Human Ark o kondycji polskiej animacji

Human Ark o kondycji polskiej animacji

Brief.pl / Wiedza

O animacji w reklamie i filmie mówi Wojtek Wawszczyk, współprowadzący studio animacji i postprodukcji Human Ark.

-
SPONSOROWANE

Polska animacja, doceniana od dawna na świecie, powoli znów odzyskuje swoje miejsce na rynku krajowym. Produkcje filmowe artystów z naszego studia, takie jak "Jeż Jerzy" czy "Świteź", po zdobyciu prestiżowych nagród za granicą, odnajdują swoje miejsce na dużym ekranie w polskich kinach.
 
Coraz większego znaczenia nabierają efekty specjalne tworzone za pomocą technik komputerowych. To one przyciągają widza, zapadają w jego pamięci. Co ważne, pojawiają się nie tylko w filmach, ale i w polskiej reklamie, w której animacja zagościła na dobre. Wierzymy, że na rodzimym rynku reklamowym jest szansa na dalszy rozwój, ponieważ reklamy z dobrze animowanymi bohaterami są lubiane. Rekordy popularności biją dziś chociażby reklamy marki Orange z cyklu "Serce i Rozum", przy których Human Ark miał przyjemność wielokrotnie pracować. Animacja w reklamie daje dużo większe możliwości kreacyjne, uruchamia wyobraźnię, pozwala na tworzenie nieznanych światów i bohaterów, którym można nadać bardzo wyraźne cechy charakteru, silnie powiązane z daną marką. I nie ma tu żadnych ograniczeń – brand hero marki może zyskać atrybuty bajkowego super bohatera, a poprzez niepisaną zasadę umowności w komunikacie, prawdopodobnie łatwiej w niego uwierzyć. Taki zabieg często też wpływa na wartość estetyczną przekazu – reklama może być wówczas postrzegana zarówno jako małe dzieło sztuki, jak i rodzaj rozrywki i to niezależnie od wieku odbiorcy. Animowani bohaterowie wzbudzają sympatię dorosłej i dziecięcej publiczności i nikt już nie obawia się problemu wiarygodności.

Polski widz jest dziś widzem dojrzalszym niż dekadę temu, ma świadomość, że ludzie występujący w reklamach - niczym aktorzy dużego ekranu - zazwyczaj jedynie odgrywają role fachowców w danej dziedzinie, nie będąc nimi w rzeczywistości. Oczywiście inaczej jest, gdy reklama wykorzystuje wizerunek znanego autorytetu, celebryty. Jednak i w tym przypadku jest zaleta z uczynienia postaci animowanej twarzą kampanii – to absolutna kontrola nad jej zachowaniem i pewność, że reputacja marki nie spadnie gwałtownie ze względu na nieprzewidziane zachowanie jej ambasadora.  

Ale mówiąc całkiem obiektywnie, animacja jest też wymagającą dziedziną, w której łatwo o potknięcia. Dlatego ważny jest zespół doświadczonych profesjonalistów, kreatywność połączona z najwyższą jakością świadczonych usług. Studio Human Ark od lat ma stały i sprawdzony zespół fachowców. Naszą przewagą jest rozbudowana gama usług, jakie świadczymy – od pomysłu po realizację. Wykonujemy animacje, postprodukcje, efekty specjalne do reklam i filmów, mamy off-line, on-line oraz korekcję koloru, sami też reżyserujemy. Największym wyzwaniem na najbliższy okres dla Human Ark jest realizacja kolejnych, własnych, długofalowych projektów filmowych, takich jak serial animowany dla dzieci, "Kacperiada" na podstawie opowiadań Grzegorza Kasdepke czy pełnometrażowy "Diplodok" oparty na komiksach Tadeusza Baranowskiego, nad którymi obecnie pracujemy.

:: TEKST SPONSOROWANY ::

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Brief.pl / Aktualności

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster
YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Z każdym rokiem rośnie rola treści wideo, co przekłada się na wzrost popularności YouTuberów. Potencjał ten dostrzegają firmy, stawiając na współpracę z Vlogerami. Których z nich ma największy potencjał reklamowy? W analizie przygotowanej przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” podsumowano obecność medialną 100 najpopularniejszych pod względem liczby subskrybentów polskich YouTuberów. Raport dotyczy 2016 roku.