13 polskich spółek w rankingu Deloitte Technology Fast 500 EMEA

13 polskich spółek w rankingu Deloitte Technology Fast 500 EMEA

Brief.pl / Aktualności

W tegorocznej, 15. edycji konkursu Deloitte Technology Fast 500 EMEA, grupującego najszybciej rozwijające się spółki technologiczne z regionu EMEA czyli Europa, Bliskich Wschód i Afryka, znalazło się 57 firm z Europy Środkowej, w tym 13 z Polski. Średni wzrost przychodów wszystkich laureatów wyniósł 1.012 proc. Najszybciej rozwijającym się przedsiębiorstwem technologicznym została holenderska firma Catawiki. Spośród polskich spółek najwyżej w rankingu uplasowała się firma Sky Cash Poland, która zajęła 46. miejsce.

-

Ranking "Deloitte Technology Fast 500 EMA" tworzony jest na podstawie analizy opartej o procentowy wzrost przychodów operacyjnych ze sprzedaży na przełomie ostatnich czterech lat (2011 r. vs 2014 r.). Średnia stopa wzrostu przychodów wszystkich spółek z zestawienia wyniosła 1.012 proc. wobec 1.711 proc. w ubiegłorocznej edycji i 1.403 proc. dla programu z 2013 r.

– Na tle wyników z ostatnich lat zauważamy kontynuację tego samego trendu, polegającego na wyhamowaniu dynamiki wzrostu przychodów. Obserwowaliśmy to również w środkowoeuropejskim rankingu Technology Fast 50. Możemy więc mówić o pewnej dojrzałości branży technologicznej, choć należy pamiętać, że wciąż są to wyniki znacznie wyższe w porównaniu do innych sektorów – mówi Magdalena Burnat-Mikosz, partner zarządzająca zespołami Innovation Consulting i R&D and Government Incentives, Deloitte.

Francuskie spółki rozwijają się najszybciej

Do tegorocznej edycji rankingu zgłosiło się 890 przedsiębiorstw. Po dwóch latach dominacji francuskich spółek, zwycięzcą została firma z Holandii. Firma Catawiki jest internetowym domem aukcyjnym. Na przestrzeni ostatnich czterech lat spółka zanotowała imponujący wzrost przychodów na poziomie ponad 45 tys. proc.

Środkowoeuropejski lider i zwycięzca tegorocznego rankingu „Deloitte Technology Fast 50 Central Europe” – czeska firma Simplity – znalazła się na 40. miejscu zestawienia EMEA. Najwyższą pozycję spośród polskich spółek udało się zdobyć warszawskiej firmie Sky Cash Poland, która zajmuje się płatnościami mobilnymi. Spółka znalazła się na 46. pozycji w rankingu EMEA. W tym roku w całym zestawieniu uplasowało się 13 przedsiębiorstw z Polski, w porównaniu do 15 w edycji 2014 oraz 17 w 2013. W ubiegłorocznej edycji zestawienia najlepsze polskie przedsiębiorstwo znalazło się na 77. miejscu, rok wcześniej na 97. – można więc mówić o znacznym awansie i sukcesie polskich spółek.

Podobnie jak w ubiegłym roku i dwa lata temu, najliczniej reprezentowanym państwem jest Francja, z której pochodzi 87 spółek. Drugie miejsce należy do Wielkiej Brytanii (72 firmy), a trzecie do Norwegii - 50 firm. Polska zajęła pod tym względem 12. lokatę.

–Tegoroczna edycja konkursu tradycyjnie została zdominowana przez spółki z sektora oprogramowania, które stanowią ponad 50 proc. całego zestawienia. Widzimy wzrost reprezentacji firm z tego sektora wobec ubiegłorocznej edycji o 10 p.p. Firm reprezentujących kategorię media jest ponad 17,5 proc. Trzecie miejsce zajmują producenci sprzętu, zajmujący prawie 10,5 proc. - mówi Adam Chróścielewski, partner Deloitte, lider programu w Europie Środkowej.

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków

Brief.pl / Aktualności

Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków
Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków

Rozwój technologiczny, który z roku na rok nabiera tempa, coraz bardziej wpływa na życie każdego z nas. Zgodnie z tegorocznym raportem firmy doradczej Deloitte „TMT Predictions” na progu kolejnej rewolucji stoi telekomunikacja, której napędem będą m.in. sieć piątej generacji (5G), beacony oraz technologie biometryczne. Polska w tych aspektach już dziś nie ustępuje rynkom światowym. Jak wynika z badania Deloitte aż 57 proc. dorosłych użytkowników telefonów komórkowych w Polsce korzysta już z 4G/LTE, a 31 proc. nieposiadających takiej usługi w ciągu najbliższych dwunastu miesięcy chce z niej skorzystać. Beneficjentem kolejnej fali zmian w telekomunikacji będą też polskie firmy technologiczne, specjalizujące się w świadczeniu obsługi IT-as-a-service i działające na rynku beaconów.

Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?

Brief.pl / Aktualności

Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?
Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?

W dzisiejszych czasach bardzo popularna jest strategia promocji, wchodząc do sklepu jesteśmy z każdej półki atakowani promocjami cenowymi. Okazuje się jednak, że promocje w dłuższej perspektywie przynoszą pyrrusowe zwycięstwa. W co zatem warto zainwestować, co jest driverem zakupowym, którym kieruje się coraz więcej klientów?