Przegląd kampanii świątecznych

Przegląd kampanii świątecznych

Brief.pl / Inspiracje

Jakie tegoroczne kampanie przedświąteczne szczególnie zasługują na wyróżnienie? Które akcje sprzed kilku lat zasługują na uwagę? O wytypowanie najciekawszych kreacji poprosiliśmy przedstawicieli agencji.

-

Sławomir Skowerski

senior copywriter, GoldenSubmarine

Jak na razie na głowę wszystkich bije świąteczna reklama Allegro "Czego szukasz". Świetny storytelling, fantastyczne emocje, prawdziwy insight. Podobną ścieżką idzie też kampania TK-Maxx "Kochajmy sąsiadów". Mocno zapada w pamięć Tomasz Kot śpiewający amerykańskie covery w reklamach T-Mobile. Jest lekko, sympatycznie i przede wszystkim nienachalnie. W tym roku odbywa się też druga edycja kampanii świątecznych kartek Nivea. Piękna tradycja pisania i wysyłania życzeń do bliskich wyparta została w ostatnich latach przez internet i forwardowane smsy – Nivea chce ją przywrócić.

 

 

Joanna Szymaszek

account manager, Green Parrot

Bardzo ciekawym przykładem kampanii internetowej jest tegoroczna akcja marki Milka. Producent czekolady postanowił dać szansę konsumentom na złożenie życzeń swoim najbliższym w nietypowy sposób. W specjalnym konkursie zachęca wszystkich do ciepłych, świątecznych gestów. Wystarczy wysłać życzenia poprzez specjalny landing page. Życzenia zwycięzców znajdą się nie tylko w skrzynce mailowej bliskiej osoby, ale także pojawią się na tablicy reklamowej w wybranej lokalizacji w Polsce. Jeśli chodzi o spoty telewizyjne warto zwrócić uwagę na te odwołujące się do emocji. Wartym uwagi przykładem jest spot sklepu internetowego John Lewis, który porusza problem samotności w święta. Kolejnym wartym przytoczenia jest tegoroczny spot Allegro, który powiada o świętach z perspektywy dziecka, które w miarę upływu lat dorasta i wciela się w różne role życiowe. 

 

 Joanna Biernacka, Maciej Kozina

team kreatywny, Isobar Polska

Jeśli chodzi o polskie kampanie to ciężko wybrać coś naprawdę wyjątkowego. Jak zwykle łatwiej szukać ciekawych przykładów za granicą: zeszłoroczny “Monty the Penguin” dla marki John Lewis albo inny genialny przykład z Wielkiej Brytanii - “Sorry, I Spent It On Myself” dla Harvey Nichols, w którym zachęcano konsumentów, żeby kupowali tanie prezenty innym (stworzono nawet specjalnie linię takich “prezentów”), żeby mieli więcej pieniędzy, aby kupić sobie coś ekstra. Tegoroczna kampania tego samego sklepu też demonstruje solidne podejście do świątecznych insightów. Warto wspomnieć również o akcji “Overseas Foreign Workers Project" zrealizowanej w 2011 roku przez filipiński oddział Coca-Coli. Emigrantów zarobkowych mieszkających za granicą, którzy nie widzieli swoich rodzin od lat, wysłano na święta do domu, aby mogli wspólnie spędzić ten czas. Kampania była na tyle udana, że 3 lata później bardzo podobną rzecz zrobiono w Chinach z okazji Nowego Roku.

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Brief.pl / Wiedza

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku
5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane są nawet kilkaset razy w ciągu roku. Nic więc dziwnego, że nadążenie za zmianami bywa trudne, nawet dla dobrego specjalisty SEO, a to, co sprawdzało się jeszcze pół roku temu, obecnie może być traktowane co najwyżej jako mit. Przekonaj się, jakie działania pozycjonujące mają sens na dziś, a które lepiej odpuścić.

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Brief.pl / Aktualności

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar
Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Zbierają dane o użytkownikach sieci w 187 państwach, a ich autorska platforma DMP – OnAudience.com - przetwarza już ponad 3 mld profili internautów. Pokornie przyznają, że nie monitorują jeszcze aktywności sieciowej mieszkańców San Escobar, ale i tu obiecują rychłą poprawę. Warszawska spółka Cloud Technologies swój biznes zaczynała jako start-up w garażu, dziś po 6 latach działalności ma pozycję polskiego lidera analityki Big Data, posiadającego największą hurtownię danych w Europie. W tym roku spółka planuje opuścić NewConnect na rzecz głównego parkietu GPW.