawiają, że do jego wdrażania najlepiej zatrudnić profesjonalistów. Agencje performance marketingowe, jak np. Accado, skupiają się na narzędziach i działaniach, które w konkretnym momencie przynoszą klientom maksymalny zysk z reklamy w internecie. Klient może na bieżąco kontrolować wyniki kampanii i obserwować rozwój swojej marki.

::

Fot. Shutterstock

Zobacz inne polecane artykuły

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Brief.pl / Aktualności

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!
GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Już w ten czwartek o godzinie 14.30 na Facebooku Business in Brief rusza transmisja live z wyjątkowego wydarzenia, jakie przygotowaliśmy dla Was wspólnie z partnerami. Jeśli spodziewacie się nudnych prezentacji, przydługich paneli, straconego czasu... pozwólcie, że Was zaskoczymy.

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Brief.pl / Aktualności

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster
YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Z każdym rokiem rośnie rola treści wideo, co przekłada się na wzrost popularności YouTuberów. Potencjał ten dostrzegają firmy, stawiając na współpracę z Vlogerami. Których z nich ma największy potencjał reklamowy? W analizie przygotowanej przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” podsumowano obecność medialną 100 najpopularniejszych pod względem liczby subskrybentów polskich YouTuberów. Raport dotyczy 2016 roku.

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Brief.pl / Aktualności

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości
5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Długie, mroźne miesiące zimy dają się nam we znaki, rozbudzając tym samym pragnienie zmiany, zieleni i kolorów. Tak też powinny wyglądać newslettery – świeżo i słonecznie. Marketerzy, jako ci, którzy zawsze podążają nie tylko za panującymi w branży trendami, ale także za potrzebami odbiorców, powinni włączyć do komunikacji te elementy, których odbiorcy w tym okresie szczególnie łakną.