NGO - biznes, czyli efekt synergii

NGO - biznes, czyli efekt synergii

Brief.pl / CSR

Dominującym modelem współpracy pomiędzy biznesem a NGO nadal jest wsparcie finansowe, czyli klasyczny sponsoring. NGO są w tym przypadku bezpośrednimi beneficjentem lub pośrednikiem w relacjach z ostatecznymi odbiorcami wsparcia finansowego. Model ten wymaga minimalnego zaangażowania ze strony firmy, a jednocześnie zazwyczaj przynosi jej najmniej pożytku. Nie buduje to głębszych relacji z otoczeniem, i w minimalnym stopniu wpływa na wzrost świadomości marki.

-

Bardziej dojrzałe myślenie o w współpracy z NGO zakłada wspólne zaangażowanie narzędzi, zasobów i kompetencji firmy w rozwiązywanie konkretnego problemu społecznego. Jest ono najczęściej realizowane poprzez programy zaangażowania społecznego - takie projekty prowadzi większość korporacji. NGO są w nich partnerem, inicjatorem lub "jedynie" ekspertem. Czasami jednak nie ma dla nich miejsca, gdyż główną rolę przejmują tzw. fundacje korporacyjne, czyli w gruncie rzeczy wyspecjalizowana komórki wewnętrzne.

Lepiej wygląda współpraca mniejszych organizacji z NGO. W ich przypadku pewne projekty mogą być realizowane wspólnie, koncentrując się na próbach rozwiązania problemu społecznego lub choćby nagłośnienia ważkości danej kwestii. Na przykład regionalna firma zajmująca się odpadami może promować we współpracy z organizacją proekologiczną postawy ekologiczne wśród młodzieży. Podstawą sukcesu takiego programu jest połączenie celów biznesowych firmy z celami społecznymi, jakie realizuje NGO.

Ważne jest, aby biznes nie patrzył na NGO jak na "tych, którzy wyciągają rękę po pieniądze", ale jak na ludzi i organizacje, z którymi można wspólnie osiągać ważne cele. Tak dzieje się już w przypadku współpracy branży reklamowej z NGO przy tworzeniu kampanii społecznych.  W sytuacji idealnej agencja realizuje swoje cele, tworząc ambitne i wyraziste kampanie, zaś NGO otrzymują know-how i silne wsparcie profesjonalistów w promowaniu swojego przekazu. Korzyści z takiej współpracy są obopólne - zarówno na poziomie finansowym, czysto ludzkim, emocjonalnym i społecznym.

Za najciekawszy model współpracy ostatnich miesięcy można uznać projekt, który angażuje jednocześnie firmę, sektor organizacji pozarządowych i zwykłych odbiorców, a mianowicie "Do a little. Change a lot" pilotowany przez Google. Dostawca internetowy wykorzystuje w nim swoje możliwości technologiczne i zasięgowe, aby zaangażować jak największą liczbę użytkowników. Aplikacja mobilna na Androida umożliwia przekazanie jednego dolara dziennie na wybraną NGO. Mechanizm jest dość prosty - po ściągnięciu programu, użytkownikowi wyświetlane są opisy projektów charytatywnych, spośród których można wybrać jeden, który wpiera się swoimi pieniędzmi. To przykład na to, że dobry pomysł połączony z możliwościami narzędziowymi daje niezwykły efekt synergii.

::

Więcej na temat efektywnej współpracy biznesu z przedstawicielami organizacji pozarządowych można będzie przeczytać w czerwcowym wydaniu miesięcznika „Brief”.   

Zobacz inne polecane artykuły

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

Wychowaj sobie konsumenta

Magazyn / Aktualności

Wychowaj sobie konsumenta
Wychowaj sobie konsumenta

Jak zbudować pozycję eksperta w umysłach konsumentów? Jak uskutecznić proces generowania leadów i wzbudzić zainteresowanie marką? W strategii content marketingowej warto znaleźć miejsce na white paper, czyli...? Mowa o użytecznej treści z górnej półki.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.