Podsumuj muzyczny rok ze Spotify

Podsumuj muzyczny rok ze Spotify

Brief.pl / Inspiracje

Jakiego artysty w tym roku słuchaliśmy najczęściej? Które utwory przyciągnęły naszą uwagę na dłużej w trakcie minionych 365 dni? Jakie dźwięki rozbrzmiewały z naszego komputera wiosną, a jakie latem? Odpowiedzi na te pytania dostarcza przygotowane przez Spotify interaktywne zestawienie Year in Music.

-

Koniec roku to czas podsumowań – jak banalnie by to nie brzmiało. Największe portale społecznościowe oraz platformy gromadzące wielkie zbiory danych o zachowaniach użytkowników przygotowują własne zestawienia, w których prezentują miniony rok. Podsumowania globalne – najczęściej oglądane filmy, najchętniej słuchani artyści, najczęściej odwiedzane strony – to jeden aspekt, znacznie ciekawsze wydają się jednak być spersonalizowane zestawienia, przygotowane z myślą o konkretnych użytkownikach i ich doświadczeniach. Taki ranking stworzył m.in. Spotify.

spotify year in music

Dzięki interaktywnemu zestawieniu Year in Music fani muzyki mogą m. in. sprawdzić, jak wyglądał ich muzyczny rok, twórczość którego z artystów szczególnie przypadła im do gustu czy też ile minut w ciągu minionego roku spędzili na słuchaniu muzyki za pomocą Spotify. Dodatkowo użytkownicy platformy mogą również zobaczyć, jak "brzmiały" ich pory roku. Oczywiście możliwe jest także sprawdzenie, którzy artyści cieszyli się największą popularnością w poszczególnych krajach świata, a także jakie utwory królowały na krajowych listach przebojów. 

Year in Music to dobry, mimo, że ciekawostkowy, przykład wykorzystania tzw. big data w praktyce. Chociaż może tego rodzaju zestawienie nie przełoży się bezpośrednio na zysk finansowy, bez wątpienia jest to ciekawy sposób na zbudowanie wizerunku marki oraz zdobycie lojalności użytkowników.

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Brief.pl / Wiedza

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku
5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane są nawet kilkaset razy w ciągu roku. Nic więc dziwnego, że nadążenie za zmianami bywa trudne, nawet dla dobrego specjalisty SEO, a to, co sprawdzało się jeszcze pół roku temu, obecnie może być traktowane co najwyżej jako mit. Przekonaj się, jakie działania pozycjonujące mają sens na dziś, a które lepiej odpuścić.

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Brief.pl / Aktualności

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar
Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Zbierają dane o użytkownikach sieci w 187 państwach, a ich autorska platforma DMP – OnAudience.com - przetwarza już ponad 3 mld profili internautów. Pokornie przyznają, że nie monitorują jeszcze aktywności sieciowej mieszkańców San Escobar, ale i tu obiecują rychłą poprawę. Warszawska spółka Cloud Technologies swój biznes zaczynała jako start-up w garażu, dziś po 6 latach działalności ma pozycję polskiego lidera analityki Big Data, posiadającego największą hurtownię danych w Europie. W tym roku spółka planuje opuścić NewConnect na rzecz głównego parkietu GPW.