Ruszył "Facebook" dla przedsiębiorców i naukowców

Ruszył "Facebook" dla przedsiębiorców i naukowców

Brief.pl / Aktualności

Wystartowało Inventorum – portal społecznościowy dla przedsiębiorców i naukowców, który działa analogicznie do Facebooka. Misją serwisu jest pomoc naukowcom w komercjalizacji wyników badań i zwiększenie konkurencyjności polskich firm.

-

Inventorum to portal społecznościowy dla naukowców i przedsiębiorców dostępny pod adresem www.inventorum.opi.org.pl. - Stworzyli go eksperci z Ośrodka Przetwarzania Informacji – Państwowego Instytutu Badawczego (OPI PIB). To praktyczne narzędzie dla firm, dla których współpraca z nauką ma znaczenie strategiczne – wyjaśnia profesor Dorota Dobija z Akademii Leona Koźmińskiego, która odpowiada za zastosowany w Inventorum model wskaźników do oceny kapitału intelektualnego i innowacyjnego firm oraz zespołów badawczych.

 

Portal podpowie przedsiębiorcy nazwisko naukowca

 

Każda osoba zarejestrowana w portalu sama zarządza swoim profilem. Przedsiębiorcy i naukowcy będą otrzymywać powiadomienia o nowościach z obszaru swoich zainteresowań – uzyskają dostęp do interesujących ich innowacji, projektów i ekspertów.

– Inventorum to inaczej program internetowy, który za sprawą tzw. inteligentnych algorytmów dostosuje się do użytkownika. W trakcie korzystania, system uczy się jego zachowań i preferencji, aby trafnie dobierać dla nich partnerów do współpracy i ułatwić ich wyszukiwanie – mówi dr Jarosław Protasiewicz, kierownik Laboratorium Inteligentnych Systemów Informatycznych OPI PIB, który jest też kierownikiem projektu Inventorum.

Dr Protasiewicz tłumaczy, że w Inventorum przedsiębiorca znajdzie odpowiedzi na pytania o to, w co warto inwestować, czy i gdzie znajdzie rynek zbytu dla produktu, jaki potencjał badawczy ma określona uczelnia. Wyszuka partnera naukowego, dotrze do eksperta, który rozwiąże problem technologiczny. – System też sam będzie podpowiadał nazwiska, nazwy instytucji czy projekty, które mogą go zainteresować – mówi kierownik projektu z OPI PIB.

 

Baza danych o polskiej nauce

 

Twórcy platformy przekonują, że platforma zawiera największą bazę danych o polskiej nauce, która została zgromadzona przez 25 lat działalności inicjatora projektu – OPI PIB – Inventorum (Nauka-polska.pl). Tworzy też POL-on – źródło wiedzy o wszystkich polskich jednostkach naukowych.

– Liczymy na to, że Inventorum pomoże naukowcom w komercjalizacji wyników badań i przyczyni się do zwiększenia konkurencyjności polskich firm – mówi dr Olaf Gajl, dyrektor OPI PIB.

 

Współpraca

 

Prace nad Inventorum trwały 21 miesięcy. Równolegle do prac zespołu programistów i badaczy OPI PIB, przeprowadzono badania potrzeb i doświadczeń osób, które zajmują się innowacjami w przedsiębiorstwach. Portal przeszedł cztery fazy testów, w tym konsultacje z przedstawicielami wielu branż i ekspertów.

::

Redakcja Brief, jako inicjator zestawienia 15 kreatywnych w nauce, bardzo kibicuje takim projektom. 

::

Źródło: informacja prasowa

 

 

 

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Brief.pl / Aktualności

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster
YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Z każdym rokiem rośnie rola treści wideo, co przekłada się na wzrost popularności YouTuberów. Potencjał ten dostrzegają firmy, stawiając na współpracę z Vlogerami. Których z nich ma największy potencjał reklamowy? W analizie przygotowanej przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” podsumowano obecność medialną 100 najpopularniejszych pod względem liczby subskrybentów polskich YouTuberów. Raport dotyczy 2016 roku.