Podsumuj muzyczny rok ze Spotify

Podsumuj muzyczny rok ze Spotify

Brief.pl / Inspiracje

Jakiego artysty w tym roku słuchaliśmy najczęściej? Które utwory przyciągnęły naszą uwagę na dłużej w trakcie minionych 365 dni? Jakie dźwięki rozbrzmiewały z naszego komputera wiosną, a jakie latem? Odpowiedzi na te pytania dostarcza przygotowane przez Spotify interaktywne zestawienie Year in Music.

-

Koniec roku to czas podsumowań – jak banalnie by to nie brzmiało. Największe portale społecznościowe oraz platformy gromadzące wielkie zbiory danych o zachowaniach użytkowników przygotowują własne zestawienia, w których prezentują miniony rok. Podsumowania globalne – najczęściej oglądane filmy, najchętniej słuchani artyści, najczęściej odwiedzane strony – to jeden aspekt, znacznie ciekawsze wydają się jednak być spersonalizowane zestawienia, przygotowane z myślą o konkretnych użytkownikach i ich doświadczeniach. Taki ranking stworzył m.in. Spotify.

spotify year in music

Dzięki interaktywnemu zestawieniu Year in Music fani muzyki mogą m. in. sprawdzić, jak wyglądał ich muzyczny rok, twórczość którego z artystów szczególnie przypadła im do gustu czy też ile minut w ciągu minionego roku spędzili na słuchaniu muzyki za pomocą Spotify. Dodatkowo użytkownicy platformy mogą również zobaczyć, jak "brzmiały" ich pory roku. Oczywiście możliwe jest także sprawdzenie, którzy artyści cieszyli się największą popularnością w poszczególnych krajach świata, a także jakie utwory królowały na krajowych listach przebojów. 

Year in Music to dobry, mimo, że ciekawostkowy, przykład wykorzystania tzw. big data w praktyce. Chociaż może tego rodzaju zestawienie nie przełoży się bezpośrednio na zysk finansowy, bez wątpienia jest to ciekawy sposób na zbudowanie wizerunku marki oraz zdobycie lojalności użytkowników.

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Warszawski car sharing dla osób prywatnych

Brief.pl / Aktualności

Warszawski car sharing dla osób prywatnych
Warszawski car sharing dla osób prywatnych

4Mobility, po uruchomieniu usługi car sharingu, czyli auta na minuty dla klientów biznesowych, rozszerza swoją ofertę na użytkowników prywatnych, a tym samym sprawia, że Warszawa dołącza do grona miast z car sharingiem dostępnym dla każdego. Od teraz osoby zainteresowane skorzystaniem z usługi mogą w prosty sposób zarezerwować wybrany pojazd. Samochód można odebrać w jednej z 20 baz na terenie miasta, otwierając go smartfonem.