Filmy 360 - narzędzie nowoczesnego marketera

Filmy 360 - narzędzie nowoczesnego marketera

Brief.pl / Technologie

Na rynku pojawiły się narzędzia do tworzenia filmów 360 oraz wirtualnej rzeczywistości. Czym się charakteryzują, jakie są ich zalety i jak marki mogą z nich korzystać? Zapraszamy do lektury.

-

Współczesny odbiorca jest dla branży marketingowej nie lada wyzwaniem. Jest on wyedukowany, ma bezpośredni dostęp do informacji, poszerza swoje kompetencje na temat produktu oraz odrzuca wiele informacji, które do niego docierają. W efekcie tradycyjne komunikaty reklamowe nie są już tak skuteczne jak kiedyś, a kampanie reklamowe czy strategie muszą uwzględniać trendy, które zmieniają się w zastraszającym tempie. Obraz odbiorcy dopełnia wizja selektywnej percepcji, którą raz po raz kolejni marketerzy próbują pobudzić do interakcji. Nie każda forma promocji może sobie z tym jednak poradzić.

Dotychczas w większym zjednaniu sobie uwagi potencjalnego klienta wyjątkowe znaczenie miał marketing wirusowy. Zaangażowanie i przewrotny charakter powodowały, że stosunek do komunikatu zmieniał się, a bariera odbiorcy była złamana. Podobne lub jeszcze silniejsze oddziaływanie miał marketing wideo, dzięki któremu marka mogła opowiedzieć historię i odnieść wartości dla niej istotne do świata odbiorcy. Prawdziwym przełomem stało się jednak wykorzystanie technologii, dzięki której opowieść wideo stała się jeszcze bardziej angażująca. Jak to możliwe?

Na rynku pojawiły się narzędzia do tworzenia filmów 360 oraz wirtualnej rzeczywistości. Te dwa często mylone pojęcia w rzeczywistości oznaczają nieco inne wykorzystanie wideo oraz uwagi odbiorcy. Dzięki wyjątkowo wysokiemu realizmowi filmy 360 stały się jednym z najważniejszych narzędzi nowoczesnego marketera. Międzynarodowe trendy wykazują nie tylko coraz większe zainteresowanie tą technologią wśród marketerów, ale i wśród samych odbiorców.

Zalety nowoczesnego narzędzia

Decyzja o punkcie widzenia należy do użytkownika. Odbiorca podczas oglądania zwykłego filmu otrzymuje wizję świata przewidzianą przez reżysera w formie określonego obrazu. W przypadku filmu 360 reżyser ma wpływ tylko na charakter czy miejsce prowadzonej kamery, kierunek spojrzenia wybiera już sam odbiorca. Właśnie ze względu na to możliwe jest, by ten sam film oglądany był wielokrotnie, z różnych perspektyw. Pozwala to odkrywać na nowo rzeczywistość i zaprasza do poznawania marki na wiele sposobów.

Zaangażowanie odbiorcy jest dużo wyższe. Dzięki temu, że oddano mu większą władzę, może on wybrać w jaki sposób odbierze dany przekaz. Jednocześnie wzrasta u niego poczucie wyjątkowości, odbioru indywidualnego. Do ekspozycji wykorzystywane są urządzenia mobilne. Technologia filmów 360 oddaje odbiorcy wybór również w kontekście urządzenia, za pośrednictwem którego będzie on oglądał przekaz oraz miejsca, w którym to zrobi. To wszystko wywołuje u użytkownika satysfakcję – to właśnie ma ostatnie słowo.

W zależności od wykorzystanej technologii, immersja czyli zanurzenie zmysłów może być wyższa lub niższa. Im jest ono wyższe, tym większe wrażenie wywiera na odbiorcy. Bez względu jednak na rodzaj urządzenia, filmy 360 oraz VR pokazują użytkownikowi świat za pośrednictwem doświadczenia. Nie jest to już tylko ekspozycja filmu, to zaproszenie odbiorcy do uczestnictwa w zmysłowym spektaklu.

Ze względu na wspomniane różnice w sprzęcie oraz technologii możliwe jest zarówno publikowanie samych filmów 360 w stosunkowo statycznym medium takim jak YouTube czy Facebook, jak i przedstawienie wirtualnej rzeczywistości z wszystkimi jej realistycznymi elementami poprzez zaawansowany sprzęt. Marketer ma więc do wyboru zarówno pasywną ekspozycję jak i aktywną interakcję. Najważniejszy jest tu przede wszystkim wybór technologii. Jeśli marketerowi zależy na maksymalnym dotarciu do odbiorcy masowego, warto zainwestować w filmy 360 oraz publikować je w mediach pasywnych np. na YouTube. Jeśli jednak w kampanii niezbędne jest zaangażowanie, pobudzenie aktywności w zakresie procesu sprzedażowego lub zbudowanie wizerunku – zdecydowanie korzystniejsze jest wykorzystanie technologii Virtual Reality.

::

Zobacz najlepsze przykłady wykorzystania opisanych technologii w kampaniach marketingowych.

Zobacz inne polecane artykuły

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Brief.pl / Aktualności

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!
GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Już w ten czwartek o godzinie 14.30 na Facebooku Business in Brief rusza transmisja live z wyjątkowego wydarzenia, jakie przygotowaliśmy dla Was wspólnie z partnerami. Jeśli spodziewacie się nudnych prezentacji, przydługich paneli, straconego czasu... pozwólcie, że Was zaskoczymy.

Pierwszy rok Netfliksa w Polsce

Brief.pl / Aktualności

Pierwszy rok Netfliksa w Polsce
Pierwszy rok Netfliksa w Polsce

W styczniu 2016 roku stronę internetową Netfliksa odwiedziło 338 tys. polskich użytkowników sieci (PC). Jednak przez kolejnych siedem miesięcy zainteresowanie serwisem było znacznie mniejsze. Z analizy firmy Gemius wynika, że na Netflix.com nieco chętniej zaglądały kobiety (52,9 proc. użytkowników), a najliczniejsza grupa użytkowników pochodziła z miast powyżej 500 tys. mieszkańców.