wp - grudzien 2016

Bezpieczna i skuteczna utylizacja danych bez tajemnic (infografika)

Bezpieczna i skuteczna utylizacja danych bez tajemnic (infografika)

Brief.pl / Wiedza

Bezpieczeństwo informacji to wśród polskich przedsiębiorców i urzędników wciąż temat budzący grozę. Pomimo, że jedna z podstawowych norm bezpieczeństwa DIN66399 obowiązuję już od 2012 roku, to w tym zakresie nadal pozostaje wiele niewiadomych. Należy pamiętać, że ponad 90 proc. leaków zawiera dane osobowe i poufne informacje firmowe1. Ewentualny wyciek danych stanowi ogromne zagrożenie dla każdej organizacji. Jak prawidłowo utylizować dokumenty zawierające poufne dane? Jak je archiwizować? Kto powinien mieć do nich dostęp?

-

 - Na pytanie na czym polega mityczna polityka bezpieczeństwa informacji odpowiedź brzmi: na zastosowaniu się do normy DIN66399 - mówi Marcin Sobaniec, ekspert HSM Polska. - Wiedza na temat prawidłowej utylizacji i archiwizacji papierowych i cyfrowych nośników danych powinna być w polskich firmach systematycznie wdrażana. Gruntowne i cykliczne szkolenia na temat negatywnych skutków wycieków informacji i zagrożeń jakie wiążą się z niewłaściwą utylizacją dokumentacji to podstawa. Nie bez znaczenia jest oczywiście nowoczesny sprzęt, który jest zgodny z obowiązującymi normami bezpieczeństwa. DIN 66399 pozwoli go wybrać i dopasować właściwą niszczarkę do potrzeb naszego biura. Nadrzędna zasadą jest to, aby nośniki zawierające poufne dane w miarę możliwości nie wydostawały się poza organizację, w której się znajdują. Proces utylizacji i archiwizacji także powinien być przeprowadzany wewnątrz danej firmy czy urzędu – komentuje.

Oto 7 rzeczy, których nie wiesz o normie DIN66399 w postaci przyjaznej infografiki

 

::

Fot. Fotolia/ duncanandison

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Wielcy nieznani: Martin Cooper, twórca telefonu komórkowego

Magazyn / Ludzie

Wielcy nieznani: Martin Cooper, twórca telefonu komórkowego
Wielcy nieznani: Martin Cooper, twórca telefonu komórkowego

Zgodnie z najnowszym raportem „Mobile Economy 2015”, stworzonym przez organizację GSMA, pod koniec 2014 r. ponad 3,6 mld ludzi na świecie miało wykupioną minimum jedną subskrypcję mobilną. To oznacza, że więcej niż połowa populacji ziemskiej właściwie w każdej chwili, niezależnie od miejsca, w którym się znajduje, i bez żadnego wysiłku może skontaktować się z drugą osobą. Wykonując telefon czy wysyłając wiadomość tekstową za pomocą urządzenia mobilnego, rzadko kiedy zastanawiamy się jednak nad tym, kto sprawił, że czynności te są dziś nie tylko możliwe, ale również tak powszechne, że tracą na swojej wyjątkowości. Martin Cooper, wynalazca telefonu komórkowego, jest dla wielu kolejnym „wielkim nieznanym”.