Dzieci z Google Glasses na nosie

Dzieci z Google Glasses na nosie

Brief.pl / Technologie

Dlaczego dzieci uwielbiają smartfony i tablety? Może dlatego, że wyświetlają kolorowe obrazki, wydają dźwięki i reagują na dotyk. Czy polubią także Google Glasses? Tom Simonite z "MIT Technology Review" jest nastawiony optymistycznie. Przewiduje, że już wkrótce pojawią się skierowane do dzieci aplikacje, przeznaczone na to właśnie urządzenie.

-

Okulary reagują na głos i ruchy głową, co daje duże możliwości rozwoju dla wszelkiego rodzaju gier, także edukacyjnych. Poza tym, Google Glasses dają nowe możliwości rejestracji wydarzeń z naszego życia. Do tej pory to rodzice kręcili pamiątkowe filmy z naszego dzieciństwa. Być może teraz nadchodzą czasy, kiedy maluchy samodzielnie, z własnej perspektywy, będą rejestrowały wyjątkowe chwile?

Tu automatycznie wielu rodziców może zadać pytanie o bezpieczeństwo i wpływ futurystycznych okularów na rozwój dzieci.  Jak podaje BBC, osoby poniżej 13. roku życia nie powinny nosić Google Glasses, ponieważ mogą one negatywnie wpływać na rozwijający się wzrok. Podobne ostrzeżenia można było usłyszeć, kiedy japońskie Nintendo wprowadziło na rynek konsolę 3DS. Firma informowała wtedy, że nie mogą na niej grać maluchy poniżej szóstego roku życia. Wzrok u dzieci wciąż się wtedy rozwija i źle znosi kontakt z efektami 3D. Czy to dotyczy także efektów, z którymi mamy do czynienia w przypadku Google Glasses?

BBC powołuje się na słowa prof. Bernarda Changa, brytyjskiego chirurga okulisty. Wyjaśnia on, że Google określił granicę wiekową na poziomie 13. lat prawdopodobnie dlatego, że firma nie prowadziła badań na młodszych dzieciach. Wzrok siedmio- czy ośmiolatka jest już rozwinięty tak samo jak u dorosłego - uspokaja prof. Chang.

Relacja człowiek-technologia wygląda inaczej w każdym kolejnym pokoleniu. Gadżety technologiczne i zainstalowane na nich aplikacje powoli stają się naturalnym elementem naszego życia. Czymś więcej niż tylko zewnętrznym urządzeniem ułatwiającym życie. Technologia jest coraz bliżej nas, także w sensie fizycznym, np. jako dodatki do stroju, jak w przypadku Google Glasses. Inteligentne okulary są aktualnie testowane przez 1000 osób i prawdopodobnie trafią do sprzedaży w przyszłym roku. 

Poniżej dwa krótkie filmy prezentujące Google Glasses z perspektywy dwulatka i dorosłego.

Źródło: BBC, Mashable, MIT Technology Review, YouTube

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Brief.pl / Wiedza

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku
5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane są nawet kilkaset razy w ciągu roku. Nic więc dziwnego, że nadążenie za zmianami bywa trudne, nawet dla dobrego specjalisty SEO, a to, co sprawdzało się jeszcze pół roku temu, obecnie może być traktowane co najwyżej jako mit. Przekonaj się, jakie działania pozycjonujące mają sens na dziś, a które lepiej odpuścić.

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Brief.pl / Aktualności

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar
Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Zbierają dane o użytkownikach sieci w 187 państwach, a ich autorska platforma DMP – OnAudience.com - przetwarza już ponad 3 mld profili internautów. Pokornie przyznają, że nie monitorują jeszcze aktywności sieciowej mieszkańców San Escobar, ale i tu obiecują rychłą poprawę. Warszawska spółka Cloud Technologies swój biznes zaczynała jako start-up w garażu, dziś po 6 latach działalności ma pozycję polskiego lidera analityki Big Data, posiadającego największą hurtownię danych w Europie. W tym roku spółka planuje opuścić NewConnect na rzecz głównego parkietu GPW.