Dzieci z Google Glasses na nosie

Dzieci z Google Glasses na nosie

Brief.pl / Technologie

Dlaczego dzieci uwielbiają smartfony i tablety? Może dlatego, że wyświetlają kolorowe obrazki, wydają dźwięki i reagują na dotyk. Czy polubią także Google Glasses? Tom Simonite z "MIT Technology Review" jest nastawiony optymistycznie. Przewiduje, że już wkrótce pojawią się skierowane do dzieci aplikacje, przeznaczone na to właśnie urządzenie.

-

Okulary reagują na głos i ruchy głową, co daje duże możliwości rozwoju dla wszelkiego rodzaju gier, także edukacyjnych. Poza tym, Google Glasses dają nowe możliwości rejestracji wydarzeń z naszego życia. Do tej pory to rodzice kręcili pamiątkowe filmy z naszego dzieciństwa. Być może teraz nadchodzą czasy, kiedy maluchy samodzielnie, z własnej perspektywy, będą rejestrowały wyjątkowe chwile?

Tu automatycznie wielu rodziców może zadać pytanie o bezpieczeństwo i wpływ futurystycznych okularów na rozwój dzieci.  Jak podaje BBC, osoby poniżej 13. roku życia nie powinny nosić Google Glasses, ponieważ mogą one negatywnie wpływać na rozwijający się wzrok. Podobne ostrzeżenia można było usłyszeć, kiedy japońskie Nintendo wprowadziło na rynek konsolę 3DS. Firma informowała wtedy, że nie mogą na niej grać maluchy poniżej szóstego roku życia. Wzrok u dzieci wciąż się wtedy rozwija i źle znosi kontakt z efektami 3D. Czy to dotyczy także efektów, z którymi mamy do czynienia w przypadku Google Glasses?

BBC powołuje się na słowa prof. Bernarda Changa, brytyjskiego chirurga okulisty. Wyjaśnia on, że Google określił granicę wiekową na poziomie 13. lat prawdopodobnie dlatego, że firma nie prowadziła badań na młodszych dzieciach. Wzrok siedmio- czy ośmiolatka jest już rozwinięty tak samo jak u dorosłego - uspokaja prof. Chang.

Relacja człowiek-technologia wygląda inaczej w każdym kolejnym pokoleniu. Gadżety technologiczne i zainstalowane na nich aplikacje powoli stają się naturalnym elementem naszego życia. Czymś więcej niż tylko zewnętrznym urządzeniem ułatwiającym życie. Technologia jest coraz bliżej nas, także w sensie fizycznym, np. jako dodatki do stroju, jak w przypadku Google Glasses. Inteligentne okulary są aktualnie testowane przez 1000 osób i prawdopodobnie trafią do sprzedaży w przyszłym roku. 

Poniżej dwa krótkie filmy prezentujące Google Glasses z perspektywy dwulatka i dorosłego.

Źródło: BBC, Mashable, MIT Technology Review, YouTube

Zobacz inne polecane artykuły

Rekordowe wyjście inwestycyjne Venture Capital. Synerise zainwestuje 20 mln zł w rozwój sztucznej inteligencji i autonomicznego marketing

Brief.pl / Aktualności

Rekordowe wyjście inwestycyjne Venture Capital. Synerise zainwestuje 20 mln zł w rozwój sztucznej inteligencji i autonomicznego marketing
Rekordowe wyjście inwestycyjne Venture Capital. Synerise zainwestuje 20 mln zł w rozwój sztucznej inteligencji i autonomicznego marketing

Krakowska spółka po raz drugi w ciągu ostatniego roku z sukcesem zakończyła prywatną emisję akcji. W drodze transakcji o wartości 45 mln zł Synerise uzyskał dostęp do kapitału, którego sporą część przeznaczy na badania i rozwój. 29-krotną stopę zwrotu uzyskał Satus Venture, który za kwotę 25 mln zł sprzedał część swoich akcji w spółce.

Perfekcyjna egzekucja podstawą innowacji. Rozmowa z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce

Brief.pl / Ludzie

Perfekcyjna egzekucja podstawą innowacji. Rozmowa z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce
Perfekcyjna egzekucja podstawą innowacji. Rozmowa z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce

Po 3 latach od momentu wejścia na polski rynek Uberowi udało się zgromadzić ponad milion zadowolonych użytkowników. Jak się okazuje, z aplikacji w Polsce najchętniej korzysta pokolenie millenialsów. Teraz firma zdecydowała się umocnić swój marketing - tak, by z aplikacją dotrzeć do szerszego grona odbiorców, w różnym wieku. O nowej strategii marketingowej, zjawisku uberyzacji i premierach kolejnych usług Ubera rozmawiamy z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce.