13 polskich spółek w rankingu Deloitte Technology Fast 500 EMEA

13 polskich spółek w rankingu Deloitte Technology Fast 500 EMEA

Brief.pl / Aktualności

W tegorocznej, 15. edycji konkursu Deloitte Technology Fast 500 EMEA, grupującego najszybciej rozwijające się spółki technologiczne z regionu EMEA czyli Europa, Bliskich Wschód i Afryka, znalazło się 57 firm z Europy Środkowej, w tym 13 z Polski. Średni wzrost przychodów wszystkich laureatów wyniósł 1.012 proc. Najszybciej rozwijającym się przedsiębiorstwem technologicznym została holenderska firma Catawiki. Spośród polskich spółek najwyżej w rankingu uplasowała się firma Sky Cash Poland, która zajęła 46. miejsce.

-

Ranking "Deloitte Technology Fast 500 EMA" tworzony jest na podstawie analizy opartej o procentowy wzrost przychodów operacyjnych ze sprzedaży na przełomie ostatnich czterech lat (2011 r. vs 2014 r.). Średnia stopa wzrostu przychodów wszystkich spółek z zestawienia wyniosła 1.012 proc. wobec 1.711 proc. w ubiegłorocznej edycji i 1.403 proc. dla programu z 2013 r.

– Na tle wyników z ostatnich lat zauważamy kontynuację tego samego trendu, polegającego na wyhamowaniu dynamiki wzrostu przychodów. Obserwowaliśmy to również w środkowoeuropejskim rankingu Technology Fast 50. Możemy więc mówić o pewnej dojrzałości branży technologicznej, choć należy pamiętać, że wciąż są to wyniki znacznie wyższe w porównaniu do innych sektorów – mówi Magdalena Burnat-Mikosz, partner zarządzająca zespołami Innovation Consulting i R&D and Government Incentives, Deloitte.

Francuskie spółki rozwijają się najszybciej

Do tegorocznej edycji rankingu zgłosiło się 890 przedsiębiorstw. Po dwóch latach dominacji francuskich spółek, zwycięzcą została firma z Holandii. Firma Catawiki jest internetowym domem aukcyjnym. Na przestrzeni ostatnich czterech lat spółka zanotowała imponujący wzrost przychodów na poziomie ponad 45 tys. proc.

Środkowoeuropejski lider i zwycięzca tegorocznego rankingu „Deloitte Technology Fast 50 Central Europe” – czeska firma Simplity – znalazła się na 40. miejscu zestawienia EMEA. Najwyższą pozycję spośród polskich spółek udało się zdobyć warszawskiej firmie Sky Cash Poland, która zajmuje się płatnościami mobilnymi. Spółka znalazła się na 46. pozycji w rankingu EMEA. W tym roku w całym zestawieniu uplasowało się 13 przedsiębiorstw z Polski, w porównaniu do 15 w edycji 2014 oraz 17 w 2013. W ubiegłorocznej edycji zestawienia najlepsze polskie przedsiębiorstwo znalazło się na 77. miejscu, rok wcześniej na 97. – można więc mówić o znacznym awansie i sukcesie polskich spółek.

Podobnie jak w ubiegłym roku i dwa lata temu, najliczniej reprezentowanym państwem jest Francja, z której pochodzi 87 spółek. Drugie miejsce należy do Wielkiej Brytanii (72 firmy), a trzecie do Norwegii - 50 firm. Polska zajęła pod tym względem 12. lokatę.

–Tegoroczna edycja konkursu tradycyjnie została zdominowana przez spółki z sektora oprogramowania, które stanowią ponad 50 proc. całego zestawienia. Widzimy wzrost reprezentacji firm z tego sektora wobec ubiegłorocznej edycji o 10 p.p. Firm reprezentujących kategorię media jest ponad 17,5 proc. Trzecie miejsce zajmują producenci sprzętu, zajmujący prawie 10,5 proc. - mówi Adam Chróścielewski, partner Deloitte, lider programu w Europie Środkowej.

Zobacz inne polecane artykuły

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

Wychowaj sobie konsumenta

Magazyn / Aktualności

Wychowaj sobie konsumenta
Wychowaj sobie konsumenta

Jak zbudować pozycję eksperta w umysłach konsumentów? Jak uskutecznić proces generowania leadów i wzbudzić zainteresowanie marką? W strategii content marketingowej warto znaleźć miejsce na white paper, czyli...? Mowa o użytecznej treści z górnej półki.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.