Trzy kroki do efektywnej kampanii reklamowej w mobile’u

Trzy kroki do efektywnej kampanii reklamowej w mobile’u

Brief.pl / Wiedza

Już 60 proc. Polaków posiada smartfon. Nic zatem dziwnego, że branża reklamowa przenosi się do mobile. W 2015 roku wydatki na reklamę mobilną wyniosą 51 proc. całości nakładów na e-reklamę w USA. W Polsce mobile stanowi jeden z najszybciej rozwijających się obszarów rynku reklamy cyfrowej – w 3. kwartałach tego roku wydatki na ten kanał wzrosły o 10 proc. Jak skutecznie dotrzeć do milionów mobilnych klientów?

-

Współczesny polski konsument spogląda na ekran telefonu nawet 240 razy dziennie. Dla branży marketingowej, której coraz trudniej utrzymać uwagę szybko konsumującego treści klienta, jest to niezwykle cenna informacja. Eksperci z Sociomantic Labs radzą w trzech krokach jak zrealizować skuteczną kampanię reklamową w mobile.

1. Diabeł tkwi w szczegółach

 

Poszczególne smartfony i tablety różnią się między sobą nie tylko wielkością ekranów, ale też ich rozdzielczością, dlatego np. na tabletach dobrze sprawdzają się duże formaty, takie jak billboard czy skyscraper. Coraz większą popularnością cieszą się też Rich Media, bazujące na takich funkcjach smartfonów jak tap, swipe, slide i tym samym umożliwiające wykorzystanie w reklamie animacji, filmów wideo czy galerii zdjęć. Ogromny potencjał leży w reklamie natywnej, która często „wbudowana” jest w treść strony (np. w aktualnościach dodawanych na Facebooku), a jedynym jej wyróżnikiem jest podpis „Sponsorowane” lub „Materiał reklamowy”. W odróżnieniu od tradycyjnych form reklamowych Rich Media i reklama natywna w zdecydowanie większym stopniu angażują uwagę użytkownika, co czyni je znacznie skuteczniejszymi.

2. Testuj i wdrażaj innowacje

 

Różnice w rozdzielczości, wymiarze ekranów, systemach operacyjnych czy wydajności poszczególnych sprzętów sprawiają, że szczególnego znaczenia zaczyna nabierać użyteczność danej strony dla użytkownika. Kluczowe staje się w tym przypadku testowanie stron i aplikacji mobilnych, ponieważ dzięki temu możliwe jest dokonanie oceny projektu i wprowadzenie ewentualnych poprawek. Aby sprawdzić użyteczność naszych rozwiązań można np. skorzystać z darmowych narzędzi, które umożliwiają sprawdzenie serwisu internetowego na większej ilości smartfonów i tabletów. Eksperci podkreślają, że w przypadku aplikacji mobilnych warto wdrożyć odpowiedni pakiet narzędzi (AppKit) odpowiadający technologii podmiotu, który prowadzi kampanie reklamowe dla właściciela aplikacji. Umożliwi on przetwarzanie i wykorzystywanie danych pochodzących z aplikacji w kampaniach online i mobile. Tak zebrane dane mogą zostać wykorzystane do pozyskania nowych użytkowników mobilnych aplikacji, przeniesienia ruchu ze strony mobilnej do aplikacji lub do emisji mocno spersonalizowanych reklam jej aktualnym użytkownikom. A jest o co walczyć – aplikacje mobilne dostarczają nawet o 70 proc. wyższej konwersji w zakresie ilości wyświetleń reklamy oraz o 50 proc. więcej sprzedaży w porównaniu do stron mobilnych.

3. Na bieżąco analizuj

 


Istotnym czynnikiem wpływającym także na skuteczność reklamy mobilnej jest nieustanne monitorowanie przebiegu kampanii. Nie tylko pozwala to ocenić jej skuteczność, ale też na bieżąco wprowadzać potrzebne zmiany, zwiększające efektywność prowadzonych działań. Poza analizą liczby wyświetleń, kliknięć czy wizyt na stronie warto poznać zachowania użytkownika po odwiedzeniu serwisu, czyli np. ile czasu na niej spędził, co przeglądał, jak wyglądał jego koszyk zakupowy i w którym momencie opuścił stronę. Monitorując to zyskujemy bezcenne informacje o preferencjach naszych klientów, które możemy wykorzystać do optymalizowania bieżącej kampanii pod kątem konkretnych odbiorców. Firmy chcące dotrzeć ze spersonalizowanym przekazem do użytkownika mobilnego i korzystające z reklam programmatic często mają do dyspozycji narzędzia raportujące wyniki kampanii w czasie rzeczywistym dzięki, którym możliwa jest natychmiastowa adaptacja ustawień kampanii.

Zatem największą sztuką jest umiejętność analizy konwersji i przejścia użytkowników pomiędzy poszczególnymi urządzeniami i platformami w ramach strategii omnichannel. Dzięki odpowiedniej technologii, dostępnej na rynku, marketerzy dziś są już w stanie to robić.

Zobacz inne polecane artykuły

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Magazyn / Aktualności

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup
Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Business Link i Skanska będą współtworzyć innowacyjny ekosystem w regionie Europy Środkowo-Wschodniej (CEE) dla startupów, małych i średnich firm oraz sektora usług biznesowych. Deweloper zainwestował w Business Link, największą sieć coworkingu i prywatnych biur na wynajem w Polsce. Dzięki planowanej ekspansji Business Link stanie się największą tego typu siecią w Europie i drugą na świecie, a Skanska stworzy najbardziej kompleksową ofertę biurową dla różnorodnych podmiotów na rynku CEE.

Przedsiębiorczy Poznań

Brief.pl / Aktualności

Przedsiębiorczy Poznań
Przedsiębiorczy Poznań

Jednym z pięciu priorytetów, zawartych w przyjętej w tym roku przez Radę Miasta Strategii Rozwoju Miasta Poznania 2020+, jest nowoczesna przedsiębiorczość. Oznacza to, że w Poznaniu ma rozwijać się zróżnicowana, nowoczesna i silna gospodarka. Lokalne, niewielkie firmy mają uzyskać wsparcie w działaniach innowacyjnych. Wspierana ma być też współpraca biznesu i nauki, pomoc uzyskać mają lokalne startupy. Miasto ma również działać na rzecz zwiększenia poziomu umiędzynarodowienia poznańskiej przedsiębiorczości. I nie są to puste deklaracje.