Co Polacy wiedzą o vlogerach?

Co Polacy wiedzą o vlogerach?

Brief.pl / Wiedza

Dom mediowy OMD zrealizował kolejną falę badania dotyczącego twórców wideo blogów. Internauci lepiej niż rok wcześniej rozpoznają termin vloger, ale nie przekłada się to na wzrost odsetka osób oglądających kanały wideo

-

Czym zajmuje się vloger?

 

Obecnie ponad połowa (57,4 %) internautów zapytanych w badaniu domu mediowego OMD o to, czym zajmuje się vloger, udzieliła prawidłowej odpowiedzi. To o 11,5 punktów procentowych więcej, niż rok wcześniej, kiedy 45,9% wskazało vlogerów jako prowadzących video blog. W porównaniu z pierwszą falą badania, znacząco mniejszy ułamek respondentów udzielił odpowiedzi „nie wiem”, bo tylko 33,8%, gdzie rok wcześniej było to 43,2%.

- Zainteresowanie polskimi twórcami wideo blogów niezmiennie rośnie od czasu sukcesu Wardęgi czy Radka Kotarskiego, który z Internetu trafił prosto do reklamy w TV - mówi Ewa Konopko, producent kampanii niestandardowych OMD. - Coraz częściej to publiczność a nie szefowie programowi telewizji decyduje, kogo będziemy oglądać na ekranach. Artyści budują swoja potęgę w sieci i wygrywają z tymi, których lansują media masowe. Nie dziwi więc wzrost znajomość pojęcia vloger -  dodaje.


Polskie kanały z video blogami


Kiedy zdefiniowaliśmy vlogera, jako twórcę wideo bloga i zapytaliśmy internautów w grudniu 2015 czy oglądają filmiki na polskich 42,4 % odpowiedziało, że nigdy ich nie oglądało. Rok do roku zmiana na tym wymiarze nie jest już tak znacząca, jak można było się tego spodziewać w związku ze wzrostem zainteresowania twórczością youtuberów. Można natomiast uznać, że o ile liczba użytkowników jest stabilna, o tyle – co wskazują statystyki oglądalności – rośnie intensywność korzystania z tego medium.

Liderem You Tube i długo nic


W grudniu 2015 ponownie zapytaliśmy internautów o to jakie oglądają serwisy z treściami wideo generowanymi przez użytkowników. Najczęściej wskazywali You Tube (82,1%). Zaszczytne drugie miejsce zajęła Wrzuta (17,1%) a na trzecim miejscu znalazła się odpowiedź: nie oglądam serwisów z treściami wideo (13,5%). Wyniki i w tym przypadku nie uległy istotnym zmianom na przestrzeni roku.

Zobacz inne polecane artykuły

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Brief.pl / Aktualności

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!
GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Już w ten czwartek o godzinie 14.30 na Facebooku Business in Brief rusza transmisja live z wyjątkowego wydarzenia, jakie przygotowaliśmy dla Was wspólnie z partnerami. Jeśli spodziewacie się nudnych prezentacji, przydługich paneli, straconego czasu... pozwólcie, że Was zaskoczymy.

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Brief.pl / Aktualności

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster
YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Z każdym rokiem rośnie rola treści wideo, co przekłada się na wzrost popularności YouTuberów. Potencjał ten dostrzegają firmy, stawiając na współpracę z Vlogerami. Których z nich ma największy potencjał reklamowy? W analizie przygotowanej przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” podsumowano obecność medialną 100 najpopularniejszych pod względem liczby subskrybentów polskich YouTuberów. Raport dotyczy 2016 roku.

Rola prezentów w budowaniu relacji biznesowych

Brief.pl / Aktualności

Rola prezentów w budowaniu relacji biznesowych
Rola prezentów w budowaniu relacji biznesowych

Zbudowanie długotrwałych relacji z pracownikami, klientami czy partnerami biznesowymi, przekłada się na realizację celów założonych przez przedsiębiorstwa. Z kolei drobne upominki wręczane podczas spotkań biznesowych i prezenty dla pracowników, mają bezpośredni wpływ na stosunki międzyludzkie. Podpowiadamy, kiedy i jakie upominki wręczać, by odnieść sukces w biznesie.