wp - grudzien 2016

Co Polacy wiedzą o vlogerach?

Co Polacy wiedzą o vlogerach?

Brief.pl / Wiedza

Dom mediowy OMD zrealizował kolejną falę badania dotyczącego twórców wideo blogów. Internauci lepiej niż rok wcześniej rozpoznają termin vloger, ale nie przekłada się to na wzrost odsetka osób oglądających kanały wideo

-

Czym zajmuje się vloger?

 

Obecnie ponad połowa (57,4 %) internautów zapytanych w badaniu domu mediowego OMD o to, czym zajmuje się vloger, udzieliła prawidłowej odpowiedzi. To o 11,5 punktów procentowych więcej, niż rok wcześniej, kiedy 45,9% wskazało vlogerów jako prowadzących video blog. W porównaniu z pierwszą falą badania, znacząco mniejszy ułamek respondentów udzielił odpowiedzi „nie wiem”, bo tylko 33,8%, gdzie rok wcześniej było to 43,2%.

- Zainteresowanie polskimi twórcami wideo blogów niezmiennie rośnie od czasu sukcesu Wardęgi czy Radka Kotarskiego, który z Internetu trafił prosto do reklamy w TV - mówi Ewa Konopko, producent kampanii niestandardowych OMD. - Coraz częściej to publiczność a nie szefowie programowi telewizji decyduje, kogo będziemy oglądać na ekranach. Artyści budują swoja potęgę w sieci i wygrywają z tymi, których lansują media masowe. Nie dziwi więc wzrost znajomość pojęcia vloger -  dodaje.


Polskie kanały z video blogami


Kiedy zdefiniowaliśmy vlogera, jako twórcę wideo bloga i zapytaliśmy internautów w grudniu 2015 czy oglądają filmiki na polskich 42,4 % odpowiedziało, że nigdy ich nie oglądało. Rok do roku zmiana na tym wymiarze nie jest już tak znacząca, jak można było się tego spodziewać w związku ze wzrostem zainteresowania twórczością youtuberów. Można natomiast uznać, że o ile liczba użytkowników jest stabilna, o tyle – co wskazują statystyki oglądalności – rośnie intensywność korzystania z tego medium.

Liderem You Tube i długo nic


W grudniu 2015 ponownie zapytaliśmy internautów o to jakie oglądają serwisy z treściami wideo generowanymi przez użytkowników. Najczęściej wskazywali You Tube (82,1%). Zaszczytne drugie miejsce zajęła Wrzuta (17,1%) a na trzecim miejscu znalazła się odpowiedź: nie oglądam serwisów z treściami wideo (13,5%). Wyniki i w tym przypadku nie uległy istotnym zmianom na przestrzeni roku.

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

Brief.pl / Aktualności

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube
Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

YouTube ogłasza coroczne podsumowanie najchętniej oglądanych filmów i teledysków – Rewind 2016. „Dzieciaki prosto z więzienia! Zobacz kontrowersyjny występ! [Mam Talent]” to najchętniej oglądane wideo w Polsce. Na liście nie zabrakło również polskich gwiazd YouTube: Abstrachuje.tv z filmami „Czego nie mówią: policjanci” oraz „Najlepszy film motywacyjny na świecie”, a także wideo „Wąs! Wąs! Wąs!” Cyber Mariana (feat. Czwarta Fala). W rankingu znalazł się też film Twardowsky 2.0., jeden z materiałów wchodzących w skład niestandardowego projektu Legendy polskie stworzonego przez Allegro. Jeśli chodzi o zestawienie muzyczne, Polacy najchętniej oglądali klip Sylwii Grzeszczak „Tamta dziewczyna”.