Trzy kroki do efektywnej kampanii reklamowej w mobile’u

Trzy kroki do efektywnej kampanii reklamowej w mobile’u

Brief.pl / Wiedza

Już 60 proc. Polaków posiada smartfon. Nic zatem dziwnego, że branża reklamowa przenosi się do mobile. W 2015 roku wydatki na reklamę mobilną wyniosą 51 proc. całości nakładów na e-reklamę w USA. W Polsce mobile stanowi jeden z najszybciej rozwijających się obszarów rynku reklamy cyfrowej – w 3. kwartałach tego roku wydatki na ten kanał wzrosły o 10 proc. Jak skutecznie dotrzeć do milionów mobilnych klientów?

-

Współczesny polski konsument spogląda na ekran telefonu nawet 240 razy dziennie. Dla branży marketingowej, której coraz trudniej utrzymać uwagę szybko konsumującego treści klienta, jest to niezwykle cenna informacja. Eksperci z Sociomantic Labs radzą w trzech krokach jak zrealizować skuteczną kampanię reklamową w mobile.

1. Diabeł tkwi w szczegółach

 

Poszczególne smartfony i tablety różnią się między sobą nie tylko wielkością ekranów, ale też ich rozdzielczością, dlatego np. na tabletach dobrze sprawdzają się duże formaty, takie jak billboard czy skyscraper. Coraz większą popularnością cieszą się też Rich Media, bazujące na takich funkcjach smartfonów jak tap, swipe, slide i tym samym umożliwiające wykorzystanie w reklamie animacji, filmów wideo czy galerii zdjęć. Ogromny potencjał leży w reklamie natywnej, która często „wbudowana” jest w treść strony (np. w aktualnościach dodawanych na Facebooku), a jedynym jej wyróżnikiem jest podpis „Sponsorowane” lub „Materiał reklamowy”. W odróżnieniu od tradycyjnych form reklamowych Rich Media i reklama natywna w zdecydowanie większym stopniu angażują uwagę użytkownika, co czyni je znacznie skuteczniejszymi.

2. Testuj i wdrażaj innowacje

 

Różnice w rozdzielczości, wymiarze ekranów, systemach operacyjnych czy wydajności poszczególnych sprzętów sprawiają, że szczególnego znaczenia zaczyna nabierać użyteczność danej strony dla użytkownika. Kluczowe staje się w tym przypadku testowanie stron i aplikacji mobilnych, ponieważ dzięki temu możliwe jest dokonanie oceny projektu i wprowadzenie ewentualnych poprawek. Aby sprawdzić użyteczność naszych rozwiązań można np. skorzystać z darmowych narzędzi, które umożliwiają sprawdzenie serwisu internetowego na większej ilości smartfonów i tabletów. Eksperci podkreślają, że w przypadku aplikacji mobilnych warto wdrożyć odpowiedni pakiet narzędzi (AppKit) odpowiadający technologii podmiotu, który prowadzi kampanie reklamowe dla właściciela aplikacji. Umożliwi on przetwarzanie i wykorzystywanie danych pochodzących z aplikacji w kampaniach online i mobile. Tak zebrane dane mogą zostać wykorzystane do pozyskania nowych użytkowników mobilnych aplikacji, przeniesienia ruchu ze strony mobilnej do aplikacji lub do emisji mocno spersonalizowanych reklam jej aktualnym użytkownikom. A jest o co walczyć – aplikacje mobilne dostarczają nawet o 70 proc. wyższej konwersji w zakresie ilości wyświetleń reklamy oraz o 50 proc. więcej sprzedaży w porównaniu do stron mobilnych.

3. Na bieżąco analizuj

 


Istotnym czynnikiem wpływającym także na skuteczność reklamy mobilnej jest nieustanne monitorowanie przebiegu kampanii. Nie tylko pozwala to ocenić jej skuteczność, ale też na bieżąco wprowadzać potrzebne zmiany, zwiększające efektywność prowadzonych działań. Poza analizą liczby wyświetleń, kliknięć czy wizyt na stronie warto poznać zachowania użytkownika po odwiedzeniu serwisu, czyli np. ile czasu na niej spędził, co przeglądał, jak wyglądał jego koszyk zakupowy i w którym momencie opuścił stronę. Monitorując to zyskujemy bezcenne informacje o preferencjach naszych klientów, które możemy wykorzystać do optymalizowania bieżącej kampanii pod kątem konkretnych odbiorców. Firmy chcące dotrzeć ze spersonalizowanym przekazem do użytkownika mobilnego i korzystające z reklam programmatic często mają do dyspozycji narzędzia raportujące wyniki kampanii w czasie rzeczywistym dzięki, którym możliwa jest natychmiastowa adaptacja ustawień kampanii.

Zatem największą sztuką jest umiejętność analizy konwersji i przejścia użytkowników pomiędzy poszczególnymi urządzeniami i platformami w ramach strategii omnichannel. Dzięki odpowiedniej technologii, dostępnej na rynku, marketerzy dziś są już w stanie to robić.

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Brief.pl / Aktualności

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster
YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Z każdym rokiem rośnie rola treści wideo, co przekłada się na wzrost popularności YouTuberów. Potencjał ten dostrzegają firmy, stawiając na współpracę z Vlogerami. Których z nich ma największy potencjał reklamowy? W analizie przygotowanej przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” podsumowano obecność medialną 100 najpopularniejszych pod względem liczby subskrybentów polskich YouTuberów. Raport dotyczy 2016 roku.