Bezpieczna i skuteczna utylizacja danych bez tajemnic (infografika)

Bezpieczna i skuteczna utylizacja danych bez tajemnic (infografika)

Brief.pl / Wiedza

Bezpieczeństwo informacji to wśród polskich przedsiębiorców i urzędników wciąż temat budzący grozę. Pomimo, że jedna z podstawowych norm bezpieczeństwa DIN66399 obowiązuję już od 2012 roku, to w tym zakresie nadal pozostaje wiele niewiadomych. Należy pamiętać, że ponad 90 proc. leaków zawiera dane osobowe i poufne informacje firmowe1. Ewentualny wyciek danych stanowi ogromne zagrożenie dla każdej organizacji. Jak prawidłowo utylizować dokumenty zawierające poufne dane? Jak je archiwizować? Kto powinien mieć do nich dostęp?

-

 - Na pytanie na czym polega mityczna polityka bezpieczeństwa informacji odpowiedź brzmi: na zastosowaniu się do normy DIN66399 - mówi Marcin Sobaniec, ekspert HSM Polska. - Wiedza na temat prawidłowej utylizacji i archiwizacji papierowych i cyfrowych nośników danych powinna być w polskich firmach systematycznie wdrażana. Gruntowne i cykliczne szkolenia na temat negatywnych skutków wycieków informacji i zagrożeń jakie wiążą się z niewłaściwą utylizacją dokumentacji to podstawa. Nie bez znaczenia jest oczywiście nowoczesny sprzęt, który jest zgodny z obowiązującymi normami bezpieczeństwa. DIN 66399 pozwoli go wybrać i dopasować właściwą niszczarkę do potrzeb naszego biura. Nadrzędna zasadą jest to, aby nośniki zawierające poufne dane w miarę możliwości nie wydostawały się poza organizację, w której się znajdują. Proces utylizacji i archiwizacji także powinien być przeprowadzany wewnątrz danej firmy czy urzędu – komentuje.

Oto 7 rzeczy, których nie wiesz o normie DIN66399 w postaci przyjaznej infografiki

 

::

Fot. Fotolia/ duncanandison

Zobacz inne polecane artykuły

Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production

Brief.pl / Ludzie

Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production
Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production

Czym jest branded content? Którym markom czy branżom działania branded contentowe przynieść mogą szczególną korzyść? O stosunkowo młodym trendzie, który w najbliższym czasie może zrewolucjonizować komunikację marketingową marek rozmawiamy z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production.

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Brief.pl / Ludzie

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland
Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Czy istnieje dobry moment na odpalenie własnego biznesu? Jak w kontekście wszechobecnych startupów rysuje się przyszłość korporacji? Jaka jest świadomość siły małych i średnich przedsiębiorców w Polsce? W ramach cyklu wywiadów przedstawiającego Kapitułę 7. edycji 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie rozmawiamy z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland.