Zamów Ubera przez Messengera

Zamów Ubera przez Messengera

Brief.pl / Wiedza

Uber i Facebook rozpoczynają współpracę. Zgodnie z ogłoszonymi kilka dni temu wieściami, mieszkańcy USA będą mogli zamówić transport wewnątrz facebookowej aplikacji służącej do wysyłania wiadomości. Skąd pomysł na taką współpracę i co ona oznacza?

-

Pogłoski o tym, że Facebook planuje wykorzystać Messengera jako platformę e-commerce krążyły od jakiegoś czasu. Pierwsze kroki w tę stronę zostały poczynione. Dzięki nawiązanej współpracy klienci Ubera będą mogli nie tylko zamówić transport za pomocą facebookowej aplikacji, ale również dokonać w niej płatności za przejazd. Co więcej, Facebook nie poprzestaje na Uberze – zgodnie z doniesieniami w przyszłym miesiącu ogłoszona zostanie również kooperacja z amerykańską firmą Lyft, której działalność podobna jest do Ubera. Kilka tygodni temu Facebook podpisał również umowę z holenderskimi liniami lotniczymi KLM, jednak jej realizacja została przesunięta na przyszły rok.

Nie jest to pierwszy przykład tego rodzaju współpracy. Przykładowo, azjatycka aplikacja służąca do wysyłania wiadomości, WeChat, już od jakiegoś czasu współpracuje z platformami oferującymi transport. W materiale opublikowanym przez TechCrunch Seth Rosenberg, product manager w Facebooku powiedział jednak, że powodem ich umowy z Uberem była przede wszystkim obserwacja zachowań użytkowników Messengera – w tym głównie rosnąca popularność czatów grupowych. 

Współpraca Facebooka i Ubera to doskonały przykład poszukiwania nowych modeli biznesowych dla swoich aplikacji przez firmy takie, jak Facebook. Wykorzystywanie ich narzędzi jako platform e-commerce jest częścią większego trendu, w ramach którego zmieniać się będzie rola mediów – te wkrótce mogą nie tylko przekazywać informacje, ale również dawać czytelnikom możliwość zrobienia natychmiastowych zakupów. 

Na razie nie wiadomo, czy i kiedy opcja ta będzie dostępna również w Polsce. Tymbardziej warto przyglądać się temu, jak usługa "Transportation", oferowana w ramach Messengera, będzie rozwijała się w najbliższym czasie w USA – kto wie, czy zmiany wprowadzane w Stanach Zjednoczonych nie dotrą i do nas, choć jeśli, to prawdopodobnie z opóźnieniem.

::

Temat zmieniającej się roli mediów poruszony zostanie w lutowym numerze magazynu „Brief”. Już dziś zapraszamy do lektury!

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Brief.pl / Aktualności

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster
YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Z każdym rokiem rośnie rola treści wideo, co przekłada się na wzrost popularności YouTuberów. Potencjał ten dostrzegają firmy, stawiając na współpracę z Vlogerami. Których z nich ma największy potencjał reklamowy? W analizie przygotowanej przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” podsumowano obecność medialną 100 najpopularniejszych pod względem liczby subskrybentów polskich YouTuberów. Raport dotyczy 2016 roku.