Bezpieczna i skuteczna utylizacja danych bez tajemnic (infografika)

Bezpieczna i skuteczna utylizacja danych bez tajemnic (infografika)

Brief.pl / Wiedza

Bezpieczeństwo informacji to wśród polskich przedsiębiorców i urzędników wciąż temat budzący grozę. Pomimo, że jedna z podstawowych norm bezpieczeństwa DIN66399 obowiązuję już od 2012 roku, to w tym zakresie nadal pozostaje wiele niewiadomych. Należy pamiętać, że ponad 90 proc. leaków zawiera dane osobowe i poufne informacje firmowe1. Ewentualny wyciek danych stanowi ogromne zagrożenie dla każdej organizacji. Jak prawidłowo utylizować dokumenty zawierające poufne dane? Jak je archiwizować? Kto powinien mieć do nich dostęp?

-

 - Na pytanie na czym polega mityczna polityka bezpieczeństwa informacji odpowiedź brzmi: na zastosowaniu się do normy DIN66399 - mówi Marcin Sobaniec, ekspert HSM Polska. - Wiedza na temat prawidłowej utylizacji i archiwizacji papierowych i cyfrowych nośników danych powinna być w polskich firmach systematycznie wdrażana. Gruntowne i cykliczne szkolenia na temat negatywnych skutków wycieków informacji i zagrożeń jakie wiążą się z niewłaściwą utylizacją dokumentacji to podstawa. Nie bez znaczenia jest oczywiście nowoczesny sprzęt, który jest zgodny z obowiązującymi normami bezpieczeństwa. DIN 66399 pozwoli go wybrać i dopasować właściwą niszczarkę do potrzeb naszego biura. Nadrzędna zasadą jest to, aby nośniki zawierające poufne dane w miarę możliwości nie wydostawały się poza organizację, w której się znajdują. Proces utylizacji i archiwizacji także powinien być przeprowadzany wewnątrz danej firmy czy urzędu – komentuje.

Oto 7 rzeczy, których nie wiesz o normie DIN66399 w postaci przyjaznej infografiki

 

::

Fot. Fotolia/ duncanandison

Zobacz inne polecane artykuły

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Brief.pl / Aktualności

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!
GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Już w ten czwartek o godzinie 14.30 na Facebooku Business in Brief rusza transmisja live z wyjątkowego wydarzenia, jakie przygotowaliśmy dla Was wspólnie z partnerami. Jeśli spodziewacie się nudnych prezentacji, przydługich paneli, straconego czasu... pozwólcie, że Was zaskoczymy.

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Brief.pl / Aktualności

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster
YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Z każdym rokiem rośnie rola treści wideo, co przekłada się na wzrost popularności YouTuberów. Potencjał ten dostrzegają firmy, stawiając na współpracę z Vlogerami. Których z nich ma największy potencjał reklamowy? W analizie przygotowanej przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” podsumowano obecność medialną 100 najpopularniejszych pod względem liczby subskrybentów polskich YouTuberów. Raport dotyczy 2016 roku.

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Brief.pl / Aktualności

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości
5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Długie, mroźne miesiące zimy dają się nam we znaki, rozbudzając tym samym pragnienie zmiany, zieleni i kolorów. Tak też powinny wyglądać newslettery – świeżo i słonecznie. Marketerzy, jako ci, którzy zawsze podążają nie tylko za panującymi w branży trendami, ale także za potrzebami odbiorców, powinni włączyć do komunikacji te elementy, których odbiorcy w tym okresie szczególnie łakną.