Zamów Ubera przez Messengera

Zamów Ubera przez Messengera

Brief.pl / Wiedza

Uber i Facebook rozpoczynają współpracę. Zgodnie z ogłoszonymi kilka dni temu wieściami, mieszkańcy USA będą mogli zamówić transport wewnątrz facebookowej aplikacji służącej do wysyłania wiadomości. Skąd pomysł na taką współpracę i co ona oznacza?

-

Pogłoski o tym, że Facebook planuje wykorzystać Messengera jako platformę e-commerce krążyły od jakiegoś czasu. Pierwsze kroki w tę stronę zostały poczynione. Dzięki nawiązanej współpracy klienci Ubera będą mogli nie tylko zamówić transport za pomocą facebookowej aplikacji, ale również dokonać w niej płatności za przejazd. Co więcej, Facebook nie poprzestaje na Uberze – zgodnie z doniesieniami w przyszłym miesiącu ogłoszona zostanie również kooperacja z amerykańską firmą Lyft, której działalność podobna jest do Ubera. Kilka tygodni temu Facebook podpisał również umowę z holenderskimi liniami lotniczymi KLM, jednak jej realizacja została przesunięta na przyszły rok.

Nie jest to pierwszy przykład tego rodzaju współpracy. Przykładowo, azjatycka aplikacja służąca do wysyłania wiadomości, WeChat, już od jakiegoś czasu współpracuje z platformami oferującymi transport. W materiale opublikowanym przez TechCrunch Seth Rosenberg, product manager w Facebooku powiedział jednak, że powodem ich umowy z Uberem była przede wszystkim obserwacja zachowań użytkowników Messengera – w tym głównie rosnąca popularność czatów grupowych. 

Współpraca Facebooka i Ubera to doskonały przykład poszukiwania nowych modeli biznesowych dla swoich aplikacji przez firmy takie, jak Facebook. Wykorzystywanie ich narzędzi jako platform e-commerce jest częścią większego trendu, w ramach którego zmieniać się będzie rola mediów – te wkrótce mogą nie tylko przekazywać informacje, ale również dawać czytelnikom możliwość zrobienia natychmiastowych zakupów. 

Na razie nie wiadomo, czy i kiedy opcja ta będzie dostępna również w Polsce. Tymbardziej warto przyglądać się temu, jak usługa "Transportation", oferowana w ramach Messengera, będzie rozwijała się w najbliższym czasie w USA – kto wie, czy zmiany wprowadzane w Stanach Zjednoczonych nie dotrą i do nas, choć jeśli, to prawdopodobnie z opóźnieniem.

::

Temat zmieniającej się roli mediów poruszony zostanie w lutowym numerze magazynu „Brief”. Już dziś zapraszamy do lektury!

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Brief.pl / Wiedza

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku
5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane są nawet kilkaset razy w ciągu roku. Nic więc dziwnego, że nadążenie za zmianami bywa trudne, nawet dla dobrego specjalisty SEO, a to, co sprawdzało się jeszcze pół roku temu, obecnie może być traktowane co najwyżej jako mit. Przekonaj się, jakie działania pozycjonujące mają sens na dziś, a które lepiej odpuścić.

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Brief.pl / Aktualności

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar
Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Zbierają dane o użytkownikach sieci w 187 państwach, a ich autorska platforma DMP – OnAudience.com - przetwarza już ponad 3 mld profili internautów. Pokornie przyznają, że nie monitorują jeszcze aktywności sieciowej mieszkańców San Escobar, ale i tu obiecują rychłą poprawę. Warszawska spółka Cloud Technologies swój biznes zaczynała jako start-up w garażu, dziś po 6 latach działalności ma pozycję polskiego lidera analityki Big Data, posiadającego największą hurtownię danych w Europie. W tym roku spółka planuje opuścić NewConnect na rzecz głównego parkietu GPW.