Krakowskie StartUpy zaskakują pomysłami

 Krakowskie StartUpy zaskakują pomysłami

Brief.pl / Inspiracje

StartUp Ness ratujący świat przez innowacje; portal społecznościowy doitbetter.pl umożliwiający rywalizację użytkowników poprzez rzucanie wyzwań; aplikacja Justin-Twist umożliwiająca uczenie się i zapamiętywanie długich spisów faktów w kilka minut, np. tysięcy zdarzeń historycznych; ChemicAl World zmieniający dzieci w młodych naukowców - oto wygrani II edycji konkursu Kraków Business Starter (KBS), która odbyła się 17 grudnia 2015 roku.

-

Podczas finałowej gali KBS, która miała miejsce w ramach XXIV StartUp Mixera wystąpiło 9 lauretów wyłonionych z aż 109 zgłoszeń. Finaliści przez ostatnie 6 miesięcy rozwijali swoje projekty pod skrzydłami Akademickiego Inkubatora Przedsiębiorczości w Krakowie. W konkursie do wygrania były 3 nagrody w wysokości 10 000 zł.

- To już II edycja konkursu KBS. W tym roku poziom uczestników był bardzo wysoki, co spowodowało, że komisja miała bardzo trudne zadanie związane z wyłonieniem zwycięzców. W związku z tym postanowiliśmy podzielić jedną z nagród na 2 startupy – mówi Sebastian Kolisz, Partner Zarządzający AIP.

Zwycięzcami zostały ex aequo StartUpy Ness oraz doitbetter.pl, zdobywając po 10 000 zł. Ness stosuje innowacyjną metodę mycia samochodów, polegającą na zamianie cząsteczek brudu w tzw. nanopowłoki, co pozwala zebrać brud za pomocą szmatki z mikrofibry, przy wykorzystaniu jedynie 0,5 l. wody. Doitbetter.pl jest portalem społecznościowym, który skupia wszystkie konkursy i wydarzenia związane z rywalizacją w jednym miejscu. Po zalogowaniu użytkownicy rywalizują miedzy sobą poprzez rzucanie sobie wyzwań w wielu kategoriach i dodatkowo wygrywając nagrody.
Drugie miejsce, również ex aequo zdobyły StartUpy Justin-Twist oraz ChemicAl World, wygrywając po 5 00 zł. Pierwszy z nich wdrożył niedostępną nigdzie indziej, innowacyjną, dynamiczną technikę audiowizualną do nauki i zapamiętywania długich spisów faktów, dosłownie w kilka minut, np. tysięcy faktów historycznych, geograficznych, chemicznych, politycznych czy też z literatury. ChemicAl World to młode dziewczyny z pasją, które poprzez swój projekt postawiły sobie za cel edukować dzieciaki w zakresie nauk chemicznych. Zamieniają je w młodych naukowców i poprzez doświadczenia wprowadzają w podstawowe pojęcia chemiczne, takie jak atom czy reakcja.

Komisja konkursowa składała się z przedstawicieli AIP Kraków w osobach: Sebastian Kolisz - Partner Zarządzający AIP, Aneta Milczarek - Manager AIP oraz Mecenasa działań AIP Kraków w składzie: Jakub Dymek - Specjalista ds. społecznej odpowiedzialności biznesu, Kamil Łazarczyk - Project Manager Krakow Business Starter, Małgorzata Szoka - Kierownik ds. Komunikacji. Głos decydujący w wyborze zwycięzców miał UBS.

UBS jest instytucją finansową, która m.in. świadczy usługi przedsiębiorstwom odnoszącym znaczące sukcesy na całym świecie. Mamy nadzieję, że dzięki Krakow Business Starter  powstaną w Krakowie firmy, które odniosą podobny sukces, jak nasi klienci. Ten program powstał w ramach naszej strategii odpowiedzialności społecznej biznesu, której jednym z głównych założeń jest działanie na rzecz społeczności lokalnej. W dwóch edycjach Krakow Business Starter przyciągnął ok 200 utalentowanych studentów i absolwentów, którzy dzięki naszej wspólnej pomocy tworzą miejsca pracy w Krakowie i być może przyczynią się do prężnego rozwoju miasta – podsumowuje Michał Stępień, General Manager UBS w Krakowie
UBS

Projekt realizowany jest przez Akademickie Inkubatory Przedsiębiorczości w Krakowie, Urząd Miasta Krakowa i Mecenasa działań AIP Kraków firmę UBS. Więcej informacji o konkursie możemy uzyskać na stronie projektu www.krakowbusinessstarter.pl

W Inkubatorze AIP w Krakowie tylko w tym roku zostało otwartych ponad 250 firm. Swoją przygodę z biznesem w krakowskim AIP zaczynała m.in. światowej sławy marka odzieżowa, MISBHV.

Zobacz inne polecane artykuły

Oddaj pracownikom władzę

Magazyn / Inspiracje

Oddaj pracownikom władzę
Oddaj pracownikom władzę

Czy można prowadzić firmę, nie podejmując żadnej decyzji? Czy dobrym pomysłem jest ujawnienie wysokości pensji wszystkich pracowników, a co więcej, danie im możliwości samodzielnego przyznawania sobie wynagrodzenia? Czy firma bez siedziby głównej i biura ma szansę przetrwać na rynku? Chociaż może się wydawać, że każdy prezes na powyższe pytania bez zastanowienia odpowiedziałby przecząco, przykłady takich firm, jak Semco czy Xtech.pl, pokazują, że byłyby to odpowiedzi nieuzasadnione.

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.