5 rzeczy o emeryturze, które millenialsi powinni wiedzieć już teraz

5 rzeczy o emeryturze, które millenialsi powinni wiedzieć już teraz

Brief.pl / Wiedza

Według ekspertów, do 2025 roku millenialsi, czyli osoby urodzone pomiędzy 1980 a 1994 rokiem, będą stanowić aż 75 proc. globalnej siły roboczej. Ze względu na obecną sytuację na rynku pracy, wielu z nich w przyszłości może mieć głodową emeryturę. Młodzi pracują najczęściej na tzw. umowach śmieciowych, które w znacznej mierze nie gwarantują ubezpieczenia zdrowotnego i emerytalnego, ochrony pracy, płacy czy prawa do urlopu. W jaki sposób młodzi pracownicy mają zadbać o swoje przyszłe świadczenia emerytalne?

-

Eksperci Legg Mason TFI SA przedstawiają 5 rzeczy, które millenialsi powinni wiedzieć, jeżeli chcą odpowiednio zadbać o swoje świadczenia emerytalne w przyszłości.

Wysokość emerytury

 

Według szacunków ekspertów w 2060 roku średnia emerytura może wynosić od 25 do 35 procent ostatniej pensji. Będzie to wynikać z dwóch czynników – niżu demograficznego (w 2060 r. prawdopodobnie będzie o 3,5 mln mniej Polaków niż teraz) oraz rosnącej średniej długości życia na emeryturze.

Oszczędności

 

Jeżeli zależy nam, aby życie na emeryturze było dobrze zabezpieczone finansowo, powinniśmy rozpocząć odkładanie kapitału w jak najmłodszym wieku – najlepiej już w chwili wejścia na rynek pracy. Początkowo najważniejsza jest nie wysokość odkładanych środków, a sam fakt wyrobienia sobie mechanizmu oszczędzania. Niestety, jak mówią dane Komisji Nadzoru Finansowego, najczęściej realne działania w celu zabezpieczenia przyszłości na emeryturze podejmujemy dopiero po 50-tce.

Narzędzia

 

Bądź na bieżąco z dostępnymi na rynku narzędziami, które pomogą w odkładaniu środków na emeryturę. Zdaniem ekspertów, funkcjonalnymi i efektywnymi podatkowo rozwiązaniami są Indywidualne Konto Emerytalne oraz Indywidualne Konto Zabezpieczenia Emerytalnego. Jak wynika z ostatnich raportów KNF, to młodzi mężczyźni (do 30. roku życia) zdecydowanie częściej decydują się na otwarcie konta IKE i IKZE niż kobiety.

Zabezpieczenie

 

Wśród polskich pracodawców i pracowników coraz większą popularność zyskują rozwiązania takie jak PPE, czyli Pracowniczy Program Emerytalny. Jest to sposób, który pozwoli nie tylko zwiększyć przyszłe świadczenia emerytalne, ale także zatrzymać pracowników w firmie na dłużej. PPE to zorganizowane przez pracodawcę grupowe oszczędzanie na przyszłą emeryturę. Według szacunków ekspertów w Skandynawii, Holandii i Wielkiej Brytanii od 30 proc. do 50 proc. wszystkich pracowników jest objętych programami emerytalnymi finansowanymi przez pracodawców. Warto zainteresować pracodawców takimi rozwiązaniami, ponieważ korzyści są obustronne – zabezpieczenie przyszłości pracowników i większe przywiązanie do firmy, w której pracują.

Więcej oszczędności

 

Z raportów ekspertów wynika, że ponad 70 proc. Polaków w wieku 15-24 lat pracuje na umowach cywilnoprawnych, czyli tzw. śmieciówkach. Osoby zatrudnione na podstawie umów cywilnoprawnych są skazane na otrzymywanie symbolicznych świadczeń emerytalnych w przyszłości. W ich przypadku niezbędne jest oszczędzanie na prywatną emeryturę.

::

Fot. Fotolia/ Andrey Popov

Zobacz inne polecane artykuły

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

Wychowaj sobie konsumenta

Magazyn / Aktualności

Wychowaj sobie konsumenta
Wychowaj sobie konsumenta

Jak zbudować pozycję eksperta w umysłach konsumentów? Jak uskutecznić proces generowania leadów i wzbudzić zainteresowanie marką? W strategii content marketingowej warto znaleźć miejsce na white paper, czyli...? Mowa o użytecznej treści z górnej półki.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.