wp - grudzien 2016

Krakowskie StartUpy zaskakują pomysłami

 Krakowskie StartUpy zaskakują pomysłami

Brief.pl / Inspiracje

StartUp Ness ratujący świat przez innowacje; portal społecznościowy doitbetter.pl umożliwiający rywalizację użytkowników poprzez rzucanie wyzwań; aplikacja Justin-Twist umożliwiająca uczenie się i zapamiętywanie długich spisów faktów w kilka minut, np. tysięcy zdarzeń historycznych; ChemicAl World zmieniający dzieci w młodych naukowców - oto wygrani II edycji konkursu Kraków Business Starter (KBS), która odbyła się 17 grudnia 2015 roku.

-

Podczas finałowej gali KBS, która miała miejsce w ramach XXIV StartUp Mixera wystąpiło 9 lauretów wyłonionych z aż 109 zgłoszeń. Finaliści przez ostatnie 6 miesięcy rozwijali swoje projekty pod skrzydłami Akademickiego Inkubatora Przedsiębiorczości w Krakowie. W konkursie do wygrania były 3 nagrody w wysokości 10 000 zł.

- To już II edycja konkursu KBS. W tym roku poziom uczestników był bardzo wysoki, co spowodowało, że komisja miała bardzo trudne zadanie związane z wyłonieniem zwycięzców. W związku z tym postanowiliśmy podzielić jedną z nagród na 2 startupy – mówi Sebastian Kolisz, Partner Zarządzający AIP.

Zwycięzcami zostały ex aequo StartUpy Ness oraz doitbetter.pl, zdobywając po 10 000 zł. Ness stosuje innowacyjną metodę mycia samochodów, polegającą na zamianie cząsteczek brudu w tzw. nanopowłoki, co pozwala zebrać brud za pomocą szmatki z mikrofibry, przy wykorzystaniu jedynie 0,5 l. wody. Doitbetter.pl jest portalem społecznościowym, który skupia wszystkie konkursy i wydarzenia związane z rywalizacją w jednym miejscu. Po zalogowaniu użytkownicy rywalizują miedzy sobą poprzez rzucanie sobie wyzwań w wielu kategoriach i dodatkowo wygrywając nagrody.
Drugie miejsce, również ex aequo zdobyły StartUpy Justin-Twist oraz ChemicAl World, wygrywając po 5 00 zł. Pierwszy z nich wdrożył niedostępną nigdzie indziej, innowacyjną, dynamiczną technikę audiowizualną do nauki i zapamiętywania długich spisów faktów, dosłownie w kilka minut, np. tysięcy faktów historycznych, geograficznych, chemicznych, politycznych czy też z literatury. ChemicAl World to młode dziewczyny z pasją, które poprzez swój projekt postawiły sobie za cel edukować dzieciaki w zakresie nauk chemicznych. Zamieniają je w młodych naukowców i poprzez doświadczenia wprowadzają w podstawowe pojęcia chemiczne, takie jak atom czy reakcja.

Komisja konkursowa składała się z przedstawicieli AIP Kraków w osobach: Sebastian Kolisz - Partner Zarządzający AIP, Aneta Milczarek - Manager AIP oraz Mecenasa działań AIP Kraków w składzie: Jakub Dymek - Specjalista ds. społecznej odpowiedzialności biznesu, Kamil Łazarczyk - Project Manager Krakow Business Starter, Małgorzata Szoka - Kierownik ds. Komunikacji. Głos decydujący w wyborze zwycięzców miał UBS.

UBS jest instytucją finansową, która m.in. świadczy usługi przedsiębiorstwom odnoszącym znaczące sukcesy na całym świecie. Mamy nadzieję, że dzięki Krakow Business Starter  powstaną w Krakowie firmy, które odniosą podobny sukces, jak nasi klienci. Ten program powstał w ramach naszej strategii odpowiedzialności społecznej biznesu, której jednym z głównych założeń jest działanie na rzecz społeczności lokalnej. W dwóch edycjach Krakow Business Starter przyciągnął ok 200 utalentowanych studentów i absolwentów, którzy dzięki naszej wspólnej pomocy tworzą miejsca pracy w Krakowie i być może przyczynią się do prężnego rozwoju miasta – podsumowuje Michał Stępień, General Manager UBS w Krakowie
UBS

Projekt realizowany jest przez Akademickie Inkubatory Przedsiębiorczości w Krakowie, Urząd Miasta Krakowa i Mecenasa działań AIP Kraków firmę UBS. Więcej informacji o konkursie możemy uzyskać na stronie projektu www.krakowbusinessstarter.pl

W Inkubatorze AIP w Krakowie tylko w tym roku zostało otwartych ponad 250 firm. Swoją przygodę z biznesem w krakowskim AIP zaczynała m.in. światowej sławy marka odzieżowa, MISBHV.

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

Brief.pl / Aktualności

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube
Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

YouTube ogłasza coroczne podsumowanie najchętniej oglądanych filmów i teledysków – Rewind 2016. „Dzieciaki prosto z więzienia! Zobacz kontrowersyjny występ! [Mam Talent]” to najchętniej oglądane wideo w Polsce. Na liście nie zabrakło również polskich gwiazd YouTube: Abstrachuje.tv z filmami „Czego nie mówią: policjanci” oraz „Najlepszy film motywacyjny na świecie”, a także wideo „Wąs! Wąs! Wąs!” Cyber Mariana (feat. Czwarta Fala). W rankingu znalazł się też film Twardowsky 2.0., jeden z materiałów wchodzących w skład niestandardowego projektu Legendy polskie stworzonego przez Allegro. Jeśli chodzi o zestawienie muzyczne, Polacy najchętniej oglądali klip Sylwii Grzeszczak „Tamta dziewczyna”.