Czego Polacy oczekują od marek przed Świętami?

Czego Polacy oczekują od marek przed Świętami?

Brief.pl / Inspiracje

W tym roku Twitter po raz pierwszy zbadał przedświąteczne zwyczaje swoich polskich użytkowników. Okazuje się, że aż 70 proc. tweetujących Polaków uważa, że święta Bożego Narodzenia to czas, w którym marki na Twitterze powinny dawać z siebie więcej – zarówno w kwestii budowania i podtrzymywania świątecznej atmosfery, jak i gotowości do profesjonalnej obsługi klienta w okresie przedświątecznej gorączki zakupów.

-

Użytkownicy Twittera w Polsce deklarują, że święta, to okres, w którym od komunikacji marek oczekują większego zaangażowania niż na co dzień. Polacy liczą na to, że styl w jakim komunikują się marki, pozwoli im wczuć się w świąteczny nastrój lub zasięgnąć inspiracji – czy to w kwestii dekoracji lub prezentów czy przepisów kulinarnych. Jednocześnie, przedświąteczna gorączka zakupów to czas, kiedy konsumenci szczególnie liczą na wsparcie w zakresie obsługi klienta. Konsumenci na Twitterze uważają, że w tym okresie marki powinny zwrócić szczególną uwagę na obsługę klienta w mediach społecznościowych, również w zakresie szybkiego udostępniania tą drogą rzetelnych informacji – chociażby o godzinach otwarcia sklepów czy polityce zwrotów. 

Okazja czyni marketera

 

– Twitter, za sprawą otwartego podejście do komunikacji jest unikalnym narzędziem w rękach marketerów, które pozwala nawiązywać i utrzymywać kontakt z użytkownikami w czasie rzeczywistym. Jak pokazują badania przeprowadzone na polskich użytkownikach, święta Bożego Narodzenia to czas, kiedy konsumenci są do takiej komunikacji szczególnie przychylnie nastawieni – mówi Tom Fox, Partner Manager EMEA, Twitter – W gorączce przedświątecznych przygotowań I zakupów konsumenci zadają codziennie tysiące pytań. Z jednej strony to czas, kiedy firmy muszą zadbać o obsługę klienta na najwyższym poziomie. Z drugiej, dzięki otwartemu i nieograniczonemu charakterowi komunikacji na Twitterze, marki mogą włączyć się w aktywną, angażującą komunikację z każdym potencjalnym klientem – czy to poszukującym pomysłu na prezent, czy tylko (i aż) szybkiej informacji.

Ważna grupa świadomych konsumentów

 

Użytkownicy Twittera w Polsce to ważna grupa docelowa reklamy. 73 proc. z nich deklaruje, że lubi poznawać nowe produkty i marki. Jednocześnie, konsumenci korzystający z tego medium są pewni swojej sytuacji finansowej – wielu z nich przyznaje się, że robiąc codzienne zakupy nie planuje budżetu. Bardziej roztropni są kupując prezenty świąteczne - 60 proc. z nich zwraca uwagę na cenę. Jednocześnie jednak konsumenci uważają wysoką jakość za cechę produktu decydującą o wyborze, a co piąty planuje podarować bliskim produkty z wyższej półki, niż kupuje na co dzień. Najczęściej poszukiwane prezenty to odzież, akcesoria i biżuteria, kosmetyki, filmy, muzyka i gry oraz elektronika.

::

Badania zostały przeprowadzone w październiku 2015 roku na reprezentatywnej grupie 1484 użytkowników Twittera w Polsce.

::

Fot. Fotolia/ PiXXart Photography

Zobacz inne polecane artykuły

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

Brief.pl / Aktualności

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie
Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

7 lat, blisko 300 firm i ponad 400 laureatów. Ranking 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie to najstarsza, bo trwająca już 7. rok inicjatywa, która pomaga budować i promować segment innowacyjnego oraz kreatywnego biznesu w Polsce. Jej celem jest porządkowanie rynku oraz otwieranie przed przedsiębiorcami możliwości networkingowych i biznesowych. W tym roku, przy okazji 7. urodzin, ranking doczekał się kilku zmian...

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Brief.pl / Aktualności

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia
Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Na czym polega aplikacja Quertes? To zupełnie nowe spojrzenie na dzielenie się. Przypadki AirBnB czy Ubera pokazują, że ekonomia współdzielenia staje się coraz bardziej popularna. Odchodzimy od sztywnych reguł, a ludzie chcą wykorzystywać i monetyzować swoje umiejętności. Na tej zasadzie powstała aplikacja Quertes, miejsce które łączy ludzi gotujących prywatnie tymi, którzy chcą przełamać rutynę i zjeść coś nowego, pysznego i domowego. Pobierając darmową aplikację ludzie gotujący prywatnie w domach mogą sprzedać to, co przygotują, a Foodies mają możliwość kupienia domowego jedzenia.

Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?

Magazyn / Aktualności

Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?
Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?

Marketing afiliacyjny, jako rodzaj działań marketingowych online, powinna znać każda duża i średnia firma, prowadząca aktywną sprzedaż w sieci. Stwarza on optymalne warunki do promocji produktów i usług, zapewniając jednocześnie dodatkowe korzyści, wynikające ze współpracy z siecią afiliacyjną. Choć zainteresowanie nim stale wzrasta, wciąż nie wszyscy mają świadomość istnienia tego rozwiązania i nie dla wszystkich jest ono zrozumiałe. Czym zatem jest afiliacja i kto powinien z niej skorzystać?