Dzieci z Google Glasses na nosie

Dzieci z Google Glasses na nosie

Brief.pl / Technologie

Dlaczego dzieci uwielbiają smartfony i tablety? Może dlatego, że wyświetlają kolorowe obrazki, wydają dźwięki i reagują na dotyk. Czy polubią także Google Glasses? Tom Simonite z "MIT Technology Review" jest nastawiony optymistycznie. Przewiduje, że już wkrótce pojawią się skierowane do dzieci aplikacje, przeznaczone na to właśnie urządzenie.

-

Okulary reagują na głos i ruchy głową, co daje duże możliwości rozwoju dla wszelkiego rodzaju gier, także edukacyjnych. Poza tym, Google Glasses dają nowe możliwości rejestracji wydarzeń z naszego życia. Do tej pory to rodzice kręcili pamiątkowe filmy z naszego dzieciństwa. Być może teraz nadchodzą czasy, kiedy maluchy samodzielnie, z własnej perspektywy, będą rejestrowały wyjątkowe chwile?

Tu automatycznie wielu rodziców może zadać pytanie o bezpieczeństwo i wpływ futurystycznych okularów na rozwój dzieci.  Jak podaje BBC, osoby poniżej 13. roku życia nie powinny nosić Google Glasses, ponieważ mogą one negatywnie wpływać na rozwijający się wzrok. Podobne ostrzeżenia można było usłyszeć, kiedy japońskie Nintendo wprowadziło na rynek konsolę 3DS. Firma informowała wtedy, że nie mogą na niej grać maluchy poniżej szóstego roku życia. Wzrok u dzieci wciąż się wtedy rozwija i źle znosi kontakt z efektami 3D. Czy to dotyczy także efektów, z którymi mamy do czynienia w przypadku Google Glasses?

BBC powołuje się na słowa prof. Bernarda Changa, brytyjskiego chirurga okulisty. Wyjaśnia on, że Google określił granicę wiekową na poziomie 13. lat prawdopodobnie dlatego, że firma nie prowadziła badań na młodszych dzieciach. Wzrok siedmio- czy ośmiolatka jest już rozwinięty tak samo jak u dorosłego - uspokaja prof. Chang.

Relacja człowiek-technologia wygląda inaczej w każdym kolejnym pokoleniu. Gadżety technologiczne i zainstalowane na nich aplikacje powoli stają się naturalnym elementem naszego życia. Czymś więcej niż tylko zewnętrznym urządzeniem ułatwiającym życie. Technologia jest coraz bliżej nas, także w sensie fizycznym, np. jako dodatki do stroju, jak w przypadku Google Glasses. Inteligentne okulary są aktualnie testowane przez 1000 osób i prawdopodobnie trafią do sprzedaży w przyszłym roku. 

Poniżej dwa krótkie filmy prezentujące Google Glasses z perspektywy dwulatka i dorosłego.

Źródło: BBC, Mashable, MIT Technology Review, YouTube

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Brief.pl / Aktualności

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości
5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Długie, mroźne miesiące zimy dają się nam we znaki, rozbudzając tym samym pragnienie zmiany, zieleni i kolorów. Tak też powinny wyglądać newslettery – świeżo i słonecznie. Marketerzy, jako ci, którzy zawsze podążają nie tylko za panującymi w branży trendami, ale także za potrzebami odbiorców, powinni włączyć do komunikacji te elementy, których odbiorcy w tym okresie szczególnie łakną.