Jak stworzyć swoją tożsamość zawodową – LinekdIn

Jak stworzyć swoją tożsamość zawodową – LinekdIn

Brief.pl / Wiedza

Kogo możemy spotkać na serwisie LinkedIn? W jaki sposób za jego pośrednictwem znaleźć przyszłego pracodawcę? Oraz dlaczego warto unikać wpisywania w swoim profilu pustych frazesów jak "kreatywny umysł". Przedstawiamy krótki poradnik jak postawić swoje pierwsze kroki w tym branżowym serwisie społecznościowym i jak stworzyć swoją tożsamość zawodową.

-

Stronę LinkedIn.com odwiedza średnio miesięcznie 1,1 mln użytkowników internetu w Polsce. Najłatwiej spotkać tam specjalistów lub przedstawicieli wolnych zawodów, a także uczniów lub studentów. Jak wynika z danych Gemiusa, osoby w wieku 25–34 lata stanowią jedną trzecią wszystkich użytkowników strony. Co trzeci odwiedzający, to mieszkaniec dużego miasta, a 45 proc. wszystkich użytkowników serwisu ma wykształcenie wyższe. O tym, jak posługiwać się serwisem, w jaki sposób przykuć uwagę pracodawcy i jak zdobywać nowe kontakty za jego pośrednictwem, opowiada Tomasz Pudlis, CEO w Business Ad Network, agencji reklamowej, która prezentuje LinkedIn w Polsce.

Do kogo skierowany jest LinkedIn?

 

Jako wyłączny partner LinkedIn na Polskę staramy się przybliżyć przedsiębiorcom ten portal jako platformę komunikacji B2B z ich grupą docelową w postaci zarejestrowanych użytkowników. Z perspektywy tychże użytkowników LinkedIn skierowany jest do każdego zainteresowanego budowaniem swojego profilu zawodowego i w ten sposób przede wszystkim jest wykorzystywany. W odróżnieniu od platform lifestyle'owych wątki pozazawodowe pozostają na marginesie profesjonalnego nurtu komunikacji.

Zakładam profil i…

 

Dopiero zaczyna się przygoda. Korzystanie z platformy wymaga posiadania profilu, a zważywszy na jego profesjonalny charakter, użytkownicy poświęcają sporo uwagi, by z jednej strony był kompletny, zaś z drugiej stale aktualny. Będąc właścicielem profilu, możemy zacząć budować swoją tożsamość zawodową poprzez sieć znajomych oraz nawiązywanie kontaktów z potencjalnymi partnerami biznesowymi bądź ludźmi, którzy mogą nam pomóc dotrzeć do właściwych osób. Kolejny krok to uczestnictwo w już funkcjonujących grupach lub stworzenie własnej i zaproszenie do niej użytkowników, którzy wniosą wartość merytoryczną, oraz tzw. liderów opinii – przodowników w swoich kategoriach zaproszonych do współpracy przez LinkedIn. Mają oni możliwość publikowania znacznie dłuższych form niż krótkie posty w celu zaangażowania i zainspirowania swoimi doświadczeniami.

Status lidera opinii wymaga zaproszenia od LinkedIn. Dostrzegając zapotrzebowanie użytkowników na dzielenie się szerszymi wypowiedziami, stworzono program Long-Form Posts. Jest on obecnie intensywnie rozwijany, by ostatecznie umożliwić tę formę uczestnictwa wszystkim zainteresowanym. Ikona ołówka w nagłówku strony głównej profilu to znak, że użytkownik ma możliwość przystąpienia do powyższego programu. Publikowanie krótkich lub dłuższych wypowiedzi na profilu bądź w grupach to elementy budowania naszej profesjonalnej tożsamości. Inspiracje można czerpać za pośrednictwem usługi Pulse, która jest spersonalizowanym agregatorem treści dostarczanych przez liderów opinii, najbardziej angażujących użytkowników, skategoryzowane kanały informacyjne oraz największych wydawców globalnych i branżowych. Taka codzienna porcja wiedzy wymaga sporej dyscypliny, by stale być na bieżąco.

 

W jaki sposób zareklamować się na portalu, aby przykuć uwagę pracodawcy?

 

Profil w serwisie LinkedIn to swoisty baner reklamowy każdego użytkownika, dostępny dla innych 24 godziny na dobę. To wizytówka, o którą należy zadbać z najwyższą starannością. Na markę osobistą w LinkedIn składają się wszystkie widoczne dla innych użytkowników aktywności podejmowane w serwisie. Skuteczny personal branding wymaga efektywnej i przemyślanej egzekucji, ale również odpowiedniego podejścia.

 

Warto pamiętać o dziesięciu zasadach:

1. Bądź prawdziwy. Google pozwala zweryfikować niemal każdą tezę w kilka chwil, a nadszarpnięty wizerunek znacznie trudniej naprawić.

2. Wyróżnij się nagłówkiem. Dobre pierwsze wrażenie to istotny element sukcesu. Nagłówek powinien odznaczać się, jednak przy zachowaniu rzetelności i autentyczności.

3. Unikaj banałów i pustych frazesów. „Umiejętność pracy w zespole” czy „kreatywny umysł” mówią niewiele. Lepiej przekazać realną i konkretną informację o sobie.

4. Bądź widoczny. Bez promocji możesz pozostać niezauważony. Publikuj interesujące informacje, pochwal się ukończonym projektem, zrecenzuj książkę czy konferencję.

5. Zadbaj o sieć kontaktów, proś o rekomendacje. Budowanie relacji ze współpracownikami, obecnymi czy potencjalnymi partnerami to największy kapitał.

6. Stale rozwijaj swoją wiedzę. Twoje komentarze, opinie i inne aktywności podejmowane w LinkedIn powinny świadczyć o wysokich kompetencjach. Pochopne wnioski, niemerytoryczne opinie z pewnością obniżą reputację.

7. Dołącz do dyskusji. W LinkedIn funkcjonują liczne specjalistyczne grupy. Warto brać udział w eksperckich dyskusjach – to metoda dotarcia do szerokiego grona osób z branży oraz sposób na budowanie personal brandingu.

8. Personalizuj komunikaty. Wysyłając zaproszenia czy informując obecne kontakty o zmianie statusu, zadbaj o personalizację wiadomości.

9. Bądź konsekwentny. Wyrażane opinie powinny być spójne – brak konsekwencji jest łatwy do wychwycenia.

10. Bądź hojny. Pomaganie innym to najlepsza metoda budowania wartościowej, osobistej marki. Doradzaj, dziel się ofertami pracy, doceniaj pracę innych i gratuluj sukcesów. Twoja sieć kontaktów z pewnością to zauważy, a w perspektywie czasu przyniesie szereg korzyści.

 

Ponadto jedną z nowości, z których warto korzystać, pracując na wartość marki osobistej, jest platforma wydawnicza LinkedIn Publishing Platform. To mechanizm, który pozwala uruchomić blog wewnątrz serwisu. Publikowane notki trafią wprost do strumienia wiadomości osób będących w sieci kontaktów autora.

 

Jakie są różnice między wersją premium a standardową?

 

Konta w LinkedIn mają różny charakter ze względu na potrzeby użytkownika, stąd stosownie do wymaganego zakresu funkcjonalności mogą to być konta biznesowe, dla rekruterów, dla poszukujących pracy oraz dla specjalistów sprzedaży. Każde z nich występuje w wersji bezpłatnej oraz w trzech odmianach premium. Wersja bezpłatna jest skierowana do pasywnych użytkowników i służy poznaniu samej platformy, zaś odpłatne, czyli premium, do mniej lub bardziej aktywnych profesjonalistów, którzy wykorzystują LinkedIn jako narzędzie pracy.

 

Czym różnią się treści zamieszczane na LinkedIn od tych na Facebooku?

 

LinkedIn wraz z TNS przeprowadził badanie pt. „The Mindset Divide”, ukazujące różnice w podejściu użytkowników do różnych kategorii serwisów społecznościowych. Wyniki są zbieżne z naszymi doświadczeniami. Platform lifestyle'owych używa się do spędzania czasu, a profesjonalnych – do jego inwestowania. Przekłada się to na aktywności podejmowane w obu typach serwisów. W sieciach lifestyle'owych podkreśla się aktywność społecznościową, której częścią jest rozrywka, utrzymywanie kontaktów ze znajomymi, dzielenie się ciekawostkami. W przypadku serwisów biznesowych buduje się zaś profesjonalną osobowość, nawiązuje i utrzymuje kontakty zawodowe, istotne są rozwój i poszerzanie wiedzy. 

A Ty, kim jesteś na LinkedIn?od Mateusza :)via Mordor Na Domaniewskiej

Posted by PrzerwaNaReklame.pl on 30 listopada 2015

::

*Wywiad ukazał się w styczniowym wydaniu numeru magazynu "Brief" 

Zdjęcie: Fotolia.com/ Autor: diego cervo

 

 

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Warszawski car sharing dla osób prywatnych

Brief.pl / Aktualności

Warszawski car sharing dla osób prywatnych
Warszawski car sharing dla osób prywatnych

4Mobility, po uruchomieniu usługi car sharingu, czyli auta na minuty dla klientów biznesowych, rozszerza swoją ofertę na użytkowników prywatnych, a tym samym sprawia, że Warszawa dołącza do grona miast z car sharingiem dostępnym dla każdego. Od teraz osoby zainteresowane skorzystaniem z usługi mogą w prosty sposób zarezerwować wybrany pojazd. Samochód można odebrać w jednej z 20 baz na terenie miasta, otwierając go smartfonem.