Realny hejt

Realny hejt

Brief.pl / Aktualności

Głośno w ostatnich dniach o przypadku pewnego Brytyjczyka hinduskiego pochodzenia, który za turban i kolor skóry został pobity przed jednym z krakowskich klubów. Uderza jeszcze bardziej fakt, że turysta, przyjechał do Polski po to aby odwiedzić Auschwitz i oddać hołd pomordowanym tam więźniom. W obronie poszkodowanego stanęło wielu przechodniów, którzy prosili go, aby nie kojarzył Polków wyłącznie z agresywnym postawami. Takie przypadki należy piętnować, jednak czy jesteśmy tak samo zbulwersowani, gdy negatywne gesty i słowa padają w internecie?

-

Panuje przekonanie, że w sieci każdy może czuć się bezkarny i anonimowy. Widać to po aktywności wielu użytkowników mediów społecznościowych, forów i chatów. Fala nieuzasadnionej krytyki, a właściwie krytykanctwa wylewa się niemal każdego dnia na wirtualnych stronach. Niezależnie od stanowiska, pozycji, tuszy, ilości pieniędzy na koncie, wyznania, koloru skóry - hejt może dotknąć każdego, z jakiegokolwiek powodu. Dlatego tak ważna jest reakcja.

#HejtStop

 

Do takiej słownej walki na argumenty zachęca kampania Hejtstop. Twarzą, a właściwie „ryjem” kampanii został Jarosław Kuźniar, który jak uważają pomysłodawcy akcji jest jednym z najbardziej hejtowanych dziennikarzy w Polsce.


Na Kuźniarze jednak cała akcja się nie skończy. Dlaczego powstała kampania? Jak walczyć z przemocą słowną? W jaki sposób mierzyć efektywność takiej akcji? O tym między innymi opowiadała dziś w #BriefMorning Joanna Grabarczyk, koordynatorka kampanii.

Już w pierwszych dniach o kampanii było bardzo głośno, jej przekaz dotarł do wielu osób, ale czy przełoży się to na rzeczywistą zmianę? Czy dzięki takim akcjom zjawisko hejtu zmniejszy się w naszym rodzimym internecie? Oby. Jednak czy to możliwe skoro w komentarzach pod kampanią, której celem jest walka z hejtem, pojawia się tak wiele negatywnych, często agresywnych słów?

Światowy problem

 

Warto przy tym pamiętać, że problem hejtu nie dotyczy jedynie polskiego internetu. To jeden z poważniejszych problemów całego wirtualnego świata. Państwa na całym globie starają się walczyć w różny sposób z przejawami słownej agresji online.

Interesującym przykładem takich działań jest brazylijska kampania przeciw rasizmowi - Wirtualny rasizm, realne konekwencje. Agresywne komentarze, które pojawiały się w sieci, zostały wydrukowane w dużym formacie i zawieszone na miejskich billboardach. Cała kampania miała uświadomić przechodniom, a także twórcom rasistowskich wpisów, że wirtualne słowa, mają swoje konsekwencje w rzeczywistości. Warto o tym pamiętać. 

::

Fot. Fotolia/  igor

Zobacz inne polecane artykuły

Oddaj pracownikom władzę

Magazyn / Inspiracje

Oddaj pracownikom władzę
Oddaj pracownikom władzę

Czy można prowadzić firmę, nie podejmując żadnej decyzji? Czy dobrym pomysłem jest ujawnienie wysokości pensji wszystkich pracowników, a co więcej, danie im możliwości samodzielnego przyznawania sobie wynagrodzenia? Czy firma bez siedziby głównej i biura ma szansę przetrwać na rynku? Chociaż może się wydawać, że każdy prezes na powyższe pytania bez zastanowienia odpowiedziałby przecząco, przykłady takich firm, jak Semco czy Xtech.pl, pokazują, że byłyby to odpowiedzi nieuzasadnione.

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

Wychowaj sobie konsumenta

Magazyn / Aktualności

Wychowaj sobie konsumenta
Wychowaj sobie konsumenta

Jak zbudować pozycję eksperta w umysłach konsumentów? Jak uskutecznić proces generowania leadów i wzbudzić zainteresowanie marką? W strategii content marketingowej warto znaleźć miejsce na white paper, czyli...? Mowa o użytecznej treści z górnej półki.