wp - grudzien 2016

Marki kochają STAR WARS

Marki kochają STAR WARS

Brief.pl / Inspiracje

Można powiedzieć, że Star Wars to już marka sama w sobie. Jednak nie przeszkadza to innym firmom w korzystaniu z popularności Gwiezdnych Wojen i wykorzystywaniu motywów z sagi w swoich produktach. Rynek już po raz kolejny zalewa fala postaci wykreowanych przez George'a Lucasa, a my przedstawiamy kompilację akcji promocyjnych pod hasłem STAR WARS.

-

Czy wiecie już na którą stronę mocy powinniście przejść? Jeśli nie, jak zwykle niezawodny „wujek Google” przyjdzie Wam z pomocą. Dodatkowo, po zdecydowaniu czy jesteście po stronie Dobra czy Zła, w Google Maps na przykład, zamiast standardowej niebieskiej wskazówki pojawi się jeden ze statków powietrznych z Gwiezdnych Wojen. Co więcej? Sprawdźcie sami!

 

Kolejna marka, która od początku świetnie wykorzystuje Star Wars stosując sprzedaż wiązaną jest Lego. Warto zauważyć, że na stronie firmy znajdziemy nie tylko opisy produktów, ale specjalnie przygotowane gry i zabawy związane z Gwiezdnymi Wojnami.

 

Totalnym hitem jednak okazał się stworzony przez Sphero (we współpracy z Disney'em) droid BB-8, który stał się nieoficjalną maskotką Star Wars: Przebudzenie mocy. Robot to mała tocząca się kulka z przymocowaną główką, sterowana specjalną aplikacją na iOS i Android.

 

 

Adidas już od dawna łączy swoje produkty z marką Star Wars. W tym roku w limitowanej edycji,z możliwością personalizacji, jest dostępny model Adidas Originals' classic Superstar '80s.

 

Również Sony wykorzystał Star Wars do promocji PlayStation 4. Przekaz reklamowy zachęca gracza do wskoczenia do kokpitu X-Winga. Niestety jak czytamy na specjalistycznych forach, w grze na próżno szukać powietrznych batalii, a szkoda!

 

Polskie marki również wykorzystują potencjał Gwiezdnych Wojen, najlepszym tego przykładem jest firma LPP. W ofercie firmy Reserved możemy znaleźć specjalną kolekcję poświęconą Star Wars. 

 

 

Na (nie)codzienne przedstawienie postaci Dartha Vadera pokusił się polski fotograf Paweł Kadysz. Wykorzystując charakterystyczne dla postaci maskę i rękawiczki ukazał postać Lorda Vadera, który sprząta, robi zakupy czy je śniadanie... I tak codziennie zdjęcia z typowego dnia Vadera trafiają do sieci, ostatnie ma pojawić się w dniu światowej premiery Gwiezdnych Wojen. Kadysz został zauważony przez takie portale jak Maschable czy Reddit, a jego prace można oglądać na popularnym serwisie tookapic.com.

 

 

A na koniec... Coca-Cola. 

::

A jakie są Wasze ulubione marki, które mają romans z Gwiezdnymi Wojnami? 

 

 

Zobacz inne polecane artykuły

Od zera do miliardera: Satya Nadella. Człowiek, który redefiniuje produktywność

Magazyn / Ludzie

Od zera do miliardera: Satya Nadella. Człowiek, który redefiniuje produktywność
Od zera do miliardera: Satya Nadella. Człowiek, który redefiniuje produktywność

Gdy mowa o najbardziej nowatorskich firmach technologicznych na świecie, na myśl zazwyczaj jako pierwsze przychodzą takie spółki, jak Apple, Google czy Facebook. Microsoft w gronie wymienionych jest zaś traktowany raczej jako starszy brat, który może i kiedyś napędzał rozwój technologii, ale dziś na tyle przyzwyczaił się do stosowanych przez lata rozwiązań, że daleko mu do miana najważniejszego innowatora. Stojący od przeszło dwóch lat na czele założonej przez Billa Gatesa firmy Satya Nadella robi jednak wszystko, by ów wizerunek zmienić... a niedawny zakup LinkedIna to tylko jeden z przykładów jego starań.

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

Brief.pl / Aktualności

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube
Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

YouTube ogłasza coroczne podsumowanie najchętniej oglądanych filmów i teledysków – Rewind 2016. „Dzieciaki prosto z więzienia! Zobacz kontrowersyjny występ! [Mam Talent]” to najchętniej oglądane wideo w Polsce. Na liście nie zabrakło również polskich gwiazd YouTube: Abstrachuje.tv z filmami „Czego nie mówią: policjanci” oraz „Najlepszy film motywacyjny na świecie”, a także wideo „Wąs! Wąs! Wąs!” Cyber Mariana (feat. Czwarta Fala). W rankingu znalazł się też film Twardowsky 2.0., jeden z materiałów wchodzących w skład niestandardowego projektu Legendy polskie stworzonego przez Allegro. Jeśli chodzi o zestawienie muzyczne, Polacy najchętniej oglądali klip Sylwii Grzeszczak „Tamta dziewczyna”.