Ruszył "Facebook" dla przedsiębiorców i naukowców

Ruszył "Facebook" dla przedsiębiorców i naukowców

Brief.pl / Aktualności

Wystartowało Inventorum – portal społecznościowy dla przedsiębiorców i naukowców, który działa analogicznie do Facebooka. Misją serwisu jest pomoc naukowcom w komercjalizacji wyników badań i zwiększenie konkurencyjności polskich firm.

-

Inventorum to portal społecznościowy dla naukowców i przedsiębiorców dostępny pod adresem www.inventorum.opi.org.pl. - Stworzyli go eksperci z Ośrodka Przetwarzania Informacji – Państwowego Instytutu Badawczego (OPI PIB). To praktyczne narzędzie dla firm, dla których współpraca z nauką ma znaczenie strategiczne – wyjaśnia profesor Dorota Dobija z Akademii Leona Koźmińskiego, która odpowiada za zastosowany w Inventorum model wskaźników do oceny kapitału intelektualnego i innowacyjnego firm oraz zespołów badawczych.

 

Portal podpowie przedsiębiorcy nazwisko naukowca

 

Każda osoba zarejestrowana w portalu sama zarządza swoim profilem. Przedsiębiorcy i naukowcy będą otrzymywać powiadomienia o nowościach z obszaru swoich zainteresowań – uzyskają dostęp do interesujących ich innowacji, projektów i ekspertów.

– Inventorum to inaczej program internetowy, który za sprawą tzw. inteligentnych algorytmów dostosuje się do użytkownika. W trakcie korzystania, system uczy się jego zachowań i preferencji, aby trafnie dobierać dla nich partnerów do współpracy i ułatwić ich wyszukiwanie – mówi dr Jarosław Protasiewicz, kierownik Laboratorium Inteligentnych Systemów Informatycznych OPI PIB, który jest też kierownikiem projektu Inventorum.

Dr Protasiewicz tłumaczy, że w Inventorum przedsiębiorca znajdzie odpowiedzi na pytania o to, w co warto inwestować, czy i gdzie znajdzie rynek zbytu dla produktu, jaki potencjał badawczy ma określona uczelnia. Wyszuka partnera naukowego, dotrze do eksperta, który rozwiąże problem technologiczny. – System też sam będzie podpowiadał nazwiska, nazwy instytucji czy projekty, które mogą go zainteresować – mówi kierownik projektu z OPI PIB.

 

Baza danych o polskiej nauce

 

Twórcy platformy przekonują, że platforma zawiera największą bazę danych o polskiej nauce, która została zgromadzona przez 25 lat działalności inicjatora projektu – OPI PIB – Inventorum (Nauka-polska.pl). Tworzy też POL-on – źródło wiedzy o wszystkich polskich jednostkach naukowych.

– Liczymy na to, że Inventorum pomoże naukowcom w komercjalizacji wyników badań i przyczyni się do zwiększenia konkurencyjności polskich firm – mówi dr Olaf Gajl, dyrektor OPI PIB.

 

Współpraca

 

Prace nad Inventorum trwały 21 miesięcy. Równolegle do prac zespołu programistów i badaczy OPI PIB, przeprowadzono badania potrzeb i doświadczeń osób, które zajmują się innowacjami w przedsiębiorstwach. Portal przeszedł cztery fazy testów, w tym konsultacje z przedstawicielami wielu branż i ekspertów.

::

Redakcja Brief, jako inicjator zestawienia 15 kreatywnych w nauce, bardzo kibicuje takim projektom. 

::

Źródło: informacja prasowa

 

 

 

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Brief.pl / Wiedza

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku
5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane są nawet kilkaset razy w ciągu roku. Nic więc dziwnego, że nadążenie za zmianami bywa trudne, nawet dla dobrego specjalisty SEO, a to, co sprawdzało się jeszcze pół roku temu, obecnie może być traktowane co najwyżej jako mit. Przekonaj się, jakie działania pozycjonujące mają sens na dziś, a które lepiej odpuścić.

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Brief.pl / Aktualności

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar
Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Zbierają dane o użytkownikach sieci w 187 państwach, a ich autorska platforma DMP – OnAudience.com - przetwarza już ponad 3 mld profili internautów. Pokornie przyznają, że nie monitorują jeszcze aktywności sieciowej mieszkańców San Escobar, ale i tu obiecują rychłą poprawę. Warszawska spółka Cloud Technologies swój biznes zaczynała jako start-up w garażu, dziś po 6 latach działalności ma pozycję polskiego lidera analityki Big Data, posiadającego największą hurtownię danych w Europie. W tym roku spółka planuje opuścić NewConnect na rzecz głównego parkietu GPW.