Filmy 360 - narzędzie nowoczesnego marketera (case study)

Filmy 360 - narzędzie nowoczesnego marketera (case study)

Brief.pl / Technologie

W jaki sposób firmy korzystają z możliwości, jakie dają filmy 360 oraz wirtualna rzeczywistość? Przedstawiamy najciekawsze przykłady zastosowania wspomnianych technologii w działaniach marketingowych.

-

Patron Tequila

 

W kampanii marki Patron Tequila wykorzystano wszystko to, co w arsenale nowoczesnego marketera i kampanii opartej o materiały wideo być powinno:

- wykorzystanie dronów do filmowania ujęć

- materiał nakręcony w technologii wideo 360

- wzbogacenie całości o wizualizacje 3D w wirtualnej rzeczywistości

Jest to bez wątpienia jeden z najlepiej wykonanych obecnie materiałów promocyjnych, wykorzystujących nowatorskie technologie. Drony wykorzystano do filmowania kadrów, ukazujących po kolei cały proces tworzenia końcowego produktu - od momentu zbierania owoców niebieskiej agawy po proces butelkowania.

Oczywiście połączenie sposobów rejestracji w technologii 360 i dronów nie jest tak proste, jak może się wydawać. Wymagało to zastosowania specjalnych mocowań i wieloosiowych stabilizatorów ze względu na to, że koniec końców jest to zestaw kilku kamerek GoPro.

Kolejnym etapem było wzbogacenie filmu 360 o elementy, których nie da się sfilmować. Wtedy do gry wkroczyło modelowanie 3D, które obecnie osiąga już poziom wysokiego realizmu. W końcowym filmie miejscami trudno dostrzec gdzie zaczyna się przestrzeń wymodelowana, a gdzie ta filmowana.

 

Mimo wielu wyzwań technologicznych końcowy efekt należy uznać za sukces. Nie tylko ze względu na to, że była to jedna z pierwszych kampanii, wykorzystująca tak wiele nowoczesnych technologii, ale też ze względu na to, że została profesjonalnie zrealizowana.

 

Wireless Audio 360

 

Jeśli chodzi o reklamy wideo 360 - na pewno jest to nowość i wciąż trudno przedstawić wiele przykładów. Jednym z tych nielicznych, dobrze wykonanych jest  teledysk reklamowy promujący zestaw Wireless Audio 360, wyprodukowany dzięki firmie Samsung. Materiał różni się od zwykłego teledysku, kręconego z wykorzystaniem pojedynczej kamery 360 tym, że jest złożony z kilku scen. W efekcie wzbudza jeszcze więcej emocji i jednocześnie podnosi jakość wizerunkową marki oraz produktu.

 

Wrigleys 5 Gum

 

W kontekście nowych technologii i wykorzystania symulacji w technologii 360 można mówić o jeszcze bardziej angażujących kreacjach. Przykładem może tu być kampania Wrigleys 5 Gum. Tego typu realizacja jest możliwa do wykonania gdy mamy do dyspozycji większy budżet. Technologia jest na tyle rozwinięta, że nie rozczaruje nawet najbardziej pomysłowych zespołów kreatywnych.

Główną koncepcją było stworzenie mobilnych kontenerów, które ustawiane były w interesujących miejscach na terenie Stanów Zjednoczonych, gdzie promocja gumy 5Gum miała miejsce.

Każdy kontener to prawdziwy majstersztyk. Przygoda odbiorcy zaczynała się od umieszczonego na zewnątrz QR kodu, po którego zeskanowaniu wyświetlacz ukazywał miejsce w kolejce do wejścia.

W odpowiednim momencie otwierały się drzwi i uczestnik wydarzenia był zapraszany do środka konteneru. Specjalna uprząż alpinistyczna, umocowana pod sufitem, była zakładana uczestnikowi, który dzięki niej mógł się swobodnie poruszać w powietrzu. Następnie zakładane były okulary wirtualne Oculus, za pośrednictwem których odbywała się projekcja tego, co zdaniem autorów odzwierciedla przeżycie związane z jedzeniem reklamowanej gumy. Natychmiastowo więc odbiorca przeniesił się do mroźnej krainy lodu, a następnie ognia i tak na zmianę. W kontenerze był umieszczony Kinect aby odbiorcy mogli żonglować płomieniami i śnieżkami w powietrzu. To jednak nie wszystko. W okularach wirtualnych umieszczony był też specjalny wkład, o identycznym zapachu co guma.

Wszystkie te elementy błyskawicznie oddziaływały na zmysły uczestnika zaraz po wejściu do kontenera i włożeniu gumy do ust. Ostatnim elementem, o jaki zadbali producenci było podpięcie przemysłowej klimatyzacji, by wraz ze smakiem, zapachem i ruchem, ochłodzić pomieszczenie w ciągu kilku sekund o kilkanaście stopni i wzmocnić całościowi efekt.

Oczywiście po tak intensywnym odbiorze, oszołomiony uczestnik wychodzący z kontenera był fotografowany i na aplikacji użytej wcześniej do skanowania QR kodu kontenera pojawiało się jego zdjęcie. Następnie można je było umieścić na Facebooku. Odzwierciedlenie, doświadczenie i zachwyt - to najważniejsze części kampanii, która cieszyła się niezwykłą popularnością.

::

W każdym przypadku to nie technologia zmusza odbiorcę do odczuwania symulowanej rzeczywistości jako prawdziwej, ale to odbiorca uznaje ją za prawdziwą ze względu na swoją potrzebę doświadczania. Marketing doświadczeń już nie raz pokazał, że gdy marka spojrzy na świat oczami konsumenta, możliwe jest nawiązanie silnej relacji. Filmy 360 i VR to kolejny etap w rozwoju – zarówno marketingu, jak i relacji.

::

Fot. Fotolia/profit_image

Zobacz inne polecane artykuły

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Magazyn / Aktualności

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup
Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Business Link i Skanska będą współtworzyć innowacyjny ekosystem w regionie Europy Środkowo-Wschodniej (CEE) dla startupów, małych i średnich firm oraz sektora usług biznesowych. Deweloper zainwestował w Business Link, największą sieć coworkingu i prywatnych biur na wynajem w Polsce. Dzięki planowanej ekspansji Business Link stanie się największą tego typu siecią w Europie i drugą na świecie, a Skanska stworzy najbardziej kompleksową ofertę biurową dla różnorodnych podmiotów na rynku CEE.

Przedsiębiorczy Poznań

Brief.pl / Aktualności

Przedsiębiorczy Poznań
Przedsiębiorczy Poznań

Jednym z pięciu priorytetów, zawartych w przyjętej w tym roku przez Radę Miasta Strategii Rozwoju Miasta Poznania 2020+, jest nowoczesna przedsiębiorczość. Oznacza to, że w Poznaniu ma rozwijać się zróżnicowana, nowoczesna i silna gospodarka. Lokalne, niewielkie firmy mają uzyskać wsparcie w działaniach innowacyjnych. Wspierana ma być też współpraca biznesu i nauki, pomoc uzyskać mają lokalne startupy. Miasto ma również działać na rzecz zwiększenia poziomu umiędzynarodowienia poznańskiej przedsiębiorczości. I nie są to puste deklaracje.