Jak stworzyć swoją tożsamość zawodową – LinekdIn

Jak stworzyć swoją tożsamość zawodową – LinekdIn

Brief.pl / Wiedza

Kogo możemy spotkać na serwisie LinkedIn? W jaki sposób za jego pośrednictwem znaleźć przyszłego pracodawcę? Oraz dlaczego warto unikać wpisywania w swoim profilu pustych frazesów jak "kreatywny umysł". Przedstawiamy krótki poradnik jak postawić swoje pierwsze kroki w tym branżowym serwisie społecznościowym i jak stworzyć swoją tożsamość zawodową.

-

Stronę LinkedIn.com odwiedza średnio miesięcznie 1,1 mln użytkowników internetu w Polsce. Najłatwiej spotkać tam specjalistów lub przedstawicieli wolnych zawodów, a także uczniów lub studentów. Jak wynika z danych Gemiusa, osoby w wieku 25–34 lata stanowią jedną trzecią wszystkich użytkowników strony. Co trzeci odwiedzający, to mieszkaniec dużego miasta, a 45 proc. wszystkich użytkowników serwisu ma wykształcenie wyższe. O tym, jak posługiwać się serwisem, w jaki sposób przykuć uwagę pracodawcy i jak zdobywać nowe kontakty za jego pośrednictwem, opowiada Tomasz Pudlis, CEO w Business Ad Network, agencji reklamowej, która prezentuje LinkedIn w Polsce.

Do kogo skierowany jest LinkedIn?

 

Jako wyłączny partner LinkedIn na Polskę staramy się przybliżyć przedsiębiorcom ten portal jako platformę komunikacji B2B z ich grupą docelową w postaci zarejestrowanych użytkowników. Z perspektywy tychże użytkowników LinkedIn skierowany jest do każdego zainteresowanego budowaniem swojego profilu zawodowego i w ten sposób przede wszystkim jest wykorzystywany. W odróżnieniu od platform lifestyle'owych wątki pozazawodowe pozostają na marginesie profesjonalnego nurtu komunikacji.

Zakładam profil i…

 

Dopiero zaczyna się przygoda. Korzystanie z platformy wymaga posiadania profilu, a zważywszy na jego profesjonalny charakter, użytkownicy poświęcają sporo uwagi, by z jednej strony był kompletny, zaś z drugiej stale aktualny. Będąc właścicielem profilu, możemy zacząć budować swoją tożsamość zawodową poprzez sieć znajomych oraz nawiązywanie kontaktów z potencjalnymi partnerami biznesowymi bądź ludźmi, którzy mogą nam pomóc dotrzeć do właściwych osób. Kolejny krok to uczestnictwo w już funkcjonujących grupach lub stworzenie własnej i zaproszenie do niej użytkowników, którzy wniosą wartość merytoryczną, oraz tzw. liderów opinii – przodowników w swoich kategoriach zaproszonych do współpracy przez LinkedIn. Mają oni możliwość publikowania znacznie dłuższych form niż krótkie posty w celu zaangażowania i zainspirowania swoimi doświadczeniami.

Status lidera opinii wymaga zaproszenia od LinkedIn. Dostrzegając zapotrzebowanie użytkowników na dzielenie się szerszymi wypowiedziami, stworzono program Long-Form Posts. Jest on obecnie intensywnie rozwijany, by ostatecznie umożliwić tę formę uczestnictwa wszystkim zainteresowanym. Ikona ołówka w nagłówku strony głównej profilu to znak, że użytkownik ma możliwość przystąpienia do powyższego programu. Publikowanie krótkich lub dłuższych wypowiedzi na profilu bądź w grupach to elementy budowania naszej profesjonalnej tożsamości. Inspiracje można czerpać za pośrednictwem usługi Pulse, która jest spersonalizowanym agregatorem treści dostarczanych przez liderów opinii, najbardziej angażujących użytkowników, skategoryzowane kanały informacyjne oraz największych wydawców globalnych i branżowych. Taka codzienna porcja wiedzy wymaga sporej dyscypliny, by stale być na bieżąco.

 

W jaki sposób zareklamować się na portalu, aby przykuć uwagę pracodawcy?

 

Profil w serwisie LinkedIn to swoisty baner reklamowy każdego użytkownika, dostępny dla innych 24 godziny na dobę. To wizytówka, o którą należy zadbać z najwyższą starannością. Na markę osobistą w LinkedIn składają się wszystkie widoczne dla innych użytkowników aktywności podejmowane w serwisie. Skuteczny personal branding wymaga efektywnej i przemyślanej egzekucji, ale również odpowiedniego podejścia.

 

Warto pamiętać o dziesięciu zasadach:

1. Bądź prawdziwy. Google pozwala zweryfikować niemal każdą tezę w kilka chwil, a nadszarpnięty wizerunek znacznie trudniej naprawić.

2. Wyróżnij się nagłówkiem. Dobre pierwsze wrażenie to istotny element sukcesu. Nagłówek powinien odznaczać się, jednak przy zachowaniu rzetelności i autentyczności.

3. Unikaj banałów i pustych frazesów. „Umiejętność pracy w zespole” czy „kreatywny umysł” mówią niewiele. Lepiej przekazać realną i konkretną informację o sobie.

4. Bądź widoczny. Bez promocji możesz pozostać niezauważony. Publikuj interesujące informacje, pochwal się ukończonym projektem, zrecenzuj książkę czy konferencję.

5. Zadbaj o sieć kontaktów, proś o rekomendacje. Budowanie relacji ze współpracownikami, obecnymi czy potencjalnymi partnerami to największy kapitał.

6. Stale rozwijaj swoją wiedzę. Twoje komentarze, opinie i inne aktywności podejmowane w LinkedIn powinny świadczyć o wysokich kompetencjach. Pochopne wnioski, niemerytoryczne opinie z pewnością obniżą reputację.

7. Dołącz do dyskusji. W LinkedIn funkcjonują liczne specjalistyczne grupy. Warto brać udział w eksperckich dyskusjach – to metoda dotarcia do szerokiego grona osób z branży oraz sposób na budowanie personal brandingu.

8. Personalizuj komunikaty. Wysyłając zaproszenia czy informując obecne kontakty o zmianie statusu, zadbaj o personalizację wiadomości.

9. Bądź konsekwentny. Wyrażane opinie powinny być spójne – brak konsekwencji jest łatwy do wychwycenia.

10. Bądź hojny. Pomaganie innym to najlepsza metoda budowania wartościowej, osobistej marki. Doradzaj, dziel się ofertami pracy, doceniaj pracę innych i gratuluj sukcesów. Twoja sieć kontaktów z pewnością to zauważy, a w perspektywie czasu przyniesie szereg korzyści.

 

Ponadto jedną z nowości, z których warto korzystać, pracując na wartość marki osobistej, jest platforma wydawnicza LinkedIn Publishing Platform. To mechanizm, który pozwala uruchomić blog wewnątrz serwisu. Publikowane notki trafią wprost do strumienia wiadomości osób będących w sieci kontaktów autora.

 

Jakie są różnice między wersją premium a standardową?

 

Konta w LinkedIn mają różny charakter ze względu na potrzeby użytkownika, stąd stosownie do wymaganego zakresu funkcjonalności mogą to być konta biznesowe, dla rekruterów, dla poszukujących pracy oraz dla specjalistów sprzedaży. Każde z nich występuje w wersji bezpłatnej oraz w trzech odmianach premium. Wersja bezpłatna jest skierowana do pasywnych użytkowników i służy poznaniu samej platformy, zaś odpłatne, czyli premium, do mniej lub bardziej aktywnych profesjonalistów, którzy wykorzystują LinkedIn jako narzędzie pracy.

 

Czym różnią się treści zamieszczane na LinkedIn od tych na Facebooku?

 

LinkedIn wraz z TNS przeprowadził badanie pt. „The Mindset Divide”, ukazujące różnice w podejściu użytkowników do różnych kategorii serwisów społecznościowych. Wyniki są zbieżne z naszymi doświadczeniami. Platform lifestyle'owych używa się do spędzania czasu, a profesjonalnych – do jego inwestowania. Przekłada się to na aktywności podejmowane w obu typach serwisów. W sieciach lifestyle'owych podkreśla się aktywność społecznościową, której częścią jest rozrywka, utrzymywanie kontaktów ze znajomymi, dzielenie się ciekawostkami. W przypadku serwisów biznesowych buduje się zaś profesjonalną osobowość, nawiązuje i utrzymuje kontakty zawodowe, istotne są rozwój i poszerzanie wiedzy. 

A Ty, kim jesteś na LinkedIn?od Mateusza :)via Mordor Na Domaniewskiej

Posted by PrzerwaNaReklame.pl on 30 listopada 2015

::

*Wywiad ukazał się w styczniowym wydaniu numeru magazynu "Brief" 

Zdjęcie: Fotolia.com/ Autor: diego cervo

 

 

Zobacz inne polecane artykuły

Oddaj pracownikom władzę

Magazyn / Inspiracje

Oddaj pracownikom władzę
Oddaj pracownikom władzę

Czy można prowadzić firmę, nie podejmując żadnej decyzji? Czy dobrym pomysłem jest ujawnienie wysokości pensji wszystkich pracowników, a co więcej, danie im możliwości samodzielnego przyznawania sobie wynagrodzenia? Czy firma bez siedziby głównej i biura ma szansę przetrwać na rynku? Chociaż może się wydawać, że każdy prezes na powyższe pytania bez zastanowienia odpowiedziałby przecząco, przykłady takich firm, jak Semco czy Xtech.pl, pokazują, że byłyby to odpowiedzi nieuzasadnione.

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.