Pieniądze szczęścia nie dają - dopiero zakupy

Brief.pl / Ludzie

Marilyn Monroe, gdyby żyła, obchodziłaby dzisiaj 87. urodziny. Za życia grała nie tylko w filmach, ale występowała również w reklamach. Monroe jest też autorką powiedzenia: "Pieniądze szczęścia nie dają - dopiero zakupy". Kultowe perfumy Chanel No 5 zachwalała na swój wyjątkowy sposób. Mówiła, że kiedy idzie spać - nie ma na sobie nic innego, poza tym zapachem...

-

Co ciekawe, nawet teraz, ponad 50 lat po jej śmierci, plakaty z MM nadal zachęcają do zakupów. Marilyn wciąż inspiruje twórców reklam, a jej wizerunek jest nadal wykorzystywany na wiele sposobów. W niektórych przypadkach używane są po prostu archiwalne zdjęcia Monroe. W innych - modelki stylizowane są na Marilyn. Są też reklamy, w których nawiązania są subtelniejsze lub potraktowane humorystycznie. Dobrym przykładem jest tu plakat wódki Absolut nawiązujący do słynnej sceny z filmu "Słomiany wdowiec". 

Wódka Absolut

W podobnym humorystycznym stylu zrealizowano reklamę samochodu VW Lupo

VW Lupo reklama

W latach 1990., Nike, producent obuwia, odzieży i akcesoriów sportowych, wykorzystał wizerunek MM do inspirującej kampanii promującej serię Nike Women. Podobno, przy odrobinie szczęścia, na amerykańskich pchlich targach wciąż można trafić na plakaty i pocztówki z tą reklamą.

Nike Women - reklama
Przykładem kampanii, w której modelkę wystylizowano na Marilyn Monroe, jest reklama ze Scarlett Johansson dla Dolce & Gabbana.

Scarlett Johansson - Dolce & Gabbana

Z kolei Anna Nicole Smith wystąpiła w reklamie organizacji PETA, walczącej o prawa zwierząt. Wcieliła się w postać graną przez MM w filmie "Mężczyźni wolą blondynki".

Anna Nicole Smith - PETA

Poniżej prezentujemy dwie archiwalne reklamy, w których wykorzystano wizerunek Marilyn Monroe.

Marilyn Monroe - reklama

Marilyn Monroe - reklama

 

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.