Zamów Ubera przez Messengera

Zamów Ubera przez Messengera

Brief.pl / Wiedza

Uber i Facebook rozpoczynają współpracę. Zgodnie z ogłoszonymi kilka dni temu wieściami, mieszkańcy USA będą mogli zamówić transport wewnątrz facebookowej aplikacji służącej do wysyłania wiadomości. Skąd pomysł na taką współpracę i co ona oznacza?

-

Pogłoski o tym, że Facebook planuje wykorzystać Messengera jako platformę e-commerce krążyły od jakiegoś czasu. Pierwsze kroki w tę stronę zostały poczynione. Dzięki nawiązanej współpracy klienci Ubera będą mogli nie tylko zamówić transport za pomocą facebookowej aplikacji, ale również dokonać w niej płatności za przejazd. Co więcej, Facebook nie poprzestaje na Uberze – zgodnie z doniesieniami w przyszłym miesiącu ogłoszona zostanie również kooperacja z amerykańską firmą Lyft, której działalność podobna jest do Ubera. Kilka tygodni temu Facebook podpisał również umowę z holenderskimi liniami lotniczymi KLM, jednak jej realizacja została przesunięta na przyszły rok.

Nie jest to pierwszy przykład tego rodzaju współpracy. Przykładowo, azjatycka aplikacja służąca do wysyłania wiadomości, WeChat, już od jakiegoś czasu współpracuje z platformami oferującymi transport. W materiale opublikowanym przez TechCrunch Seth Rosenberg, product manager w Facebooku powiedział jednak, że powodem ich umowy z Uberem była przede wszystkim obserwacja zachowań użytkowników Messengera – w tym głównie rosnąca popularność czatów grupowych. 

Współpraca Facebooka i Ubera to doskonały przykład poszukiwania nowych modeli biznesowych dla swoich aplikacji przez firmy takie, jak Facebook. Wykorzystywanie ich narzędzi jako platform e-commerce jest częścią większego trendu, w ramach którego zmieniać się będzie rola mediów – te wkrótce mogą nie tylko przekazywać informacje, ale również dawać czytelnikom możliwość zrobienia natychmiastowych zakupów. 

Na razie nie wiadomo, czy i kiedy opcja ta będzie dostępna również w Polsce. Tymbardziej warto przyglądać się temu, jak usługa "Transportation", oferowana w ramach Messengera, będzie rozwijała się w najbliższym czasie w USA – kto wie, czy zmiany wprowadzane w Stanach Zjednoczonych nie dotrą i do nas, choć jeśli, to prawdopodobnie z opóźnieniem.

::

Temat zmieniającej się roli mediów poruszony zostanie w lutowym numerze magazynu „Brief”. Już dziś zapraszamy do lektury!

Zobacz inne polecane artykuły

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Magazyn / Aktualności

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup
Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Business Link i Skanska będą współtworzyć innowacyjny ekosystem w regionie Europy Środkowo-Wschodniej (CEE) dla startupów, małych i średnich firm oraz sektora usług biznesowych. Deweloper zainwestował w Business Link, największą sieć coworkingu i prywatnych biur na wynajem w Polsce. Dzięki planowanej ekspansji Business Link stanie się największą tego typu siecią w Europie i drugą na świecie, a Skanska stworzy najbardziej kompleksową ofertę biurową dla różnorodnych podmiotów na rynku CEE.

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

Brief.pl / Aktualności

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie
Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

7 lat, blisko 300 firm i ponad 400 laureatów. Ranking 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie to najstarsza, bo trwająca już 7. rok inicjatywa, która pomaga budować i promować segment innowacyjnego oraz kreatywnego biznesu w Polsce. Jej celem jest porządkowanie rynku oraz otwieranie przed przedsiębiorcami możliwości networkingowych i biznesowych. W tym roku, przy okazji 7. urodzin, ranking doczekał się kilku zmian...

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Brief.pl / Aktualności

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia
Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Na czym polega aplikacja Quertes? To zupełnie nowe spojrzenie na dzielenie się. Przypadki AirBnB czy Ubera pokazują, że ekonomia współdzielenia staje się coraz bardziej popularna. Odchodzimy od sztywnych reguł, a ludzie chcą wykorzystywać i monetyzować swoje umiejętności. Na tej zasadzie powstała aplikacja Quertes, miejsce które łączy ludzi gotujących prywatnie tymi, którzy chcą przełamać rutynę i zjeść coś nowego, pysznego i domowego. Pobierając darmową aplikację ludzie gotujący prywatnie w domach mogą sprzedać to, co przygotują, a Foodies mają możliwość kupienia domowego jedzenia.