Podsumuj muzyczny rok ze Spotify

Podsumuj muzyczny rok ze Spotify

Brief.pl / Inspiracje

Jakiego artysty w tym roku słuchaliśmy najczęściej? Które utwory przyciągnęły naszą uwagę na dłużej w trakcie minionych 365 dni? Jakie dźwięki rozbrzmiewały z naszego komputera wiosną, a jakie latem? Odpowiedzi na te pytania dostarcza przygotowane przez Spotify interaktywne zestawienie Year in Music.

-

Koniec roku to czas podsumowań – jak banalnie by to nie brzmiało. Największe portale społecznościowe oraz platformy gromadzące wielkie zbiory danych o zachowaniach użytkowników przygotowują własne zestawienia, w których prezentują miniony rok. Podsumowania globalne – najczęściej oglądane filmy, najchętniej słuchani artyści, najczęściej odwiedzane strony – to jeden aspekt, znacznie ciekawsze wydają się jednak być spersonalizowane zestawienia, przygotowane z myślą o konkretnych użytkownikach i ich doświadczeniach. Taki ranking stworzył m.in. Spotify.

spotify year in music

Dzięki interaktywnemu zestawieniu Year in Music fani muzyki mogą m. in. sprawdzić, jak wyglądał ich muzyczny rok, twórczość którego z artystów szczególnie przypadła im do gustu czy też ile minut w ciągu minionego roku spędzili na słuchaniu muzyki za pomocą Spotify. Dodatkowo użytkownicy platformy mogą również zobaczyć, jak "brzmiały" ich pory roku. Oczywiście możliwe jest także sprawdzenie, którzy artyści cieszyli się największą popularnością w poszczególnych krajach świata, a także jakie utwory królowały na krajowych listach przebojów. 

Year in Music to dobry, mimo, że ciekawostkowy, przykład wykorzystania tzw. big data w praktyce. Chociaż może tego rodzaju zestawienie nie przełoży się bezpośrednio na zysk finansowy, bez wątpienia jest to ciekawy sposób na zbudowanie wizerunku marki oraz zdobycie lojalności użytkowników.

Zobacz inne polecane artykuły

Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production

Brief.pl / Ludzie

Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production
Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production

Czym jest branded content? Którym markom czy branżom działania branded contentowe przynieść mogą szczególną korzyść? O stosunkowo młodym trendzie, który w najbliższym czasie może zrewolucjonizować komunikację marketingową marek rozmawiamy z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production.

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Brief.pl / Ludzie

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland
Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Czy istnieje dobry moment na odpalenie własnego biznesu? Jak w kontekście wszechobecnych startupów rysuje się przyszłość korporacji? Jaka jest świadomość siły małych i średnich przedsiębiorców w Polsce? W ramach cyklu wywiadów przedstawiającego Kapitułę 7. edycji 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie rozmawiamy z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland.