5 możliwości, jakie daje ci Wi-Fi marketing

5 możliwości, jakie daje ci Wi-Fi marketing

Brief.pl / Wiedza

Na Zachodzie marketing wi-fi staje się już standardem. W naszym kraju też cieszy się coraz większą popularnością. W końcu wobec wszechobecnej, nachalnej reklamy, na wagę złota jest przekaz skierowany precyzyjnie do osoby, która z dużym prawdopodobieństwem będzie zainteresowana dostępem do naszych produktów czy usług. A jeśli do tego reklama jest dyskretna i stwarza niewielkie zagrożenie potraktowania jako SPAM, to już naprawdę duża wartość.

-

Korzyści wynikających z wyświetlania przekazu reklamowego (w postaci kodu rabatowego czy zachęty do odwiedzenia pobliskiej lokalizacji) osobom, logującym się do konkretnej sieci wi-fi, jest naprawdę wiele. Tym razem skupimy się jednak na 5 głównych możliwościach, jakie wi-fi marketing daje markom, które z niego korzystają.

1. Poznajesz swoich potencjalnych klientów

 

Marketing wi-fi jest idealnym rozwiązaniem, jeśli firmie potrzebne jest narzędzie, dzięki któremu można precyzyjnie i niewielkim kosztem poznać profil klienta. W Internecie wszystko wydaje się łatwiejsze – podczas zakładania konta pocztowego czy swojego profilu w mediach społecznościowych sami udostępniamy o sobie wiele informacji, które są przechowywane przez tzw. „ciasteczka”. To dzięki nim w sieci mamy możliwość uzyskiwania więcej danych od osób, które odwiedzają nasz e-sklep. Pozwalają one nawet na prześledzenie ścieżek zakupowych i kierowanie odpowiedniej oferty remarketingowej.

Jednak w sklepie stacjonarnym nic nie dzieje się automatycznie. Do tej pory najlepszą metodą badania potencjalnej grupy docelowej były ankiety i wywiady bezpośrednie z osobami odwiedzającymi lokal, jednak z jednej strony wysokie koszty, a z drugiej negatywny stosunek klientów do „przeszkadzania im” w zakupach powodował, że takie rozwiązania były mało skuteczne.

Dzięki wi-fi marketingowi możemy poznać potrzeby naszych klientów. Wiedza o tym, czego szukają, czym się kierują przy wyborze produktów, czy są podatni na oferty promocyjne zawsze była wiedzą na wagę złota, a dziś jest na wyciągnięcie ręki. Wi-fi marketing to rozwiązanie, które pomoże nam udoskonalić precyzyjną komunikację marketingową, a jego największą przewagą jest łatwość łączenia online z offline. Dzięki uzyskiwanym cennym danym marketing wi-fi staje się idealnym narzędziem dla reklamodawców, ponieważ gwarantuje lepsze dotarcie z ofertą do odpowiednich grup docelowych.

2. Pozyskujesz nowych klientów


Oprócz pozyskania informacji o swoich potencjalnych klientach, dzięki wi-fi marketingowi możemy również skutecznie zachęcać ich do odwiedzenia lokalu, strony www i zapoznania się z ofertą. Najlepszym przykładem jest tutaj wizyta na lotnisku – kiedy użytkownik łączący się z tamtejszą siecią wi-fi może otrzymać na swojego smartfona reklamę lokalnej firmy taksówkarskiej lub wypożyczalni samochodów. Może ona przybierać różne formy – przyciągająca oko grafika, krótki film, informacja o nowej promocji, kupon rabatowy, a nawet bardziej interaktywne formy przekazu. Z raportów i z badań JustWIFI wynika, że ludzie darmowe wi-fi na lotniskach wykorzystują znacznie częściej dla rozrywki i szukania potrzebnych informacji (gdzie znajdą najtańszy nocleg lub jak dotrzeć do centrum miasta) niż dla biznesowych potrzeb. Dlatego też jest to doskonała przestrzeń reklamowa dla wszelkich firm związanych z turystyką, grami, szeroko rozumianą rozrywką, jak i wszelkimi dobrami luksusowymi. Wystarczy tylko pomysł, jaką formę przyjąć, aby zostać lepiej zapamiętanym i aby było to spójne z pozytywnym wizerunkiem marki. I tu pojawia się pytanie czemu nie być innowacyjnym i nie wykorzystać do tego marketingu wi-fi?

3. Pozyskujesz lojalność klientów


Wi-fi marketing, poza działaniami doraźnymi, może przynieść również długofalowe korzyści. Przede wszystkim możemy stworzyć coś na wzór „grupy remarketingowej”. Brzmi nieprawdopodobnie? Tylko w teorii. Pamiętajmy bowiem, że odpowiednie użycie informacji o użytkownikach naszej sieci wi-fi, da nam możliwość dotarcia do nich z odpowiednim komunikatem.

Doskonałym przykładem lojalizacji klientów jest kampania Allegro, w której marka rozdawała kupony do wykorzystania w aplikacji mobilnej. Przy wejściu do sieci wystarczyło podać swój login Allegro i w prezencie użytkownik otrzymywał 20 zł do wykorzystania na zakupy poprzez appkę. Dzięki temu powstaje kolejna grupa lojalnych klientów, którzy będą sprawdzać ofertę regularnie (a zwłaszcza wtedy, gdy reklamodawcy na tym najbardziej zależy). Wszystko to dzięki jednemu kliknięciu podczas pierwszej interakcji z reklamą, na które zresztą klient decyduje się chętnie, bo ma dzięki niemu dostęp do darmowego Internetu. Jednym słowem - wszyscy wygrywają.

4. Zwiększasz sprzedaż


Powyższy case z kodami rabatowymi, poza zainteresowaniem klienta naszą ofertą, jest również przykładem na zwiększenie wolumenu sprzedaży. Tym bardziej, że cześć klientów przegląda ofertę sklepu z zamiarem kupienia konkretnego produktu, ale gdy zobaczy interesującą go zniżkę na tę lub inną rzecz – jest szansa, że również po nią sięgnie i jego koszyk przy kasie będzie pojemniejszy.

Stosowanie wi-fi marketingu może zresztą dać wymierne korzyści finansowe nie tylko firmom handlowym, ale też usługowym. Można tu podać prosty przykład: ile razy zdarzyło się klientowi stać w kolejkach na dworcu tylko po to, by kupić bilet na autobus? Jedna, prosta czynność, która powinna zająć najwyżej kilka minut. O ile kasjer nie spróbuje zaoferować nowej usługi, klient opuszcza kasę. I tutaj jest pole do popisu dla wi-fi marketingu. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że czekający w kolejce klient (dla zabicia czasu) zechce połączyć się z Internetem. W tym momencie mamy okazję wyświetlić na jego smartfonie naszą najnowszą, atrakcyjną ofertę (na przykład zniżki świąteczne), o której normalnie podczas tej wizyty nawet by się nie dowiedział.

Skoro użytkownik znajduje się na konkretnym dworcu, to znaczy, że jest wstępnie zainteresowany usługami, które można tam nabyć, być może szuka przewoźnika, który najlepiej zaspokoi jego potrzeby. Planując więc kolejne podróże, jest duża szansa, że zainteresuje się ofertą, poznaną właśnie dzięki wi-fi marketingowi. Warto przy okazji zauważyć, że skuteczność tej formy reklamy zwiększa fakt, iż użytkownik jest na niej skoncentrowany. Zwłaszcza, jeśli wyświetlimy ją w momencie zaraz po połączeniu się z Internetem.

Precyzyjne targetowanie to istotna kwestia. Skierowanie komunikatu do użytkowników, których potrzeby i zachowania znamy wzbudza zainteresowaniem reklamą i pozwala osiągać średni CTR na poziomie 25% (dane JustWIFI), czyli znacznie wyższy niż w klasycznych nośnikach.

5. Poprawiasz wizerunek marki


I ostatnia rzecz, choć nie mniej istotna od poprzednich – wi-fi marketing może być narzędziem działań PR-owych. Pod warunkiem, że ze swoim przekazem trafimy w potrzeby konkretnego użytkownika (a z wyżej wymienionych powodów wynika, że jest na to duża szansa), uzyskamy wizerunek firmy nowoczesnej (sponsoring darmowego Internetu za jedno kliknięcie), skutecznie zaspokajającej potrzeby (trafiającej z ofertą dopasowaną do odbiorców) i pamiętającej o użytkowniku (przypominającej w przyszłości o swoich ofertach, przecenach). Dzięki temu klient ma poczucie, że ta indywidualna oferta jest kierowana właśnie do niego (zwłaszcza, jeśli zostanie odpowiednio „opakowana”), a jak wiadomo takie podejście w dobie masowej sprzedaży jest na wagę złota. Warto to wziąć to pod uwagę i zastanowić się nad możliwością skorzystania z zalet wi-fi marketingu w firmie.

::

Fot. Fotolia/ dolphfyn

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Warszawski car sharing dla osób prywatnych

Brief.pl / Aktualności

Warszawski car sharing dla osób prywatnych
Warszawski car sharing dla osób prywatnych

4Mobility, po uruchomieniu usługi car sharingu, czyli auta na minuty dla klientów biznesowych, rozszerza swoją ofertę na użytkowników prywatnych, a tym samym sprawia, że Warszawa dołącza do grona miast z car sharingiem dostępnym dla każdego. Od teraz osoby zainteresowane skorzystaniem z usługi mogą w prosty sposób zarezerwować wybrany pojazd. Samochód można odebrać w jednej z 20 baz na terenie miasta, otwierając go smartfonem.