Pieniądze szczęścia nie dają - dopiero zakupy

Brief.pl / Ludzie

Marilyn Monroe, gdyby żyła, obchodziłaby dzisiaj 87. urodziny. Za życia grała nie tylko w filmach, ale występowała również w reklamach. Monroe jest też autorką powiedzenia: "Pieniądze szczęścia nie dają - dopiero zakupy". Kultowe perfumy Chanel No 5 zachwalała na swój wyjątkowy sposób. Mówiła, że kiedy idzie spać - nie ma na sobie nic innego, poza tym zapachem...

-

Co ciekawe, nawet teraz, ponad 50 lat po jej śmierci, plakaty z MM nadal zachęcają do zakupów. Marilyn wciąż inspiruje twórców reklam, a jej wizerunek jest nadal wykorzystywany na wiele sposobów. W niektórych przypadkach używane są po prostu archiwalne zdjęcia Monroe. W innych - modelki stylizowane są na Marilyn. Są też reklamy, w których nawiązania są subtelniejsze lub potraktowane humorystycznie. Dobrym przykładem jest tu plakat wódki Absolut nawiązujący do słynnej sceny z filmu "Słomiany wdowiec". 

Wódka Absolut

W podobnym humorystycznym stylu zrealizowano reklamę samochodu VW Lupo

VW Lupo reklama

W latach 1990., Nike, producent obuwia, odzieży i akcesoriów sportowych, wykorzystał wizerunek MM do inspirującej kampanii promującej serię Nike Women. Podobno, przy odrobinie szczęścia, na amerykańskich pchlich targach wciąż można trafić na plakaty i pocztówki z tą reklamą.

Nike Women - reklama
Przykładem kampanii, w której modelkę wystylizowano na Marilyn Monroe, jest reklama ze Scarlett Johansson dla Dolce & Gabbana.

Scarlett Johansson - Dolce & Gabbana

Z kolei Anna Nicole Smith wystąpiła w reklamie organizacji PETA, walczącej o prawa zwierząt. Wcieliła się w postać graną przez MM w filmie "Mężczyźni wolą blondynki".

Anna Nicole Smith - PETA

Poniżej prezentujemy dwie archiwalne reklamy, w których wykorzystano wizerunek Marilyn Monroe.

Marilyn Monroe - reklama

Marilyn Monroe - reklama

 

Zobacz inne polecane artykuły

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

Wychowaj sobie konsumenta

Magazyn / Aktualności

Wychowaj sobie konsumenta
Wychowaj sobie konsumenta

Jak zbudować pozycję eksperta w umysłach konsumentów? Jak uskutecznić proces generowania leadów i wzbudzić zainteresowanie marką? W strategii content marketingowej warto znaleźć miejsce na white paper, czyli...? Mowa o użytecznej treści z górnej półki.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.