wp - grudzien 2016

Czego Polacy oczekują od marek przed Świętami?

Czego Polacy oczekują od marek przed Świętami?

Brief.pl / Inspiracje

W tym roku Twitter po raz pierwszy zbadał przedświąteczne zwyczaje swoich polskich użytkowników. Okazuje się, że aż 70 proc. tweetujących Polaków uważa, że święta Bożego Narodzenia to czas, w którym marki na Twitterze powinny dawać z siebie więcej – zarówno w kwestii budowania i podtrzymywania świątecznej atmosfery, jak i gotowości do profesjonalnej obsługi klienta w okresie przedświątecznej gorączki zakupów.

-

Użytkownicy Twittera w Polsce deklarują, że święta, to okres, w którym od komunikacji marek oczekują większego zaangażowania niż na co dzień. Polacy liczą na to, że styl w jakim komunikują się marki, pozwoli im wczuć się w świąteczny nastrój lub zasięgnąć inspiracji – czy to w kwestii dekoracji lub prezentów czy przepisów kulinarnych. Jednocześnie, przedświąteczna gorączka zakupów to czas, kiedy konsumenci szczególnie liczą na wsparcie w zakresie obsługi klienta. Konsumenci na Twitterze uważają, że w tym okresie marki powinny zwrócić szczególną uwagę na obsługę klienta w mediach społecznościowych, również w zakresie szybkiego udostępniania tą drogą rzetelnych informacji – chociażby o godzinach otwarcia sklepów czy polityce zwrotów. 

Okazja czyni marketera

 

– Twitter, za sprawą otwartego podejście do komunikacji jest unikalnym narzędziem w rękach marketerów, które pozwala nawiązywać i utrzymywać kontakt z użytkownikami w czasie rzeczywistym. Jak pokazują badania przeprowadzone na polskich użytkownikach, święta Bożego Narodzenia to czas, kiedy konsumenci są do takiej komunikacji szczególnie przychylnie nastawieni – mówi Tom Fox, Partner Manager EMEA, Twitter – W gorączce przedświątecznych przygotowań I zakupów konsumenci zadają codziennie tysiące pytań. Z jednej strony to czas, kiedy firmy muszą zadbać o obsługę klienta na najwyższym poziomie. Z drugiej, dzięki otwartemu i nieograniczonemu charakterowi komunikacji na Twitterze, marki mogą włączyć się w aktywną, angażującą komunikację z każdym potencjalnym klientem – czy to poszukującym pomysłu na prezent, czy tylko (i aż) szybkiej informacji.

Ważna grupa świadomych konsumentów

 

Użytkownicy Twittera w Polsce to ważna grupa docelowa reklamy. 73 proc. z nich deklaruje, że lubi poznawać nowe produkty i marki. Jednocześnie, konsumenci korzystający z tego medium są pewni swojej sytuacji finansowej – wielu z nich przyznaje się, że robiąc codzienne zakupy nie planuje budżetu. Bardziej roztropni są kupując prezenty świąteczne - 60 proc. z nich zwraca uwagę na cenę. Jednocześnie jednak konsumenci uważają wysoką jakość za cechę produktu decydującą o wyborze, a co piąty planuje podarować bliskim produkty z wyższej półki, niż kupuje na co dzień. Najczęściej poszukiwane prezenty to odzież, akcesoria i biżuteria, kosmetyki, filmy, muzyka i gry oraz elektronika.

::

Badania zostały przeprowadzone w październiku 2015 roku na reprezentatywnej grupie 1484 użytkowników Twittera w Polsce.

::

Fot. Fotolia/ PiXXart Photography

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Warszawski car sharing dla osób prywatnych

Brief.pl / Aktualności

Warszawski car sharing dla osób prywatnych
Warszawski car sharing dla osób prywatnych

4Mobility, po uruchomieniu usługi car sharingu, czyli auta na minuty dla klientów biznesowych, rozszerza swoją ofertę na użytkowników prywatnych, a tym samym sprawia, że Warszawa dołącza do grona miast z car sharingiem dostępnym dla każdego. Od teraz osoby zainteresowane skorzystaniem z usługi mogą w prosty sposób zarezerwować wybrany pojazd. Samochód można odebrać w jednej z 20 baz na terenie miasta, otwierając go smartfonem.