Rok 2015 w wyszukiwarce

Rok 2015 w wyszukiwarce

Brief.pl / Wiedza

Czego Polacy szukali w Google w 2015 roku? Jakie osoby, wydarzenia, tematy zwróciły ich uwagę? A jakie hasła cieszyły się największą popularnością na świecie? Google prezentuje coroczne zestawienie – „Rok w wyszukiwarce”.

-

 Coroczne zestawienie od Google’a „Rok w wyszukiwarce” to skarbnica wiedzy na temat tego, jakie tematy szczególnie poruszyły Polaków w minionym roku. Tegoroczny ranking dla Polski został przygotowany w 22 kategoriach, m.in.: ludzie, wydarzenia, filmy, aktorzy, sportowcy, tematy, które poruszyły Polaków, diety, a także odpowiedzi na pytania – jak…? i gdzie…? Niektóre z tegorocznych haseł zaskakują, inne bawią, a obecność w rankingu jeszcze kolejnych jest w pełni zrozumiała.

Listę 10 najbardziej popularnych haseł w 2015 roku otwiera głośny film „50 twarzy Greya”. Ta kasowa i bez wątpienia kontrowersyjna produkcja znalazła się również na pierwszym miejscu w kategorii Film. Na podium trafiły także platforma edukacyjna Librus Synergia i popularna gra internetowa agar.io. 

Polska lista TOP 10, czyli hasła, które najszybciej zyskiwały na popularności w 2015 r.:

  • 50 twarzy Greya
  • Librus Synergia
  • Agar.io
  • Loteria paragonowa
  • Wspaniałe Stulecie
  • Andrzej Duda
  • Barszcz Sosnowskiego
  • Szybcy i Wściekli 7
  • Eurowizja
  • Barbara Sienkiewicz

Jednym z najważniejszych wydarzeń mijającego roku były wybory prezydenckie, a jedną z osób, które wzbudziły największe zainteresowanie, został Andrzej Duda, obecny Prezydent RP. Na liście znalazł się również inny kandydat na prezydenta - Paweł Kukiz. W 2015 roku pożegnaliśmy kilka ważnych postaci życia publicznego - Roberta Leszczyńskiego, Jana Kulczyka, Agnieszkę Kotlarską i Marcina Wronę -  ich nazwiska również trafiły do zestawienia. 

Top 10 haseł w kategorii "Ludzie":

  • Andrzej Duda
  • Barbara Sienkiewicz
  • Robert Leszczyński
  • Magdalena Ogórek
  • Paweł Kukiz
  • Kamil Durczok
  • Jan Kulczyk
  • Agnieszka Kotlarska
  • Kinga Duda
  • Marcin Wrona

Kategorię "Wydarzenia" zdominowała rozrywka i sport. Oprócz informacji dotyczących Eurowizji, Polacy śledzili również Konkurs Chopinowski, mecze polskiej reprezentacji i Puchar Świata w siatkówce.

Top 10 haseł w kategorii "Wydarzenia":

  • Eurowizja
  • Oscary
  • Wybory prezydenckie
  • Konkurs Chopinowski
  • Wybory do sejmu
  • Woodstock
  • Debata prezydencka
  • Mecz Polska Irlandia
  • Puchar Świata siatkówka 
  • Mecz Polska Gruzja

Zestawienie globalne prezentuje zaś te tematy, które poruszały cały świat. Nic dziwnego, że wysoko znalazły się takie hasła, jak Charlie Hebdo czy Paris. Szerokim echem odbiły się również premiery filmowe: Jurassic World, Furious 7 oraz American Sniper znalazły się w pierwszej dziesiątce rankingu.

Na globalnej liście Top 10 znalazły się następujące hasła:

  • Lamar Odom
  • Charlie Hebdo
  • Agar.io
  • Jurassic World
  • Paris
  • Furious 7
  • Fallout 4
  • Ronda Rousey
  • Caitlyn Jenner
  • American Sniper

Więcej informacji na temat globalnego zestawienia „Rok w wyszukiwarce” oraz film podsumowujący trendy mijającego roku można znaleźć na stronie www.google.com/2015. Dla tych bardziej dociekliwych Google oferuje również narzędzie Trendy Google, które umożliwia samodzielne sprawdzenie zarówno globalnych, jak i regionalnych trendów w wyszukiwaniu w wybranym czasie. 

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Brief.pl / Aktualności

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster
YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Z każdym rokiem rośnie rola treści wideo, co przekłada się na wzrost popularności YouTuberów. Potencjał ten dostrzegają firmy, stawiając na współpracę z Vlogerami. Których z nich ma największy potencjał reklamowy? W analizie przygotowanej przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” podsumowano obecność medialną 100 najpopularniejszych pod względem liczby subskrybentów polskich YouTuberów. Raport dotyczy 2016 roku.