Polskie łaziki wygrywają zawody w USA

Polskie łaziki wygrywają zawody w USA

Brief for Poland / Aktualności

Polacy po raz kolejny wygrali University Rover Challenge - prestiżowy konkurs robotów organizowany przez The Mars Society w USA. Tym razem zwyciężył zespół z Politechniki Białostockiej, który skonstruował łazika marsjańskiego Hyperion. Studenci z Polski zajęli pierwsze miejsce, zdobywając 493 na 500 możliwych punktów. Na drugim miejscu znalazła się drużyna z Politechniki Wrocławskiej z robotem Scorpio 3.

-

Zawody URC organizowane są zwykle na przełomie maja i czerwca. Odbywają się na pustyni w stanie Utah w USA, w okolicach symulowanej bazy marsjańskiej - Mars Desert Research Station. 

Uczestnicy konkursu mają za zadanie zbudować pojazd, który będzie poruszał się w trudnym terenie i wykonywał prace podobne do tych realizowanych np. na Marsie.  Chodzi tu o zadania naukowe związane z geologią oraz występowaniem życia. Są też zadania konstrukcyjne, np. dotyczące konserwacji urządzeń.

Punktowane są między innymi: zdolność do wykonania zadań konkursowych przez robota, jego bezawaryjność oraz możliwie niski koszt.

Hyperion łazik marsjański

Źródło: 

https://www.facebook.com/projekt.hyperion

http://urc.marssociety.org


Polecamy także: "Polskie łaziki marsjańskie jadą na zawody do USA"

Zobacz inne polecane artykuły

Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production

Brief.pl / Ludzie

Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production
Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production

Czym jest branded content? Którym markom czy branżom działania branded contentowe przynieść mogą szczególną korzyść? O stosunkowo młodym trendzie, który w najbliższym czasie może zrewolucjonizować komunikację marketingową marek rozmawiamy z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production.

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Brief.pl / Ludzie

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland
Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Czy istnieje dobry moment na odpalenie własnego biznesu? Jak w kontekście wszechobecnych startupów rysuje się przyszłość korporacji? Jaka jest świadomość siły małych i średnich przedsiębiorców w Polsce? W ramach cyklu wywiadów przedstawiającego Kapitułę 7. edycji 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie rozmawiamy z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland.