Bezpieczna i skuteczna utylizacja danych bez tajemnic (infografika)

Bezpieczna i skuteczna utylizacja danych bez tajemnic (infografika)

Brief.pl / Wiedza

Bezpieczeństwo informacji to wśród polskich przedsiębiorców i urzędników wciąż temat budzący grozę. Pomimo, że jedna z podstawowych norm bezpieczeństwa DIN66399 obowiązuję już od 2012 roku, to w tym zakresie nadal pozostaje wiele niewiadomych. Należy pamiętać, że ponad 90 proc. leaków zawiera dane osobowe i poufne informacje firmowe1. Ewentualny wyciek danych stanowi ogromne zagrożenie dla każdej organizacji. Jak prawidłowo utylizować dokumenty zawierające poufne dane? Jak je archiwizować? Kto powinien mieć do nich dostęp?

-

 - Na pytanie na czym polega mityczna polityka bezpieczeństwa informacji odpowiedź brzmi: na zastosowaniu się do normy DIN66399 - mówi Marcin Sobaniec, ekspert HSM Polska. - Wiedza na temat prawidłowej utylizacji i archiwizacji papierowych i cyfrowych nośników danych powinna być w polskich firmach systematycznie wdrażana. Gruntowne i cykliczne szkolenia na temat negatywnych skutków wycieków informacji i zagrożeń jakie wiążą się z niewłaściwą utylizacją dokumentacji to podstawa. Nie bez znaczenia jest oczywiście nowoczesny sprzęt, który jest zgodny z obowiązującymi normami bezpieczeństwa. DIN 66399 pozwoli go wybrać i dopasować właściwą niszczarkę do potrzeb naszego biura. Nadrzędna zasadą jest to, aby nośniki zawierające poufne dane w miarę możliwości nie wydostawały się poza organizację, w której się znajdują. Proces utylizacji i archiwizacji także powinien być przeprowadzany wewnątrz danej firmy czy urzędu – komentuje.

Oto 7 rzeczy, których nie wiesz o normie DIN66399 w postaci przyjaznej infografiki

 

::

Fot. Fotolia/ duncanandison

Zobacz inne polecane artykuły

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

Brief.pl / Aktualności

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie
Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

7 lat, blisko 300 firm i ponad 400 laureatów. Ranking 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie to najstarsza, bo trwająca już 7. rok inicjatywa, która pomaga budować i promować segment innowacyjnego oraz kreatywnego biznesu w Polsce. Jej celem jest porządkowanie rynku oraz otwieranie przed przedsiębiorcami możliwości networkingowych i biznesowych. W tym roku, przy okazji 7. urodzin, ranking doczekał się kilku zmian...

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Brief.pl / Aktualności

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia
Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Na czym polega aplikacja Quertes? To zupełnie nowe spojrzenie na dzielenie się. Przypadki AirBnB czy Ubera pokazują, że ekonomia współdzielenia staje się coraz bardziej popularna. Odchodzimy od sztywnych reguł, a ludzie chcą wykorzystywać i monetyzować swoje umiejętności. Na tej zasadzie powstała aplikacja Quertes, miejsce które łączy ludzi gotujących prywatnie tymi, którzy chcą przełamać rutynę i zjeść coś nowego, pysznego i domowego. Pobierając darmową aplikację ludzie gotujący prywatnie w domach mogą sprzedać to, co przygotują, a Foodies mają możliwość kupienia domowego jedzenia.

Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?

Magazyn / Aktualności

Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?
Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?

Marketing afiliacyjny, jako rodzaj działań marketingowych online, powinna znać każda duża i średnia firma, prowadząca aktywną sprzedaż w sieci. Stwarza on optymalne warunki do promocji produktów i usług, zapewniając jednocześnie dodatkowe korzyści, wynikające ze współpracy z siecią afiliacyjną. Choć zainteresowanie nim stale wzrasta, wciąż nie wszyscy mają świadomość istnienia tego rozwiązania i nie dla wszystkich jest ono zrozumiałe. Czym zatem jest afiliacja i kto powinien z niej skorzystać?