wp - grudzien 2016

Performance marketing, czyli płacimy za efekty

 Performance marketing, czyli płacimy za efekty

Brief.pl / Wiedza

Performance marketing, czyli marketing efektywnościowy, to taki model reklamy stosowanej w internecie, w którym klient zamawia i otrzymuje konkretny efekt działań promocyjnych.

-
SPONSOROWANE

W performance marketingu najważniejszy jest efekt. Zazwyczaj jest on wyrażany w oczekiwanych zachowaniach odbiorców, do których jest kierowana reklama internetowa. Ten rodzaj marketingu buduje również wizerunek marki, ale jest przede wszystkim nastawiony na osiągnięcie dobrych wyników w krótkim czasie.

Nazywa się go także marketingiem statystycznym, bo daje dokładne i mierzalne dane, jak konsumenci zachowali się po zetknięciu z reklamą – ilu z nich kliknęło w link reklamowy, ilu weszło na stronę i obejrzało produkt, a ilu go kupiło. Widzimy też statystykę odrzuceń, co pozwala planować w przyszłości jeszcze lepsze kampanie.

Narzędzia performance marketingu i formy rozliczeń


Do dyspozycji performance marketerów jest wiele narzędzi, które sprawiają, że reklama w sieci jest coraz bardziej skuteczna. Przedstawiamy najważniejsze z nich:

  • display – to głównie bannery internetowe, które pojawiają się w serwisach;
  •  sieci afiliacyjne – inaczej programy partnerskie, czyli promowanie usług różnych firm na przykład na blogach;
  • mailing – to po prostu wysyłanie maili z treściami przygotowanymi dla konkretnej marki. Coraz częściej w mailingu konsumenci dostają wysokiej jakości treść o charakterze content marketingowym, którą mogą czytać nawet jak magazyn;
  • SMM (social media marketing) – czyli obecnie bardzo popularne działania w mediach społecznościowych;
  • kampanie SEM – to przede wszystkim praca z Google AdWords i umieszczanie linków sponsorowanych.

Rozliczając działania związane z marketingiem efektywnościowym, klient ma do dyspozycji różne formy:

  • CPC (Cost Per Click) – płaci za każde kliknięcie w reklamę niezależnie od efektów zakupowych;
  •  CPC (Cost Per Call) – płaci za każde połączenie wykonane przez call center;
  • CPL (Cost Per Lead) – płaci za każdą osobę, którą agencja namówiła na przykład do rejestracji w serwisie lub zapisania się do newslettera;
  • CPA (Cost Per Action) – płaci za konkretną akcję, którą wykonała agencja, jak na przykład zostawienie przez potencjalnego klienta swojego adresu e-mail w bazie lub wysłanie oferty do odbiorcy, wypełnienie formularza;
  • CPO (Cost Per Order) – płaci za złożenie konkretnego zamówienia;
  • CPS (Cost Per Sale) – płaci prowizję za każdą sprzedaż dokonaną pod wpływem reklamy.

Performance marketing to cały świat internetu

 

Warto inwestować w performance marketing, bo daje jasne wyniki i wiemy, za co płacimy, ale złożoność dostępnych narzędzi i form rozliczeniowych oraz dynamika branży sprawiają, że do jego wdrażania najlepiej zatrudnić profesjonalistów. Agencje performance marketingowe, jak np. Accado, skupiają się na narzędziach i działaniach, które w konkretnym momencie przynoszą klientom maksymalny zysk z reklamy w internecie. Klient może na bieżąco kontrolować wyniki kampanii i obserwować rozwój swojej marki.

::

Fot. Shutterstock

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Wielcy nieznani: Martin Cooper, twórca telefonu komórkowego

Magazyn / Ludzie

Wielcy nieznani: Martin Cooper, twórca telefonu komórkowego
Wielcy nieznani: Martin Cooper, twórca telefonu komórkowego

Zgodnie z najnowszym raportem „Mobile Economy 2015”, stworzonym przez organizację GSMA, pod koniec 2014 r. ponad 3,6 mld ludzi na świecie miało wykupioną minimum jedną subskrypcję mobilną. To oznacza, że więcej niż połowa populacji ziemskiej właściwie w każdej chwili, niezależnie od miejsca, w którym się znajduje, i bez żadnego wysiłku może skontaktować się z drugą osobą. Wykonując telefon czy wysyłając wiadomość tekstową za pomocą urządzenia mobilnego, rzadko kiedy zastanawiamy się jednak nad tym, kto sprawił, że czynności te są dziś nie tylko możliwe, ale również tak powszechne, że tracą na swojej wyjątkowości. Martin Cooper, wynalazca telefonu komórkowego, jest dla wielu kolejnym „wielkim nieznanym”.