wp - grudzien 2016

Pieniądze szczęścia nie dają - dopiero zakupy

Brief.pl / Ludzie

Marilyn Monroe, gdyby żyła, obchodziłaby dzisiaj 87. urodziny. Za życia grała nie tylko w filmach, ale występowała również w reklamach. Monroe jest też autorką powiedzenia: "Pieniądze szczęścia nie dają - dopiero zakupy". Kultowe perfumy Chanel No 5 zachwalała na swój wyjątkowy sposób. Mówiła, że kiedy idzie spać - nie ma na sobie nic innego, poza tym zapachem...

-

Co ciekawe, nawet teraz, ponad 50 lat po jej śmierci, plakaty z MM nadal zachęcają do zakupów. Marilyn wciąż inspiruje twórców reklam, a jej wizerunek jest nadal wykorzystywany na wiele sposobów. W niektórych przypadkach używane są po prostu archiwalne zdjęcia Monroe. W innych - modelki stylizowane są na Marilyn. Są też reklamy, w których nawiązania są subtelniejsze lub potraktowane humorystycznie. Dobrym przykładem jest tu plakat wódki Absolut nawiązujący do słynnej sceny z filmu "Słomiany wdowiec". 

Wódka Absolut

W podobnym humorystycznym stylu zrealizowano reklamę samochodu VW Lupo

VW Lupo reklama

W latach 1990., Nike, producent obuwia, odzieży i akcesoriów sportowych, wykorzystał wizerunek MM do inspirującej kampanii promującej serię Nike Women. Podobno, przy odrobinie szczęścia, na amerykańskich pchlich targach wciąż można trafić na plakaty i pocztówki z tą reklamą.

Nike Women - reklama
Przykładem kampanii, w której modelkę wystylizowano na Marilyn Monroe, jest reklama ze Scarlett Johansson dla Dolce & Gabbana.

Scarlett Johansson - Dolce & Gabbana

Z kolei Anna Nicole Smith wystąpiła w reklamie organizacji PETA, walczącej o prawa zwierząt. Wcieliła się w postać graną przez MM w filmie "Mężczyźni wolą blondynki".

Anna Nicole Smith - PETA

Poniżej prezentujemy dwie archiwalne reklamy, w których wykorzystano wizerunek Marilyn Monroe.

Marilyn Monroe - reklama

Marilyn Monroe - reklama

 

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

Brief.pl / Aktualności

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube
Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

YouTube ogłasza coroczne podsumowanie najchętniej oglądanych filmów i teledysków – Rewind 2016. „Dzieciaki prosto z więzienia! Zobacz kontrowersyjny występ! [Mam Talent]” to najchętniej oglądane wideo w Polsce. Na liście nie zabrakło również polskich gwiazd YouTube: Abstrachuje.tv z filmami „Czego nie mówią: policjanci” oraz „Najlepszy film motywacyjny na świecie”, a także wideo „Wąs! Wąs! Wąs!” Cyber Mariana (feat. Czwarta Fala). W rankingu znalazł się też film Twardowsky 2.0., jeden z materiałów wchodzących w skład niestandardowego projektu Legendy polskie stworzonego przez Allegro. Jeśli chodzi o zestawienie muzyczne, Polacy najchętniej oglądali klip Sylwii Grzeszczak „Tamta dziewczyna”.